Milloin tämä Jukureiden jatkoaikavoittoon päättynyt ottelu muuten on tarkalleen ottaen pelattu? Itse olen elänyt käsityksessä että joukkueiden edellinen kohtaaminen oli 25-26.1. back-to-back, jossa Jukureiden pleijjarijuna puksutti viimeistään aseman ohi, kun tuloksena oli (ilmeisen pirteästä peli-ilmeestä huolimatta) huikeat 1 pistettä Mikkeliin. 2 viikkoa sitten Jukurit onnistui voittamaan jatkoilla Ilveksen, erona eiliseen turpasaunajoukkueeseen, että tuolloin ykköspariin oli avauskokoonpanossa merkitty Suhonen, nyt Jaatinen (ja ero on toki huomattava, muttei kuitenkaan viiden maalin edestä huomattava). Eiköhän tuo ollut enemmän kollektiivinen ulospuhallus kun teet itse duunit ja kaveri tekee maalit ja siinä alkaa miettimään että onpas muuten perseestä ja eihän näillä matseilla ole edes mitään väliä kun kympin sakkiinkaan ole saumoja.Tänään pelattiin KalPa-Jukurit ottelu joka päättyi tulokseen 7-2. Samat joukkueet kohtasivat noin reilu viikko sitten ja silloin pelattiin tasainen ottelu joka ratkesi vasta jatkoajalla Jukureiden voittoon. Tässä välissä Jukurit olivat myyneet muutaman kärkipelaajiaan pois vaikka teoriassa mahdollisuudet playoff-paikkaankin oli vielä olemassa.
...
Sarjajärjestelmään liittyy (kovin ohkaisesti toki) siten, ettei todennäköisesti ollut mitään merkitystä lopputulemalle, oliko siellä porukoissa vielä Suhonen eilen paikalla, vai ei. Jos haluaa tihrustella oikein biasoidusti tuloksia, niin Jukureillahan on tulostaso vaan parantunut Suhosen lähdön jälkeen, kun ensimmäinen kolmen pisteen voitto reiluun kuukauteen saavutettiin viikko sitten perjantaina ilman hänen panostaan. Tuolloin ykkösoparissa Marlo Koponen, että siinähän se on heti paperilla kovin tekijämies ykköspariin. Käytännössä siis nuo ulosmyynnit kannatti tehdä joka tapauksessa, oli odottamassa karsinnat tai ei (etenkin kun näillä näkymin se sarjan viimeinen joukkue tulee kuitenkin olemaan Ässät). Toki jos toteutettaisiin joku "kolme viimeistä tippuu suoraan" systeemi, niin kai sitten olisi pakko vahvistaa joukkuetta edes sen prosentin säilymissauman takia, kun loppupeleissä konkurssi tulisi kauden päätteeksi joka tapauksessa ja aivan sama miten isoja velkoja jätetään sitten maksamatta.