Uuden työsuhdekaaran valinta olisi edessä. Auto vaihtuu tammikuussa 2015, joten kesän aikana olisi valinta tehtävä. Tällä hetkellä on kolme potentiaalista ehdokasta, mitäs mieltä olette näistä:
Volvo V60, D2 Summum business
Audi A4 Avant, 2.0 TDi business sport
Mazda 6, 2,2TDi premium plus business
Näistä Volvo on pienin ja tehottomin, mutta näistä vaihtoehdoista parhaiten varusteltu omiin tarpeisiini. Tällä hetkellä minulla on V50:n ja olen siitä tykännyt oikein kovasti, joten olisi turvallinen ja tuttu valinta.
Audi on myös kohtuullisen hyvin varusteltu tuolla business sport varustelullaan ja sen moottori on Volvoa tehokkaampi(Audi 143hv ja Volvo 119hv). Auto on jonkin verran Volvoa kalliimpi. Iso miinus tässä on se, että ensi vuonna tulee täysin uusi A4. Myönnän rehdisti olevani urpo, sillä minua ottaisi pattiin ajella ”vanhan” mallin autolla samalla kun uusi versio on juuri tulossa.
Mazda 6 kiinnostavuus perustuu erittäin nättiin ulkonäköön sekä kohtuullisen edulliseen hinta/varustelu suhteeseen. Moottori on näistä tehokkain: 150hv ja 380Nm vääntöä. Auton miinuspuoli on se, että se on Mazda. Ei merkkinä oikein herätä mitään värinöitä ja koska olen urpo, niin tälläkin on merkitystä.
Muitakin vaihtoehtoja toki on, mutta ensitarkastelussa nämä olisi itseäni eniten kiinnostavat.