Beagle Boy
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Mainitsiko aiemmin tässä samaisessa ketjussa ajavasi/ajaneesi Skoda Octavialla?
Jos itse olisin ostamassa, päätyisin varmaan hiukan korottamaan budjettia ja sitten hankkimaan perusvarman Polon vm. 04-06, noista on tosi harvoin kellään mitään negatiivista sanottavaa ja menevät pirun pienellä kulutuksella.
SAAMASI PITÄÄ!Heh, aika tyylipuhdas itkupotku V-G:ltä. Näitä lisää!
Olen ajanut lankomiehen Octavialla muutamia satoja kilsoja, kauhea paska! Takuu oli muistaakseni 2 vuotta, minkä jälkeen ollut jo kahdesti isossa rempassa; kerran venttiilikannen takia ja kerran vaihteiston takia. Hirveä määrä kyyneliä niinkin hajuttomasta tylsimyksestä. Itse ajan ikivanhalla audilla, jota kunnostelen etenkin kesäisin. Halpaa, kivaa ja mielenkiintoista, suosittelen. Auto on juuri sellainen kuin haluan sen olevan :)Mainitsiko aiemmin tässä samaisessa ketjussa ajavasi/ajaneesi Skoda Octavialla?
Sama, ja Alfan ylläpitokustannukset ovat taivaissa verrattuna esim. Fordiin ja Toyotaan. Ford ja toikkari ovat tietysti hmv-autoja, mutta sentään ovat toimintavarmoja, mitä ei voi hyvällä tahdollakaan sanoa Alfasta tai fiiusta.
Ainiin se itkupotkuilu. Piti kysymäni, että kun autoon kuitenkin uppoaa kaikkine kuluineen melko paljon fyrkkaa, sitä voisi verrata kalliiseen viinipulloon. Juotko sen mieluummin iloinen ilme kasvoillasi hyvässä seurassa Riedelin lasista, vai tiistain ja keskiviikon välisenä yönä yksin himassa Ikean muovilasista katsellen Youtubesta vanhoja salkkariklippejä?
Heh, aika tyylipuhdas itkupotku V-G:ltä. Näitä lisää!
No jaa, muutaman tonnin ritsat ovat nimenomaan kulkuvälineitä. Aika fakiiri saa olla, jos niillä ajamisesta jotain nautintoa saa, ellei sitten ole jokin harrastaja tms. Sikäli hassua kiukutella epäilystä, että kymmenen vuotta vanha italialainen ei ehkä ole se luotettavin ajoneuvo ja vetää siihen vielä jotain syväluotauksia suomalaisuudesta.
Ehkä kyse on siitä, että ei jakseta paneutua. Tai ehkä ajatus mahdollisimman edullisesta ja mahdollisimman uudesta autosta istuu niin syvällä, että muuta ei edes ajatella.
Tai ehkä autojen näprääminen ei kiinnosta tippaakaan, vaan haluaa vain varmasti paikasta toiseen. Jos ei autoilu herätä intohimoja, niin ymmärrän hyvin, että porukka valitsee sen varman Nissanin eikä lähde arpomaan jonkin mehukkaamman mutta epävarmemman ritsan kanssa.
Sampion edellinen viesti toi mieleeni päättelyketjun, jonka Jeremy Clarkson esitti aikanaan Top Gearissa. Olen miettinyt sitä paljon, ja vaikka Jezza sen tietyllä läpällä heittikin, on siinä totuuden siemen:
Jos ei ole kiinnostusta johonkin, ei voi olla kovin hyvä siinä. Miksi siis tehdä sitä lainkaan?
Jos autot eivät kiinnosta, ajaminen ei kiinnosta. Jos ajaminen ei kiinnosta, ei voi olla kovin hyvä ajaja. Miksi siis ajaa?
Mitä mieltä palstan ratinpyörittäjät ovat? Onko se (tää argumentti tulee kuitenkin) "pakko", joka pakottaa ajamaan todellakin niin pakottavan pakollinen, että pitää tehdä päivittäin jotain sellaista, josta ei lainkaan ole kiinnostunut, ja jossa on oikeastaan aika huono? Toisaalta: voisiko siitä ajamisesta kiinnostua, voisiko autoista kiinnostua? Edes sen verran, että saattaisi valita auton, jonka sisällä aidosti viihtyy, jos se työmatka ja kaikki kauppareissut on kuitenkin sillä tehtävä?
En todellakaan oleta tai tarkoita, että jokaisen tulisi suhtautua autoonsa (autonvalintaan) samanlaisella omistautumisella, kuin vaikkapa minä, mutta mielestäni pieni päivittäisiin asioihin paneutuminen ja niistä kiinnostumaan pakottautuminen voisi tehdä jokaiselle terää. Vähän sama kuin söisi päivittäin ruokaa, jonka maku olisi ihansama ja ostaisi kotiinsa taulun, josta nyt ei oikeastaan juuri tee mieli sanoa mitään.
Valintansa pitäisi pystyä aina perustelemaan itselleen. Ei siis muille, vaan itselleen. Valitettavasti en usko, että kovin monikaan suomalainen pystyisi tätä tekemään sen käskainsa kanssa. Eletäänkö täällä siis laput silmillä kiinnostumattomana? Mun mielestä suomalaisissa on havaittavissa tätä piirrettä.
Rakastan Audiani.
Eletäänkö täällä siis laput silmillä kiinnostumattomana? Mun mielestä suomalaisissa on havaittavissa tätä piirrettä.
Kysytäänpä tyhmä kyssäri johon googletuksen perusteella joko on tai ei ole vastausta.
Vaihdatin tuossa juuri kesärenkaat alle (Pirellin joku malli, olisiko ollut P7) ja mietin sitten että mitenkä noissa renkaissa voi varmistaa pyörimissuunnan, ainakaan pikavilkaisulla ei näkynyt mitään TÄHÄN SUUNTAAN -> merkintää, outside yms. tekstiäkään ei pistänyt silmään. Jos mitään suunta/puoli-indikaatiota ei ole, silloin pyörimissuunnalla ei liene väliä?
Löytyy tosiaan monia rengasmerkkejä (varsinkin kesärenkaista) joissa pyörimissuunnalla ei ole väliä ja muistaakseni Pirelli o juuri yksi niistä. Nokiassahan puolestaan on käytännössä aina pyörimissuunta merkitty.