Maple Leaf
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Daespoo kirjoitti:Niin tarkoitin sillä sitä että politiikalla yleisesti tarkoitetaan poliitikkojen toimia laajemmin. Toki yrityksen taloudelliset päätökset ovat myös politiikkaa, ei siinä mitään.
Toisin sanoen olemme samaa mieltä siitä, että politiikkaa ovat myös yritysten taloudelliset päätökset. Hyvä! Mutta tarkoitatko politiikalla yksittäisten toimijoiden tapauksessa vain poliitikkoja ("...tarkoitetaan poliitikkojen toimia laajemmin"), vai sopiiko määritelmääsi myös ei-poliitikkojen toiminta?
Daespoo kirjoitti:Lähinnä tuo sinun väitteesi siitä että NHL harjoittaa vasemmistolaista politiikkaa palkkakatollaan oli se mihin kiinnitin huomiota, väitteenähän se on täysin väärä.
Olenko kirjoittanut NHL:n palkkakaton olevan vasemmistolaista politiikkaa? Käsittääkseni olen kirjoittanut sen olevan suunnitelmataloutta, jonka tulisi vapaan markkinatalouden kannattajalle olla saatanasta seuraava. En kuitenkaan todellakaan muista kirjoittaneeni ko. palkkakaton olevan "vasemmistolaista politiikkaa".
Daespoo kirjoitti:Tämäkin ketju on täynnä esimerkkejä sinun viesteistäsi jossa jankkaamalla jankkaat jotain aivan uskomattoman hölmöä väitettä ("Kokoomusta on turha äänestää koska se ei pystynyt estämään lamaa").
Itse veikkaan että itkupotkuraivarisi kumpuavat NHL vs. NHLPA kiistelystä jossa sinulla pyyhittiin lattiaa normaalin tapaan.
Myönsit itsekin Kokoomuksen olleen hallitusvastuussa kädetön markkinoiden muutoksien myllerryksissä. Jos todella kannatat markkinataloutta, sinun tulisi olla tästä asiasta ylpeä: Kokoomus ei todellakaan asettanut kapuloita markkinavoimien rattaisiin!
En kyllä ymmärrä, mistä ihmeestä sinä olet keksinyt minun saavan "itkupotkuraivareita" (ellet sellaisiksi sitten tulkitse yksinkertaisia erimielisyyksiä mielenkiintoisen maailmankatsomuksesi kanssa). Olen rauhallinen ihminen, korotan ääntäni hyvin harvoin, ja keskusteluissa en lainkaan. Mainitsemasi NHL vs. NHLPA -kiistelymmekin taisi päättyä siihen, ettet oikein osannut tehdä eroa työsulun ja lakon välillä.
Myöhemminhän olet kyllä epäisänmaallisesti osoittanut luottavasi enemmän NHL-joukkueiden omistajien kuin SM-liigajoukkueiden taustavoimien moraaliin, koska mielestäsi NHL:ssä omistajat eivät sormeile tilinpäätöksiä mieleisiinsä malleihin, minkä toiminnan kyllä uskot mahdolliseksi Suomessa. ("Niin ja näistä Ässien tuloksista vielä sen verran että lopullista tulosta parempi mittari on kassavirran suunta ja määrä, se kertoo hyvin pitkälti toiminnan kannattavuudesta. Kaikilla poistoilla, varauksilla, siirroilla yms. voi kikkailla firman tuloksen ihan miten haluaa eli jos näkee vain tuloksen niin se ei kerro yhtään mitään." - Daespoo, Jatkoaika 10.7.2005)
Ehkäpä meidän tulisi SM-liigassakin siirtyä suunnitelmatalouteen? Siinäpä Kokoomukselle mitä oivallisin vaaliteema, eikä siitäkään taitaisi syntyä todellista aatteellista ristiriitaa SDP:n kanssa. Vastakkainasettelun aika on todellakin ohi.