Minusta Model S on ainoa tyylikkään näköinen Tesla, eikä sekään mitenkään kovin erikoinen loppujen lopuksi. Sellainen peruspuikula. En ainakaan itse löydä noista Tesloista mitään erityistä sielukkuutta, lähinnä vaan näyttävät mittasuhteiltaan omituisilta mutta muuten aika mitäänsanomatonta muotoilua. Cybertruck on sitten ihan oma lukunsa. Tavallaan arvostan sitä, että siinä on ajateltu asiat ihan uudella tavalla, mutta onhan se aika... ruma.
Yleensäkin pistänyt merkille, että sähköautoista löytyy tosi vähän omaa simää miellyttäviä autoja. En ole ikinä ollut mikään suuri crossovereiden (tai katumaastureiden, kuten niitä typerästi kutsutaan) ystävä, ja iso osa sähköautoista on ihan käytännön syistä crossovereita tai crossovermaisia. Esim. tyylikkään näköiset sedanit tai farkut loistaa poissaolollaan. Ehkä tuo sähköautojen tekninen erilaisuus antaa joko mahdollisuuksia tai pakottaa sijoittelemaan asioita vähän eri tavalla, niin nuo autojen mittasuhteet näyttää omaan silmään vähän kummallisilta.
Sähkäreiden puolelta oma suosikki on varmaan se Hyundain "koppiauto" (olikohan Ionic 5 tms."), jossa on jotain persoonallista olematta silti ruma. Tuon näköisen auton voisin oikeastaan jopa ostaa, jos ihan puhtaasti ulkonäön perusteela tehtäisiin valintaa. Se isompi sämpylän näköinen Hyundai onkin sitten taas ihan järkyttävän ruma. Ingenlathin aikaisten Volvojen muotoilusta tykkään, mutta Polestarin mallit näyttävät minun silmääni lähiltä epäonnistuneesti tuunatuilta Volvoilta. Polestar 2 on ihan siinä rajoilla vielä, mutta sekin näyttää jotenkin vähän omituisen "paksulta".
Todennäköisesti ikkunan nostimesta jotain muoveja rikki. Ovipaneeli täytyy purkaa ja katsoa mitä täytyy uusia. Itselläni oli joskus leonista jokin vaijerihässäkkä mennyt solmuun, kun oli muoveja hajonnut. Jos on niittaamalla kiinni, niin vanhat niitit porataan pois ja uusi osa kiinnitetään pulttaamalla.No prob, paitsi että kuskin puolen ikkunaa avatessa ja sulkiessa kuului jotain rapinaa, ihan niin kuin joku oksanpätkä olisi koneistoa tukkimassa. Sitten akkuna jäi puoliväliin jumiin. Siis luultavasti joku oksanpätkä siellä jumittaa. Alas ikkuna menee, muttei nouse kokonaan ylös, vaan menee jossain kohtaa jumiin.
Mahdollisesti kakkosauton hankinta tiedossa. Kiinnostaisi esim. Audi A3 bensakoneella. Ajoa tulee kerran viikossa Helsinkiin eli noin 300 km. Junallakin pääsee, mutta vaikeuttaa arkea aika paljon. Käytettynä noita näyttää saavan 15-20 kilon budjettiin.
Keskimäärin ne on mielestäni yhtä rumia kuin automallit yleisesti. Uusista automalleista yli 90% on omaan makuun rumia.Tuota minäkin olen ihmetellyt, että miksi sähköautojen tarvitsee olla ulkonäöltään niin rumia? Tuskin se tekniikka vaatii, että autot on tehtävä tuon näköisiksi. Ja tosiaan, varsinkin Tesla on tästä pahimpia esimerkkejä.
Juu, katselin noita YouTuben videoita ja totesin, että on parempi viedä pajalle. Jos siellä on joku osa rikki, niin olisi oma hommansa metsästää osaa ja odottaa sen saapumista. Riski siitä, että kiva puuhastelu muuttuu taakaksi, alkoi näyttämään ihan fifty-sixty mahdollisuudelta.Todennäköisesti ikkunan nostimesta jotain muoveja rikki. Ovipaneeli täytyy purkaa ja katsoa mitä täytyy uusia. Itselläni oli joskus leonista jokin vaijerihässäkkä mennyt solmuun, kun oli muoveja hajonnut. Jos on niittaamalla kiinni, niin vanhat niitit porataan pois ja uusi osa kiinnitetään pulttaamalla.
Ainakin pääkaupunkiseudulla valkoisia autoja on liikkeellä paljon. Ja kun niitä on erityisen paljon liikkeellä aamuisin ja iltapäivisin, eli työmatkalaisten liikkuessa, en yhtään ihmettele nimitystä Santander-valkoinen.
Valkoinen on ainakin tällä hetkellä ainoa perusväri. Musta maksaa ekstraa samaan tapaan kuin muut värivaihtoehdot.
Sitä en toki tiedä onko näin aina ollut eli liikenteessä voi olla myös perusväri-mustaa jos on aiemmin ollut samaan rahaan valittavissa.
Kiinassa valmistetuille autoille on lätkäisty isot tullimaksut, joten ei se tuotanto ole minnekään halpamaihin siirtymässä.Jättipaukku tulossa – 15 miljardin sakkopommi uhkaa
Renaultin pääjohtaja Luca de Meo toteaa, että EU:n autonvalmistajat eivät välttämättä pääse vuoden 2025 päästötavoitteeseensa. Se tarkoittaisi huimia päästösakkoja.www.iltalehti.fi
Tyhmänä kyselen että mikä juttu ja mikä järki?
Sakotamme Euroopassa omia autonvalmistajiamme ja ajamme tuotantoa ulos maanosasta. Minne nuo sakkorahat päätyvät? Miten saatanan tyhmiä me olemme?
Kiinassa valmistetuille autoille on lätkäisty isot tullimaksut, joten ei se tuotanto ole minnekään halpamaihin siirtymässä.
On kyllä helkkarin hyvän näköinen tuo punainen väri. En niin ole ollut tietoinen tuon auton muotoilusta ja varsinkaan ohjaamosta. Mutta piru vie, onhan tuo sisältä aivan upea. Yksinkertaisen selkeä, jossa hallintalaitteet mukavasti sormien ulottuvilla, erittäin kompaktisti. Omaan silmään eräs hienoimpia ohjaamoita näiden edullisten, uusien autojen joukossa.
No tuossa pihalla Octavia nyt sitten seisoo.Olen tässä vähän aikaa jo hieronut autoliikkeiden kanssa kauppoja. Vielä ei hyvää diiliä ole osunut kohdalle, mutta nyt polttelisi tuollainen 2018 Skoda Octavia automaatti. 100k mittarissa, joten ei vielä mitään ihan mahdottomia. Siinä on tämä DSG-laatikko, josta on ilmeisesti paljon puhetta riittänyt, että herkkä hajoamaan.
Onko täällä kokemuksia? Isokin riski?
Tervetuloa keskiluokan keskiluokkaan.No tuossa pihalla Octavia nyt sitten seisoo.
Kiitos. Olen läpällä joskus itsestäni ajatellut, että alan olemaan kyllä niin keskinkertainen ihminen vähän kaikilla elämän osa-alueilla. Niin kai sitten autotkin menee tähän samaan konkurssiin.Tervetuloa keskiluokan keskiluokkaan.
Hetikö se meni kauppojen jälkeen rikki, jos kerran pihalla seisoo?No tuossa pihalla Octavia nyt sitten seisoo.
Joo, just niin mun tuuria!Hetikö se meni kauppojen jälkeen rikki, jos kerran pihalla seisoo?
Jos haluat säästää hermoja, ota se A3 sillä isommalla 1.8 koneella. Ne pienet koneet 1.0 ja 1.4 pienellä turbolla vaativat jatkuvaa polkemista eivätkä ole välttämättä kovin pitkäikäisiä.
Kauan ei nokka tuhissut. Ensi viikolla pihaan tulee -21 vuoden A3 40 TFSI E maltillisilla kilsoilla.
Koeajon perusteella juuri sopiva kakkosauto perheelle 60 kilsan sähkörangella. Helsingin ja Lapin matkat taittuvat edelleen dieselillä.
Itselläni ollut nyt vuoden päivät vm. 22 G20 330E xdrive. Hyvin palvellut ja mukavasti säästynyt polttoaineessa rahaa, kun tulee tässä kulmillakin pyörittyä.Auton vaihto edessä ja nykyinen diesel lähdössä vaihtoon ja vaihtoehdot tällä hetkellä Volvo V60 tai BMW 330e n. -20vm bensahybridi. Onko täällä kellään kokemusta jommasta kummasta? Mitä varusteita kannattaa ainakin olla, ihan vaan ettei itseltä jää jokin tärkeä huomaamatta?
Onko ollut ongelmia noiden kanssa, liittyen lähinnä sähköpuoleen? Paljon noissa on akkutakuu? Onko jotain isompia tiedossa olevia kustannuksia huoltojen suhteen? Esim v60 on on 5v jakopään huolto, joka on semmonen tonnin huolto samantien.Itselläni ollut nyt vuoden päivät vm. 22 G20 330E xdrive. Hyvin palvellut ja mukavasti säästynyt polttoaineessa rahaa, kun tulee tässä kulmillakin pyörittyä.
Varusteet nyt riippuu aika paljon omista tottumuksista ja tarpeista (ja rahapussista). Omastani mikä puuttuu on adaptiivinen vakkari mikä kyllä hiemän on risonut reissuissa. Rehellisesti ei tule kyllä mieleen varustetta mikä olisi ns. "pakko olla kaikilla". Noh, neliveto tietysti on aika ykkönen nyt kun tuohon on tottunut. Vastailen mielellään kysymyksiin tuosta bemarista mikäli jotain tulee.
Sähköpuoli on pelittänyt ilman pienintäkään ongelmaa (47tkm mittarissa). Auto toimii muuten nelivetoisena myös täyssähkömoodissa, koska sähkömoottori on vaihdelaatikossa, ainakin omasta mielestä iso iso plussa Suomen oloissa. Volvossa taitaa olla pääasiassa takapyörillä ja etutassuista työntää sitten polttomoottori?Onko ollut ongelmia noiden kanssa, liittyen lähinnä sähköpuoleen? Paljon noissa on akkutakuu? Onko jotain isompia tiedossa olevia kustannuksia huoltojen suhteen? Esim v60 on on 5v jakopään huolto, joka on semmonen tonnin huolto samantien.