Mainos

Autoiluketju

  • 3 333 996
  • 19 049

Tuamas

Jäsen
Heips,

kävin korjaamolla kysymässä jakohihnan vaihdon hintaa, ja vastaus aiheutti katkeran pettymyksentunteen. Muistelen että homma meni viimeksi selvästi halvemmalla, mutta eron selittää ilmeisesti se että tämä korjaaja mainitsi sanan "vesipumppu". Onkohan sen vaihtaminen kuinkakin välttämätöntä, muistelen ettei huoltokirjassa ainakaan mitään asiasta mainita? Kysessä VW sdi 1,9 vm. 98.

On jos ei välttämätöntä, niin erittäin suositeltavaa.

Noiden käyttöikä on suunnilleen sama ja tuossa päästään yhdellä purkuoperaatiolla vaihtamaan molemmat.

Jos vaihdatat vain hihnan nyt, niin todennäköisesti vesipumppu leviää lähivuosina ja maksat monta sataa ylimääräistä sen vaihtamisesta.

Pointtihan on se, että yhdellä purkutyöllä (joka hihnan vaihdossa on yleensä melko suuri) vaihtamaan molemmat osat.

Vesipumppu itsessään maksaa jotain viidenkympin luokkaa, Motonetissä näyttää tarvikkeena maksavan 33,90 €. Eli säästösi tässä kohtaa lienee siellä max. satasen hujakoilla, mutta se kääntyy ronskiksi tappioksi jos vesipumppu leviää.

Toki koska jakohihnan vaihdossa työ on suurin kustannuserä, kannattaa hiukan kysellä tarjouksia muualtakin.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Onko kokemuksia, mitä on maksanut VW Passat 3C:n (2.0 TDi, 5-vaihteinen manuaali) kaksoismassavauhtipyörän vaihto? Ilmesesti puhutaan 1500€:sta. Entä mitä mieltä olette, kannattaako sinne laittaa kiinteä vauhtipyörä tilalle ja kannattaako edes yrittää tehdä itse?
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
RS:n toimitusaika on tällä hetkellä jopa 11 kuukautta, jos tilauksen tekee nyt.

Sotka teki kyllä tässä kohtaa raskaan hinnoitteluvirheen, noita kun olisi mennyt aika paljon tonnin & pari korkeammallakin hinnalla...

Autohan on tosi kiva ja mukavan tehokas, mutta itse istuin farkku-RS:n takapenkillä ja täytyy kyllä sanoa, että on taatusti yksi äänekkäimmistä nykyautoista => rengasmelu aivan järjetön vaikka on ihan tehtaan vakiokumit alla, etupenkkiläisten keskustelusta ei saanut käytännössä mitään selvää.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Peugeot 406 polttoainesuodatin

Viime kesästä on kulutus noussut noin litran verran / 100 km. Ajattelinpa, että voisi vaihtaa polttoainesuodattimen, mutta eihän sitä löydä mistään. Onko jollain tietoja/vinkkejä? taitaa olla niin, ettei sitä ole ollenkaan. Kyseessä siis vm 2004 ja 2.0 litranen bensa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Sotka teki kyllä tässä kohtaa raskaan hinnoitteluvirheen, noita kun olisi mennyt aika paljon tonnin & pari korkeammallakin hinnalla...

Osaksi näinkin, tai siis Helkama-Auto (maahantuoja) on tehnyt "virheen" hinnoittelussa+vakiovarustelussa. Liian paljon saa huokeaan hintaan, niin kyllähän se pistää vipinää autoliikkeisiin, vaikka tällä hetkellä kuulemma alkanut suurin into laantua pitkän toimitusajan takia. Esim. Briteissä, RS:n vakiovarustus ei ole niin kattava kuin täällä. Ja onhan RS:ään tullut jo yksi hinnankorotus suomessakin, mutta se oli varsin marginaalinen. Briteissä tullut jo kaksi ja viimeisin oli reilu £400.

Rytinällä tulivat markkinoille ja kyllähän tuota uutta RäSää on alkanut katukuvassa näkyä harvase päivä. :D

edit. ja tuohon RS:n toimitusaikaan vaikuttaa se, onko farkku ja DSG. Jos menee tällä yhdistelmällä, niin toimitusaikaan on tullut aika surutta +2kk lisää. Viistoperän saa nopeammin, vaikka olisi DSG.
 
Viimeksi muokattu:

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Säästin 319 taalaa + rahdit (n satku) +verot ja tullit kun sain fiksattua C4:n turvavyön. Oli mennyt rullalle kaksinkerroin ja löi lukkoon sen takia. Nyt toimii taas. Tuli hyvä mieli.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Eemeli Mersun pysäköintitutkan anturi meni rikki takana ilmeisesti pesun (painepesuri) yhteydessä. Veholla kustannusarvio 350 egee. No itse kun tykkään ajankulukseni räplätä mopoja, moottoripyöriä ja autoja, niin tilasin ebaysta varaosan Saksasta parilla kympillä ja sitten pitäisi vielä tehdä se 5 minuutin asennustyö.

No toki pitää käyttää vikakoodin lukijassa, jotta tietää mikä neljästä anturista on rikki ja jos hifistellä haluaa, niin voi maalata anturin korin väriseksi. Paikkamaalisetin saa Veholta niin ikään parilla kympillä.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
No toki pitää käyttää vikakoodin lukijassa, jotta tietää mikä neljästä anturista on rikki ja jos hifistellä haluaa, niin voi maalata anturin korin väriseksi. Paikkamaalisetin saa Veholta niin ikään parilla kympillä.

Kysymys => onko sulla kavereita?

Jos on niin auto käyntiin, pakki päälle ja se kaveri laittamaan kättä vuorollaan jokaisen anturin päälle... Se jonka kohdalla ei piippaa on tod. näk. särki?
 

Outsider

Jäsen
Kysymys => onko sulla kavereita?

Jos on niin auto käyntiin, pakki päälle ja se kaveri laittamaan kättä vuorollaan jokaisen anturin päälle... Se jonka kohdalla ei piippaa on tod. näk. särki?

Taitaa yleensä mennä niin päin, että tutka ei toimi ollenkaan, jos yksikin anturi on rikki.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Taitaa yleensä mennä niin päin, että tutka ei toimi ollenkaan, jos yksikin anturi on rikki.

Näinhän se tuossa Eemelissä ainakin on. Mersu (hevos) miehet tiesivät myös, että anturia voi kuunnella ja vikaantunut on se mistä ei kuulu ääntä. No kuuntelin, eikä mistään kuulu ääntä. Toiset tiesivät, että sormella voi koittaa anturin päältä kytkettäessä pakki päälle. No ei kyllä tuntunut mitään mistään. Johtopäätös on, että vaatii diagnoosilaitteen.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Kohta olisi taas työsuhdeauton valinta edessä. Edellinen oli BMW 120dA tätä uudempaa korimallia. Automaattiloota on ehdoton must ja naftakone, kun on nämä päästövaatimukset, eli alle 120g/km co pitäisi päästä paperilla. Käyttöetu pitäisi jäädä alle 800€/kk.

Onko tähän samaan hinta/kokoluokkaan tullut mitään uutuuksia, jotka pääsisivät edes lähelle tuota Bemaria? Vaihdeaskihan tuossa on varsin pätevä 8-pykäläinen ZF, eikä tuolla jäänyt jalkoihin.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Näinhän se tuossa Eemelissä ainakin on. Mersu (hevos) miehet tiesivät myös, että anturia voi kuunnella ja vikaantunut on se mistä ei kuulu ääntä. No kuuntelin, eikä mistään kuulu ääntä. Toiset tiesivät, että sormella voi koittaa anturin päältä kytkettäessä pakki päälle. No ei kyllä tuntunut mitään mistään. Johtopäätös on, että vaatii diagnoosilaitteen.

OK, lienee sumeeta logiikkaa? Ne pelit joista itse olen päässyt / joutunut tutkia tutkailemaan eivät ole ns. sarjassa... Mutta ei kai siinä auta kuin testeriin kiinni!
 

Veijari

Jäsen
Kohta olisi taas työsuhdeauton valinta edessä. Edellinen oli BMW 120dA tätä uudempaa korimallia. Automaattiloota on ehdoton must ja naftakone, kun on nämä päästövaatimukset, eli alle 120g/km co pitäisi päästä paperilla. Käyttöetu pitäisi jäädä alle 800€/kk.

Onko tähän samaan hinta/kokoluokkaan tullut mitään uutuuksia, jotka pääsisivät edes lähelle tuota Bemaria? Vaihdeaskihan tuossa on varsin pätevä 8-pykäläinen ZF, eikä tuolla jäänyt jalkoihin.

Noilla specseillä mä katselisin pykälää isompaa korimallia eli 3-sarjan bemaria tai A4 audia. Taitaa tulla grammat ennemmin vastaan kuin käyttöedun arvo.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Noilla specseillä mä katselisin pykälää isompaa korimallia eli 3-sarjan bemaria tai A4 audia. Taitaa tulla grammat ennemmin vastaan kuin käyttöedun arvo.

Aika varmasti. Auton pitää maksaa tuohon rajaan kuitenkin melkein 54000 euroa, jolla saa jo aika isonkin auton hyvin varustein.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Kohta olisi taas työsuhdeauton valinta edessä. Edellinen oli BMW 120dA tätä uudempaa korimallia. Automaattiloota on ehdoton must ja naftakone, kun on nämä päästövaatimukset, eli alle 120g/km co pitäisi päästä paperilla. Käyttöetu pitäisi jäädä alle 800€/kk.

Onko tähän samaan hinta/kokoluokkaan tullut mitään uutuuksia, jotka pääsisivät edes lähelle tuota Bemaria? Vaihdeaskihan tuossa on varsin pätevä 8-pykäläinen ZF, eikä tuolla jäänyt jalkoihin.

VW Jetta Hybrid? Alle 100g päästöt ja koneena 150hv kaksoisahdettu bensa + 7 lovinen dsg. Bonuksena tuo mukamas vihreä ajattelu. Olen kokeillut ja kulki mukavasti, :-) Käyttöetu toki turhan alhainen eli 555€ ennen varusteita.

Tai sitten Seat Leon 2,0 TDI 184hv dsg FR. Päästöt 119g mutta tässäkin huono puoli liian alhainen käyttöetu joka on 485€ ennen lisävarusteita.

A4 sedan 2,0 business sport 2,0 TDI 110kw multitronic päästöt 119g ja käyttöetu ennen lisävarusteita 635.

Nuo pikaseen netistä katsottuna.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tarvetta isommalle autolle näin sinkkuna ei ole ja tuo päästöraja taitaa olla se määräävä tekijä. Vaikka tämä nyt onkin duuniauto, niin nuo VAGit ja DSG-lootat ei oikein innosta. Vähän ovat liikaa olleet pajalla.

3-sarjan Bemusta ei oikein löydy tohon päästörajaan sopivaa versiota. Taidan kuitenkin laittaa taas tuon 1-sarjalaisen 120dA business sportin muutamalla lisäruksilla lisävarusteisiin. Tuo mylly ja automaattiloota vie pientä koppaa kivasti.

Kävin joutessani katsomassa VW Golf GTD:tä. Eihän se DSG-askilla mene tuohon päästörajaan(122g/km), mutta täytyy vaan ihmetellä, että tuosta "kuplasta" pyydetään pari tonnia enemmän kuin tuosta 120dA:sta. Nuo co2-arvot lienevät aika lailla kusetusta, mutta miksi VW:lla DSG-askilla päästöt ja kulutus ovat suuremmat kuin manuaalilla, mutta BMW:lla luvut ovat toisinpäin? Go figure.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Pakko nostaa hattua Espoon volkkarisentterille. Auto oli syksyllä laajassa määräaikaishuollossa mutta viikko sitten sai korjaushuomautuksen ajovalojen säädöstä katsastuksen yhteydessä. Huoltokirjan pläräilyn jälkeen (ajovalot ovat osa laajaa huoltoa) soitto VWC:lle ja tänään sitten pikahuollossa hoisivat valot kuntoon odottaessa hintaan 0 euroa.

Tämä on kyllä sitten jo toinen kerta kun selviän auton huolloista ilman mitään kustannuksia (viime kerralla Olarin automaa missä päivän etsivät pissapojan vuotoa ja lopulta totesivat ettei mitään ollut vialla, mutta eivät mitään laskuttaneetkaan...ilmankos SOK luopui autobisneksestä :)) joten tässähän miltei alkaa tuntua ettei autoilu olekaan järin kallista hommaa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Pakko nostaa hattua Espoon volkkarisentterille. Auto oli syksyllä laajassa määräaikaishuollossa mutta viikko sitten sai korjaushuomautuksen ajovalojen säädöstä katsastuksen yhteydessä. Huoltokirjan pläräilyn jälkeen (ajovalot ovat osa laajaa huoltoa) soitto VWC:lle ja tänään sitten pikahuollossa hoisivat valot kuntoon odottaessa hintaan 0 euroa.

No ei se nyt ihan ilmaista ollut, kun syksyllä olit jo "valohoidosta" maksanut. En kyllä nostaisi hattua pajalle, joka korjaa ilmaiseksi sen, mikä on syksyllä jäänyt tekemättä. Veikkaan ettei ollut ainoa homma joka jätettiin tekemättä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jinxaan saumani uuteen kulkupeliin nyt, mutta sain edellisen autoni myyjältä laskelman 2010 tdi Octaviaan, jossa on huomioitu tuo fucking lauennut turvatyyny. Ei paha ollenkaan, joten ellei maailma muljahda paikoiltaan, saan tuon 2010-luvun toyotan pihalleni ensi viikolla. Helpottaa kieltämättä jo hiukan, yritetään nyt olla nuolaisematta vielä.
 

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oiskos kellään mitään vanhaa TM tai Tuulilasi-lehteä, mistä näkisi vuosimallin -92 BMW m5 hintaa uutena markoissa? En oo Googlen maailmasta mistään löytänyt. Tai voi tietty linkin laittaa jos on pätevöitynyt kuuklaaja.
 

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Tuli tarve päästä vanhasta baijerilaisesta eroon ja vaihdokin etsintä alkoi eilen ilman tuloksia tosin. Oisko palstan rasvanäpeistä apua auton etsinnässä? Hintakatto siellä 15k nurkilla, sedan/farkku, ja ne perus jargonit eli mahd. uusi ja vähän ajettu. Tällä hetkellä ajan bensakoneella, mutta hyvän löytäessä dieselkin menisi.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tuli tarve päästä vanhasta baijerilaisesta eroon ja vaihdokin etsintä alkoi eilen ilman tuloksia tosin. Oisko palstan rasvanäpeistä apua auton etsinnässä? Hintakatto siellä 15k nurkilla, sedan/farkku, ja ne perus jargonit eli mahd. uusi ja vähän ajettu. Tällä hetkellä ajan bensakoneella, mutta hyvän löytäessä dieselkin menisi.
Suhteellisen vähän ajettuja ei-ikäloppuja farkkuja löytyy tuohon hintahaarukkaan Pösö 308, Ford Focus ja Renault Megane. Kia C'eed mahtunee myös tuohon kategoriaan. Kai siellä pyörii jotain Opel Astrojakin, mutta kuka hullu sellaisen ostaisi? Sedaneista ei olekaan sitten mitään haisua. Mulla on siis se ongelma, että pitäisi löytää samoilla spekseillä farkku, jonka takatila on C5 luokkaa. Joko pitää siis tinkiä tilasta, tai sitten kasvattaa km-lukemaa ja/tai pienentää parasta jälkeen -vuosimallia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös