Autoiluketju

  • 3 307 790
  • 18 973

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Tuli tarve päästä vanhasta baijerilaisesta eroon ja vaihdokin etsintä alkoi eilen ilman tuloksia tosin. Oisko palstan rasvanäpeistä apua auton etsinnässä? Hintakatto siellä 15k nurkilla, sedan/farkku, ja ne perus jargonit eli mahd. uusi ja vähän ajettu. Tällä hetkellä ajan bensakoneella, mutta hyvän löytäessä dieselkin menisi.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tuli tarve päästä vanhasta baijerilaisesta eroon ja vaihdokin etsintä alkoi eilen ilman tuloksia tosin. Oisko palstan rasvanäpeistä apua auton etsinnässä? Hintakatto siellä 15k nurkilla, sedan/farkku, ja ne perus jargonit eli mahd. uusi ja vähän ajettu. Tällä hetkellä ajan bensakoneella, mutta hyvän löytäessä dieselkin menisi.
Suhteellisen vähän ajettuja ei-ikäloppuja farkkuja löytyy tuohon hintahaarukkaan Pösö 308, Ford Focus ja Renault Megane. Kia C'eed mahtunee myös tuohon kategoriaan. Kai siellä pyörii jotain Opel Astrojakin, mutta kuka hullu sellaisen ostaisi? Sedaneista ei olekaan sitten mitään haisua. Mulla on siis se ongelma, että pitäisi löytää samoilla spekseillä farkku, jonka takatila on C5 luokkaa. Joko pitää siis tinkiä tilasta, tai sitten kasvattaa km-lukemaa ja/tai pienentää parasta jälkeen -vuosimallia.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuli tarve päästä vanhasta baijerilaisesta eroon ja vaihdokin etsintä alkoi eilen ilman tuloksia tosin. Oisko palstan rasvanäpeistä apua auton etsinnässä? Hintakatto siellä 15k nurkilla, sedan/farkku, ja ne perus jargonit eli mahd. uusi ja vähän ajettu. Tällä hetkellä ajan bensakoneella, mutta hyvän löytäessä dieselkin menisi.

Nettiautosta:

Volvo S40 1.6 Aika lussu, mutta varmasti laadukas menopeli.
Citroën C5 2.0 Tyylikäs auto ja vähän tuota Volvoa vauhdikkaampi. Tilaa monelle.
Honda Civic 1.8 Ns. järkevä valinta; kestää maailman tappiin ja speksit ko. autosta näyttää todella houkuttelevilta. Itse taipuisin varmasti koeajamaan tuota.
Toinen samanlainen Civic
Audi A4 1.8TSI Näistä moni pitää eikä syyttä; ei jää jalkoihin ja tuon ajan Audit olivat kenties laadukkaimmin rakennettuja autoja maailmassa (ainakin hintaluokassaan).
Honda Accord 2.4 Type S Jos tykkää viettää aikaa ohituskaistalla eikä halua näyttää mulkulta, niin tämä lienee ratkaisu. Hondat ovat lisäksi tavanomaisesti laadukkaita.

Tuossa muutama sedanmalli harkintaan. Toyotat ja VW:t jätin suosiolla pois, ne ovat olemukseensa nähden kalliita. Scodaa en uskalla suositella, ja Fordeista en tiedä mitään muuta kuin että Transitissa ainoa vakiovaruste josta ei pääse eroon on ruoste.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei kai ole T(F)SI-konetta tossa 2005 Audissa. Olisiko vielä remmikone?

Totta muuten! Tuossa taitaa peräti olla täysin sama kone kuin mun Audissa, joskin mulla on hihna ja tossa taitaa olla ketju.

Nyt kun tarkemmin katselin noita linkittämiäni vaihtoehtoja, niin tuo ensimmäinen Civic on aikamoinen löytö. Kannattaa Bennin harkita vakavasti sen hommaamista!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Sain ikipaskan Merivani pois alta. Ui jumankautsi, että ei tule ikävä sitä paskaa! Ei toista kertaa vanhaa muutaman tonnin räpsyä, vaikka jotkut sellaisia suosivatkin. Ei vain mitään järkeä, kun joka aamu sai jännittää, mikä paikka seuraavana siitä paskakasasta laukeaa.

Merivasta eroon pääseminen oli siis helpotus. Samoin positiivinen kokemus oli hypätä Octavian rattiin, vaikka se onkin hyvin peruspirssi monella mittarilla ja varsin hmv ainakin koskettelen-omaa-audiani -V-G:n* ja kumppaneiden mielestä. 1.6 Tdi, vm. 2010, automaattia vaille hyvä varustelu ja dieselille kohtalaiset 160tkm mittarissa. Kevyesti ja vakaasti kulkee, kiva ajaa.

Mutta sitten se mielenkiintoinen juttu. Nimittäin täysin huollettu ja hyvin pidetty auto tykkäsi alkaa puskea käryä pihalle, kun illalla ajoin pihalle. Soitin myyjälle samantien ja huomenna vien sen pajalle. Hupaisaa sikäli, että on näitä ongelmia ollut jonkin verran tuon edellisen kaaran kanssa ja nyt sitten täysin ongelmaton auto alkaa oirehtia mun omistuksessani.

*kaikella rakkaudella
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
*klip* 1.6 Tdi, vm. 2010, automaattia vaille hyvä varustelu ja dieselille kohtalaiset 160tkm mittarissa. Kevyesti ja vakaasti kulkee, kiva ajaa.

Mutta sitten se mielenkiintoinen juttu. Nimittäin täysin huollettu ja hyvin pidetty auto tykkäsi alkaa puskea käryä pihalle, kun illalla ajoin pihalle. Soitin myyjälle samantien ja huomenna vien sen pajalle. Hupaisaa sikäli, että on näitä ongelmia ollut jonkin verran tuon edellisen kaaran kanssa ja nyt sitten täysin ongelmaton auto alkaa oirehtia mun omistuksessani.

*klip*

Minkähänlainen käry on kyseessä? Tuli mieleen voisiko olla hiukkaspoltosta kyse? Vähän sellainen palaneen kumin käry tulee tuosta ja sitähän se noissa dieseleissä ajoittain tekee kun tarve on.

Itseäni alkaa ärsyttämään omassa Octaviassa turhan kovat rengasäänet maantieajossa. N. 80% ajosta on matka-ajoa joten tuota saa ihan tarpeeksi kuunnella.

Onkohan kellään kokemuksia Volkswagen Sciroccosta? Sisätilathan ovat takana aika pienet(neljän hlön auto), mutta ajo-ominaisuuksia on kehuttu ja tuollainen on pyörinyt mielessä jo pidemmän aikaa...
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minkähänlainen käry on kyseessä? Tuli mieleen voisiko olla hiukkaspoltosta kyse? Vähän sellainen palaneen kumin käry tulee tuosta ja sitähän se noissa dieseleissä ajoittain tekee kun tarve on.
Pitää kysäistä tuosta myös, kiitokset. Huollon kaveri epäili, että jarru jumii ja huomenna lupasi tsekata sen. Tämän päivän ajoissa ei ole ollut mitään epäselvää, kaikki on toiminut kuten pitääkin. Ihmettelen vain, että aika kovaa sen pitäisi hehkua, jotta paisuntasäiliön läheltä paikat olivat selvästi kuumempia kuin muualla. No, toivottavasti homma selviää huomenna.
---

Skodassa ei vararengasta ole, joten kävin katselemassa Motonetissä paikkaussarjoja. Löysin suihkutettavaa ja sitten Tubeless-setin, jossa paikka painetaan ulkoapäin reikään. Onko kellään kokemusta noista, josko jompi kumpi on selvästi parempi? Hinnat aika samoissa eikä puhuta siis kuin rapiasta kympistä yhteensä, joten ottanen molemmat. Mutta kumpi toimii paremmin, jos tosipaikka tulee?

Entä pullotunkki vai haitaritunkki vai aivan sama?
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paikkaukset pullosta on väliaikaisratkaisu, mutta miten löytää reikä tuota oikeaa paikkausta varten tien päällä? Ota pullo.

Kumpi tunkkimalli on tukevampi pystyssä pysymisen kannalta? Valitse se, kuhan kantavuus riittää.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Laita kesäksi talvirengas takakonttiin ja talvella kesärengas. Tien päällä jos rengas tyhjenee ja pääsee vähänkin pyörähtämään tyhjänä, se helposti repeää. Siihen ei sit mitkään paikkaussarjat auta.
 

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jakohihnan + vesipumpun vaihdon (kiitoksia palstalla neuvoneille) jälkeen ilmaantui semmoinen ominaisuus että kun kaasun polkasee pohjaan niin ei tahdo oikein tapahtua edes sitä vähää mitä tolla koneella yleensä kunnes kierrokset ovat siinä noin minuutin kuluttua kerinneet nousta johkin 2500:n paikkeille, ja silloin selkeästi nykäisee. Mistähän moinen? VW 1,9 sdi kyseessä.
 

Arzei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ensimmäisenä tulee mieleen, että jako olisi hypännyt pykälällä. Tämä on arvaus.

Sama tuli täälläkin mieleen. Aikoinaan vaihdettiin kavereiden kanssa jakohihna silloiseen autooni, ja perseelleenhän se meni. Tehot hävisi aika rajusti. Viikon päästä avattiin uudestaan ja muutettiin jako oikeaksi. Onneksi oli semmoinen moottori autossa, joka ei hajoa vaikka jako olisikin väärä.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Nyt olisi kiinnostuksen kohteena aito maasturi, seitsemän hengen diesel. Hinta-laatusuhteeltaan parhailta vaikuttaisivat Nissan Patrolit.

Kysymys kuuluu niille joilla kokemuksia ko. pirsseistä on, millaisia kokemuksia? Lähinnä kestävyys ja ajettavuus. Käyttökulut ovat tietysti korkeat kuten muissakin vastaavan kokoluokan maastureissa mutta se on toissijainen asia. Auto tulisi ns. pyhäkäyttöön eli ajoja ei olisi kuin n. 20000km vuodessa. Myöskään off-road- käyttöä ei juuri olisi. Haussa jykevä ja turvallinen perheauto mm. ison asuntovaunun veturiksi.

Niin, tällä hetkellä eniten kovettaa vuosimallin 2002 Patrol 3.0 Di GR.
 

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Volkswagen PASSAT Variant Comfort 1,4 TSI 90 DSG BlueMot BENSIINI 2012 AUTOMAATTI. Plussat ja miinukset hyvät herrat kyseisestä ajoneuvosta. 61000 km ja pyynti 25k liikkeestä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Volkswagen PASSAT Variant Comfort 1,4 TSI 90 DSG BlueMot BENSIINI 2012 AUTOMAATTI. Plussat ja miinukset hyvät herrat kyseisestä ajoneuvosta. 61000 km ja pyynti 25k liikkeestä.

Broidilla on 2010 Golf-versio samasta, jos mikään ei ole koneessa/tomaatissa vaihtunut niin älä osta ellet halua tapella moottori- ja vaihteistorempasta (molemmat listahinnoiltaan useamman tuhannen euron juttuja) merkkiliikkeen kanssa.

TSI ja DSG molemmat kirosanoja.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Broidilla on 2010 Golf-versio samasta, jos mikään ei ole koneessa/tomaatissa vaihtunut niin älä osta ellet halua tapella moottori- ja vaihteistorempasta (molemmat listahinnoiltaan useamman tuhannen euron juttuja) merkkiliikkeen kanssa.

TSI ja DSG molemmat kirosanoja.

Ei siitä koneesta tarvi tapella, jos on huolto-ohjelman mukaisesti huollettu ja jakoketju löystyy maksaa VW rempan joka eurolleen. 2012:ssa saattaa tosin olla hihnakone.

Itse olen tässä aika paljon DSG:lla ajellut ja onhan se mukava sekin - saa nähdä tuleeko joskus ongelmia. Toistasataa tonnia ei ole vielä moisia ongelmia ollut, joten sen remppakulujen jakamisesta ei hajua.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Oman -09 Golfin DSG kesti 150 000 km, jonka jälkeen huolto ilmoitti, että vähintään 3000 euron remontti kohta edessä. Työkaverilla kesti 60 000 km. Takuu oli mennyt pari kuukautta yli. Sai neuvoteltua siten että maksoi vain työn osuuden. Kokonaishinta remontille muistaakseni 9000 euroa.

Itselläni kävi sen verran hyvä tuuri että sain vaihdettua auton autoliikkeessä muiden riesaksi. DSG sinänsä aivan loistava ajettava.
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Uuden työsuhdekaaran valinta olisi edessä. Auto vaihtuu tammikuussa 2015, joten kesän aikana olisi valinta tehtävä. Tällä hetkellä on kolme potentiaalista ehdokasta, mitäs mieltä olette näistä:

Volvo V60, D2 Summum business
Audi A4 Avant, 2.0 TDi business sport
Mazda 6, 2,2TDi premium plus business

Näistä Volvo on pienin ja tehottomin, mutta näistä vaihtoehdoista parhaiten varusteltu omiin tarpeisiini. Tällä hetkellä minulla on V50:n ja olen siitä tykännyt oikein kovasti, joten olisi turvallinen ja tuttu valinta.

Audi on myös kohtuullisen hyvin varusteltu tuolla business sport varustelullaan ja sen moottori on Volvoa tehokkaampi(Audi 143hv ja Volvo 119hv). Auto on jonkin verran Volvoa kalliimpi. Iso miinus tässä on se, että ensi vuonna tulee täysin uusi A4. Myönnän rehdisti olevani urpo, sillä minua ottaisi pattiin ajella ”vanhan” mallin autolla samalla kun uusi versio on juuri tulossa.

Mazda 6 kiinnostavuus perustuu erittäin nättiin ulkonäköön sekä kohtuullisen edulliseen hinta/varustelu suhteeseen. Moottori on näistä tehokkain: 150hv ja 380Nm vääntöä. Auton miinuspuoli on se, että se on Mazda. Ei merkkinä oikein herätä mitään värinöitä ja koska olen urpo, niin tälläkin on merkitystä.

Muitakin vaihtoehtoja toki on, mutta ensitarkastelussa nämä olisi itseäni eniten kiinnostavat.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Nyt olisi kiinnostuksen kohteena aito maasturi, seitsemän hengen diesel. Hinta-laatusuhteeltaan parhailta vaikuttaisivat Nissan Patrolit.

Kysymys kuuluu niille joilla kokemuksia ko. pirsseistä on, millaisia kokemuksia?
...

Itselöä ei pateja ole ollut, mutta ns. isot pojat ovat kehuneet teknistä toimintavarmuutta ja toisaalta moittineet peltien pehmeyttä. Olen ollut mukana yhden kaaria ja puskuria paikkailemassa ja kyseinen yksilö oli ainakin melko mätä, vaikkei mikään ikäloppu (-02 muistaakseni).

Kyyti on kyllä mukavan lunkia ja tosiaan teknisesti varmatoiminen.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Volvo V60, D2 Summum business
Audi A4 Avant, 2.0 TDi business sport
Mazda 6, 2,2TDi premium plus business

En ole ammattilainen, mutta kyllä noista kallistuisin Audi A4 puoleen. On niin tyylikäs paketti sekä sisältä, että ulkoa. En itse miettisi hetkeäkään, kun sen valinnan tekisin. Tosin mikään noista valinnoista ei ole huono.

En tiedä mikä perhetilanteesi. Perheautoksi jokainen noista on aika pieni. Ihan mutulla heittäisin Volvossa olevan parhaat tilat ja Mazda taas on takakonttitiloiltaan ahtain ja ei sovi perheautoksi millään.

Itse sain vihdoin Veholta marraskuussa tilaamani Skoda Octavia RS Combin viime viikon torstaina. Oli kuulemma ensimmäinen Veholle saapunut vuoden 2015 malli. Kiva peli.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Itse sain vihdoin Veholta marraskuussa tilaamani Skoda Octavia RS Combin viime viikon torstaina. Oli kuulemma ensimmäinen Veholle saapunut vuoden 2015 malli. Kiva peli.

Onnea uudesta autosta. Sait siihen sitten tasapohjaisen sport-ratin mukaan? Minä olisin saanut tilaamani Octavian ensi maanantaina, mutta joku oli sössinyt tilauksenn. Tuli väärän värinen sisusta ja väärä ratti, niin peruin kaupan. Otin sitten autoliikkeestä suoraan rekisteröimättömän Elegance varustellun kärryn ja samalla sain hyvityksiä sössitystä kaupasta.
 

Tuamas

Jäsen
En ole ammattilainen, mutta kyllä noista kallistuisin Audi A4 puoleen. On niin tyylikäs paketti sekä sisältä, että ulkoa. En itse miettisi hetkeäkään, kun sen valinnan tekisin. Tosin mikään noista valinnoista ei ole huono.

En tiedä mikä perhetilanteesi. Perheautoksi jokainen noista on aika pieni. Ihan mutulla heittäisin Volvossa olevan parhaat tilat ja Mazda taas on takakonttitiloiltaan ahtain ja ei sovi perheautoksi millään.

Volvon tilamielikuvat toimivat vieläkin, vaikka käytännössä kaikki muut paitsi V70 ja XC90 ovat tiloiltaan melkoisen pieniä ja oikeastaan omissa luokissaan pienimmässä päässä.

Varsinkin V60 on perheautoksi pelkkä vitsi ja muutenkin ahdas koppi, jota ei voi suositella yli yhden lapsen perheille.

Otetaan nyt vielä takakonttimitat:
Mazda 6 506 litraa
Volvo V60 430 litraa
ja
A4 490 litraa.

Eli Mazdan tavaratila on kuitenkin vetoisuudeltaan suurin ja aivan selvästi suurempi kuin V60:ssa.

Perheautoksi noista parhaiten soveltuu joko Mazda tai A4, itse kallistuisiin ajonautinnon, laatumielikuvan sekä ulkonäön perusteella Audiin.

Volvo on toki ihan rohea, mutta jos on muu kuin sinkkuperhe, on V60 auttamattoman pieni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös