Autoiluketju

  • 3 195 046
  • 18 516

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Heh, aika tyylipuhdas itkupotku V-G:ltä. Näitä lisää!
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Jos itse olisin ostamassa, päätyisin varmaan hiukan korottamaan budjettia ja sitten hankkimaan perusvarman Polon vm. 04-06, noista on tosi harvoin kellään mitään negatiivista sanottavaa ja menevät pirun pienellä kulutuksella.

Tässäpä tämä, toki tuolla 5000€ budjetillakin jo saa tuollaisia 100-150 tuhatta km ajettuja, hyvin huollettuja Polosia. Toki vuosimallista joutuu tinkimään sitten tuonne 02-04 välille, mutta haitanneeko tämäkään mitään. Moottoreissakin löytyy useampaa pieniruokaista ihan pätevää vaihtoehtoa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Heh, aika tyylipuhdas itkupotku V-G:ltä. Näitä lisää!
SAAMASI PITÄÄ!

Mainitsiko aiemmin tässä samaisessa ketjussa ajavasi/ajaneesi Skoda Octavialla?
Olen ajanut lankomiehen Octavialla muutamia satoja kilsoja, kauhea paska! Takuu oli muistaakseni 2 vuotta, minkä jälkeen ollut jo kahdesti isossa rempassa; kerran venttiilikannen takia ja kerran vaihteiston takia. Hirveä määrä kyyneliä niinkin hajuttomasta tylsimyksestä. Itse ajan ikivanhalla audilla, jota kunnostelen etenkin kesäisin. Halpaa, kivaa ja mielenkiintoista, suosittelen. Auto on juuri sellainen kuin haluan sen olevan :)

edit. turbon kanssa ollut myös häikkää, kuulemma.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ainiin se itkupotkuilu. Piti kysymäni, että kun autoon kuitenkin uppoaa kaikkine kuluineen melko paljon fyrkkaa, sitä voisi verrata kalliiseen viinipulloon. Juotko sen mieluummin iloinen ilme kasvoillasi hyvässä seurassa Riedelin lasista, vai tiistain ja keskiviikon välisenä yönä yksin himassa Ikean muovilasista katsellen Youtubesta vanhoja salkkariklippejä?
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Sama, ja Alfan ylläpitokustannukset ovat taivaissa verrattuna esim. Fordiin ja Toyotaan. Ford ja toikkari ovat tietysti hmv-autoja, mutta sentään ovat toimintavarmoja, mitä ei voi hyvällä tahdollakaan sanoa Alfasta tai fiiusta.

Ja tuommoista HMV-kakkoskärryä tässä sitten syksymmällä haetaankin. Kesän hurisen Banditilla, syksyllä sitten vaikka semmoisella vanhalla poololla tai vastaavalla. Tuossakin olisi oiva rutku: Volkswagen Polo 1.2 (5d) Viistoperä 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Ainiin se itkupotkuilu. Piti kysymäni, että kun autoon kuitenkin uppoaa kaikkine kuluineen melko paljon fyrkkaa, sitä voisi verrata kalliiseen viinipulloon. Juotko sen mieluummin iloinen ilme kasvoillasi hyvässä seurassa Riedelin lasista, vai tiistain ja keskiviikon välisenä yönä yksin himassa Ikean muovilasista katsellen Youtubesta vanhoja salkkariklippejä?

Kysymyshän oli nyt kakkosautosta joka saakin olla pieni koirankoppi joka ei herätä tunteita, eli tuo sinun vertauksesi vähän ontuu. Paremmin ehkä tässä tapauksessa osuisi jos vertaisit autoa Koffin kolmoseen ja jos ei ihan idiootilta halua näyttää niin tällä kertaa ehkä juo mielummin sitä koffia siellä himassaan tiistain ja keskiviikon välisenä yönä kun kukaan ei ole näkemässä.

Autoilussa kun kannattaa myös huomioida käyttötarkoitus ja jos ei ole tarvetta toiselle "ykkösauton tasoiselle" bensasyöpölle, niin miksi tällaista lähtisi hommaamaan. Harraste autoina sitten nämä säväyttävät ja massasta poikkeavat yksilöt.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
kake619: Kieltämättä innostuin tuon Raruren autonhaun kautta haukkumaan kaikkea suomalaista auton omistamista. Ei tässä sinänsä siis menty sen kakkosauton ostamisideologia edellä, vaan autoilun ylipäätään.
 

Outsider

Jäsen
Kyllä saa ihminen elää aika omissa maailmoissaan, jos jonkun puntocivicin omistaminen saa tuntemaan itsensä suureksi individualistiksi.:D Noissa ~10 vuotta vanhoissa Alfoissa on kyllä se hyvä puoli, että niitä saa lähes ilmaiseksi, jos harrastaminen kiinnostaa. Oikeasti vanhoissa onkin sitten hinnat valitettavasti jotain aivan muuta.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Heh, aika tyylipuhdas itkupotku V-G:ltä. Näitä lisää!

No, olipa itkupotkua tai ei, niin minun mielestä kyllä aivan täyttä asiaa!
Toki, jokainen tekee päätökset ajoneuvonsa mukaan, kuten haluaa, mutta henkilökohtaisesti allekirjoitan montakin asiaa V-G:n viestistä.

Erityisesti pari viimeistä lausetta sekä nauratti, että sai olemaan samaa mieltä asiasta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No jaa, muutaman tonnin ritsat ovat nimenomaan kulkuvälineitä. Aika fakiiri saa olla, jos niillä ajamisesta jotain nautintoa saa, ellei sitten ole jokin harrastaja tms. Sikäli hassua kiukutella epäilystä, että kymmenen vuotta vanha italialainen ei ehkä ole se luotettavin ajoneuvo ja vetää siihen vielä jotain syväluotauksia suomalaisuudesta. Ymmärrän kyllä eron ajotuntumassa yms. kalliimmissa hintaluokissa, mutta jos sitä kaupunkiajoon tulevaa kauppakassia etsitään niin sillä tuskin on niin väliä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sinänsä kyllä ihan allekirjoitan tuon V-G-:n purkauksen suomalaisten automaun ja autokannan ääritylsyydestä ja mielikuvituksettomuudesta. Mutta minä uskoisin että osasyy (ja todennäköisesti aika iso syy) tuohon on siinä että autoilu on yksinkertaisesti ihan vitun kallista täällä Suomessa, etäisyydet pitkiä ja varsinkin haja-asutusalueilla julkinen liikenne aivan olematonta, joten autoilussa on pieni pakko panostaa luotettavuuteen. Siksipä varmaan täälläkin meillä päin ehkä n. 90% autoista on Toyotia, Skodia, Volkkareita ja Nissaneita. Ei ihmisillä ole vaan yksinkertaisesti varaa ostaa jotain eksoottisia mutta epäluotettavia autoja kun se auto on juurikin kulkuväline eikä mikään leikkikalu. Se on helvetin ikävä juttu kun itsekin jonkinmoisena autofriikkinä mieluummin näkisi vähän eksoottisempiakin kulkineita liikenteessä, ja kyllähän sitä itsekin mieluummin ajaisi jollakin vähän enemmän intohimoja herättävällä kulkupelillä kuin nykyisellä V70-dieselkopilla. Mutta kun autoa tarvitsee paljon, ja tarvitsee monikäyttöistä autoa, ja sen lisäksi ei ole oikein laittaa hirveästi ylimääräistä rahaa autoiluun niin tuolla laatikolla pitää nyt vaan tulla toimeen.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
No jaa, muutaman tonnin ritsat ovat nimenomaan kulkuvälineitä. Aika fakiiri saa olla, jos niillä ajamisesta jotain nautintoa saa, ellei sitten ole jokin harrastaja tms. Sikäli hassua kiukutella epäilystä, että kymmenen vuotta vanha italialainen ei ehkä ole se luotettavin ajoneuvo ja vetää siihen vielä jotain syväluotauksia suomalaisuudesta.

Et nyt hiffannut mua ollenkaan, kuten vaikkapa Nebula, mutta koitetaan nyt selventää: Hurttia!

Älä ole niin tosissasi.

Jos kohta se on pakko sanoa, että "muutaman tonnin ritsa" on juuri se, mikä saa mut venyttelemään kielenkantojani. Hieman ärtyneenäkin, myönnetään. Aika HMV saa olla, jos esim. tällaisella ajamisesta ei saa nautintoa. Pitääkö sen olla sadan tonnin matala urheluauto, että syy ostoon on ajonautinto? Miksi halpaa autoa ei ostettaisi miellyttävyyden perusteella? Jokaisella on olemassa yksilökohtaisia mieltymyksiä asiassa, jos toisessakin. Miksi niin moni kuitenkin päätyy johonkin nissaniin, vaikka paljon halvemmalla saisi paljon paremman auton? Halutaan auto, jossa on uutta keksipakettimuovia rahisemassa ja ennen käyttämätön paska cd-soitin?

Ehkä kyse on siitä, että ei jakseta paneutua. Tai ehkä ajatus mahdollisimman edullisesta ja mahdollisimman uudesta autosta istuu niin syvällä, että muuta ei edes ajatella.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ehkä kyse on siitä, että ei jakseta paneutua. Tai ehkä ajatus mahdollisimman edullisesta ja mahdollisimman uudesta autosta istuu niin syvällä, että muuta ei edes ajatella.

Tai ehkä autojen näprääminen ei kiinnosta tippaakaan, vaan haluaa vain varmasti paikasta toiseen. Jos ei autoilu herätä intohimoja, niin ymmärrän hyvin, että porukka valitsee sen varman Nissanin eikä lähde arpomaan jonkin mehukkaamman mutta epävarmemman ritsan kanssa.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Tai ehkä autojen näprääminen ei kiinnosta tippaakaan, vaan haluaa vain varmasti paikasta toiseen. Jos ei autoilu herätä intohimoja, niin ymmärrän hyvin, että porukka valitsee sen varman Nissanin eikä lähde arpomaan jonkin mehukkaamman mutta epävarmemman ritsan kanssa.

"Mehukkuus" ja epävarmuus eivät aina kulje käsi kädessä. Muuten en ole eri mieltä viestistäsi.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Sampion edellinen viesti toi mieleeni päättelyketjun, jonka Jeremy Clarkson esitti aikanaan Top Gearissa. Olen miettinyt sitä paljon, ja vaikka Jezza sen tietyllä läpällä heittikin, on siinä totuuden siemen:

Jos ei ole kiinnostusta johonkin, ei voi olla kovin hyvä siinä. Miksi siis tehdä sitä lainkaan?

Jos autot eivät kiinnosta, ajaminen ei kiinnosta. Jos ajaminen ei kiinnosta, ei voi olla kovin hyvä ajaja. Miksi siis ajaa?

Mitä mieltä palstan ratinpyörittäjät ovat? Onko se (tää argumentti tulee kuitenkin) "pakko", joka pakottaa ajamaan todellakin niin pakottavan pakollinen, että pitää tehdä päivittäin jotain sellaista, josta ei lainkaan ole kiinnostunut, ja jossa on oikeastaan aika huono? Toisaalta: voisiko siitä ajamisesta kiinnostua, voisiko autoista kiinnostua? Edes sen verran, että saattaisi valita auton, jonka sisällä aidosti viihtyy, jos se työmatka ja kaikki kauppareissut on kuitenkin sillä tehtävä?

Itse ajan autolla, josta ei saisi myytynä mitenkään tuhatta euroa enempää. Neliovinen sedan Audi. Vanha kuin taivas. Nautin joka kerrasta sen ratissa aivan uskomattoman paljon. Mahtava peli; saan ajoasentoni täydelliseksi, en jää jalkoihin kaupungissa tai motarilla, rahaa ei kulu liikoja. Luotettavuuteenkin voi vaikuttaa aika paljon pienillä valinnoilla ja satsauksilla. Korjaamolla on tullut käytyä kerran 14:ssa kuukaudessa. Keskihinta neljältä edelliseltä korjaamoreissulta on 156 euroa. Bensaa kuluu n. 7,8 litraa sadalla. Rakastan Audiani. Sen ajaminen, mutta myös kunnossapito on rakasta puuhaa. Kerran kesässä putsaan ja huollan sen pellistä peltiin suurinpiirtein hammasharjan kanssa, muuten perjantaisin TI-pesucenterissä. Mutkatiet on muuten hauskinta hottia, vaikka auto ei varsinaisesti lähdekään kuin hauki Töölöstä.

Ja niin edelleen.

En todellakaan oleta tai tarkoita, että jokaisen tulisi suhtautua autoonsa (autonvalintaan) samanlaisella omistautumisella, kuin vaikkapa minä, mutta mielestäni pieni päivittäisiin asioihin paneutuminen ja niistä kiinnostumaan pakottautuminen voisi tehdä jokaiselle terää. Vähän sama kuin söisi päivittäin ruokaa, jonka maku olisi ihansama ja ostaisi kotiinsa taulun, josta nyt ei oikeastaan juuri tee mieli sanoa mitään.

Valintansa pitäisi pystyä aina perustelemaan itselleen. Ei siis muille, vaan itselleen. Valitettavasti en usko, että kovin monikaan suomalainen pystyisi tätä tekemään sen käskainsa kanssa. Eletäänkö täällä siis laput silmillä kiinnostumattomana? Mun mielestä suomalaisissa on havaittavissa tätä piirrettä.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Itse ajan autolla, jota on välillä oikeasti vaikea löytää parkkihalleista muun kuin kattokaiteen värin (useimmissa saman merkin autoissa ovat mustat) perusteella, eli tammenruskealla Passatilla. En ymmärrä, mikä siinä, että ko, ajoneuvo on "käteensopiva", mukava ajaa, tilava, penkit materiaaliaan myöten mukavat ja ajo-ominaisuudet kivat on "laput silmillä kiinnostumattomana".

Hyvä ajoneuvo, kiva moottori, ei paha kulutus, mukavat tilat, hyvä valikoima lisävarusteita (ehdollistuminen esimerkiksi mukautuvaan vakionopeudensäätimeen on noin sata prosenttia) jne. Siinä ihan riittävästi perustetta kyseiselle kulkineelle.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Sampion edellinen viesti toi mieleeni päättelyketjun, jonka Jeremy Clarkson esitti aikanaan Top Gearissa. Olen miettinyt sitä paljon, ja vaikka Jezza sen tietyllä läpällä heittikin, on siinä totuuden siemen:

Jos ei ole kiinnostusta johonkin, ei voi olla kovin hyvä siinä. Miksi siis tehdä sitä lainkaan?

Jos autot eivät kiinnosta, ajaminen ei kiinnosta. Jos ajaminen ei kiinnosta, ei voi olla kovin hyvä ajaja. Miksi siis ajaa?

Minusta ajaminen voi kiinnostaa, vaikkei ole mitenkään erityisen kiinnostunut autoista. Ei mua autot yleisesti kiinnosta paskaakaan, mutta kyllä mua kiinnostaa ajaa esim. jollain ökyautolla/urheiluautolla. Tajuan kyllä kun näen hienon auton, mutta ei mua kiinnosta yhtään esim. auton tekniikka, mutta mielelläni käyn tuollaisia kärryjä ajamassa. Ja varmasti nauttisinkin siitä.

Mitä mieltä palstan ratinpyörittäjät ovat? Onko se (tää argumentti tulee kuitenkin) "pakko", joka pakottaa ajamaan todellakin niin pakottavan pakollinen, että pitää tehdä päivittäin jotain sellaista, josta ei lainkaan ole kiinnostunut, ja jossa on oikeastaan aika huono? Toisaalta: voisiko siitä ajamisesta kiinnostua, voisiko autoista kiinnostua? Edes sen verran, että saattaisi valita auton, jonka sisällä aidosti viihtyy, jos se työmatka ja kaikki kauppareissut on kuitenkin sillä tehtävä?

No kyllähän se aika monelle on todellakin pakko. Ei puhuta kuitenkaan mistään kitaran soitosta, vaan liikkumisesta esim. kodin ja työpaikan välillä, joka on aika monella pakko tehdä omalla autolla.

Ja varmasti voisi kiinnostua, mutta miksi siitä pitäisi kiinnostua? Tunnen monta ihmistä, jolle auto ei ole mitään muuta kuin tapa liikkua paikasta toiseen. Näille ihmisille riittää, että auto on luotettava ja halpa ylläpitää.

En todellakaan oleta tai tarkoita, että jokaisen tulisi suhtautua autoonsa (autonvalintaan) samanlaisella omistautumisella, kuin vaikkapa minä, mutta mielestäni pieni päivittäisiin asioihin paneutuminen ja niistä kiinnostumaan pakottautuminen voisi tehdä jokaiselle terää. Vähän sama kuin söisi päivittäin ruokaa, jonka maku olisi ihansama ja ostaisi kotiinsa taulun, josta nyt ei oikeastaan juuri tee mieli sanoa mitään.

Miksi? Siis ihan oikeasti, mitä joku Irmeli 56vee hyötyy siitä, että hänelle pakkosyötetään asiaa joka ei kiinnosta häntä paskaakaan?

Sama koskee tuota ruokailua, jos jollekkin on ihansama miltä ruoka maistuu, niin mitä sitten? Voihan sellaiselle ihmiselle paasata viikon makujen ihanuudesta, mutta tuskin se henkilön suhtautumista muuttaa mihinkään. Vai muuttuuko sun kantasi autoiluun, jos pakkosyötän sullle omia näkemyksiäni autoilusta tarpeeksi?

Ja tuo taulu esimerkkikin on vähän ontuva. Kun en tiedä ketään ihmistä, jolle taulun ostaminen olisi elinehto, tai vähintäänkin elämää huomattavasti helpottava asia.

Valintansa pitäisi pystyä aina perustelemaan itselleen. Ei siis muille, vaan itselleen. Valitettavasti en usko, että kovin monikaan suomalainen pystyisi tätä tekemään sen käskainsa kanssa. Eletäänkö täällä siis laput silmillä kiinnostumattomana? Mun mielestä suomalaisissa on havaittavissa tätä piirrettä.

Minä taas uskon että melko moni pystyy perustelemaan itselleen valintansa. On se syy sitten hinnassa, turvallisuudessa, tavaratilasta yms. Ja saattahan joku hurja olla sitäkin mieltä, että käskai on ajettavuudeltaan hyvä.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Rakastan Audiani.

No niin. Siinä putosi pohja kakilta edeltäviltä viesteiltä autoilun intohimosta ja ajamisen ilosta. Audi, auto jonka suomalainen keskiluokkainen ihminen ostaa, koska haluaisi erottua keskiluokasta tajuamatta ajavansa kaikkein keskiluokkaisimmalla autolla maailmassa. Jos autoilu on tärkeää, niin ei kai kukaan Audia osta! Hanki nyt se Alfa tai vanha Jagge 8-koneella tai peräti 12-mukisena, niin alkaa olemaan jo jotakin intohimoa tuossa touhussa.

Muuten olet kyllä oikeassa siinä, että vähän tylsiä autojahan sitä köyhä kansamme joutuu ostamaan. Itsekin ajan tällä hetkellä isolla perhefarmarilla, mutta minkäs teet. Auto on nyt pakosta ensisijaisesti kuljetin. Ruukasin minäkin ajaa ennen isolla bensarosvolla, mutta perheen kasvaminen pakottaa priorisoimaan, vähän valitettavasti.

Moni kai ajaisi mielellään eksoottisella laitteella, mutta pakon edessä päätyy Toyotaan tai Audiin. Vaihtoehtona on äänestää autoveroa alentamaan sitoutuvaa opposition kansanedustajaehdokasta. Onko sellaisia?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eletäänkö täällä siis laput silmillä kiinnostumattomana? Mun mielestä suomalaisissa on havaittavissa tätä piirrettä.

Meitä on moneen junaan, itse jotenkin samaistun ajattelutapaasi mutta en löydä taas järkeä tonnin Audista ja vielä pitäisi uskoa että kuluttaa vain 7.8. Oma Focus kuluttaa siinä tapauksessa 5.8 litraa, puhutaan ilmeisesti kehä tai maantieajosta.
Mun teesi halpaan kaupunkiautoiluun on parin tonnin a-mallin Focus joka painaa vaivaiset 1100kg. On pirun kiva pyöritellä kaupungin kujilla kun ei ole mikään panssarivaunu. Halpa auto huoltaa ja hyvä ohjaustuntuma, ajajan auto tuosta hintaluokasta ja kyllä nautin joka hetkestä kun spräädään kartsalla.
Liitin Tuulilasista kohdan missä puhutaan tästä Focuksen ajettavuudesta, mutta autoista jotain tietäville tämähän oli itsestäänselvyys.

_
 

Liitteet

  • DSC00049.JPG
    DSC00049.JPG
    93 KB · kertaa luettu: 543

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Marraskuun puolivälissä tilattu Skoda Octavia VRS Veholta. Vieläkään ei ole edes tuotantoviikkoa tiedossa. Tilatessa kerrottiin, että kestää noin 3-4kk. Nyt mennyt 4kk ja vielä ei autosta mitään hajua, että koskahan mahtaisi saada. En ole vielä sopimuksen pienellä präntättyjä lukenut, mutta käsittääkseni mikäli tehtaasta johtuvasta syystä veho ei pysty toimittamaan, niin mitään hyvitystä en saa. 6 kk:n rajakin tulee todennäköisesti napsahtamaan rikki.

Alkaa siinä mielessä vituttamaan, että pitäis kohta tuohon nykyiseen autoon tehdä katsastus ja korjauskierros, jonka olin suunnitellut jättäväni seuraavalle omistajalle.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Kysytäänpä tyhmä kyssäri johon googletuksen perusteella joko on tai ei ole vastausta.
Vaihdatin tuossa juuri kesärenkaat alle (Pirellin joku malli, olisiko ollut P7) ja mietin sitten että mitenkä noissa renkaissa voi varmistaa pyörimissuunnan, ainakaan pikavilkaisulla ei näkynyt mitään TÄHÄN SUUNTAAN -> merkintää, outside yms. tekstiäkään ei pistänyt silmään. Jos mitään suunta/puoli-indikaatiota ei ole, silloin pyörimissuunnalla ei liene väliä?

Lähinnä huoli on sen takia että renkaita vaihtoi ulkkari ja renkaitten "paikkamerkinnät" olivat på svenska ja olen oppinut olemaan luottamatta siihen että yritin suullisesti selittää että HF tarkoittaa sitten samaa kuin oikea eturengas jne.

Näyttäisi olevan aika paljon negatiivisia kommentteja ko. kiekoista netissä, en ole vielä noilla ehtinyt ajaa kuin ehkä 50km (ennen talvea+tänä keväänä) joten oma tatsi on vähän heikko. Mutta kun renkailla on ehkä max. 15k alla niin pitää olla todella heikot renkaat että viitsii huvikseen vaihtaa kuten muuten varmaan vielä kulkisi kaksikin kesää.
 
Viimeksi muokattu:

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tunne vs. Järki

Omakohtainen kokemukseni on, että autonvalinnassa tunne kohtaa järjen ja painotus on erilainen eri ihmisillä. Edellinen autoni oli Alfa Romeo Giulietta, joka oli pitkälti tunteen voitto (yllätys, yllätys!). Nautin jokaisesta ajamastani kilometristä ja auton hoitoon uhraamastani ajasta. Mitään valittamista kyseisestä autosta minulla ei ole. Käynnistyi kuin palmun alta -25 asteen pakkasessakin, seistyään paikallaan viikon.

Uuden auton hankinta kun tuli ajankohtaiseksi, harkitsin kahta eri automallia, Mersun A-mallia ja Volvon V40-mallia, joista päädyin jälkimmäiseen. Nyt on sitten automaatti ja diesel, eli todellinen pappa-auto ja varmaan kohtuullisen "fiksu" valinta. Olen toistaiseksi täysin tyytyväinen autooni, mutta tosiasia on että joka kerta kun vastaan tulee Giulietta, jään haikailemaan vanhaa autoani.

Näin ollen minä ymmärrän hyvin kumpaakin "leiriä" tässä keskustelussa, koska olen kuulunut kumpaakin. Kuitenkin uutta autoa hankkiessani minulle oli täysin selvää etten anna kuitenkaan "järjen" voittaa enempää kuin kahteen aiemmin mainittuun automalliin asti :)
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Kysytäänpä tyhmä kyssäri johon googletuksen perusteella joko on tai ei ole vastausta.
Vaihdatin tuossa juuri kesärenkaat alle (Pirellin joku malli, olisiko ollut P7) ja mietin sitten että mitenkä noissa renkaissa voi varmistaa pyörimissuunnan, ainakaan pikavilkaisulla ei näkynyt mitään TÄHÄN SUUNTAAN -> merkintää, outside yms. tekstiäkään ei pistänyt silmään. Jos mitään suunta/puoli-indikaatiota ei ole, silloin pyörimissuunnalla ei liene väliä?

Löytyy tosiaan monia rengasmerkkejä (varsinkin kesärenkaista) joissa pyörimissuunnalla ei ole väliä ja muistaakseni Pirelli o juuri yksi niistä. Nokiassahan puolestaan on käytännössä aina pyörimissuunta merkitty.
 

Frostburn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, HPK
Löytyy tosiaan monia rengasmerkkejä (varsinkin kesärenkaista) joissa pyörimissuunnalla ei ole väliä ja muistaakseni Pirelli o juuri yksi niistä. Nokiassahan puolestaan on käytännössä aina pyörimissuunta merkitty.

Nykyrenkaissa on yleensä jompi kumpi (eli pyörimissuunta tai ulkoreuna) merkitty. Voipi olla, että poikkeuksiakin löytyy, mutta itse en ainakaan oman autoilu-uran aikana ole yhteenkään täysin miten tahansa päin asennettavaan kesärengasmalliin törmännyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös