Eduskuntavaalit 18.3.2007

  • 194 680
  • 2 261

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Daespoo kirjoitti:
Ja taas jälleen kerran Suomen Demokraattiset Populistit jatkavat sillä paskanheitto linjalla mitä presidentinvaaleissa nähtiin, nyt mainoskampanjassa törkeästi loataan porvaripuolueita aivan perusteettomilla väitteillä.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Sdp+kampanjoi+sinisen+maailman+tarinoilla/1135225339611

Vittu että vituttaa nuo saatan sosiaalidemokraatit enemmän ja enemmän, todella vastuutonta politikointia jenkki tyylisellä loanheitolla.

Nyt kannattaa kysyä ketkä Suomessa oikeasti korostavat vastakkainasettelua.

Jyrki Kataisen sanoin: "Saahan sitä värejä käyttää."

Vedän sanani takaisin, jos mainoksissa on muutakin kuin väriä.

nim. Yksi suomalainen vastaa kymmentä sosialidemokraattia.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Daespoo kirjoitti:
Perustulo-idea on ihan jees jos siitä saadaan sellainen että se ei ole mikään automaatti joka tippuu jokaiselle perseenkaivelijalle vaan sekin tulee ansaita, jos ei muuten niin omalla aktiivisuudellaan esim. työnhaussa.

Olen hieman ihmetellyt, miksei tätä perustulomallia voisi rakentaa niin, että ansiotulot esimerkiksi aina 500 euroon kuukaudessa olisivat verottomat (siis 6000 euroa vuodessa), ja vasta tämän rajan ylittyessä ryhdyttäisiin progressiiviseen verotukseen. Näin tuo vastaisi perustuloa, mutta sen eteen olisi tehtävä töitä. Lisäksi tämä malli mahdollistaisi ns. pienten työsuoritusten/palvelusten teettämisen/tekemisen ilman mahdotonta papereiden pyörittelyä, ja tiputtelisi sitä kautta aina vähän rahaa takaisin kiertoon kansantalouden rattaita rasvaamaan.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Maple Leaf kirjoitti:
Olen hieman ihmetellyt, miksei tätä perustulomallia voisi rakentaa niin, että ansiotulot esimerkiksi aina 500 euroon kuukaudessa olisivat verottomat (siis 6000 euroa vuodessa), ja vasta tämän rajan ylittyessä ryhdyttäisiin progressiiviseen verotukseen. Näin tuo vastaisi perustuloa, mutta sen eteen olisi tehtävä töitä.
Lähinnä siksi, että tuo pudottaisi tukimallin ulkopuolelle ne, joilla ei ole ansiotuloja ja heille tarvittaisiin oma sosiaaliturvajärjestelmä. Perustulon kantava ideahan on nimenomaan vähentää erilaisten tukijärjestelmien määrää ja yksinkertaistaa sosiaaliturvaa.
 
Suosikkijoukkue
TuTo
Daespoo kirjoitti:
Ja taas jälleen kerran Suomen Demokraattiset Populistit jatkavat sillä paskanheitto linjalla mitä presidentinvaaleissa nähtiin, nyt mainoskampanjassa törkeästi loataan porvaripuolueita aivan perusteettomilla väitteillä.

Vittu että vituttaa nuo saatan sosiaalidemokraatit enemmän ja enemmän, todella vastuutonta politikointia jenkki tyylisellä loanheitolla.

Nyt kannattaa kysyä ketkä Suomessa oikeasti korostavat vastakkainasettelua.

Uskon kyllä että sinua SDP vituttaa. Ja olen siitä ihan tyytyväinen, huolia aiheuttaisi se jos SDP ei vituttaisi sinua.

Tähän asti SDP.n mainonta on onnistunut oikein hyvin, mielenkiintoista nähdä miltä Tv-mainokset lopulta näyttävät.

Vastakkainasettelun aika on kaikkea muuta kuin ohi, minkä olemme tälläkin palstalla aikoja sitten huomanneet. Nyt SDP laittaa värejä ja vauhtia vaalikamppailuun, odotettavissa on mielenkiintoinen taistelu äänistä - ja vallasta.

Maanantaina on SDP:n ja Kokoomuksen Sinipunaseminaari Helsingissä, Heinäluoma ja Katainen alustavat. Mediaa varmasti sinipunan tekohengitys kiinnostaa.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kaukalon laidalla kirjoitti:
Uskon kyllä että sinua SDP vituttaa. Ja olen siitä ihan tyytyväinen, huolia aiheuttaisi se jos SDP ei vituttaisi sinua.

Oletan viestihistoriasi puolesta sinun olevan "vasemmistojäärä".

Haluan sen vuoksi kysyä sinulta suoraan kysymyksen.

Miksi porvarihallitus olisi huono vaihtoehto?
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Kaukalon laidalla kirjoitti:
Vastakkainasettelun aika on kaikkea muuta kuin ohi, minkä olemme tälläkin palstalla aikoja sitten huomanneet.

Niin, koska yksi puolue populistisesti heittää bensaa vastakkainasettelun hiillokseen.

Onko vastakkainasettelu mielestäsi hyvä asia?
 

scholl

Jäsen
BitterX kirjoitti:
Onko vastakkainasettelu mielestäsi hyvä asia?

Vastakkainasettelua ei tarvittaisi, jos jokainen yhteiskuntaluokka hyväksyisi oman asemansa, eikä olisi esim. vasemmistoa parlamentissa. Nyt on vain se tilanne, että vasemmistoliitto on kuluneella viikolla alkanut puhumaan jälleen sosialismista ja Moskvitskin on kuulemma voittanut Neuvostoliiton rallimestaruuden kolme kertaa. Ja mitä tulee sitten demareihin niin on aika sinisilmäistä uskoa tai jopa väittää, että he ovat niinkuin muut, eikä ideologisia eroja enää ole. Samat henkilöthän siellä edelleen ovat kuin ennenkin. Siellä on Halonen, Tuomioja, Heinäluoma ja kumppanit, joilla on likainen sosialismia, Neuvostoliittoa ja solidaarisuutta kannattava menneisyys 70- sekä 80-luvuilta taakkanaan. En usko pätkääkään, että ihmiset olisivat muuttuneet. Eikä sellaisille tarvitse antaa toista tilaisuutta, jotka ovat kannattaneet niitä asioita kuin mitä varsinkin demareiden vasemmassa siivessä aikoinaan kannatettiin. Sitä paitsi puolue on edelleen Hakaniemessä ja huseeraa ammattiyhdistysten kanssa. Puolueet eivät siis ole muuttuneet mihinkään. Siinä on selvä vastakkainasettelu. Sen sijaan äänestäjien kesken voi olla tapahtunut toisin, mutta ei tosin tarvi olla mikään einstein ymmärtääkseen, että Voikkaalla äänestetään eri puoluetta kuin jossain Nokian pääkonttorissa.

Se on hölmöä jotenkin väittää, että yht'äkkiä oltaisiin jotain samaa porukkaa. Punaiset ovat yhtä epämiellyttäviä kuin ennenkin.
 
Suosikkijoukkue
TuTo
E kirjoitti:
Oletan viestihistoriasi puolesta sinun olevan "vasemmistojäärä".

Haluan sen vuoksi kysyä sinulta suoraan kysymyksen.

Miksi porvarihallitus olisi huono vaihtoehto?

Vasemmistojäärä? No jaa, vakaana Lipposlaisena demarina en tuota määritelmää itseeni oikein liitä, mutta näkökulmansa kullakin. Mutta suoraan kysymykseen suora vastaus:

En suhtaudu porvarihallitukseen mitenkään mörkönä, tulkoon jos on tullakseen. Mutta itse en sitä kannata, johtuen esimerkiksi seuraavista syistä:

Työelämän pelisäännöt. SDP:n mukanaolo hallituksessa on työelämän pelisääntöjen näkökulmasta toivottavaa. Eero Lehden & co ajatukset saavat helpommin myötätuulta porvarihallituksen aikana. Samoin kolmikanta takkuaa varmasti ja TUPO:n todennäköisyys romahtaa. Porvarihallituksen aikana yksittäiset työnantajaliitotkin saavat potkua vaatimuksiinsa esim. sairausaikojen karensseista jne.

Suvaitsevaisuus & tasa-arvo. Nämä kysymykset ottavat aina turpiin, kun kokoomus, keskusta, rkp ja kristilliset istuvat samaan pöytään. Voi vaikka tarkastella eduskunnan äänestykarttoja samaa sukupuolta olevien parisuhdelain käsittelyn yhteydessä. Porvarihallitus ei olisi ikinä tuonut moista lakiesitystä saliin.

Blokkipolitiikka. Porvarihallitus johtaisi kehityksen joka hitsaisi oppositiossa sdp:n vasemmistoliiton ja vihreät yhteen. Tällaista kehitystä en toivo, koska minusta Suomen kannalta ilman muuta paras hallituspohja on sinipuna. Silloin asiat etenevät ja hommassa on tekemisen meininki. Ainakin oli Lipposen hallituksissa, ja uskon että olisi vastedeskin.
 

scholl

Jäsen
Kaukalon laidalla kirjoitti:
Työelämän pelisäännöt.

Eli demarit ja ammattiyhdistysliikkeet juonittelevat hommat keskenään. Siinä sitten on pelisääntöjä. Mukaan saattaa tulla vielä lakolla uhkailu.

edit. onneksi Suomessa ei ole menty siihen, mihin Ruotsissa, missä ay-liike "saartaa ja valtaa" jopa yritykset, missä on vain 1 palkollinen, mikäli liitto ei ole saanut siinä yrityksessä jalansijaa. Seurauksena on usein se, että yritys lopettaa toimintansa
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
TuTo
scholl kirjoitti:
Eli demarit ja ammattiyhdistysliikkeet juonittelevat hommat keskenään. Siinä sitten on pelisääntöjä. Mukaan saattaa tulla vielä lakolla uhkailu.

Joo, niin juuri. Kuten vaikka yt-lain uudistus, jota kannatti tiukasti myös kaksi demarilinnaketta, AKAVA ja EK.
 

masu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
hanu kirjoitti:
Pirkanmaalla näkyy olevan Kokoomuksella ehdokas, jolla jääkiekko on jopa yksi vaaliteemoista. Tokikin kyse on juniori- ja harrastajatasolla lajin saamikseksi kustannusten kannalta samalle viivalle muiden kanssa. Ihan hyviä pointteja kuitenkin.

Oriveden Fortunan puheenjohtaja, jonka vanhin poika on näitä 15v Pohjola-leiriläisiä. Pelaa itsekkin naisten harrastejoukkueessa. http://www.simontaival.fi/

Mites löytyykö muita jääkiekkopiirejä lähellä olevia ehdokkaita?

t. hanu

No ainakin Helinä Pertun mies on entinen liigatuomari, joten sanoisin olevan varsin lähellä jääkiekkopiirejä.

http://www.helinaperttu.com/
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Kai se porvarihallitus on myös siinä mielessä paha asia, että viimeeksi nimenomaan porvarihallitus teki opintotukeen korotuksen.

Tuo vaan tuntuu olevan vaikea ymmärtää monille, että porvarihallitus ei sittenkään hylkää vähempiosaisia... Mutta tv:ssä opetetaan toisin, jos tulee porvarihallitus, jopa vanhustentalojen vessat muuttuvat maksullisiksi.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Rodion kirjoitti:
Tuo vaan tuntuu olevan vaikea ymmärtää monille, että porvarihallitus ei sittenkään hylkää vähempiosaisia... Mutta tv:ssä opetetaan toisin, jos tulee porvarihallitus, jopa vanhustentalojen vessat muuttuvat maksullisiksi.

Pitäisiköhän katsoa, missä Maarit ja Eero ovat kansan tavattavissa ja kysyä tuosta vanhustentalon vessojen maksullisuudesta?
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kaukalon laidalla kirjoitti:

Kiitoksia suorasta vastauksesta.

En tietyistä asioista ole kanssasi samaa mieltä, esimerkiksi itse näkisin mielelläni Suomen poliittiseen kenttään muodostuvan kaksi "blokkia", joista toinen on vasemmistolainen ja toinen keskustaoikeistolainen. Tuskin Suomessa sellaista oikeistopuoluetta edes on, joka olisi oikeasti oikealla.

Samoin vastakkainasettelun aika ei ole ohi, mutta syy siihen ei ole Kokoomus vaan SAK ja SDP, joiden elinvoiman ainoa ehto on se, että vastakkainasettelua on olemassa.

Mietin tässä sellaistakin asiaa, kumpi seuraavista ihmisistä on itsekkäämpi (vrt SDP:n kampanja)? Esimerkit on järjettömän kärjistettyjä, enkä nyt halua siihen tartuttavan. Itsekkyys vaan on vähän huono sana tähän demarien kampanjaan omasta mielestäni.

Ensimmäinen ihminen on ansiotyössä. Hän ansaitsee 2500 euroa kuussa bruttopalkkana. Hän kokee, että hänelle jää liian vähän rahaa käteen palkastaan, mutta tietyllä tavalla hän on kuitenkin perustyytyväinen elämäänsä. Hän haluaisi itse tehdä enemmän töitä, jotta palkka nousisi, mahdollisesti aloittaa jopa oman yrityksen. Tyypillistä hänelle on se, että hän haluaisi itse parantaa omalla aktiivisuudellaan omaa elintasoaan, mutta ei koe sitä tarpeeksi kannattavaksi. Hän äänestää Kokoomusta sen vuoksi, että hän kokee Kokoomuksen olevan hänen oman aktiivisuutensa tukija.

Toinen ihminen on käynyt peruskoulun jälkeen ammattikoulun. Hän teki jonkin aikaa töitä, mutta jättäytyi työttömäksi tarkoituksella. Jos vähän tarvitsee lisärahaa, hän saattaa tehdä keikkana jotain pientä pimeästi, mutta ansiotyöhön häntä ei saa, koska tuet lakkaisivat juoksemasta. Aina silloin tällöin hän käy tirauttamassa kyyneliä sossussa. Hän äänestää demareita tai Vasemmistoliittoa, koska haluaa jatkossakin elää muiden kustannuksella sosiaalietuuksia nauttien.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
E kirjoitti:
Toinen ihminen on käynyt peruskoulun jälkeen ammattikoulun. Hän teki jonkin aikaa töitä, mutta jättäytyi työttömäksi tarkoituksella. Jos vähän tarvitsee lisärahaa, hän saattaa tehdä keikkana jotain pientä pimeästi, mutta ansiotyöhön häntä ei saa, koska tuet lakkaisivat juoksemasta. Aina silloin tällöin hän käy tirauttamassa kyyneliä sossussa. Hän äänestää demareita tai Vasemmistoliittoa, koska haluaa jatkossakin elää muiden kustannuksella sosiaalietuuksia nauttien.

Kah, sehän olen minä. Siis vasemmiston äänestäjä. Muuten olen täysin edellä mainitun kaltainen, mutta olen kirjoittanut ylioppilaaksi, käyn töissä koulun oheen sekä olen osaomistajana yrityksessä, jossa itsekin työskentelen. Eli siis minulla on opiskelupaikka sekä kaksi työpaikkaa. Opintotukea ei viitsi nostaa, kun takaisin nekin pitäisi kuitenkin maksaa.

Olen siis saatanan laiska paska, joka odottaa vain ilmaisia aterioita tältä kokoomusta äänestävältä 2500 euroa kuussa tienaavalta veronmaksajalta.
 

Viljuri

Jäsen
E kirjoitti:
Toinen ihminen on käynyt peruskoulun jälkeen ammattikoulun. Hän teki jonkin aikaa töitä, mutta jättäytyi työttömäksi tarkoituksella. Jos vähän tarvitsee lisärahaa, hän saattaa tehdä keikkana jotain pientä pimeästi, mutta ansiotyöhön häntä ei saa, koska tuet lakkaisivat juoksemasta. Aina silloin tällöin hän käy tirauttamassa kyyneliä sossussa. Hän äänestää demareita tai Vasemmistoliittoa, koska haluaa jatkossakin elää muiden kustannuksella sosiaalietuuksia nauttien.

Jos ja kun tälläisiäkin ihmisiä on, niin yleensä he eivät vaaliuurnille vaivaidu, ellei sitten Tony Halmeita tai Paavo Arhinmäen kaltaisia ehdokkaita ole tarjolla. (jälkimmäiseltä tosin puuttuu vastaava katu-uskottavuus, vaikka maltillisia showmiehen mellakointihaluja onkin osoittanut)

Itse asiassa tyypillisin SAK-SDP:n äänestäjä lienee sellainen, joka tulee toimeen itseellisesti ja ei tarvitse enemmälti yhteiskunnan suoria tulonsiirtoja (on päässyt työelämään heti perus- tai keskiasteen koulutuksen päätyttyä), mutta kokee, että ei se saman pienkerrostalo- tai omakotitaloalueen diplomi-insinööri nyt saisi kymmenen vuoden takamatkaltaan tienata sitä tonnia enempää kuukaudessa. Ainakaan ilman huomattavan korkeata "tasoittavaa" tuloverotuksen marginaaliveroastetta.

Puhumattakaan pienyrittäjistä, jotka toisinaan halutaan nähdä suurimpina ideologisina vihollisina tällä demarien kulttuurillisesti ja polittisesti harjoittamalle "tasapäisyyden ylistämiselle", menipä tämän pulju hyvin tai huonosti. Iloa asiantilasta irtoaa toki silloin, jos pulju menee hyvin huonosti.
 

Viljuri

Jäsen
Kaukalon laidalla kirjoitti:
Suvaitsevaisuus & tasa-arvo. Nämä kysymykset ottavat aina turpiin, kun kokoomus, keskusta, rkp ja kristilliset istuvat samaan pöytään. Voi vaikka tarkastella eduskunnan äänestykarttoja samaa sukupuolta olevien parisuhdelain käsittelyn yhteydessä. Porvarihallitus ei olisi ikinä tuonut moista lakiesitystä saliin.

Oma subjektiivinen käsitykseni on, että kokoomuksen valtavirta on nykyään suvaitsevin valtapuolueista erilaisille ihmisten tekemille yksityiselämänsä valinnoille (Stubb, Ben jne...) Sitä se individualisminkin huomioiminen pelkän kollektiivisuuden ylistämisen sijaan teettää.

Toki lain vastaisuuksia ei oltane erityisemmin hyväksymässä tai kannustamassa (laittomat huumeet jne.), vaikka libertanistisenkin filosofian omaavia ihmisiä on kokoomuksessa (varmasti enemmän kuin sos-demissä tai kepussa, mutta vähemmän kuin marginaalipuolueissa tai vihreissä)

Keskustassa ja kristillisissä löytynee toki muita valtapuolueita enemmän doktrinaalista suhtautumista ihmisten käyttäytymiseen ja em. käyttätymisen valvontaan ja sääntelyyn, ja jopa varsin arkaaisia moraalikäsityksiä, mutta kyllä moraalisen holhoamisen Suomen ennätystä pitää SDP, valitettavasti.
 
Viimeksi muokattu:

Viljuri

Jäsen
Kaukalon laidalla kirjoitti:
Tähän asti SDP.n mainonta on onnistunut oikein hyvin, mielenkiintoista nähdä miltä Tv-mainokset lopulta näyttävät.

Demarien valitseman mainostoimiston AD:t ovat menneet kyllä melko "mainosmaiseen" ratkaisuun. Copy-parat eivät näytä keksineen mitään kovin tehokasta, eli eikö SDP ole toimittanut mainostoimistolle Niinistön presidentinvaalikamppanjaan verrattavaa substanssia mainosten ideoimista varten? (en siis luottaisi liikaa näihin "Minun Optiot/Meidän Palkka" tahi "Minä/mini-Me" -tyylisiin iskulauseisiin)

Toisin sanoen mainostoimisto pelaa pelkillä mielikuvilla, ennakkoluuloilla ja muilla ihmisluonteen "kauneimmilla" piirteillä, vrt. SAK:n äskettäiset TV- ja radiospotit ja printtimediamainokset, jossa työelämän "pelisääntöjä" esitti apinalauma.

No ehkä ne purevat kohdeyleisöön tai sitten eivät. Saa nähdä...
 
Viimeksi muokattu:

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
HeGe41 kirjoitti:
Kah, sehän olen minä. Siis vasemmiston äänestäjä. Muuten olen täysin edellä mainitun kaltainen, mutta olen kirjoittanut ylioppilaaksi, käyn töissä koulun oheen sekä olen osaomistajana yrityksessä, jossa itsekin työskentelen. Eli siis minulla on opiskelupaikka sekä kaksi työpaikkaa. Opintotukea ei viitsi nostaa, kun takaisin nekin pitäisi kuitenkin maksaa.

Olen siis saatanan laiska paska, joka odottaa vain ilmaisia aterioita tältä kokoomusta äänestävältä 2500 euroa kuussa tienaavalta veronmaksajalta.

Hys, hys. Älä vie nautintoa fantasioissaan pyöriskeleviltä oikeistohörhöiltä. Ottavat vielä päänsä ulos ahteristaan ja palelluttavat korvansa. Silmien sokaisemiseen pään ulostus ei onneksi automaattisesti johda, se kun vaatisi ensin niiden avaamista.

Ketjussa on viime aikoina näköjään puhuttu asiaakin sen verran, mitä nyt on porvarihallistusta sivuttu.

Kaukalon Laidalla sivusi omaa mielipidettäni toteamalla, että tulkoon jos on tullakseen. Ei muutos isossa kuvassa olisi kovin kummoinen sinipunaan tai punamultaan verrattuna.

Työmarkkinavoimien kanssa tosin ressukat eivät taitaisi osata toimia kovin järkevästi. Tässäkin ketjussa kukkiva kauna ja itseluodut uhkakuvat ovat piiskanneet porvareita vaalikiimaan jo sen verran pitkään, että päästessään omin päin huseeraamaan, ei tuosta aiheutuisi kuin eripuraa ja muuta turhaa kränää yhteiskuntaan.

Demarityyppinen hiljaa hivuttaminen (jolla on muutoin jo totetutettu aikamoinen osa Keskustan kirotusta 'työreformista') toteuttaa tarvittavat uudistukset huomattavasti hienovaraisemmin, ilman turhia lakkoilusta ynnä muusta hässäkästä aiheutuvia vahinkoja talouselämälle ja kansantaloudelle ja ilman että ay-liike radikalisoituu tai vasemmisto yhtenäistyy turhan paljon.

Vanha totuus on, että kun toisen laidan hörhöt päästetään tarpeeksi vapaasti mellastamaan, vahvistuvat vastakkaisen laidan hörhöjoukot. Hyvää viihdettähän tuosta toki seuraa, ainakin niille jotka eivät joudu menosta itse kärsimään. Tippaakaan vastuuntuntoisesti ympäristöönsä suhtautuvan tuollaista on silti melko hankalaa toivoa.

Viihteelläkin on toki sijansa ja voisihan se pikku rettelöinti piristää yhteiskunnalista keskustelua ja ilmapiiriä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Lapanen kirjoitti:
Työmarkkinavoimien kanssa tosin ressukat eivät taitaisi osata toimia kovin järkevästi. Tässäkin ketjussa kukkiva kauna ja itseluodut uhkakuvat ovat piiskanneet porvareita vaalikiimaan jo sen verran pitkään, että päästessään omin päin huseeraamaan, ei tuosta aiheutuisi kuin eripuraa ja muuta turhaa kränää yhteiskuntaan.

Niin, työmarkkinavoimien kanssa voi olla hieman hankalaa kun oppositiossa oleva SAK/SDP heittelee kapuloita rattaisiin.

Kaunat ja uhkakuvat? Kukas niitä onkaan eniten luonut? Niinpä, tämä sinun rakas vasemmistosi joka tälläkin hetkellä kärjistää kaikissa medioissa vastakkainasettelua, uhkailee jopa sisäisen turvallisuuden heikkenemisellä ihan ministeritason kommenteilla ja muutenkin tekee juuri sitä mitä sinä sanot porvarihallituksen tekevän.

Mutta jatka toki tuolla sisäsiittoisella retoriikallasi, SDP on ylpeä sinun kaltaisista kannattajistaan.
 

Mapo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pool, Blackhawks
Lapanen kirjoitti:
Työmarkkinavoimien kanssa tosin ressukat eivät taitaisi osata toimia kovin järkevästi. Tässäkin ketjussa kukkiva kauna ja itseluodut uhkakuvat ovat piiskanneet porvareita vaalikiimaan jo sen verran pitkään, että päästessään omin päin huseeraamaan, ei tuosta aiheutuisi kuin eripuraa ja muuta turhaa kränää yhteiskuntaan.

Ziisas, näin se propaganda painuu otolliseen alustaan. Olin varma ettei Rajamäen aloittama korni setti voi mennä läpi mutta niin se vain painuu, uskomatonta...
 
Viimeksi muokattu:

Viljuri

Jäsen
Lapanen kirjoitti:
Työmarkkinavoimien kanssa tosin ressukat eivät taitaisi osata toimia kovin järkevästi. Tässäkin ketjussa kukkiva kauna ja itseluodut uhkakuvat ovat piiskanneet porvareita vaalikiimaan jo sen verran pitkään, että päästessään omin päin huseeraamaan, ei tuosta aiheutuisi kuin eripuraa ja muuta turhaa kränää yhteiskuntaan.

Tässä vaan on ongelmana se, että demareiden todellisen päätöksenteon osalta valta on SAK:lla. SAK:ssa todellista valtaa käyttävät muutamat teollisuusliitot, joilla on todelliseen asemaansa nähden suhteettomasti valtaa. Puoluepuolen Piia Viitaset, Säde Tahvanaiset ja monet muut ei ay-taustaiset ovat vain pintakiiltoa, puhumattakaan Tuomiojan kaltaisista katoavista ajattelijoista.

Kansantalouden ja kaikille oikeudenmukaisen yhteiskunnan rakentaminen muuttuvassa ympäristössä ei valitettavasti onnistu enää niillä opeilla ja asenteilla, joita monet näistä ay-jyristä omaavat. Jahka Etelärannan suurteollisuuspuolen kaveritkin ovat melko suoraviivaisia, niin ao. henkilöiden keskenään pyörittämän korporatistisen järjestelmän hegemonisuus ei todellakaan ole pelkästään hyvä asia, ei edes järjestelmälle itselleen, puhumattakaan peräpeiliin katsomisen aiheuttamista laajemmista yhteiskunnallisista vaikutuksista.

En kannata missään nimessä mitään neuvottelujärjestelmän alasajoa, TUPO:lle on pienessä maassa tilausta, mutta kriitikkipalaverien paikka olisi ollut jo aikapäiviä sitten.

Tältä osin SAK tukee demareiden arvoja kuin hirttoköydet lampeen hukkuvia.
 
Viimeksi muokattu:

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Daespoo kirjoitti:
Kaunat ja uhkakuvat? Kukas niitä onkaan eniten luonut? Niinpä, tämä sinun rakas vasemmistosi joka tälläkin hetkellä kärjistää kaikissa medioissa vastakkainasettelua, uhkailee jopa sisäisen turvallisuuden heikkenemisellä ihan ministeritason kommenteilla ja muutenkin tekee juuri sitä mitä sinä sanot porvarihallituksen tekevän.

Onko tämä mielestäsi vastakkainasettelua?

http://www.ninasuomalainen.fi/t_paita.html

Kai tällaisellekin löytyy kokoomuksen leirissä oikeutus.

Siitä sitten vaan paitaa halukkaille tilaukseen merkiksi vastakkainasettelun päättymisestä. Tämä tuotehan jatkaa loistavasti Niinistön viime keväistä vastakkainasettelun aika on ohi -teemaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös