Autoiluketju

  • 3 278 454
  • 18 820

Outsider

Jäsen
Kysymys => onko sulla kavereita?

Jos on niin auto käyntiin, pakki päälle ja se kaveri laittamaan kättä vuorollaan jokaisen anturin päälle... Se jonka kohdalla ei piippaa on tod. näk. särki?

Taitaa yleensä mennä niin päin, että tutka ei toimi ollenkaan, jos yksikin anturi on rikki.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Taitaa yleensä mennä niin päin, että tutka ei toimi ollenkaan, jos yksikin anturi on rikki.

Näinhän se tuossa Eemelissä ainakin on. Mersu (hevos) miehet tiesivät myös, että anturia voi kuunnella ja vikaantunut on se mistä ei kuulu ääntä. No kuuntelin, eikä mistään kuulu ääntä. Toiset tiesivät, että sormella voi koittaa anturin päältä kytkettäessä pakki päälle. No ei kyllä tuntunut mitään mistään. Johtopäätös on, että vaatii diagnoosilaitteen.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Kohta olisi taas työsuhdeauton valinta edessä. Edellinen oli BMW 120dA tätä uudempaa korimallia. Automaattiloota on ehdoton must ja naftakone, kun on nämä päästövaatimukset, eli alle 120g/km co pitäisi päästä paperilla. Käyttöetu pitäisi jäädä alle 800€/kk.

Onko tähän samaan hinta/kokoluokkaan tullut mitään uutuuksia, jotka pääsisivät edes lähelle tuota Bemaria? Vaihdeaskihan tuossa on varsin pätevä 8-pykäläinen ZF, eikä tuolla jäänyt jalkoihin.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Näinhän se tuossa Eemelissä ainakin on. Mersu (hevos) miehet tiesivät myös, että anturia voi kuunnella ja vikaantunut on se mistä ei kuulu ääntä. No kuuntelin, eikä mistään kuulu ääntä. Toiset tiesivät, että sormella voi koittaa anturin päältä kytkettäessä pakki päälle. No ei kyllä tuntunut mitään mistään. Johtopäätös on, että vaatii diagnoosilaitteen.

OK, lienee sumeeta logiikkaa? Ne pelit joista itse olen päässyt / joutunut tutkia tutkailemaan eivät ole ns. sarjassa... Mutta ei kai siinä auta kuin testeriin kiinni!
 

Veijari

Jäsen
Kohta olisi taas työsuhdeauton valinta edessä. Edellinen oli BMW 120dA tätä uudempaa korimallia. Automaattiloota on ehdoton must ja naftakone, kun on nämä päästövaatimukset, eli alle 120g/km co pitäisi päästä paperilla. Käyttöetu pitäisi jäädä alle 800€/kk.

Onko tähän samaan hinta/kokoluokkaan tullut mitään uutuuksia, jotka pääsisivät edes lähelle tuota Bemaria? Vaihdeaskihan tuossa on varsin pätevä 8-pykäläinen ZF, eikä tuolla jäänyt jalkoihin.

Noilla specseillä mä katselisin pykälää isompaa korimallia eli 3-sarjan bemaria tai A4 audia. Taitaa tulla grammat ennemmin vastaan kuin käyttöedun arvo.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Noilla specseillä mä katselisin pykälää isompaa korimallia eli 3-sarjan bemaria tai A4 audia. Taitaa tulla grammat ennemmin vastaan kuin käyttöedun arvo.

Aika varmasti. Auton pitää maksaa tuohon rajaan kuitenkin melkein 54000 euroa, jolla saa jo aika isonkin auton hyvin varustein.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Kohta olisi taas työsuhdeauton valinta edessä. Edellinen oli BMW 120dA tätä uudempaa korimallia. Automaattiloota on ehdoton must ja naftakone, kun on nämä päästövaatimukset, eli alle 120g/km co pitäisi päästä paperilla. Käyttöetu pitäisi jäädä alle 800€/kk.

Onko tähän samaan hinta/kokoluokkaan tullut mitään uutuuksia, jotka pääsisivät edes lähelle tuota Bemaria? Vaihdeaskihan tuossa on varsin pätevä 8-pykäläinen ZF, eikä tuolla jäänyt jalkoihin.

VW Jetta Hybrid? Alle 100g päästöt ja koneena 150hv kaksoisahdettu bensa + 7 lovinen dsg. Bonuksena tuo mukamas vihreä ajattelu. Olen kokeillut ja kulki mukavasti, :-) Käyttöetu toki turhan alhainen eli 555€ ennen varusteita.

Tai sitten Seat Leon 2,0 TDI 184hv dsg FR. Päästöt 119g mutta tässäkin huono puoli liian alhainen käyttöetu joka on 485€ ennen lisävarusteita.

A4 sedan 2,0 business sport 2,0 TDI 110kw multitronic päästöt 119g ja käyttöetu ennen lisävarusteita 635.

Nuo pikaseen netistä katsottuna.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tarvetta isommalle autolle näin sinkkuna ei ole ja tuo päästöraja taitaa olla se määräävä tekijä. Vaikka tämä nyt onkin duuniauto, niin nuo VAGit ja DSG-lootat ei oikein innosta. Vähän ovat liikaa olleet pajalla.

3-sarjan Bemusta ei oikein löydy tohon päästörajaan sopivaa versiota. Taidan kuitenkin laittaa taas tuon 1-sarjalaisen 120dA business sportin muutamalla lisäruksilla lisävarusteisiin. Tuo mylly ja automaattiloota vie pientä koppaa kivasti.

Kävin joutessani katsomassa VW Golf GTD:tä. Eihän se DSG-askilla mene tuohon päästörajaan(122g/km), mutta täytyy vaan ihmetellä, että tuosta "kuplasta" pyydetään pari tonnia enemmän kuin tuosta 120dA:sta. Nuo co2-arvot lienevät aika lailla kusetusta, mutta miksi VW:lla DSG-askilla päästöt ja kulutus ovat suuremmat kuin manuaalilla, mutta BMW:lla luvut ovat toisinpäin? Go figure.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Pakko nostaa hattua Espoon volkkarisentterille. Auto oli syksyllä laajassa määräaikaishuollossa mutta viikko sitten sai korjaushuomautuksen ajovalojen säädöstä katsastuksen yhteydessä. Huoltokirjan pläräilyn jälkeen (ajovalot ovat osa laajaa huoltoa) soitto VWC:lle ja tänään sitten pikahuollossa hoisivat valot kuntoon odottaessa hintaan 0 euroa.

Tämä on kyllä sitten jo toinen kerta kun selviän auton huolloista ilman mitään kustannuksia (viime kerralla Olarin automaa missä päivän etsivät pissapojan vuotoa ja lopulta totesivat ettei mitään ollut vialla, mutta eivät mitään laskuttaneetkaan...ilmankos SOK luopui autobisneksestä :)) joten tässähän miltei alkaa tuntua ettei autoilu olekaan järin kallista hommaa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Pakko nostaa hattua Espoon volkkarisentterille. Auto oli syksyllä laajassa määräaikaishuollossa mutta viikko sitten sai korjaushuomautuksen ajovalojen säädöstä katsastuksen yhteydessä. Huoltokirjan pläräilyn jälkeen (ajovalot ovat osa laajaa huoltoa) soitto VWC:lle ja tänään sitten pikahuollossa hoisivat valot kuntoon odottaessa hintaan 0 euroa.

No ei se nyt ihan ilmaista ollut, kun syksyllä olit jo "valohoidosta" maksanut. En kyllä nostaisi hattua pajalle, joka korjaa ilmaiseksi sen, mikä on syksyllä jäänyt tekemättä. Veikkaan ettei ollut ainoa homma joka jätettiin tekemättä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jinxaan saumani uuteen kulkupeliin nyt, mutta sain edellisen autoni myyjältä laskelman 2010 tdi Octaviaan, jossa on huomioitu tuo fucking lauennut turvatyyny. Ei paha ollenkaan, joten ellei maailma muljahda paikoiltaan, saan tuon 2010-luvun toyotan pihalleni ensi viikolla. Helpottaa kieltämättä jo hiukan, yritetään nyt olla nuolaisematta vielä.
 

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oiskos kellään mitään vanhaa TM tai Tuulilasi-lehteä, mistä näkisi vuosimallin -92 BMW m5 hintaa uutena markoissa? En oo Googlen maailmasta mistään löytänyt. Tai voi tietty linkin laittaa jos on pätevöitynyt kuuklaaja.
 

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Tuli tarve päästä vanhasta baijerilaisesta eroon ja vaihdokin etsintä alkoi eilen ilman tuloksia tosin. Oisko palstan rasvanäpeistä apua auton etsinnässä? Hintakatto siellä 15k nurkilla, sedan/farkku, ja ne perus jargonit eli mahd. uusi ja vähän ajettu. Tällä hetkellä ajan bensakoneella, mutta hyvän löytäessä dieselkin menisi.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tuli tarve päästä vanhasta baijerilaisesta eroon ja vaihdokin etsintä alkoi eilen ilman tuloksia tosin. Oisko palstan rasvanäpeistä apua auton etsinnässä? Hintakatto siellä 15k nurkilla, sedan/farkku, ja ne perus jargonit eli mahd. uusi ja vähän ajettu. Tällä hetkellä ajan bensakoneella, mutta hyvän löytäessä dieselkin menisi.
Suhteellisen vähän ajettuja ei-ikäloppuja farkkuja löytyy tuohon hintahaarukkaan Pösö 308, Ford Focus ja Renault Megane. Kia C'eed mahtunee myös tuohon kategoriaan. Kai siellä pyörii jotain Opel Astrojakin, mutta kuka hullu sellaisen ostaisi? Sedaneista ei olekaan sitten mitään haisua. Mulla on siis se ongelma, että pitäisi löytää samoilla spekseillä farkku, jonka takatila on C5 luokkaa. Joko pitää siis tinkiä tilasta, tai sitten kasvattaa km-lukemaa ja/tai pienentää parasta jälkeen -vuosimallia.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Tuli tarve päästä vanhasta baijerilaisesta eroon ja vaihdokin etsintä alkoi eilen ilman tuloksia tosin. Oisko palstan rasvanäpeistä apua auton etsinnässä? Hintakatto siellä 15k nurkilla, sedan/farkku, ja ne perus jargonit eli mahd. uusi ja vähän ajettu. Tällä hetkellä ajan bensakoneella, mutta hyvän löytäessä dieselkin menisi.

Nettiautosta:

Volvo S40 1.6 Aika lussu, mutta varmasti laadukas menopeli.
Citroën C5 2.0 Tyylikäs auto ja vähän tuota Volvoa vauhdikkaampi. Tilaa monelle.
Honda Civic 1.8 Ns. järkevä valinta; kestää maailman tappiin ja speksit ko. autosta näyttää todella houkuttelevilta. Itse taipuisin varmasti koeajamaan tuota.
Toinen samanlainen Civic
Audi A4 1.8TSI Näistä moni pitää eikä syyttä; ei jää jalkoihin ja tuon ajan Audit olivat kenties laadukkaimmin rakennettuja autoja maailmassa (ainakin hintaluokassaan).
Honda Accord 2.4 Type S Jos tykkää viettää aikaa ohituskaistalla eikä halua näyttää mulkulta, niin tämä lienee ratkaisu. Hondat ovat lisäksi tavanomaisesti laadukkaita.

Tuossa muutama sedanmalli harkintaan. Toyotat ja VW:t jätin suosiolla pois, ne ovat olemukseensa nähden kalliita. Scodaa en uskalla suositella, ja Fordeista en tiedä mitään muuta kuin että Transitissa ainoa vakiovaruste josta ei pääse eroon on ruoste.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Ei kai ole T(F)SI-konetta tossa 2005 Audissa. Olisiko vielä remmikone?

Totta muuten! Tuossa taitaa peräti olla täysin sama kone kuin mun Audissa, joskin mulla on hihna ja tossa taitaa olla ketju.

Nyt kun tarkemmin katselin noita linkittämiäni vaihtoehtoja, niin tuo ensimmäinen Civic on aikamoinen löytö. Kannattaa Bennin harkita vakavasti sen hommaamista!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Sain ikipaskan Merivani pois alta. Ui jumankautsi, että ei tule ikävä sitä paskaa! Ei toista kertaa vanhaa muutaman tonnin räpsyä, vaikka jotkut sellaisia suosivatkin. Ei vain mitään järkeä, kun joka aamu sai jännittää, mikä paikka seuraavana siitä paskakasasta laukeaa.

Merivasta eroon pääseminen oli siis helpotus. Samoin positiivinen kokemus oli hypätä Octavian rattiin, vaikka se onkin hyvin peruspirssi monella mittarilla ja varsin hmv ainakin koskettelen-omaa-audiani -V-G:n* ja kumppaneiden mielestä. 1.6 Tdi, vm. 2010, automaattia vaille hyvä varustelu ja dieselille kohtalaiset 160tkm mittarissa. Kevyesti ja vakaasti kulkee, kiva ajaa.

Mutta sitten se mielenkiintoinen juttu. Nimittäin täysin huollettu ja hyvin pidetty auto tykkäsi alkaa puskea käryä pihalle, kun illalla ajoin pihalle. Soitin myyjälle samantien ja huomenna vien sen pajalle. Hupaisaa sikäli, että on näitä ongelmia ollut jonkin verran tuon edellisen kaaran kanssa ja nyt sitten täysin ongelmaton auto alkaa oirehtia mun omistuksessani.

*kaikella rakkaudella
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
*klip* 1.6 Tdi, vm. 2010, automaattia vaille hyvä varustelu ja dieselille kohtalaiset 160tkm mittarissa. Kevyesti ja vakaasti kulkee, kiva ajaa.

Mutta sitten se mielenkiintoinen juttu. Nimittäin täysin huollettu ja hyvin pidetty auto tykkäsi alkaa puskea käryä pihalle, kun illalla ajoin pihalle. Soitin myyjälle samantien ja huomenna vien sen pajalle. Hupaisaa sikäli, että on näitä ongelmia ollut jonkin verran tuon edellisen kaaran kanssa ja nyt sitten täysin ongelmaton auto alkaa oirehtia mun omistuksessani.

*klip*

Minkähänlainen käry on kyseessä? Tuli mieleen voisiko olla hiukkaspoltosta kyse? Vähän sellainen palaneen kumin käry tulee tuosta ja sitähän se noissa dieseleissä ajoittain tekee kun tarve on.

Itseäni alkaa ärsyttämään omassa Octaviassa turhan kovat rengasäänet maantieajossa. N. 80% ajosta on matka-ajoa joten tuota saa ihan tarpeeksi kuunnella.

Onkohan kellään kokemuksia Volkswagen Sciroccosta? Sisätilathan ovat takana aika pienet(neljän hlön auto), mutta ajo-ominaisuuksia on kehuttu ja tuollainen on pyörinyt mielessä jo pidemmän aikaa...
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minkähänlainen käry on kyseessä? Tuli mieleen voisiko olla hiukkaspoltosta kyse? Vähän sellainen palaneen kumin käry tulee tuosta ja sitähän se noissa dieseleissä ajoittain tekee kun tarve on.
Pitää kysäistä tuosta myös, kiitokset. Huollon kaveri epäili, että jarru jumii ja huomenna lupasi tsekata sen. Tämän päivän ajoissa ei ole ollut mitään epäselvää, kaikki on toiminut kuten pitääkin. Ihmettelen vain, että aika kovaa sen pitäisi hehkua, jotta paisuntasäiliön läheltä paikat olivat selvästi kuumempia kuin muualla. No, toivottavasti homma selviää huomenna.
---

Skodassa ei vararengasta ole, joten kävin katselemassa Motonetissä paikkaussarjoja. Löysin suihkutettavaa ja sitten Tubeless-setin, jossa paikka painetaan ulkoapäin reikään. Onko kellään kokemusta noista, josko jompi kumpi on selvästi parempi? Hinnat aika samoissa eikä puhuta siis kuin rapiasta kympistä yhteensä, joten ottanen molemmat. Mutta kumpi toimii paremmin, jos tosipaikka tulee?

Entä pullotunkki vai haitaritunkki vai aivan sama?
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paikkaukset pullosta on väliaikaisratkaisu, mutta miten löytää reikä tuota oikeaa paikkausta varten tien päällä? Ota pullo.

Kumpi tunkkimalli on tukevampi pystyssä pysymisen kannalta? Valitse se, kuhan kantavuus riittää.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Laita kesäksi talvirengas takakonttiin ja talvella kesärengas. Tien päällä jos rengas tyhjenee ja pääsee vähänkin pyörähtämään tyhjänä, se helposti repeää. Siihen ei sit mitkään paikkaussarjat auta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös