Autoiluketju

  • 3 281 317
  • 18 827

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Vaihdoin kesällä 2010 C-sarjan farmarimersun tähän, tosin minullakin on manuaali.

Voit jo varautua henkisesti siihen, että vaihdelaatikko menee vaihtoon hetkenä minä hyvänsä ;) Opelin laadun tuntu on ollut jo vuosia hyvä, mutta luotettavuudessa on ollut ongelmia. Tietty manuaalilaatikko (M32) surullisimpana tapauksena. Tosin onhan niitä ongelmia niin BMW:llä kuin Volkkarillakin (TSI:t ja DSG:t). Ranskikset sitten vielä ihan oma lukunsa.
 

Gooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tietty manuaalilaatikko (M32) surullisimpana tapauksena.

Onko uusissakin Astroissa vielä sama ongelmainen M32-laatikko? On kyllä surullinen laatikko, omani kesti hieman alle 60000 km. Onneksi vaihtoivat uuden laatikon Länsiautossa ilman taistelua, vaikka takuu olikin muutama kuukausi aikaisemmin mennyt umpeen (virhevastuu). Joutuivat tosin GM:lta hetken korjauslupaa odottamaan.
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko uusissakin Astroissa vielä sama ongelmainen M32-laatikko? On kyllä surullinen laatikko, omani kesti hieman alle 60000 km. Onneksi vaihtoivat uuden laatikon Länsiautossa ilman taistelua, vaikka takuu olikin muutama kuukausi aikaisemmin mennyt umpeen (virhevastuu). Joutuivat tosin GM:lta hetken korjauslupaa odottamaan.

On M32, mutta onko ongelmainen, se onkin mielenkiintoisempi kysymys. Saattaa sille jotain parannuksia olla tehty, mutta aika vähän tuosta tuntuu juttua löytyvän, aika näyttää. Itselleni tuli kahden vuoden huolenpitosopimus kaupan päälle, että jospa nyt sitten hajoaisi edes sen aikana.
 

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Onko uusissakin Astroissa vielä sama ongelmainen M32-laatikko? On kyllä surullinen laatikko, omani kesti hieman alle 60000 km.

En tiedä onko enää uusissa. Marsen Astrassa varmasti on koska auto oli vm 2010 (tai vanhempi jos käytettynä ostanut).

Alle 100tkm nuo tuntuu hajoavan isolla prosentilla.

Edit. Eiku perhana, taisin käsittää vähän väärin. Marse ostikin tänä kesänä Astran eikä vuonna 2010.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jonkun verran tullut noita palstoja seurattua ja M32-laatikkoahan parannettiin vuonna 2012, jonka jälkeen ongelmia on tiettävästi ollut varsin vähän. Ainakaan Opelin keskusteluissa ei uudemmissa ole montaa ongelmallista ollut.

Laatikon käytöllä on tiettävästi ollut merkittävä osuus sen kestävyyteen (näinhän se kaikissa muissakin on), eli jos 6-vaihteella ajaa jo alhaisissa taajamanopeuksissa, niin riski ongelmille on kasvanut. 6-vaihdetta pitäisi siis käyttää vasta moottoriteillä, vaikka vaihtosuositus näkyy taulussa jo alhaisemmissa nopeuksissa. GM Finland on käsittääkseni korvannut 1. omistajalle mahdollisen rempan 100 %:sti ja seuraaville omistajille jonkun osuuden tapauskohtaisesti ehtona tietty merkkihuoltouskollisuus. Sama korvausperiaate on tietääkseni myös VW:lla noissa DSG-rempoissa.

Täytyy muuten myös todeta, ettei suinkaan kaikissa M32-laatikoissa ole ollut vikaa ja 5-vaihteisissahan ei ole kyseistä laatikkoa. Eikä myöskään tehokkaammissa 6-vaihteisissa (ja 4-vedoissa). Automaatithan taas ovat hyvinkin kestävässä maineessa.
Itselläni oli aikoinaan vm. 2008 Astra juurikin tuolla M32 laatikolla, eikä 140 tkm mennessä ollut mitään ongelmia. Sen jälkeen ollut diesel-Insignioita kestävällä F40-laatikolla.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Moottori on ok, mutta kyllä vääntöä saisi vähän enemmän olla
Pistää silmään ero esim VW-konsernin autoihin tuossa väännön puutteessa suhteessa painoon 1.4 turbo 140hp 200nm vs 1.4TSI 140/150hp ja 250nm. Vastaava Golf painaa noin sata kiloa vähemmän ja väntää noin 50nm enemmän(yleisesti mitattu jopa 270nm vääntöjä). Itsellä tuollainen kone Polossa joka painaa jo 200 kiloa astraa vähemmän joten tuntuu jopa hiukan urheilulliselta juuri vääntönsä puolesta, puhti tosin loppuu 4000kier tietämillä mutta toisaalta ei niitä isoja kierroksia arkiajossa juuri tarvitsekaan.

_
 

Vatso

Jäsen
Eikö tuossa Astrassa ole vääntöä 230nm, ei 200? Itse kävin tuon koeajamassa juuri ja ei se mikään kauhean sporttinen ole, mutta hyvin kulki normaalissa ajossa. Painon osalta en nyt ole varma mistä katsoit tietoja, mutta nopealla vilkaisulla Auto-Datasta väittävät tuolla ainakin HB Astran olevan 70 kg Golfia kevyempi?

Opel on vielä kovasti mainostanut joka paikassa tuota uuden Astran olevan paljon kevyempi kuin vanha, joten oudolta kuulostaisi tuo mainos, jos painoa kuitenkin olisi 100 kg Golfia enemmän?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eikö tuossa Astrassa ole vääntöä 230nm, ei 200?
Uudessa vitoskoppaisessa 150hp 1.4 turbossa on 230nm
http://www.zeperfs.com/fiche6050-opel-astra-v-1-4-turbo.htm

Vanhemmassa 2009 esitellyssä 200nm
http://www.zeperfs.com/fiche3085-opel-astra-iv-1-4-turbo.htm

Tämä zeperfs on hyvä sivusto tsekata tekniset tiedot ja kiihtyvyydet.

Tuossa ero vastaavaan Golfiin
http://www.zeperfs.com/duel3085-2981.htm

Itse kuitenkin suosittelen tekniikan osalta VW:ltä hiukan uudempaa ACT hihnakonetta joka tuntuu olevan luotettavampi kuin nämä vanhemmat TSI ketjukoneet.

_
 

Vatso

Jäsen
Eikö tuossa nyt ole kuitenkin vertailut vanhoihin malleihin, kun tuossa aikasemmin ketjussa on puhuttu kokemuksista vm. 2016 Astrasta? Tässä olisi vertailu uusien mallien kesken:

http://www.zeperfs.com/en/duel6050-5575.htm

Itse tuosta koeajosta voisin vielä todeta sen verran, että muuten uusi Astra vaikutti tosi kivalta ja erittäin kattavasti varustellulta, mutta rengasmelu oli iso pettymys. Auto oli tosin varustettu 18" renkailla joka varmasti osaltaan vaikutti asiaan, koska nimen omaan tuo rengasmelu otti pahasti omaan korvaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ok. Ymmärsin väärin että kyseessä edellinen korimalli ja tuo 2009 esitelty kone. Hyvä asia on että Opeli tajusi viimeinkin modernisoida tuon mallistonsa myydyimmän auton, nyt tuo uusin vaikuttaa varsin pätevältä ainakin paperilla. Eikä painakaan enää kilpailijoitansa enemmän.

Itse asiassa VW on muuttamassa myös TSI tekniikkaansa, uusi 1.5 TSI on tulossa 128bhp ja 148bhp versioina ensi vuonna, aluksi A3 malleihin ja noin vuoden päästä Golfiin.
Volkswagen reveals details of new 1.5-litre TSI petrol | Auto Express

_
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Myös omien kokemusten mukaan uusi Astra-farkku on rengasmelultaan äänekäs. Muuten oikein hyvän tuntuinen auto ja ominaisuudet hintaan nähden erinomaiset. Melu oli itselle kynnyskysymys, sen lisäksi tavaratila osoittautui kuitenkin hieman liian pieneksi.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ohjekirjasta löytyy ohjeet kuvien kera. En viitsi kertoa miltä sivulta, että tutustut itse kyseiseen opukseen. Ei sitä turhaan toimiteta auton mukana.

Ei oo jaksanu sitä lukea =). Tarvii pistää kiesi vaihtoon =).
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
No, näinhän se taas meni.

Oli Volvon huolto ja odotellessa tuli istuttua V60 penkkiin ja myyjän kanssa heitettyä läppää. Kierrokset kylillä ja sydän syrjällään. Volvo on niin loistava maantiellä ja korostuu vaan talvella. Kaupat siis pyöräytettiin ja näin on saatu hetkeksi auton päivittäminen pois mielestä ja katsellaan uudelleen 2-3 vuoden päästä.

10-vuotta Volvolla menty, ei vaan pystynyt lopulta luopumaan merkistä ja lähteä seikkailemaan tuntemattomaan. Toivottavasti V60 tarjoaa harmitonta menoa.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Varmaankin tyhmä kysymys, mutta esitän sen silti. Ajattelin, että voisin ensimmäistä kertaa elämässäni tilata uuden auton. Sellainen tuli mieleen, että muun kilpailuttamisen lisäksi mites nuo toiset renkaat? Onko siinä säästön paikka jos ostaakin ne jostain rengasliikkeestä autokaupan sijaan?

Myöhäinen vastaus mutta jos ei marmorilla ole rengastarjousta niin aivan varmasti säästät ostamalla rengasliikkeestä.

@Jupe

Onnittelen kätesi lyömisestä jätteeseen. Säteilylämmittäjillä voisi olla jotain virkaa, jos niitä laittaisi useita. Lainsäädäntö rajoittaa tehot niin pieneksi (tulipalovaara), että kyseessä on puhdas kuluttajien höynäytys. Kun hyvin lämpöä johtavan metallin päälle laitetaan 300w "lämmitin", niin arvaa tapahtuuko pakkasilla mitään?

Tapahtuu, joskaan ei läheskään yhtä paljon kuin perinteisellä lohkolämmittimellä. Mitä tarkoitit tuolla "hyvin lämpöä johtavalla metallilla"? Sehän on vain hyvä asia, jos se ei johtaisi lämpöä hyvin niin vaikutus pienenisi entisestään.

Säteilylämmitin on parempi kuin ei mitään ja jos on oma auto niin hinnasta riippuen harkitsisin sen hankintaa vrt. ei mitään lämmitystä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Säteilylämmitin on parempi kuin ei mitään ja jos on oma auto niin hinnasta riippuen harkitsisin sen hankintaa vrt. ei mitään lämmitystä.

Säteilylämmittimessä pitää vaan muistaa se että sitä täytyy pitää päällä paljon pidempään kuin lohkolämppäriä, varsinkin kovilla pakkasilla. Se normaali pari tuntia ei tuolla riitä vielä mihinkään, neljä tuntia alkaa olla lähempänä tarvittavaa. Ongelmanahan noissa on monesti se että jos tolpassa on kello joka antaa virtaa vain sen pari tuntia niin sitten joutuu käymään siirtelemässä sitä kelloa kesken kaiken, tai jumittamaan jotenkin sen tolpan kellon paikoilleen.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tapahtuu, joskaan ei läheskään yhtä paljon kuin perinteisellä lohkolämmittimellä. Mitä tarkoitit tuolla "hyvin lämpöä johtavalla metallilla"? Sehän on vain hyvä asia, jos se ei johtaisi lämpöä hyvin niin vaikutus pienenisi entisestään.

Säteilylämmitin on parempi kuin ei mitään ja jos on oma auto niin hinnasta riippuen harkitsisin sen hankintaa vrt. ei mitään lämmitystä.
Metalli myös johtaa hyvin lämmön pois. Lue -OO- viesti.

Säteilylämmitin on paree kuin ei mitään, mutta esim tuo lämmityslaitteen letkuun asennettava on jo hyvä, joten miksi valita surkeaa?
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Webasto/Eberi ainoat järkevät vaihtoehdot nykyautoihin ja vanhempiin. Uusiin vaatii hyvän liikkeen asennuksen johtuen autom.ilmastoinneista.
Siihen kylkeen vielä pistoke auton ulkopuolelle jotta saa tolppaan laturiin niin bueno. Siis jos ajaa vain lyhyitä matkoja.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Metalli myös johtaa hyvin lämmön pois. Lue -OO- viesti.

Säteilylämmitin on paree kuin ei mitään, mutta esim tuo lämmityslaitteen letkuun asennettava on jo hyvä, joten miksi valita surkeaa?

Tuossa on mielestäni hyvä letkulämmitin joka kierrättää nestettä pumpun avulla tasaisesti ja lämmittää moottorin mukavasti pakkasilla. Ei pahan hintainen ja suht helppo asentaa.

TT Thermo 1850W | tt-thermo uuden sukupolven moottorilämmittimet
(tt-thermon sivuille)
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Tuossa on mielestäni hyvä letkulämmitin joka kierrättää nestettä pumpun avulla tasaisesti ja lämmittää moottorin mukavasti pakkasilla. Ei pahan hintainen ja suht helppo asentaa.

TT Thermo 1850W | tt-thermo uuden sukupolven moottorilämmittimet
(tt-thermon sivuille)

Näissä kannattaa pitää mielessä, että siellä on antureita nykyään vähän joka paikassa ja jos ei tiedä mitä tekee voi mennä laitos aika sekaisin.

Meillä ei vaimon autoon ollut saatavilla kun jokseenkin turha säteilylämmitin joten laitettiin pelkkä sisäpistoke sisätilanlämmitintä varten.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Onkos jengi menossa AUTO2016 - tapahtumaan nyt viikonloppuna? Auto 2016 -tapahtuma | Messukeskus | 18.-20.11.2016

Mitä tossa on nähnyt niin aika mielenkiintoisia kikottimia on nähtävänä useammalla osastolla ja kaikenlaista muuta hauskaa, mutta tuo koeajojen järkkääminen keskitetysti voi olla aika vaikeaa => kauhia määrä autoja suht pienessä tilassa menee edes takaisin...

Toivottavasti jotain tällaista happeningia tulee pysyvästi / säännöllisesti?
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Onkos jengi menossa AUTO2016 - tapahtumaan nyt viikonloppuna? Auto 2016 -tapahtuma | Messukeskus | 18.-20.11.2016

Mitä tossa on nähnyt niin aika mielenkiintoisia kikottimia on nähtävänä useammalla osastolla ja kaikenlaista muuta hauskaa, mutta tuo koeajojen järkkääminen keskitetysti voi olla aika vaikeaa => kauhia määrä autoja suht pienessä tilassa menee edes takaisin...

Toivottavasti jotain tällaista happeningia tulee pysyvästi / säännöllisesti?

Menossa ollaan. Skoda lähetti Audi-miehelle liput. Jos vaikka A4 vaihtuisi Kodiaqiin. Tosin jonkinlainen sähkömoottori on seuraavassa kärryssä, joten Tsekkiläistä ei ihan heti tule alle.

Lapset hoidossa, setä-Beckerillä synttärit ja messuilta iltaa ystävien seuraan istumaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tottakai messuille, nyt ensimmäistä kertaa järjestävät ison maailman tyyliin. Helsinki Motor Show.t oli eräänlaisia kompromisseja mihin kaikki isot merkit ei edes osallistuneet.
Nyt mukana jopa bemari, mutta yllättävän pienellä näyttelytilalla ja ilmeisesti vain sähkömalleilla. Viimeksihän Motor Show aikaan bemari sanoi ettei tarvitse lähteä messuille kun menee niin pirun hyvin muutenkin.
Hiukan paistaa itse messuista läpi sellainen yltiöpäinen ekohössöttely, hybridiä ja sähköä, joiltain merkeiltä esillä ilmeisesti vain näitä.

Koeajotkin tehdään maailmalta tuttuun tyyliin, lähdetään sisältä ja tullaan sisälle. Koeajettavat mallit löytyy tuolta messusivuilta, ymmärrettävästikin ei tehomalleja juurikaan, taisi siellä Golf R variantti ja Civic typeR olla 300hp kategoriassa,

Mutta tosiaan itsekin viihteellä joten koeajot hoidan ihan muuhun aikaan liikkeissä, nyt mennään ihmettelemään messuemäntiä... ei kun tunnelmaa ja ottamaan muutama bisse.

_
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sellainen kysymys palstaveljille, että mistä automalleista löytyisi etumatkustajan istuimesta ISOFIX sekä poiskytkettävä airbag? Lähinnä joku ~5 vuotta vanha käytetty farmari tulisi kyseeseen. Lämpimikseni pläräilin muutaman uuden auton vakio- ja lisävarustelistoja, eikä näyttäisi olevan kaikkissa edes lisävarusteena.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Sellainen kysymys palstaveljille, että mistä automalleista löytyisi etumatkustajan istuimesta ISOFIX sekä poiskytkettävä airbag? Lähinnä joku ~5 vuotta vanha käytetty farmari tulisi kyseeseen. Lämpimikseni pläräilin muutaman uuden auton vakio- ja lisävarustelistoja, eikä näyttäisi olevan kaikkissa edes lisävarusteena.

Kaikista? Tai no, mistä minä tiedän. Olen ajanut lasten syntymän jälkeen vm. 2002- tai uudemmilla Audeilla ja Seateilla ja valitettavasti oli yksi Opelkin. Kaikissa on ollut. Käsittääkseni tuo airbagin poiskytkentä on pakollinen, jos siinä se airbag on, joten ehkä sitä ei lue niissä varustelistoissa? Isofiksit on edessä yleensä piilotettu sinne penkkien väliin, mutta pitäisin ihmeenä jos niitä ei viisi vuotta vanhasta mallista löydy.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Onkos jengi menossa AUTO2016 - tapahtumaan nyt viikonloppuna? Auto 2016 -tapahtuma | Messukeskus | 18.-20.11.2016

Mitä tossa on nähnyt niin aika mielenkiintoisia kikottimia on nähtävänä useammalla osastolla ja kaikenlaista muuta hauskaa, mutta tuo koeajojen järkkääminen keskitetysti voi olla aika vaikeaa => kauhia määrä autoja suht pienessä tilassa menee edes takaisin...

Toivottavasti jotain tällaista happeningia tulee pysyvästi / säännöllisesti?

Kiinnostava konsepti kyllä. Harkitsin paikalle menoa ja parin kiinnostavan mallin koeajoa, mutta sitten luin, että koeajoaika on rajattu 20 minuuttiin. Eihän siinä ehdi mihinkään! Jos hyvin käy, niin Ruskeasuolle ja takaisin tai todennäköisesti täytyy jo Ilmalan rampilla käydä kääntymässä takaisin päin. Toki ymmärrettävää, että ei se koeajo kovin paljon pidempikään voi olla, mutta eipä tuollasesta koeajosta saa mitään irti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös