Mainos

Autoiluketju

  • 3 318 241
  • 19 022

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Uusittu Peugeot 3008 pääsi juuri mahdollisen uuden työauton listalle. HInta on aika kohdallaan varustettuna = eli jää noin 38t€ hujakoille.
Pitää ensi vuonna vaihtaa ja Renault Talisman, Skoda Octavia 4x4 sekä tuo yllä on nyt mahdollisten listalla.

On kyllä tyylikäs ja ominaisuuksiltaan vaikuttava auto uusi 3008. Pitää käydä tsekkaamassa livenä, kun on mahdollista. Uusi Octavia jäisi faceliftin jälkeen itseltä samantien pois laskuista. Järkyttävän ruman keulan saaneet aikaiseksi.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Lisäksi Octavia tehokkaalla moottorilla ja 4x4 alkaa olla liian kallis kn alkaa 40t€ olemaan hinta.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
4x4 lisää polttoaineen kulutusta ja tarve etelän kaupungeissa luokkaa olematon. Kannattaa harkita tarkkaan, että tarviiko nelikkoa, kun se näkyy hankintahinnassakin melko reippaasti.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itsellä selvä linja että otan takavetoisiin malleihin etuvedon mukaan, mutta etuvetoisiin en nelikkoa tarvitse. Hintaero nykyään niin marginaalinen että se pienikin hyöty siitä että niitä hankalia päiviä tulee satavarmasti vuosittain takavedolle, itse tulee käytyä skimbamatkoilla, pientaloalueen auraamattomat tiet ja pari viikkoa sitten kisahallin huonosti auratulla parkkipaikallakin oli uutta bemua jumissa.

_
 
Viimeksi muokattu:

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
4x4 lisää polttoaineen kulutusta ja tarve etelän kaupungeissa luokkaa olematon. Kannattaa harkita tarkkaan, että tarviiko nelikkoa, kun se näkyy hankintahinnassakin melko reippaasti.
Työsuhdeauto kyseessä joten polttoaineen kulutus ei niin iso juttu. Mutta loskaa ja räntää on pohjanmaalla sen verrain usein tiellä että neliv. On ihan ok juttu, varsinkin jos pitää ohittaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Loppujen lopuksi on ihan sama ajatko kaupungissa vai maantiellä, tuo hiukkassuodin kestää minkä kestää ja on keksintönä sarjaa rahastus.
Joo, saa nähdä pyrkiikö Trafi saamaan kuriin suodattimien onttoukset ja millä ihmeen konstilla, vai jääkö uhkailun asteelle kun ei siihen oikein taida konstia olla: DPF-suodattimien tarkistus katsastuksen yhteydessä! | Moonlight Motorsport Tästä on taidettu ennekin keskustella, eli pahoittelut jos menee toiston puolelle.
Muutenkin minulta on hiukan mennyt maku koko dieselautoiluun (vaikka itsekin sitä teen), kun tuntuu että se on yhtä päästöhuijausta - osin laillista osin laitonta - koko homma. Ei ole oikein kestävällä pohjalla tekniikka kun niitä pöpöjä joudutaan keräämään johonkin pönttöön (tai kusella laimentamaan), josta niitä poltellaan pois kun kukaan (eli päästömittaukset) ei muka huomaa.
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Uuden auton hankinta polttelisi. Ei siis välttämättä ihan tehtaalta suoraan, mutta sellainen uudehko peli. Kovasti olen tykästynyt Volvoon V40 ja V60 -malleihin.

Osta V60 ja niin ettei alla ole mikään nuhapumppu. Ajonautinto juttu.

Meillä v60 163hp vanhemman moottorimallin automaatti D3 diesel (eli volvon 2.0 mylly) ja autossa Driver Support. Volvoja takana 10-vuotta ja ei kyllä vaihdu merkki. Varsinkaan kun tällä päässyt nyt hetken huruttelemaan.

+ Ajettavuus täysi 10!
+ Vääntää ja kiihtyy
+ Hiljainen kaupunkiajossakin
+ Tehot, ajettavuus ja moottorimalli huomioiden kulutus ei kirvele (yhdistetty 6,1l/100 ja käytännössä vain kaupunkiajoa)
+ Tilava, ison auton tuntu vaikka kyseessä ei ole edes jättiläinen
+ Nätti
+ Turvallinen
- Ei ole tullu vielä vastaan

Vakuutukset täysillä bonuksilla 560€ (lähitapiola tarjous vuodeksi, tippuu vielä 8% kun keskittää+ tulee s-bonusta)

Otetaan myös huomioon, että tehokas käytetty bensamyllyinen V60 on kalliimpi hankkia kuin diesel. Näin ainakin kun itse kartoittelin.
 

Fordél

Jäsen
Itse laskeskelin, että diesel olisi alkanut taloudellisesti kannattamaan bensaan verrattuna 15 tkm jälkeen. Oma näkemys on, että jos tosta enemmän alkaa tulemaan kilsoja, valitsisin järjestään aina dieselin. Edellinen auto oli iso diesel-farkku ja olihan sillä todella hienoa ajella. Moottorin alavääntö miellytti ja koneesta tuli sellainen fiilis, että toi nakuttaa eteenpäin vaikka kuinka pitkään.

Jos vaihtoehtona ovat @Mängimies tavoin Volvo V40 tai V60 niin jos vain talous kestää, itse valitsisin V60:n. Kumpikaan ei ole mikään tilaihme, mutta V60 on jämäkämpi ja laadukkaamman oloinen (luonnollisesti, kun hintakin on eri). Etenkin jos ajo on maantieajoa, V60 on mielestäni selkeesti mukavampi. Jos ajo on enemmän kaupunkipyörittelyä, V40 menee toki hyvin. Ja hyviä autoja molemmat, joten ei siinä mitään.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
V60 oli kiva joskus muutaman päivän vuokralla ja koeajonakin, mutta on kyllä omaan luokkaansa ihan jumalattoman pieni auto. Jopa segmenttiä pienemmissä on isommat tilat. Toki jos tarvitsee vain etupenkit, varmasti toimii ihan hyvin.
 

Veijari

Jäsen
V60 oli kiva joskus muutaman päivän vuokralla ja koeajonakin, mutta on kyllä omaan luokkaansa ihan jumalattoman pieni auto. Jopa segmenttiä pienemmissä on isommat tilat. Toki jos tarvitsee vain etupenkit, varmasti toimii ihan hyvin.
Kävin myös uudehkolla V60:llä koeajolenkillä kun autokauppaa tein, olikohan vuosimallia 2014 tms. Kärryssä oli D4 moottori, joka oli yllättävän pirteä tuohon koriin. Volvojen geartronic automaattilaatikoista minulle on jäänyt hieman kömpelö mielikuva mutta tässä oli ilmeisesti jokin päivitetty versio, joka toimi todella hienosti. Sisätilat on tosiaan melko ahtaat, joten perheautoksi tuota ei oikein voi kutsua. Muuten jäi kyllä erittäin positiivinen fiilis ja R-design paketilla oli vielä ihan nätin näköinenkin.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tänään kävin koeajamassa uuden MB E 350e plug-in hybridin. Auton suorituskykyä kuvaavat arvot ovat 211hv + 88hv, 6.2s 0-100km/h, CO2 48g/km, 2.1l/100km, 248km/h eli varsin kohdallaan. Käytännössä puolen tunnin rauhallisen ajon jälkeen keskikulutus oli 3.4l/100km ja kun lopun ajoin latausmoodissa pelkällä polttomoottorilla, niin tunnin reissu kulutti keskimäärin 6.7l/100km. Huomattava ero siis heti kun ottaa sähkön pois pelistä tai kun käytännössä akku ehtyy puolessa tunnissa.

Auto oli kyllä todella hieno ja huomattavasti hiljaisempi kuin esimerkiksi viikonloppuna koeajamani Volvo V90, joka toki oli hieno kokemus sekin.

Nyt kun tilais, niin huhtikuun 2017 lopussa saisi ladattavan hybridieemelin alle.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olisiko jollain hajua löytyykö b- tai c- segmentin autoista joistain erityisen hyviä takapenkin tiloja/jalkatiloja? Ajan takaa siis sitä että kun olen +190cm ja takana lastenistuimia jne niin tilaa siihen tarvittaisiin muttei isoa autoa.
Mieleen tulee jotain härömalleja kuten Opel Signum ja sitten 10v sitten meillä oli Yaris t-sportissa liikuteltava takapenkki mikä oli ihan nerokas tapa saada taakse enemmän tai vähemmän tilaa.

Onko huomioita missä olisi tilaa takapenkillä?

Ja jos ei segmentit ole tuttuja niin ajan takaa Polon ja Golfin kokoluokkaa. Mieluummin Polon mutta luonnollisesti enemmän sitä tilaa löytyy Golfin kokoluokasta.

_
 

Willimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olisiko jollain hajua löytyykö b- tai c- segmentin autoista joistain erityisen hyviä takapenkin tiloja/jalkatiloja? Ajan takaa siis sitä että kun olen +190cm ja takana lastenistuimia jne niin tilaa siihen tarvittaisiin muttei isoa autoa.
Mieleen tulee jotain härömalleja kuten Opel Signum ja sitten 10v sitten meillä oli Yaris t-sportissa liikuteltava takapenkki mikä oli ihan nerokas tapa saada taakse enemmän tai vähemmän tilaa.

Onko huomioita missä olisi tilaa takapenkillä?

Ja jos ei segmentit ole tuttuja niin ajan takaa Polon ja Golfin kokoluokkaa. Mieluummin Polon mutta luonnollisesti enemmän sitä tilaa löytyy Golfin kokoluokasta.

_
Nissan Pulsarissa on kokoluokassaan iso takapenkin jalkatila.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tää oli ihan hyvä ja tarjottukin ratkaisuksikin monesti, sen verran tuttuja on kasarileffat. Mutta muksujen kanssa vitsi ei oikein toimi.
Nissan Pulsar, jep. No vaihtoehto tämäkin jos haluaa luotettavuutta.
Nyt saan kaikki vihervasemmiston vihat niskaan kun totean että autossa saisi olla vähän potkuakin, että ehtii ja kehtaa mennä moottoritiellekin. Saa ehdottaa vanhempiakin malleja tästä noin 10v sisältä.

Jatkokysymyksenä, kuskaako joku pieniä muksuja etupenkillä? Nyt olen miettinyt yhden päivän sitä ratkaisua niin olen huomannut liikenteessä parikin eri versiota on sitä +4v turvajakkaraa edessä, on sitä 9-18kg 1-2v jakkaraa edessä.
Hyödyt ja haitat?

_
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyödyt ja haitat?
Joskus meillä oli turvakaukalo etupenkillä en nyt muista mistä syystä sillä kertaa, mutta ikävästi se peitti näkyvyyden oikean puolen sivupeilin suuntaan.

Lapsia on myös erilaisia ja erityistapauksissa voi olla turvallisempaa pistää pikkuvauva eri riviin kuin isompi sisaruksensa. Tällaisessa tapauksessa se olisi varmaan se pienempi, joka tulisi eteen, koska isompi voisi tarttua hallintalaitteisiin.

2-sarjan korkeassa Bemarissa on muuten todella isot tilat takapenkillä, vaikka tuohan ei paljon Golfia pidempi ole. Kontti onkin sitten vastaavasti vähän turhan pieni meidän tarpeisiin, joten ei sitä harkittu sen pidempään.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@Hiili Kiitoksia hyvistä vinkeistä.
Tuota itsekin ajattelin että se napero sillä 9-18kg penkillä siihen tulisi ja silloinhan selkä menosuuntaan. Tämä mahdollistaisi sen että talouden toinen kärry voisi olla Polon tyylinen pikkukinneri. 2-sarjan bemarikin menee hiukan tila-autosuuntaan ja ei kiinnostaisi sellaista hankkia kun periaatteessa nyt puhutaan kakkosautosta.
Olen sitten tuosta c-segmentistä katsellut focuksia ja volvon v40:siä, niissä ihan ok varusteita ja 1.6 bensaturboja, joten autot saattaisivat kiinnostaa tekniikaltaan noin muuten. Ainoa mikä mättää on se 1.80cm leveys, en haluaisi niin leveätä kakkosautoa tänne pk-seudulle.

_
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Uusi Peugeot 3008 ajettu. Allure varustuksella, 120hv Diesel automaatti.
Olipa todella mukava yllätys. Moottori oli hyvin vääntävä ja toimi tuossa mielestäni hyvin, varusteita riittävästi, hinta aika kohdallaan.
Ainoa mikä vähän häiritsi ja vaati totuttelua oli outo, kantikas ja pieni ratti. Ei se huono ollut mutta outo näin aluksi.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Autokuume vei lopulta voiton ja keskiviikkona lähti tilaukseen Mercedes Benz E 350e eli ladattava plug-in hybridi. Auton luovutus on näillä näkymin huhtikuun 2017 lopussa. Tuli heti parempi olo, kun sai laitettua nimen paperiin.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Autokuume vei lopulta voiton ja keskiviikkona lähti tilaukseen Mercedes Benz E 350e eli ladattava plug-in hybridi. Auton luovutus on näillä näkymin huhtikuun 2017 lopussa. Tuli heti parempi olo, kun sai laitettua nimen paperiin.

Komea peli on, kävin normaalimallissa istumassa ja teki vaikutuksen kyllä. Se on pitkät kuukaudet edessä siellä mutta sopivasti keväällä pääset uuden rattiin.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Komea peli on, kävin normaalimallissa istumassa ja teki vaikutuksen kyllä. Se on pitkät kuukaudet edessä siellä mutta sopivasti keväällä pääset uuden rattiin.

Vaihtoehtona oli 220d, mutta runsaammin varusteltuna hinta olisi ollut käytännössä sama johtuen autoverosta ja hybridin paremmasta lähtövarustelutasosta. Esimerkiksi lisälämmitin on muissa lisävaruste, kun hybridissä akkukäyttöinen vakiovaruste. Samoin 12.3 tuuman digitaalisilla näytöillä varustellut mittaristo ja Comand online viihde/navigointijärjestelmä ovat hybridissä vakiona ja muissa lisävarusteena.

Enää ei kannattanut tuoda Saksasta Jahreswagenia autoverotuksen takia, kuten kahden edellisen kulkupelin kohdalla oli käynyt.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Autokuume vei lopulta voiton ja keskiviikkona lähti tilaukseen Mercedes Benz E 350e eli ladattava plug-in hybridi. Auton luovutus on näillä näkymin huhtikuun 2017 lopussa. Tuli heti parempi olo, kun sai laitettua nimen paperiin.

Vaikka Bemarimiehiä olenkin, niin onnittelut varmasti hyvästä päätöksestä. Hieno rassi kaikenkaikkiaan.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Olen tekemässä autonvaihdosta. Vaihtoehdot ovat nyt 2014 vuosimalleissa ja harkitsen vaihtoehtoja joko Audin tai Bmw:n väliltä. Bmw X5 on osoittautunut minun käsiini parhaimmalta. Kokeilin myös Q7 ja Q5:sta mutta sanotaanko että Q5 oli parempi kuin X3 ja X5 oli parempi kuin Q7. Osaatteko suositella? 4-henkinen perhe siis kysymyksessä.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
En tunne kaikkia autoja riittävän hyvin osatakseni antaa vastauksen.

En uskalla itsekkään luvata että saa kaikkiin autoihin mutta väitän tuon käyvän suureen osaan autoista.

Jep, itsellä on täysin stetson & harrison menetelmän perusteella vedetty arvio että 80-90% autoista se menee mutta ei kaikkiin.

Meillä v60 163hp vanhemman moottorimallin automaatti D3 diesel (eli volvon 2.0 mylly) ja autossa Driver Support. Volvoja takana 10-vuotta ja ei kyllä vaihdu merkki. Varsinkaan kun tällä päässyt nyt hetken huruttelemaan.
+ Tilava, ison auton tuntu vaikka kyseessä ei ole edes jättiläinen.

V60:ssä sen verran istuneena voisin sanoa että harva kyseisen kokoluokan autoista on yhtä paska tiloiltaan kuin V60, Audi A4 farmarin takaboksi menee ehkä samaan kategoriaan paskuudessaan mutta pelkästään etupenkille istuminen tuntuu vaikeammalta kuin johonkin japanilaiseen pikkukinneriin (ehkä penkit oli vedetty yläasentoon mutta pään olen kolauttanut useamman kertaa karmiin)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös