Mainos

Autoiluketju

  • 3 337 366
  • 19 050

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli Mazdan tavaratila on kuitenkin vetoisuudeltaan suurin ja aivan selvästi suurempi kuin V60:ssa.

Mielukivani johtuu varmasti siitä, että kävin katsomassa Mazda 6:sta autoliikkeessä enne Skodan tilaamista ja sattui olemaan viistoperämalli, jossa eeittäine pieni takakontti. Ei edes lastenrattaat mahtuisi kyytiin: Linkki nettiautoon.

Mazdan 6 Farmari.

Audi A4 Farmari

Volvo V60 Farmari

Aina ne litratkaan ei kerro kaikkea. Tuntuu, että Mazdan takakontti on ihmeellisen mallinen. Itse asiassa Audin takakontti näyttää käyttökelposimmalta näin lapsiperheellisen mielestä.
 

Tuamas

Jäsen
Mielukivani johtuu varmasti siitä, että kävin katsomassa Mazda 6:sta autoliikkeessä enne Skodan tilaamista ja sattui olemaan viistoperämalli, jossa eeittäine pieni takakontti.
...
Aina ne litratkaan ei kerro kaikkea. Tuntuu, että Mazdan takakontti on ihmeellisen mallinen. Itse asiassa Audin takakontti näyttää käyttökelposimmalta näin lapsiperheellisen mielestä.

Niin ja Octaviahan on kuitenkin kokoluokkansa suurimpia tavaratiloiltaan, jolloin ero korostuu entisestään.

Juu, Audi on ihan kyllä passeli siltäkin osin, mutta Volvolta ei minun taannoisen auton etsinnän perusteella löydy muita kunnollisia tilavia perheautoja kuin V70.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotain alle 20k€ vähän kuluttavaa farkkua/sedania ois tarkotus katella. Eli mitään voimanpesiä tänne ei tarvita vaan järkiautoa. Yhdistetty siis alle kuuden.

Octaviasta 1,2 TSI

Vaihtoon lähtee vm.2007 Pösö 307 diesel-farkku. Saa ostaa poiskin :)

Itse olin saman ongelman äärellä ja harkitsin auton hinnaksi sellaista 20-25t euroa. Tavoite oli BMW 5 sarjan tai Audin A6 Diesel farkku. Nopeasti huomasin, että hyvät sellaiset maksavat sen 25t vähintään ja ovat 3-4 vuotta vanhoja ja Dieseleissä on ajettu tuona aikana pääsääntöisesti vähintään se 100 000. Olisin aika pian paininut samojen huoltoongelmien kanssa, kuin vanhassakin autossa. Sitten eksyin Skodan sivuille ja RS OCtavian lähtö oli tuolloin noin 32t. Kiinnostuin kyllä heti. En antanut vaihtoautoa ja 2400 käteisalennusta.

Skoda Octavia 1.2 TSI:n autoverollinen lähtohinta on 22t. Et anna sitä Pösöä vaihdossa, niin saat sen pari tonnia käteisalennusta. Myyt Pösön sitten pois, kun Octavia on pihassa. Kannattaa ainakin harkita. Uusi on aina uusi. Saat takuut yms. ja tiedät mitä sille on tehty.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Korkeussuunnassa nuo kaikki autot ovat yhtä surkeita tavaratilan suhteen litroista huolimatta. Kaikissa se on hyvin matala ja kuormauskorkeus jopa surkea viiston takaikkunan takia. Volvoa ei voi oikeastaan edes farkuksi kutsua, hatchpackia muistuttaa enemmän.

Samaa mieltä Apassin kanssa, kannattaa sijoittaa uuteen. Golf on kallis, mutta Ocun saa reilusti edullisemmalla hinnalla. Toiseksi, nuo vanhat 1.2 TSI moottorit saattavat olla pommeja, siis ketjuongelmaisia.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olisko muita ehdotuksia tai sanasia yllämainituista? Golfista on lähinnä kiinnostanut 1.2 TSI ja 1,6TDI, Octaviasta 1,2 TSI ja Focuksesta 1,0 Ecoboost. Harmi, että Focuksen keskikonsoli on niin ruma, muutenhan se on oikein mukavan näköinen ja pirtsakka auto.

Vaihtoon lähtee vm.2007 Pösö 307 diesel-farkku. Saa ostaa poiskin :)

Mikäli päädyt VAGinan tuotteisiin, varmista, että olet tietoinen tästä ja missä moottoreissa ongelmat piilevät:

Volkswagenin TSI-moottorien jakoketjuongelmat | Tuulilasi
Volkswagen TSI-moottorien ongelmat ja asiakkaiden kusettaminen - MuroBBS

Netistä löytyy paaaaljon tietoa asiasta, nuo nyt ekana pomppaavat kun googlaa "TSI ongelmat".
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Aina ne litratkaan ei kerro kaikkea. Tuntuu, että Mazdan takakontti on ihmeellisen mallinen. Itse asiassa Audin takakontti näyttää käyttökelposimmalta näin lapsiperheellisen mielestä.

Kuvat hämäävät hieman. Tila joka Audissa on jätetty käyttämättä (heti luukun jälkeen), on Mazdassa otettu käyttöön. Mazdassa tilaa on vielä siinä pyöräkoteloiden välissäkin pari senttiä Audin vastaavaa enemmän, jos Audin mittakuvissa oleva 100 cm pitää paikkansa.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Itse olin saman ongelman äärellä ja harkitsin auton hinnaksi sellaista 20-25t euroa. Tavoite oli BMW 5 sarjan tai Audin A6 Diesel farkku. Nopeasti huomasin, että hyvät sellaiset maksavat sen 25t vähintään ja ovat 3-4 vuotta vanhoja ja Dieseleissä on ajettu tuona aikana pääsääntöisesti vähintään se 100 000. Olisin aika pian paininut samojen huoltoongelmien kanssa, kuin vanhassakin autossa. Sitten eksyin Skodan sivuille ja RS OCtavian lähtö oli tuolloin noin 32t. Kiinnostuin kyllä heti. En antanut vaihtoautoa ja 2400 käteisalennusta.

Skoda Octavia 1.2 TSI:n autoverollinen lähtohinta on 22t. Et anna sitä Pösöä vaihdossa, niin saat sen pari tonnia käteisalennusta. Myyt Pösön sitten pois, kun Octavia on pihassa. Kannattaa ainakin harkita. Uusi on aina uusi. Saat takuut yms. ja tiedät mitä sille on tehty.

Tuossa keväämmällä kyllä tuli kateltua uusiakin ja pyysin tarjouksiakin muutamasta paikasta, tosin vaihtoa. Etusijalla olis kyllä se, että Pösön saisi myytyä yksityisillä markkinoilla, mutta ei ole kovin helppoa näinä aikoina...:)

Se halvin uusi Octavia on kyllä niin karvalakkimalli varusteiltaan, että ei oikein nappaa. Pitäisi vähintään siihen Ambition-malliin panostaa ja sillä onkin lähtöhinta 24k€ paikkeilla. Plus uuteen pitäis vielä ottaa lisävarusteena talvirenkaat, lohkolämmitin yms. Vaikka nyt näyttää Skodalla olevan kesäkampanjana talvikumit kaupan päälle, mutta sehän on sitten suoraan pois käteisalennuksista. Kampanjan yhteydessä eivät varmastikaan anna niin hyviä alennuksia kuin silloin, jos mitään isompia kaupan päällisiä ei ole tulossa?

Muttajoo. Taidan ehkä skipata nuo vanhemmat TSI-mallit. Golffin 1,6TDI:stä kokemuksia?
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Volvon tilamielikuvat toimivat vieläkin, vaikka käytännössä kaikki muut paitsi V70 ja XC90 ovat tiloiltaan melkoisen pieniä ja oikeastaan omissa luokissaan pienimmässä päässä.

Varsinkin V60 on perheautoksi pelkkä vitsi ja muutenkin ahdas koppi, jota ei voi suositella yli yhden lapsen perheille.

Otetaan nyt vielä takakonttimitat:
Mazda 6 506 litraa
Volvo V60 430 litraa
ja
A4 490 litraa.

Eli Mazdan tavaratila on kuitenkin vetoisuudeltaan suurin ja aivan selvästi suurempi kuin V60:ssa.

Perheautoksi noista parhaiten soveltuu joko Mazda tai A4, itse kallistuisiin ajonautinnon, laatumielikuvan sekä ulkonäön perusteella Audiin.

Volvo on toki ihan rohea, mutta jos on muu kuin sinkkuperhe, on V60 auttamattoman pieni.

Perhettä minulta löytyy vaimon ja yhden lapsen verran ja tähän saakka on pärjätty ihan Ok tuolla Volvon V50:llä. V60 oli kyllä yllättävän pieni, eikä siellä sisällä istuessa ja takakonttia tiiraillessa löytynyt merkittäviä eroja tähän kokoluokkaa pienempään V50:n. Audi ja Mazda tuntuvat jo selkeästi V50:stä isommilta autoilta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pakko myöntää, että Octavian tilojen kanssa meinaa tulla runsaudenpula, kun on ajellut edelliset kolme vuotta Jazzilla, Jukella ja Merivalla, jälkimmäinen noista siis tilavin. Hupaisaa, kun heitimme takaloosteriin Ikea-säkillisen kierrätykseen meneviä vaatteita, eikä tarvinnut edes miettiä, mahtuuko mukaan jotain muuta kookasta. Olisi mahtunut useampikin kassillinen.

Toki haluan säilyttää maltin tavaran haalimisessa edelleenkin, koska reissuilla on keskimäärin muutenkin mukavempi olla, kun nyssäköitä ei ole kilokaupalla mukana. On kuitenkin aika jees, ettei pakkaamista tarvitse harkita aivan viimeisen päälle enää.
 

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Eikös noi VAG:n jakopääongelmat liittynyt tsi dsg -malleihin ennen vuotta 2010? Kuvittelin et tuon jälkeiset on ihan ok kamaa? Ketju taisi vaihtua remmiin?
 

12961

Jäsen
Perhettä minulta löytyy vaimon ja yhden lapsen verran ja tähän saakka on pärjätty ihan Ok tuolla Volvon V50:llä. V60 oli kyllä yllättävän pieni, eikä siellä sisällä istuessa ja takakonttia tiiraillessa löytynyt merkittäviä eroja tähän kokoluokkaa pienempään V50:n. Audi ja Mazda tuntuvat jo selkeästi V50:stä isommilta autoilta.

V60 on kyllä tiloiltaan pieni, mutta alustaratkaisultaan pykälää isompi auto kuin V50. Ajettavuus ja erityisesti maantieajo-ominaisuudet kuormalla ovat ihan eri planeetalta.

Mamma ajelee tuommoisella Plug-In Hybridillä ajonsa, n. 1,5v omistusaikana on tankattu dieseliä kaksi kertaa n. 15000km ajojen aikana, kulutuksesta osa on vielä sähköllä ajettaessa webastolla lämittämiseen käytettävää polttoainetta. Taitaisi pärjätä puhtaalla sähköautollakin. Tuolla pääsee pelkällä sähköllä käytännössä 55km, kulkeekin yli 120km/h, eli hyvin moni pärjäisi arkiajossa pelkällä pistorasiasta tulevalla energialla.

Perhekäyttöön ei voi suositella varsinkaan hybridiä, jossa takakontin lattia nousee vielä n. 10cm akkujen takia.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Eikös noi VAG:n jakopääongelmat liittynyt tsi dsg -malleihin ennen vuotta 2010? Kuvittelin et tuon jälkeiset on ihan ok kamaa? Ketju taisi vaihtua remmiin?

Noup, DSG on ihan oma maailmansa ongelmineen. TSI ja DSG on sitten yhdistelmänä vain muutaman napsun hasardimpi vaihtoehto kuin pelkkä TSI. 2012 jälkeen on TSI:n jakoketjuihin tehty jotain parannuksia, sitä ennen mennään heikommalla laadulla. Vasta nämä uudemman sukupolven moottorit vuodesta 2013 eteenpäin ovat jälleen hihnalla varustettuja ja niistä ei ole vielä ainakaan tullut mitään moitteita.
 

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Noup, DSG on ihan oma maailmansa ongelmineen. TSI ja DSG on sitten yhdistelmänä vain muutaman napsun hasardimpi vaihtoehto kuin pelkkä TSI. 2012 jälkeen on TSI:n jakoketjuihin tehty jotain parannuksia, sitä ennen mennään heikommalla laadulla. Vasta nämä uudemman sukupolven moottorit vuodesta 2013 eteenpäin ovat jälleen hihnalla varustettuja ja niistä ei ole vielä ainakaan tullut mitään moitteita.

Okei tattista faktoista, näyttää kuitenkin siltä että -12 Passat saapunee tähän pihaan.. kepillä jäätä
 

12961

Jäsen
Noup, DSG on ihan oma maailmansa ongelmineen. TSI ja DSG on sitten yhdistelmänä vain muutaman napsun hasardimpi vaihtoehto kuin pelkkä TSI. 2012 jälkeen on TSI:n jakoketjuihin tehty jotain parannuksia, sitä ennen mennään heikommalla laadulla. Vasta nämä uudemman sukupolven moottorit vuodesta 2013 eteenpäin ovat jälleen hihnalla varustettuja ja niistä ei ole vielä ainakaan tullut mitään moitteita.

DSG:n ongelmat voisivat hyvinkin liittyä yhdessä jakoketjuongelmien kanssa esim. uudenlaisen vaihteiston mahdollistamaan entistä nopeampaan vaihtotapahtumaan. DSG:n vaihtonopeus (ja kierrosten aiemmin totuttua nopeamman muutoksen aiheuttama rasitus jakopäälle, erityisesti ketjulla rakennetulle, moottorin pyörimisen suhteen jäykälle sellaiselle) on ihan eri luokkaa kuin perinteisellä automaatti/manuaalivaihteistolla.

Ketjujakopää noin yleisesti on osoittautunut huomattavasti kumilenkkiversiota kestävämmäksi, yleisesti vaihtoväliä ei ole edes määritelty. Perinteisen vaihteiston kanssa ketjujakopäät kestävät tyypillisesti useitakin satoja tuhansia kilometrejä ilman remonttitarvetta, myös kovassa käytössä olevissa laitteissa.

Ketjullinen jakopää on käytössä useimmissa nykyaikaisissa teollisuus- ja paikallismoottoreissa, tällaisiin erityistä kestävyyttä vaativiin sovelluksiin ei liene edes harkittu kumia materiaaliksi. Ketju on kuitenkin huomattavasti halvempi toteuttaa kuin kestävyydeltään teknisesti kestävin ja perinteisin ratkaisu, nokkien suora hammasratasvälitys.

Autofoorumeilla olisi syytä suodattaa turhan intohimoinen merkkirunkkaus. Todellisuus voi olla muuta kuin yksittäiset kokemukset ja niihin perustuvat kirjoitukset.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Uusi jakohihna VAG konsernin moottoreissa kestää 160 tkm. Miksi vaihtoivat ketjun siihen, jos kerta ei ole mitään ongelmia? Ei VAG ole suinkaan ainoa, jolla ollut samoja ongelmia, muita ovat mm. Opel, Alfa Romeo ja BMW. VAG konsenin autoja myydään maailmalla huomattavasti enemmän kuin edellä mainittuja, tästä syystä myös huomio kiinnittyy heihin enemmän. Eivät TSI+jakoketju ja DSG ongelmat ole tuulesta temmattuja. Minulla ollut ketjuremppa omassa 1.4 TSI moottorilla varustetussa Octaviassa, mutta en minä sitä silti pidä huonona, kyseinen moottori on varsin mukava ajettava ja uuden sukupolven mylly sitäkin parempi. Ensi viikolla uusi auto alla, uudella 140 hp TSI moottorilla, jännää.

Autofoorumeita kun lueskelee, niin kannattaa olla suodatin kohdillaan, koska siellä luonnollisesti hengailevat autoista kaiken tietävä porukka.
 
Viimeksi muokattu:

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
No entäs sitten tämä uusi Seat Leon ST? Onko jollakin palstalaisella jo kokemusta kyseisestä pirssistä?
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
No entäs sitten tämä uusi Seat Leon ST? Onko jollakin palstalaisella jo kokemusta kyseisestä pirssistä?

Olen käynyt koeajamassa 1.4 TSI 140hp FR-varustelulla. Ihan napakka peli, sporttinen ulkonäkö plussaa. Sisätilat eivät ole taas samaa luokkaa kuin esim. uudessa Octaviassa, jonka takia oma valinta kohdistui Ocuun. Seat Leon on edullisin VAG-konsernin pirseistä (vrt. Golf ja Octavia) ja samalla myös arvon aleneminen on suurinta. Toimitusaika uusissa autoissa suht nopea, n. 2 kk tilauksesta. Täys led-valot hyvä lisävaruste tuohon FR-varustelun rinnalle. Yleisesti, laatuvaikutelma ihan ok.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
On tää aikamoista, jengi keskustelee sivukaupalla pitäisikö ottaa Skoda vai Seat? Vai ehkä Volkkari, työsuhdeautoksi tietysti Audi. Joku on jossain tehnyt hommansa oikein. Sentään joku rohkenee ehdottaa seksikkäästi farmari-Volvoa. En juuri keksi masentavampaa tapaa kuluttaa 20.000-200.000 € kuin VAG-konsernin tuotteen ostaminen, mutta toisaalta tässä on minunkin kohdallani sitten joku toinen markkinamies onnistunut.
 

Nautakorpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colonel Klink and his band
On tää aikamoista, jengi keskustelee sivukaupalla pitäisikö ottaa Skoda vai Seat? Vai ehkä Volkkari, työsuhdeautoksi tietysti Audi.

Mikä olisi sitten sellainen automerkki joka saisi teikäläisen hyväksynnän? Minulla on ajokokemuksia yli 20 eri automerkistä japaniasta ja koreasta visigoottilan kautta ruåtsiin, italiaan, englantiin ja ameriikkaan asti. En keksi missä lajissa esim Audi häviäisi jollekin riisikipolle, italialaiselle sähkövikakokoelmalle, englantilaiselle ruostetarhalle, hurritraktorille tai moparin vehkeelle. Tai no ehkä fiiliksessä, mutta se fiilis saattaa kokea inflaation kun alfa-merkkinen ruoska hyytyy kahdeksannen kerran moottoritielle.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikä olisi sitten sellainen automerkki joka saisi teikäläisen hyväksynnän?

Seuraavilla automerkeillä on Meikäläisen Hyväksyntä®™
Alfa Romeo (Italia)
Aston Martin (Yhdistynyt kuningaskunta)
Bentley (Yhdistynyt kuningaskunta)
BMW (Saksa)
Buick (Yhdysvallat)
Bugatti (Ranska)
Cadillac (Yhdysvallat)
Chevrolet (Yhdysvallat, Brasilia ja Venäjä)
Chrysler (Yhdysvallat)
Citroën (Ranska)
Dacia (Romania)
Ferrari (Italia)
Fiat (Italia, Argentiina, Puola ja Brasilia)
Ford (Yhdysvallat, Argentiina, Australia, Brasilia, Intia ja Saksa)
Holden (Australia)
Honda (Japani)
Hyundai (Etelä-Korea)
Infiniti (Japani)
Isuzu (Japani)
Jaguar (Yhdistynyt kuningaskunta)
Jeep (Yhdysvallat)
Koenigsegg (Ruotsi)
Kia (Etelä-Korea)
KTM (Itävalta)
Lamborghini (Italia)
Lancia (Italia)
Land Rover (Yhdistynyt kuningaskunta)
Lexus (Japani)
Lincoln (Yhdysvallat)
Lotus (Yhdistynyt kuningaskunta)
Maserati (Italia)
Maybach (Saksa)
Mazda (Japani ja Etelä-Afrikka)
McLaren Automotive (Yhdistynyt kuningaskunta)
Mercedes-Benz (Saksa)
MG (Yhdistynyt kuningaskunta)
Mini (uusi malli, Yhdistynyt kuningaskunta)
Mitsubishi (Japani ja Australia)
Morgan (Yhdistynyt kuningaskunta)
Nissan (Japani)
Opel (Saksa)
Peugeot (Ranska)
Porsche (Saksa)
Proton (Malesia)
Range Rover (Yhdistynyt kuningaskunta)
Renault (Ranska, Brasilia ja Turkki)
Rolls-Royce (Yhdistynyt kuningaskunta)
Rover (Yhdistynyt kuningaskunta)
Saab (Ruotsi)
Saturn (Yhdysvallat)
Smart (Saksa)
Subaru (Japani)
Suzuki (Japani)
Volvo (Ruotsi)

Huom! Listaa on lyhennetty sopimaan kyseiseen markkina-alueeseen. Täydellisen maailmanlaajuisen Meikäläisen Hyväksyntä®™-listan saa erikseen pyytämällä Meikäläiseltä®™. Lähetä pyynnön mukana rahaa.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Onko täällä ihmisillä kokemusta Audi A6:sta? Honda Civic Typer on kyllä kiva auto kesällä, mutta talvella ei niinkään ja autossa kun ei ole mitään mukavuuksia. Joten seuraava auto olisi oltava sellainen missä on hyvät varustelut, kohtalaisesti voimaa ja pitäisi näyttääkkin hyvältä. Varsinkin A6:sta löytyy hyvällä hinnalla ja melko uusia (04+).
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko täällä ihmisillä kokemusta Audi A6:sta? Honda Civic Typer on kyllä kiva auto kesällä, mutta talvella ei niinkään ja autossa kun ei ole mitään mukavuuksia. Joten seuraava auto olisi oltava sellainen missä on hyvät varustelut, kohtalaisesti voimaa ja pitäisi näyttääkkin hyvältä. Varsinkin A6:sta löytyy hyvällä hinnalla ja melko uusia (04+).

Tämä ei ole vittuilua vaan nauran yleistä suomalaista autokulttuuria kun 10v vuotta vanhasta autosta käytetään nimitystä "melko uusi". Itsekin harkitsen auton vaihtoa ja tuntuu jotenkin pahalta maksaa 6-8ke autosta joka parin vuoden päästä 10v. Minkäs teet...
 

Nautakorpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colonel Klink and his band
Onko täällä ihmisillä kokemusta Audi A6:sta? Honda Civic Typer on kyllä kiva auto kesällä, mutta talvella ei niinkään ja autossa kun ei ole mitään mukavuuksia. Joten seuraava auto olisi oltava sellainen missä on hyvät varustelut, kohtalaisesti voimaa ja pitäisi näyttääkkin hyvältä. Varsinkin A6:sta löytyy hyvällä hinnalla ja melko uusia (04+).

Minulla on ollut A6 C5 ja C6 korimalleilla. Vanhempi oli 2,4 Quattro bensa ja uudempi 2,4 bensa etuveto. Nelivedosta on yleisesti sanottava ko automerkistä, että parempaan en ole törmännyt muissa malleissa. Uudemman version automaattiloota oli ilo ajella ja bensankulutus versus vanhempi malli oli neljänneksen pienempi. Ei mitään ultimaattisia urheilukiesejä, mutta ei tarvinnut kyllä kenenkään jaloissakaan olla ja erittäin miellyttäviä ajaa erityisesti s-linen penkeillä. Huoltohinnat on aika murhaavia, muistaakseni halvin huolto oli 750€ paikkeilla ja kallein 1200€+. Ei oikeastaan muuta pahaa sanottavaa. Huoltovälithän noissa on pitkät, 2wee/30tkm. Kahdella kaverilla on 3,0 dieselit parisen vuotta ilman vikoja. Toinen pisti eco-lastun koneeseen jolloin ennestäänkin kohtuullinen naftan kulutus laski entisestään samalla kun vääntöä tuli karvan verran lisää. Ei käynyt ilmi oletko bensaa vai dieseliä hakemassa. Toisin kuin eräät "kunhan ei vagina-konsernia", niin voin lämpimäisesti suositella.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Heh, joo itselle se on "melko uusi", kun -02 uudempaa autoa en ole omistanut, mutta 10 vuotta toki pitkä aika puhua uudesta autosta. 10k:n tietämille meinaan rahani laittaa seuraavaan autoon.

Bensiini ja manuaaliloota on ne mitä pyrin etsimään vielä. Manuaaliin ei ole vielä kyllästynyt, vaikka automaatti onkin kiva ja helppo ajettava. Netistä on löytynyt noillakin kriteereillä monta hyvää vaihtoehtoa, mutta ajokilometrejä suurimassa osassa niissä on "jo" reilu 200. Kriteerit ovat itselläni siis aika tiukat, mutta kun autot on vaihtunut vuoden välein, niin olisi hyvä saada nyt kerralla pitkäaikainen palvelija.

Harkinnassa oli myös vanhempaa mallia S:llä, mutta bensankulutus hirvittää niissä, vaikka potkua onkin. Jos alkaa harmittaan vauhti, niin saa niihin uusiinkin lähes saman verran paukkua laitettua vähemmällä kulutuksella.
 

Nautakorpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colonel Klink and his band
Tätä uudempaa korimallia ei alle 200tkm ajettuna ja bensakoneella tunnu löytyvän kuin siihen 12-13t€ hintaluokkaan. Jos 2,7 biturbo kelpaa niin niitä löytyy varmasti alle 10t€ hintaan eikä tarvitse pelätä jäävänsä katkeran beni... volvokuskin jalkoihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös