Autoiluketju

  • 3 194 430
  • 18 516

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Onkos jengi menossa AUTO2016 - tapahtumaan nyt viikonloppuna? Auto 2016 -tapahtuma | Messukeskus | 18.-20.11.2016

Mitä tossa on nähnyt niin aika mielenkiintoisia kikottimia on nähtävänä useammalla osastolla ja kaikenlaista muuta hauskaa, mutta tuo koeajojen järkkääminen keskitetysti voi olla aika vaikeaa => kauhia määrä autoja suht pienessä tilassa menee edes takaisin...

Toivottavasti jotain tällaista happeningia tulee pysyvästi / säännöllisesti?
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Onkos jengi menossa AUTO2016 - tapahtumaan nyt viikonloppuna? Auto 2016 -tapahtuma | Messukeskus | 18.-20.11.2016

Mitä tossa on nähnyt niin aika mielenkiintoisia kikottimia on nähtävänä useammalla osastolla ja kaikenlaista muuta hauskaa, mutta tuo koeajojen järkkääminen keskitetysti voi olla aika vaikeaa => kauhia määrä autoja suht pienessä tilassa menee edes takaisin...

Toivottavasti jotain tällaista happeningia tulee pysyvästi / säännöllisesti?

Menossa ollaan. Skoda lähetti Audi-miehelle liput. Jos vaikka A4 vaihtuisi Kodiaqiin. Tosin jonkinlainen sähkömoottori on seuraavassa kärryssä, joten Tsekkiläistä ei ihan heti tule alle.

Lapset hoidossa, setä-Beckerillä synttärit ja messuilta iltaa ystävien seuraan istumaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tottakai messuille, nyt ensimmäistä kertaa järjestävät ison maailman tyyliin. Helsinki Motor Show.t oli eräänlaisia kompromisseja mihin kaikki isot merkit ei edes osallistuneet.
Nyt mukana jopa bemari, mutta yllättävän pienellä näyttelytilalla ja ilmeisesti vain sähkömalleilla. Viimeksihän Motor Show aikaan bemari sanoi ettei tarvitse lähteä messuille kun menee niin pirun hyvin muutenkin.
Hiukan paistaa itse messuista läpi sellainen yltiöpäinen ekohössöttely, hybridiä ja sähköä, joiltain merkeiltä esillä ilmeisesti vain näitä.

Koeajotkin tehdään maailmalta tuttuun tyyliin, lähdetään sisältä ja tullaan sisälle. Koeajettavat mallit löytyy tuolta messusivuilta, ymmärrettävästikin ei tehomalleja juurikaan, taisi siellä Golf R variantti ja Civic typeR olla 300hp kategoriassa,

Mutta tosiaan itsekin viihteellä joten koeajot hoidan ihan muuhun aikaan liikkeissä, nyt mennään ihmettelemään messuemäntiä... ei kun tunnelmaa ja ottamaan muutama bisse.

_
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sellainen kysymys palstaveljille, että mistä automalleista löytyisi etumatkustajan istuimesta ISOFIX sekä poiskytkettävä airbag? Lähinnä joku ~5 vuotta vanha käytetty farmari tulisi kyseeseen. Lämpimikseni pläräilin muutaman uuden auton vakio- ja lisävarustelistoja, eikä näyttäisi olevan kaikkissa edes lisävarusteena.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Sellainen kysymys palstaveljille, että mistä automalleista löytyisi etumatkustajan istuimesta ISOFIX sekä poiskytkettävä airbag? Lähinnä joku ~5 vuotta vanha käytetty farmari tulisi kyseeseen. Lämpimikseni pläräilin muutaman uuden auton vakio- ja lisävarustelistoja, eikä näyttäisi olevan kaikkissa edes lisävarusteena.

Kaikista? Tai no, mistä minä tiedän. Olen ajanut lasten syntymän jälkeen vm. 2002- tai uudemmilla Audeilla ja Seateilla ja valitettavasti oli yksi Opelkin. Kaikissa on ollut. Käsittääkseni tuo airbagin poiskytkentä on pakollinen, jos siinä se airbag on, joten ehkä sitä ei lue niissä varustelistoissa? Isofiksit on edessä yleensä piilotettu sinne penkkien väliin, mutta pitäisin ihmeenä jos niitä ei viisi vuotta vanhasta mallista löydy.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Onkos jengi menossa AUTO2016 - tapahtumaan nyt viikonloppuna? Auto 2016 -tapahtuma | Messukeskus | 18.-20.11.2016

Mitä tossa on nähnyt niin aika mielenkiintoisia kikottimia on nähtävänä useammalla osastolla ja kaikenlaista muuta hauskaa, mutta tuo koeajojen järkkääminen keskitetysti voi olla aika vaikeaa => kauhia määrä autoja suht pienessä tilassa menee edes takaisin...

Toivottavasti jotain tällaista happeningia tulee pysyvästi / säännöllisesti?

Kiinnostava konsepti kyllä. Harkitsin paikalle menoa ja parin kiinnostavan mallin koeajoa, mutta sitten luin, että koeajoaika on rajattu 20 minuuttiin. Eihän siinä ehdi mihinkään! Jos hyvin käy, niin Ruskeasuolle ja takaisin tai todennäköisesti täytyy jo Ilmalan rampilla käydä kääntymässä takaisin päin. Toki ymmärrettävää, että ei se koeajo kovin paljon pidempikään voi olla, mutta eipä tuollasesta koeajosta saa mitään irti.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikista? Tai no, mistä minä tiedän. Olen ajanut lasten syntymän jälkeen vm. 2002- tai uudemmilla Audeilla ja Seateilla ja valitettavasti oli yksi Opelkin. Kaikissa on ollut. Käsittääkseni tuo airbagin poiskytkentä on pakollinen, jos siinä se airbag on, joten ehkä sitä ei lue niissä varustelistoissa? Isofiksit on edessä yleensä piilotettu sinne penkkien väliin, mutta pitäisin ihmeenä jos niitä ei viisi vuotta vanhasta mallista löydy.
Näin minäkin kuvittelin, mutta vaihtoautokaupoilla pyöriessäni olen saanut todeta niitä etuistuimen isofixejä löytyvän parhaiten Audi A4:sta. Vaimon 2009 mallin A3:ssa ei etuistuimella ole isofixejä eikä turvatyynyn poiskytkentää. Takapenkistä kyllä löytyy ihan kaikista tuon ikäisistä, mutta etupenkistä todella harvasta. Esimerkkinä uuden Peugeot 308 SW:n varusteluettelo mainitsee isofixit takasivuistuimilla, mutta etuistuimesta ei mitään mainintaa. Uuden Seat Leon ST:n varustelista mainitsee etumatkustajan turvatyynyn poiskytkennän, mutta vain takaistuimen ISOFIXit. Renault Meganessa tismalleen sama selostus.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Säteilylämmitin on paree kuin ei mitään, mutta esim tuo lämmityslaitteen letkuun asennettava on jo hyvä, joten miksi valita surkeaa?

Tästä taisi olla aikaisemmin jo puhettakin mutta olen ollut uskossa ettei kaikkiin autoihin saa muuta kuin säteilylämmittimen (jos nyt webastot unohdetaan). En muista tyrmättiinkö tämä näkemys.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tästä taisi olla aikaisemmin jo puhettakin mutta olen ollut uskossa ettei kaikkiin autoihin saa muuta kuin säteilylämmittimen (jos nyt webastot unohdetaan). En muista tyrmättiinkö tämä näkemys.
Minä ja viimeksi Boulerice tuossa muutama viesti sitten linkkasimme yleismallisen letkulämmitinvaihtoehdon.
 
Uuden auton hankinta polttelisi. Ei siis välttämättä ihan tehtaalta suoraan, mutta sellainen uudehko peli. Kovasti olen tykästynyt Volvoon V40 ja V60 -malleihin. Noiden vaihtoautotarjontaa kun katsoo, niin valtaosa järkevistä vaihdokeista on dieselkoneella. Itse olen ollut siinä ehkä jo aikansa eläneessä käsityksessä, että dieselillä pitäisi ajaa ihan reilusti kilsoja, jotta sen hankinta olisi taloudellisesti järkevää. Muistan nyrkkisäännöksi about 15 tuhat kilsaa vuodessa. Itse ajattelin alunperin, etten ikinä osta dieseliä, mutta mene ja tiedä sitten. Volvo-myyjä, tottakai, vakuutteli, että jo 5000 kilsaa vuodessa tekee hankinnan kannattavammaksi kuin vastaavan bensakoneen. Kyllä sen verran tulee, mutta ei välttämättä edes sitä 15k vuodessa. Volvo nyt on muutenkin varsin taloudellinen peli ja dieselillä luvataan vieläkin pienempi kulutus kuin vastaava bensakoneella. Kuitenkin mutulla sanoisin, että dieselin litrahinta on nykyisin paljon lähempänä bensan hintaa kuin vaikkapa 10 vuotta sitten. Kuitenkin dieselvero on varsin merkittävä. Ja oliko vakuutusmaksutkin korkeammat dieselautoon? Mitä palstan autoniilot tähän sanoo?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kuitenkin dieselvero on varsin merkittävä. Ja oliko vakuutusmaksutkin korkeammat dieselautoon?
Se käyttövoimavero pyörii siellä 400€ tietämillä. Vakuutuksista en osaa sanoa.
Monilla automerkeillä ne vastaavat bensavehkeet varsinkin käytetyissä kuluttaa sen litran pari enemmän joten tuon 400€ saa siinä kuitattua diiselillä. Mutta nyt kun kävin tuota volvon speksejä katsomassa niin aika vähäkulutuksisia on uudet bensakoneetkin. http://www.zeperfs.com/duel5424-5422.htm
Tuossa suoritusarvoja ja sitten klikkaamalla auton mallia saat tarkemmat tiedot, sivustolta löytyy myös paljon muitakin volvon malleja.

_
 

Masentaja

Jäsen
Volvo-myyjä, tottakai, vakuutteli, että jo 5000 kilsaa vuodessa tekee hankinnan kannattavammaksi kuin vastaavan bensakoneen. Kyllä sen verran tulee, mutta ei välttämättä edes sitä 15k vuodessa. Volvo nyt on muutenkin varsin taloudellinen peli ja dieselillä luvataan vieläkin pienempi kulutus kuin vastaava bensakoneella. Kuitenkin mutulla sanoisin, että dieselin litrahinta on nykyisin paljon lähempänä bensan hintaa kuin vaikkapa 10 vuotta sitten. Kuitenkin dieselvero on varsin merkittävä. Ja oliko vakuutusmaksutkin korkeammat dieselautoon? Mitä palstan autoniilot tähän sanoo?

Nyt on volvo-myyjä puhunut silkkaa paskaa. Tuossa nopsasti vilkasin nettiautosta paria eri kulkinetta, about samanikäiset 1,6l bensa ja diesel-vehkeet, niin käyttövoimaveron hinta oli dieselissä noin luokkaa 450€. Ei ihan vielä viidellä tonnilla tule halvemmaksi :) 15tkm ajolla eroa oli dieselin hyväksi muutama kymppi. Vuodessa. Toki, dieselissä on yleensä vääntöä jne mutta aika nuhapumpuilta speksien mukaan vaikutti nuo autot. Sen enempää Volvoja tuntematta niin iso auto ja 115hv ei oikein ole mikää herkku yhdistelmä. Itse siirryin juuri pois Diesel-autosta kun ns. normi tila-auton verot ois ollu ensvuonna 750€ niin totesin että kiitos mutta ei kiitos. Ei se Diesel nyt niiin halpaa enää ole.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itse olen ollut siinä ehkä jo aikansa eläneessä käsityksessä, että dieselillä pitäisi ajaa ihan reilusti kilsoja, jotta sen hankinta olisi taloudellisesti järkevää.
Lähdetään nyt kuitenkin liikkeelle siitä faktasta, että auton osto ei ole koskaan taloudellisesti hyvä siirto. Mulla tulee nykyään tosi vähän kilsoja vuodessa ja ajan bensalla. Mutta ei se sulje pois sitä vaihtoehtoa, että ajaisinkin dieselillä. Pari autoa sitten ole dieselvehje ja ajaminen oli ihan erilaista. Itse asiassa tykkäsin enemmän ajaa sillä dieselillä, kun nyt jälkeenpäin asiaa pohtii. Mun ajotyyliin se alavääntö vaan istuu mukavasti. Eikä tartte käydä niin usein tankkaamassakaan. Ja jos olet katsomassa 20-25k hintaluokkaa, niin siihen suhteutettuna joku satasen heittely vuosikustannuksissa on pulunpierun luokkaa. Vaihtoautomatematiikka on hankalaa muutenkin, joten kehotan yksinkertaisesti unohtamaan tuollaiset lillukanvarret ja keskittymään ostamaan sellaista autoa, mistä tykkäät.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Lähdetään nyt kuitenkin liikkeelle siitä faktasta, että auton osto ei ole koskaan taloudellisesti hyvä siirto. Mulla tulee nykyään tosi vähän kilsoja vuodessa ja ajan bensalla. Mutta ei se sulje pois sitä vaihtoehtoa, että ajaisinkin dieselillä. Pari autoa sitten ole dieselvehje ja ajaminen oli ihan erilaista. Itse asiassa tykkäsin enemmän ajaa sillä dieselillä, kun nyt jälkeenpäin asiaa pohtii. Mun ajotyyliin se alavääntö vaan istuu mukavasti. Eikä tartte käydä niin usein tankkaamassakaan. Ja jos olet katsomassa 20-25k hintaluokkaa, niin siihen suhteutettuna joku satasen heittely vuosikustannuksissa on pulunpierun luokkaa. Vaihtoautomatematiikka on hankalaa muutenkin, joten kehotan yksinkertaisesti unohtamaan tuollaiset lillukanvarret ja keskittymään ostamaan sellaista autoa, mistä tykkäät.

Juuri näin. Mulla on diesel ja se johtuu pelkästään siitä, että mulla olevaa automallia löytyy huomattavasti enemmän käytettynä dieselillä kuin bensakoneella. Halusin nimenomaan tuon auton ja käyttövoima oli tossa lopulta lähes yhdentekevä muiden speksien ajaessa edelle. Tosin oman kokemuksen mukaan bensakoneet kuluttavat aina enemmän "ilmoitettua enemmän" kuin dieselit.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Silloin kun Volvon bensakoneet oli niitä bensasyöppö-vitoskoneita niin silloinhan Volvo kannatti ottaa dieselinä aika pienilläkin kilometreillä, ja siksi niin iso osa vähänkin isommista myynnissä olevista Volvoista on dieseleitä. Mutta uusissahan tuo ero on tasoittunut kun Volvollakin on tullut hieman vähempiruokaisia bensakoneita myyntiin. Mutta edelleenkään tässä asiassa ei ole minusta mitään yleispätevää nyrkkisääntöä noista kilometreistä, vaan jos sen kannattavuuden haluaa tarkasti selvittää niin kannattaa ottaa selvää mitä se auto ihan oikeasti kuluttaa normiajossa (eli ei siis luoteta niihin tehtaan ilmoituksiin ja myyjien puheisiin koska ne ei varsinkaan uusien bensaturbojen kohdalla ole lähelläkään totuutta) ja laskea sitten mikä on se kilometrimäärä millä tuon käyttövoimaveron saa kuitattua.

Tämä siis jos ihan puhtaasti kustannuksia haluaa laskea. Onhan siinä sitten kaikkea muutakin puolesta ja vastaan, ja pitää vähän miettiä omia mieltymyksiä ja käyttöäkin että mikä tuntuu fiksuimmalta vaihtoehdolta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Yllä olevaan vielä sen verran täältä BMW-leiristä niin ihan puhtaasti ajonautinnosta puhuen edellinen E91 330XD oli jumalainen auto ja vielä kaiken maailman euroherkuilla. Sitten kun päätti alkaa järkeistämään tuota kun kilsoja tuolle autolle meillä tulee vain 10-15tkm vuodessa niin ajatteli että kyllähän tuolla F31 320Xi:llä pärjäilee oikein hyvin. Kyllähän sillä pärjäilee mutta kone on käyttömukavuudelta kaukana tuosta diiselistä vaikka diiseli oli manuaali ja tämä uusi bensa on se kehuttu bemarin automaatti. Diiselin 500nm oli vaan niin pirun jäätävä vääntö juuri siinä parhaimmilla kierroksilla 2000->.

Lopputulema siis
+ saatiin tuo noin 400€ käyttövoimavero pois ja co2 päästöverossa voitettiin muutama kymppi. Vakuutuksissakin muutama kymppi, luulin että enemmän. Kuutiotilavuus ei ratkaissutkaan vaan teho-painosuhteet ja muut kuten automerkin maine(ilmeisesti)
+ bensa on meidän käytössä luotettavampi koska iso diiseli vaati käynnistysvirtaa enemmän ja siinä oli webastoa jne, akkuongelmia oli talvella vaikka yritti varautua kaikkeen mahdolliseen
+ automaatista ainakin vaimo tykkää ja onhan se pirun hyvä
+ nykyinen on 6 vuotta nuorempi yksilö vaikka vanhallakin oli vasta 100tkm mittarissa
- autosta karkasi liki 50hp ja meno on verkkaisempaa
- F31 sport varusteilla on kaukana E91:sen "kaikilla herkuilla" varusteista, dakota nahat jne.
- 2.0 bensaturbon kulutus taajama-ajossa on 10 litraa ja 3.0 diiselillä se oli noin 8.5 litraa

Paljon tunnepuolella hävittiin, mutta uudempi malli alla ja luotettavampi ainakin meidän käytössä.

_
 
Lähdetään nyt kuitenkin liikkeelle siitä faktasta, että auton osto ei ole koskaan taloudellisesti hyvä siirto. Mulla tulee nykyään tosi vähän kilsoja vuodessa ja ajan bensalla. Mutta ei se sulje pois sitä vaihtoehtoa, että ajaisinkin dieselillä. Pari autoa sitten ole dieselvehje ja ajaminen oli ihan erilaista. Itse asiassa tykkäsin enemmän ajaa sillä dieselillä, kun nyt jälkeenpäin asiaa pohtii. Mun ajotyyliin se alavääntö vaan istuu mukavasti. Eikä tartte käydä niin usein tankkaamassakaan. Ja jos olet katsomassa 20-25k hintaluokkaa, niin siihen suhteutettuna joku satasen heittely vuosikustannuksissa on pulunpierun luokkaa. Vaihtoautomatematiikka on hankalaa muutenkin, joten kehotan yksinkertaisesti unohtamaan tuollaiset lillukanvarret ja keskittymään ostamaan sellaista autoa, mistä tykkäät.

Ensinnäkin kiitokset kommenteista Leonin lisäksi kaikille muillekin, @Jupe @Masentaja @-OO- ja @mikse

Joo kirjoitin ehkä hieman epäselvästi. Ei todellakaan autoa hankita siksi, että se olisi järkevä taloudellinen teko. Lähinnä mietin, että miten iso merkitys tuolla asialla bensa vs. diesel lopulta on ostopäätöstä tehdessä. No kuten todettua, niin se on lopulta jokaisen oma mieltymys minkä mukaan eri asioita haluaa painottaa. Kun tuota tarjontaa on tuossa tarkastellut, niin käytettyjen V40:sten tarjonnassa dieselmallit jyräävät. Volvo on käsittääkseni tänä päivänä kulutukseltaan varsin pätevä peli verrattuna moniin kilpailijoihin tai sellaisessa maineessa se ainakin on. Ja ero ei ole järin suuri vastaavan bensakoneen ja dieselkoneen välillä mikäli tulkitsin Jupen viestiä oikein. Ei tietenkään kahta identtistä Volvon mallia vertaamalla saada 5000 vuosikilsalla mitään taloudellista etua dieselin hyväksi. Sen nyt yksinkertaisempikin tajuaa.

Nyt sen taas huomaa kun automalleja vertailee, koeajaa ja pohtii, niin aina joudut tekemään kompromisseja. Taloudellisuus vs. ajotuntuma vs. tyylikkyys vs. hinta ja niin edelleen. Tai yksinkertaistettuna: tunne vs. järki. No onneksi autosta pääsee aina eroon jos ei miellytä. Ainakin helpommin kuin vaikkapa asunnosta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse en kyllä dieselautoa kaupunkiautoksi välttämättä hankkisi. Tai siis epäilyttää lähinnä dpf:n toiminta pätkäajossa. Varmaan tässä kyllä merkkikohtaisia eroja ja omaa vainoharhaisuuttani.
 

TW

Jäsen
Uuden auton hankinta polttelisi. Ei siis välttämättä ihan tehtaalta suoraan, mutta sellainen uudehko peli. Kovasti olen tykästynyt Volvoon V40 ja V60 -malleihin. Noiden vaihtoautotarjontaa kun katsoo, niin valtaosa järkevistä vaihdokeista on dieselkoneella. Itse olen ollut siinä ehkä jo aikansa eläneessä käsityksessä, että dieselillä pitäisi ajaa ihan reilusti kilsoja, jotta sen hankinta olisi taloudellisesti järkevää. Muistan nyrkkisäännöksi about 15 tuhat kilsaa vuodessa. Itse ajattelin alunperin, etten ikinä osta dieseliä, mutta mene ja tiedä sitten. Volvo-myyjä, tottakai, vakuutteli, että jo 5000 kilsaa vuodessa tekee hankinnan kannattavammaksi kuin vastaavan bensakoneen. Kyllä sen verran tulee, mutta ei välttämättä edes sitä 15k vuodessa. Volvo nyt on muutenkin varsin taloudellinen peli ja dieselillä luvataan vieläkin pienempi kulutus kuin vastaava bensakoneella. Kuitenkin mutulla sanoisin, että dieselin litrahinta on nykyisin paljon lähempänä bensan hintaa kuin vaikkapa 10 vuotta sitten. Kuitenkin dieselvero on varsin merkittävä. Ja oliko vakuutusmaksutkin korkeammat dieselautoon? Mitä palstan autoniilot tähän sanoo?

Omat kokemukset Volvon dieseleistä ovat hyvät. Aiempi kulkine oli V50 PSA:n 1.6 dieselillä ja manuaalilaatikolla, ei mikään raketti mutta kyllä sillä kerkesi ohikin, varsinkin jos vertasi vaparibensoihin. Matkat olivat pääosin moottoritieajoa 127 km/h navin mukaan ja niissä nopeuksissa mitattu kulutus oli 5,8l. Talvinopeusrajoituksilla lomareissulla navin mukaan 87 km/h pääsi Helsinki-Pori reissun 4,2 litran mitatulla kulutuksella.

V50 vaihtui hiukan yli vuosi sitten 2016 mallivuoden V40 D2 automaattiin, jolla on tullut ajettua nyt jo 45tkm. Tuo mallivuosi on jo Volvon omalla 2 litraisella dieselillä ja uudemman mallisella perinteisellä Geartronicin automaatilla, huomattava parannus vanhoihin ainakin omasta mielestä. Sillä sama motariajo mennyt 5,5l kulutuksella ja samainen Porin reissu 3,8l. Porin reissussa tuli ajettua tuota tasaista ylinopeutta mutta muutoin taloudellisesti ja harkiten :) Ei tuolla kaupunkiajossakaan pääse kulutus nousemaan pahasti.

Muutoinkin omalla kohdalla Volvot olleet viattomia vehkeitä, ei ole tarvinnut ylimääräisiä korjaamoreissuja tehdä. Huollot nyt maksavat jonkin verran mutta ovat huomattavasti halvemmat kun joskus kakkosautona olleessa bensa Nissan Jukessa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Uusittu Peugeot 3008 pääsi juuri mahdollisen uuden työauton listalle. HInta on aika kohdallaan varustettuna = eli jää noin 38t€ hujakoille.
Pitää ensi vuonna vaihtaa ja Renault Talisman, Skoda Octavia 4x4 sekä tuo yllä on nyt mahdollisten listalla.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Uusittu Peugeot 3008 pääsi juuri mahdollisen uuden työauton listalle. HInta on aika kohdallaan varustettuna = eli jää noin 38t€ hujakoille.
Pitää ensi vuonna vaihtaa ja Renault Talisman, Skoda Octavia 4x4 sekä tuo yllä on nyt mahdollisten listalla.

On kyllä tyylikäs ja ominaisuuksiltaan vaikuttava auto uusi 3008. Pitää käydä tsekkaamassa livenä, kun on mahdollista. Uusi Octavia jäisi faceliftin jälkeen itseltä samantien pois laskuista. Järkyttävän ruman keulan saaneet aikaiseksi.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Lisäksi Octavia tehokkaalla moottorilla ja 4x4 alkaa olla liian kallis kn alkaa 40t€ olemaan hinta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös