Ei taida tulla edes lämmintä kättä. Rahasta kieltäydyttiin heti kärkeen. (Oman laitteen muutokset vielä tekemättä, joten varma tieto puuttuu.)Mitäs Suomessa annettiin hyvityksenä, jotain ikkunaharjaa?
Ei taida tulla edes lämmintä kättä. Rahasta kieltäydyttiin heti kärkeen. (Oman laitteen muutokset vielä tekemättä, joten varma tieto puuttuu.)Mitäs Suomessa annettiin hyvityksenä, jotain ikkunaharjaa?
Itsellä kun on 1.4 TSI eli pieni turbokone niin lankesin tarjoushintaan, ajatuksena siis ettei tuo pieni kone lämpiäisi pakkasilla. Haastattelin monia vastaavan auton omistajia jotka valittelivat samaa varsinkin DSG lootalla ajavat. Aikaisemmat pari kaupunkirassia olleet Fordin 1.6 vapareita ja ne lämpesi 5 minuutissa kovillakin pakkasilla mutta 10 vuoden takaa kokemuksia GT Golfista jossa TSI tekniikkaa niin pahimmillaan ei lämmennyt koko 30min työmatkalla optimilämpötilaan.
TT-Thermo 1000KLD DEFA-yhteensopiva malli | tt-thermo uuden sukupolven moottorilämmittimetSama kone mullakin ja tuohon ei mitään letkulämppäriä edes saa.
Sama kone mullakin ja tuohon ei mitään letkulämppäriä edes saa. Tosiaan, näillä viime viikkojen keleillä on Helsingin aamuliikenteessä saanut körötellä 15min ennen kuin on moottori saavuttanut normaalin käyntilämpötilan.
Tämmösellä on jotkut ratkaisseet asian. Omakohtaista kokemusta ei ole mutta voisin kuvitella että kyllä lämpiää.
Kai tuo TT-Thermo sopii melkein mihin autoon vaan, toki letkujen halkaisijoita voi joutua muuttelemaan. Ja Defan johtosarjan joutuu hankkimaan erikseen. Mutta ei tuota varmaan juuri mikään asennusliike suoraa ehdota/tarjoa. Itsellä ei ole muuta kokemusta kuin että tiedän tuollaiseen olleen menossa paikalleen tuontimaasturiin johon ei Defan/Calixin lämppäriä ollut saatavana.Jos tässä tarkoitetaan automekaanikkojen tarkoittamaa letkulämppäriä niin ainakin tuolla missä asennutin säteilylämppäriä väittivät että kyseiseen malliin oli säteily ainoa vaihtoehto, toki saattoi olla myyntipuhekin eli ainoa vaihtoehto heiltä. Kuitenkin Defaa asentelevat merkkinä.
_
Myyntipuheita. Talvivessaan sanottiin samaa marmoritiskillä ja defalta löytyi kuitenkin sopiva malli ohjeineen...Jos tässä tarkoitetaan automekaanikkojen tarkoittamaa letkulämppäriä niin ainakin tuolla missä asennutin säteilylämppäriä väittivät että kyseiseen malliin oli säteily ainoa vaihtoehto, toki saattoi olla myyntipuhekin eli ainoa vaihtoehto heiltä. Kuitenkin Defaa asentelevat merkkinä.
Onko varma tieto? Nyt ei puhuta ketjukoneesta vaan uudemmasta hihnakoneesta ACT tekniikalla (140hp), jos se nyt jotain vaikuttaa tämän palikan asennukseen. Jos varma tieto niin voisi vähän kysellä asentajalta miksi ei tarjonnut vaihtoehtoa ja kyseessä VW Polo, joten tilaa voi olla eri tavalla käytössä kuin jossain Touranissa tai Passatissa.Kyllä 1.4 TSI:hin saa letkulämppärin. Lohkoa ei saa, kun sille ei ole paikkaa, mutta olisi tuollaisen saanut.
Onko varma tieto? Nyt ei puhuta ketjukoneesta vaan uudemmasta hihnakoneesta ACT tekniikalla (140hp), jos se nyt jotain vaikuttaa tämän palikan asennukseen. Jos varma tieto niin voisi vähän kysellä asentajalta miksi ei tarjonnut vaihtoehtoa ja kyseessä VW Polo, joten tilaa voi olla eri tavalla käytössä kuin jossain Touranissa tai Passatissa.
_
Monia "Hämeenlinnanväylän" kulkijoita ilahduttanut/naurattanut SCC:n tolppa on tällä päivämäärällä sitten kaadettu. Pidetään pieni hiljainen hetki. Eiköhän se riitä.
Voiko nykyisiä automaattivaihteistoille tehdä mitään säätöjä?
Omassa autossa ottaa välillä lähtiessä jonkun aikaa ennen kuin vaihtaa kolmoselta neloselle. Kolmoseen asti vaihtaa nätisti, mutta nelosta ei iske silmään aina samassa tahdissa vaan kierrokset kerkeevät nousta yli 2000. Sanotaanko, että 3/4 lähdöstä sujuu ilman tätä. Vai onko tämä ihan normaalia "oikuttelua", jota moni laatikko saattaa harrastaa? Autossahan on vielä takuuta jäljellä niin pohdin, että voisiko/kannattaisiko asialle tehdä jotain.
Voiko nykyisiä automaattivaihteistoille tehdä mitään säätöjä?
Ymmärtääkseni ei sen kummempaa kuin että sitten olet ne pari päivää ajo-oikeudeton. Voin kyllä olla väärässäkin. Mutta varmaan autokouluissakin osaavat vastata tähän.No, tottakai huomenna teen jonkinmoisen epätoivoisen soittokierroksen, mutta jos ei tärppää, ja pääsen suorittamaan vasta vaikkapa 5.12. tuon kakkosvaiheen, niin voiko sen vaan mennä suorittamaan ja olla siinä kaksi päivää ilman korttia, vai pitääkö mennä poliisiasemalle, Ajovarmalle ja uusintakokeisiin ja kaikkeen? Ainahan rahalla saa, mutta autolla olisi kiva päästä, ja vituttaa, jos tästä taas kehkeytyy joku puolen vuoden operaatio.
Mutta tuntuisi vähän siltä, että tuon jälkeen pitäisi ajo-oikeus saavuttaa käymällä tuo inssi ja kirjallinen hyväksytysti, jonka jälkeen pääsee suorittamaan tuota jälkimmäistä. Näin muistelisin ystävälleni käyneen vuosituhannen vaihteen tienoilla. Arvailua tämäkin.Ymmärtääkseni ei sen kummempaa kuin että sitten olet ne pari päivää ajo-oikeudeton. Voin kyllä olla väärässäkin. Mutta varmaan autokouluissakin osaavat vastata tähän.
Mutta tuntuisi vähän siltä, että tuon jälkeen pitäisi ajo-oikeus saavuttaa käymällä tuo inssi ja kirjallinen hyväksytysti, jonka jälkeen pääsee suorittamaan tuota jälkimmäistä. Näin muistelisin ystävälleni käyneen vuosituhannen vaihteen tienoilla. Arvailua tämäkin.
Samat heput ketkä tekee moottorinohjelmointeja, pystyy yleensä vaihteistonkin toimintaan vaikuttamaan. Sellaisilta kyselisin. Silloin tosin takuu raukeaa joiltakin osin. Oman merkkisi (minkä merkkinen auto kyseessä?) edustajallakin saattaa olla tarjolla uusi ohjelma, mutta hinta voi olla melko hulppea, ellei kyseessä ole esim. tehtaan määrämä kampanja. Laatikon öljynvaihto auttaa yleensä kaiken mailman nykimisiin ja venytyksiin ym, mutta jos autossasi on vielä takuutakin voimassa, niin kilometrejä tuskin on niin paljoa että siitä on hyötyä.
Meillä vm.2011 Volvo töksäytti esim. liikennevaloista lähdössä ja väillä venytti vaihtoa. Siihen päivitettiin automaatin softa, tekivät vaihteistolle sopeutusajon. Maksoi max 50€. Onneksi kyseiseen laatikkoon oli päivitys, koska muuten olisi ollut konstit vähissä ja kustannukset aika levottomat.
Mites johdot, vaidoitko samalla kun tulpat? Virranjakajankansi tai puola myös potentiaalisia vikakandidaatteja...Talvi ja pakkaset. Niistä ei näköjään oma Nissan Prim. Sportdeck (-06, 177tkm) tykkää. Tänään tuli työpaikan ulkoparkkiksella tsippaus, josta kuitenkin yltiörohkean starttaamisen ja bensankatkun jälkeen hörähti yskien käyntiin. Vielä aamulla lähti kotipihalta varsin kivuttomasti lohkolämmöillä, mutta töissä ei piuhan päähän pääse, joten motti ehtinyt kylmetä päivän aikana.
Sama tapahtui viime talvena kovilla -20 pakkasilla. Nyt vain -8. Akun vaihdoin viime kesänä uskoen hyytymisen johtuneen siitä, mutta ilmeisesti vika on muualla.
Osaisiko joku povailla ongelmakohtaa? Kaveri mietti, että sytytystulpat olisi yksi potentiaalinen syyllisehdokas, mutta tulpat (4kpl) on vaihdettu 2014.