Buffalo-wings

  • 150 182
  • 360

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paitopussi on vihoviimeinen jos haluaa vähänkään rapsakoita. Käytännössä hautuvat, ei paistu. Miten sun uunisi on yltäpäältä marinadeissa jos pellille tai uunivuokaan laittaa siivet paistumaan?

En tiedä, mikä siinä on. Kai se on ylipäätään sama ilmiö, mikä uunin ylipäätään likaa. En minäkään heittele ruokaa/rasvaa ympäri uunia, mutta niin vaan on uuni tasaisin väliajoin siinä kunnossa, että sen joutuu pesemään. Wingsien kanssa tämä likaantuminen tapahtuu minulla x100 nopeudella.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Saikos Turusta hyviä siipiä? Kaiketi, mutta en jaksa etsiö itse kun on varmaan paikallisten kokemuksia.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ainakin Prismat myy hintaan 34,9€/loota. Justiin tuli eilen viimeksi haettua tuollainen ja hiton hyviä on, vaikkei rasvakeitintä omistaisikaan.
Mikä Prisma? Ei löytynyt ainakaan netistä haettuna yhdenkään Tampereen Prisman valikoimista.
 

Edustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, CFC, Bayern, BVB
Mikä Prisma? Ei löytynyt ainakaan netistä haettuna yhdenkään Tampereen Prisman valikoimista.

Ei taida nuo näkyä netissä, mutta ainakin Ideaparkin Prismassa oli eilen kymmeniä laatikoita pakastealtaassa. Olen joskus poiminut noita Kalevan Prismastakin mukaani. Itse soittaisin lähimpään Prismaan ja kysyisin löytyykö hyllystä.
 

Nadchal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistä tuollaisia lootia saa hommattua? Paljonko hintaa?
PK-seudulla Jumbon sittarista olen hakenut, hinta ~35 €/ltk. En tiedä onko tuolla Jumbossa menekki niin kova vai tilataanko täydennystä harvakseltaan mutta hylly on usein tyhjänä. Kauppiaalta kannattaa kysellä josko ottaisi valikoimiin.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Mikä Prisma? Ei löytynyt ainakaan netistä haettuna yhdenkään Tampereen Prisman valikoimista.

Pitäisi löytyä joka Prismasta. Myös isoimmista S-Marketeista. Palvelutiskillä myytävät maustetut siivet ovat juurikin noista Saarioisten laatikoista ja samaa kamaa pitäisi löytyä myös pakastimesta ostettavaksi.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kiitokset @Edustaja ja @U2. Täytyy aloittaa kierros Ylöjärven S-marketista ja siitä kohti Lielahtea jos ei löydy. On toki aika arvokkaita kilohinnaltaan, mutta kypsää lihaa ja ei tarvii marinadi-lillinkiä ostaa samalla.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Naturel siivet laitoin juuri marinoitumaan Poppamiehen Buffalo wings-kastikkeeseen. Ajattelin kokeilla jotain muuta paisto-ohjetta kuin pakkauksessa oleva 250c/20min. Tarkoituksena olisi saada siivet rapeammaksi kuin tuolla ohjeella. Lisäänkö vain aikaa vai pitääkö kikkailla lämpöjen kanssa? Onko joku 200c/15min+250c/15min sopiva? Ja luonnollisesti käännellä siipiä.
Jos haluaa rapeita siipiä, niin missään nimessä ei niitä tietenkään pidä marinoida. Eli siivet aina raakana uuniin, ja vasta kypsien siipien päälle sitten wing saucea.

Itse löysin netistä ohjeen, jonka avulla sain täydellisen rapeat siivet ilman rasvakeitintä ja jauhoja. Eli, maustamattomia, talouspaperilla kuivattuja wingsejä pyöritellään leivinjauheessa (1 rkl / siipikilo) ja suolassa (n. 0,5 tl / kilo). Helpoiten saa pyöriteltyä kun laittaa muovipussiin kaikki aineet ja sekoittelee. Siivet asetellaan uunin ritilän päälle ja alle laitetaan pelti johon rasva valuu. Ensin paistetaan 120 astetta uunin alaosassa n. 30 minuuttia. Sen jälkeen lämpötila nostetaan 220 asteeseen ja vaihdetaan siivet uunin yläosaan, jossa sitten vielä n. 45 minuuttia lisää.

Tärkeimmät pointit tässä ohjeessa on, että pitää käyttää leivinjauhetta (ei ruokasoodaa) joka imee kosteutta ja pitää silti lihan mehevänä. Alun paistossa tärkeintä on saada ylimääräinen rasva ulos siivistä ja siivet täytyy olla uuniritilän päällä, jotta rasva valuu alemmalle pellille. Lopun paistossa sitten tehdään pinnasta rapea. Wingseihin voi lisätä mahdollisesti myös muita kuivamausteita, mutta itse olen tehnyt maustamattomana, kuten oikeaoppisesti kuuluu tehdä.

Kun siivet ovat valmiita, niin ne laitetaan tarjoiluastiaan ja päälle valutetaan wing sauce oman maun mukaan. Omasta mielestä paras soosi syntyy Frank's Red Hot Saucesta, voisulasta ja fariinisokerista.
 

Bourque#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings|Big Bad Bruins |NUFC |FC Barcelona|KTP
Jos haluaa rapeita siipiä, niin missään nimessä ei niitä tietenkään pidä marinoida. Eli siivet aina raakana uuniin, ja vasta kypsien siipien päälle sitten wing saucea.

Itse löysin netistä ohjeen, jonka avulla sain täydellisen rapeat siivet ilman rasvakeitintä ja jauhoja. Eli, maustamattomia, talouspaperilla kuivattuja wingsejä pyöritellään leivinjauheessa (1 rkl / siipikilo) ja suolassa (n. 0,5 tl / kilo). Helpoiten saa pyöriteltyä kun laittaa muovipussiin kaikki aineet ja sekoittelee. Siivet asetellaan uunin ritilän päälle ja alle laitetaan pelti johon rasva valuu. Ensin paistetaan 120 astetta uunin alaosassa n. 30 minuuttia. Sen jälkeen lämpötila nostetaan 220 asteeseen ja vaihdetaan siivet uunin yläosaan, jossa sitten vielä n. 45 minuuttia lisää.

Tärkeimmät pointit tässä ohjeessa on, että pitää käyttää leivinjauhetta (ei ruokasoodaa) joka imee kosteutta ja pitää silti lihan mehevänä. Alun paistossa tärkeintä on saada ylimääräinen rasva ulos siivistä ja siivet täytyy olla uuniritilän päällä, jotta rasva valuu alemmalle pellille. Lopun paistossa sitten tehdään pinnasta rapea. Wingseihin voi lisätä mahdollisesti myös muita kuivamausteita, mutta itse olen tehnyt maustamattomana, kuten oikeaoppisesti kuuluu tehdä.

Kun siivet ovat valmiita, niin ne laitetaan tarjoiluastiaan ja päälle valutetaan wing sauce oman maun mukaan. Omasta mielestä paras soosi syntyy Frank's Red Hot Saucesta, voisulasta ja fariinisokerista.

Täytyy tämä ohje testata, kiitos vinkistä!
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Kastikkeista ehdoton suosikkini on Frank's RedHot siipikastike.

Tänään tuli mieli siipiä ja testasin tuon soosin. Olipas hyvä, kiitos vinkistä!

Grillasin naturelit siivet aika tiukalla lämmöllä kypsiksi ja rapsakoiksi, sively tuolla soosilla, vielä hiukan liekkiä ja lisää soosia. Maistuvat ihan loistavalle ja jopa muksuille kelpasi enemmän kuin hyvin!
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Itse löysin netistä ohjeen, jonka avulla sain täydellisen rapeat siivet ilman rasvakeitintä ja jauhoja. Eli, maustamattomia, talouspaperilla kuivattuja wingsejä pyöritellään leivinjauheessa (1 rkl / siipikilo) ja suolassa (n. 0,5 tl / kilo). Helpoiten saa pyöriteltyä kun laittaa muovipussiin kaikki aineet ja sekoittelee. Siivet asetellaan uunin ritilän päälle ja alle laitetaan pelti johon rasva valuu. Ensin paistetaan 120 astetta uunin alaosassa n. 30 minuuttia. Sen jälkeen lämpötila nostetaan 220 asteeseen ja vaihdetaan siivet uunin yläosaan, jossa sitten vielä n. 45 minuuttia lisää.
45 minsaa uunin yläosassa yli 200 asteessa? Kuulostaa ainakin kypsiltä tuotteilta tuossa ajassa kun vielä esikypsennys alla. Saa se leivinjauhe tehdä ihmeitä jos ei kuivu aivan koppuraksi.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
45 minsaa uunin yläosassa yli 200 asteessa? Kuulostaa ainakin kypsiltä tuotteilta tuossa ajassa kun vielä esikypsennys alla. Saa se leivinjauhe tehdä ihmeitä jos ei kuivu aivan koppuraksi.
Kannattanee tarkastella tietyin väliajoin miltä wingsit näyttää ja ottaa vaikka testimaistiaisia. Tuo 45 minuuttia saattaa tosiaan olla yläkanttiin. Samaa pitää tietysti soveltaa myös kaikessa muussa kokkaamisessa, eikä niinkään tuijottaa annettuja aikoja, eroja kun on uuneissa ja siivissä.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Saikos Turusta hyviä siipiä? Kaiketi, mutta en jaksa etsiö itse kun on varmaan paikallisten kokemuksia.

Siipiravintola Puistokadulla, aivan Palloseuran ex-valmentajan sekoiluista kuuluisan Hannikaisen vieressä, on oma suosikkini. Sinne tie vie, kun siipiä tekee mieli. Vähän aikaa sitten avattu Hook Linnankadulla on jäänyt kokeilematta. Valavuoren ja aurinkojumalan patsastelu firman mainoksissa tekee paikasta vastenmielisen eikä yhtään tee mieli sinne mennä. Olavin Krouvista sai ainakin vanhan vallan aikana ihan ok siivet. Uuden omistajan aikana en ole vielä siellä ehtinyt käymään, joten en tiedä mikä Olkun siipitilanne tällä hetkellä on.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Meillä emäntä pyörittelee wingsit soijakastikeessa ja uppopaistaa kattilassa. Ei tarvitse muita mausteita. Soijasta tulee riittävästi suolaa. Älyttömän rapeita ja mehukkaita. Yleensä kilon satsi kerralla. Uppopaisto on helppoa ilman rasvakeitintäkin, toki kannattaa paistaa isompi satsi kerralla. Uunissa tai pannulla ei tule läheskään yhtä hyvää yhtä helpolla.

Kysyin eukolta mihin laittaa öljyn uppopaiston jälkeen? No tietysti takaisin pulloon, kun on jäähtynyt. Can use again. Asia kunnossa. Vähän eri meiningit täällä Aasiassa...
 

Mynttoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, TPS
Saikos Turusta hyviä siipiä? Kaiketi, mutta en jaksa etsiö itse kun on varmaan paikallisten kokemuksia.

Oma ääneni menee myös Siipiravintolalle ja ihan ylivoimaisesti. Ehdottomasti parhaat siivet omaan makuuni mitä turusta saanut. Hook myös tullut testattua, eikä tarvitse kyllä uudestaan mennä. Siipiravintolassa on hyvä ottaa huomioon paikan suhteellisen pieni koko eli perjantai ja lauantai illat usein melkoisen täyttä jolloin pöydän saaminen sekä ruoan tuleminen saattaa hetken kestää. Sunnuntaisin myös runsaasti ihmisiä hakemassa helpotusta olotiloihinsa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

HokiHero

Jäsen
Itse löysin netistä ohjeen, jonka avulla sain täydellisen rapeat siivet ilman rasvakeitintä ja jauhoja. Eli, maustamattomia, talouspaperilla kuivattuja wingsejä pyöritellään leivinjauheessa (1 rkl / siipikilo) ja suolassa (n. 0,5 tl / kilo). Helpoiten saa pyöriteltyä kun laittaa muovipussiin kaikki aineet ja sekoittelee. Siivet asetellaan uunin ritilän päälle ja alle laitetaan pelti johon rasva valuu. Ensin paistetaan 120 astetta uunin alaosassa n. 30 minuuttia. Sen jälkeen lämpötila nostetaan 220 asteeseen ja vaihdetaan siivet uunin yläosaan, jossa sitten vielä n. 45 minuuttia lisää.

Tärkeimmät pointit tässä ohjeessa on, että pitää käyttää leivinjauhetta (ei ruokasoodaa) joka imee kosteutta ja pitää silti lihan mehevänä. Alun paistossa tärkeintä on saada ylimääräinen rasva ulos siivistä ja siivet täytyy olla uuniritilän päällä, jotta rasva valuu alemmalle pellille. Lopun paistossa sitten tehdään pinnasta rapea. Wingseihin voi lisätä mahdollisesti myös muita kuivamausteita, mutta itse olen tehnyt maustamattomana, kuten oikeaoppisesti kuuluu tehdä.

Iso kiitos tästä, parhaat itse tehdyt siivet ehdottomasti, vaikka tuo jälkimmäinen osuus oli reilu 30min/220c.

Kolmisen vuotta Tampereella asuneena siipiä osaa kaivata ja on niin vaikea käsittää ettei PK-seudulla missään normi kebabmestoissa ole noita myynnissä kun tampereella hyvät siivet saa jopa Shelliltä. Olisi niin helppo tapa erottua satojen pizzerioiden joukosta ja kate on varmasti erinomainen.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kyllähän kanan palaset on helppo saada maistuviksi mutta se kastike:)
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Stadin Siipiweikot testattu. Päätuotteen osalta ei häviä Mansen isoveljelleen, kilpailijoilleen yleensä kyllä häviää. Starttereissa kappaleittain (min. 3 kpl) tilattavat tuotteet iso plussa (ja varsinkin mozzarellatikkujen dippi on ihan ehdoton). Miljöö nyt oli aika kalsea, mutta sijainti toisaalta loistava. Palvelu ystävällistä ja ainakin alkuiltapäivästä nopeaa, mitä nyt lounasajan tiskitilaaminen yllätti. Pieniä nukahduksia (=unohduksia) palvelussa, mutta henkilökunnan ystävällisyys kyllä korjasi tilanteen. Kastike oli sitä tuttua, eli hiukan liian etikkaista minun makuuni. Bissehanassa Heineken, mistä miinukset. Tuopit olivat niin jäässä, että bissekin meni hileeseen. Plussat siis siitä.

Hook vs. Siparit, vaikea valinta. Muuten Hook on lievä voittaja, mutta se sijainti...
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Iso kiitos tästä, parhaat itse tehdyt siivet ehdottomasti, vaikka tuo jälkimmäinen osuus oli reilu 30min/220c.
Juuri nousin pöydästä näitä itse tehtyäni ja mulla oli tosiaan 45 minuuttia uunissa toisessa osuudessa, tosin vain viimeiset 5 minuuttia kiertoilmalla. Rapeita ja mehukkaita olivat kyllä tuollakin ajalla. Hyvä jos maistui!
Kyllähän kanan palaset on helppo saada maistuviksi mutta se kastike:)
Kova kastikevinkki olisi haussa, itse olen tehnyt klassisen Franks RedHot + voi + fariinisokeri, mutta tuo on omaan makuun hiukan turhan etikkainen.
 

kepardi

Jäsen
On kans aikanaan tullut haettua parasta konstia tehdä rapeita siipiä. Kunnes ostin Atrian siipilaatikon ja niistä ei uunissa saanut edes välttäviä koska olivat isompia kuin Saarioisten siivet. Tämän johdosta rasvakeitinkaupoille enkä ole ostosta katunut. Lidlistä halvalla, hinta-/laatusuhde kohdillaan. Eipä tarvi hakea ja arpoa keinoa tehdä ravintolasiipiä. 9 minuuttia ja saat parhaat siivet aina kun haluat.

Frank’sin kastikkeen olen todennut itsekin hyväksi. Valehtelematta olen testannut kaikki siipikastikkeet mitä normikaupoista löytyy, pl. erilaiset makukastikkeet joita en siipiin sotke. Frank’s on kuitenkin vieläkin suolaisempaa kuin Texas Pete, joten Buffalo Texas Pete on oma valintani. Ihan siniseen Keijuun sekoitettuna, ei tarvi olla mitään vahvempaa rasvaa. Ja kastikehan laitetaan kuumille siiville huoneen lämpöisenä, ei kuumana eikä kylmänä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös