Kysytään nyt kuitenkin, vaikka vähän tämä taitaa olla sen kysymistä mistä kukakin tykkää. Autoista puhuessa kun jokaisella tuntuu olevan ne omat inhokit ja suosikit ja erityisesti ne merkit mistä "varmasti" löytyy aina just sitä tota ja tätä vikaa.
Noh,
Jokunen vuos on tullu 02 Primeralla ajeltua menemään, uudempikorinen malli. Nyt kuitenkin autokaupoille suunta ja toiveessa joku pikkuisen pienempiruokainen ja vähän uudempi auto. Nissanin mittarissa 200k, ihan kelpo auto ollut. Ei mitään suurempaa remonttia, kuluvaa osaa vaihdettu.
Kriteereinä olis lähinnä se, että autosta löytyy vakionopeudensäädin, eikä kuluta ihan mahdottomasti löpöä. Bensakoneella saa olla. Sellanen perushyvä käyttöauto helsingin liikenteeseen haussa, lähinnä siis kaupunkiajoa, tietysti ajoittain sukulointia/kavereiden tapaamista kauempana, minkä takia ajettavuus saisi myös olla hyvä. Mitkään micrat tai minit ei nappaa, mutta ei tartte farkkukaan olla. C-segmenttiä haussa siis.
Onko siis mitään ehdotuksia? Niin ja hinta sais tosiaan olla siinä 8-10k (sisältää Nissanin mahdollisen vaihtoarvon, tietysti mahdollisimman pieni hinta Sosiaalialan palkoilla mennään ja vaimoke liikuntavirastossa....saisi olla siis halvempiki) ja lähinnä -06 ja ylöspäin malleja oon katellu, kilometrejä tietty mahdollisimman paljon edessä ja vähän alla.
Ite oon nettiautoa turhanki ahkerasti selaillu. Sellaista autoa ei tunnu olevan mistä ei vikaa löytyisi ja olisi "ihan paska" mitä ihmisten mielipiteitä kattelee.
Muutamia poimintoja:
-Ford Focus miellyttää silmää, kaverilla sellainen eikä ole ollut käsittääkseni suurempia vikoja. Sanotaan, että herkkä ruostumaan. Hintahaarukan yläpäässä.
-Citroen C4 vaikuttaa ihan kelpo käyttöautolta, varustelutaso loistava hintahaarukassani, ei mikään maailman rumin. Iha sympaattinen kananmunamalli. Ratti-mittaristo-systeemi näyttää vittumaiselle. Naisen vanhemmilla tällainen, kovasti ovat kehuneet. Myös avokki itse kovasti citroenia kehuu, kun aikasemmin sellaisen omistanut, ennenkuin ajoi sen katolleen.
-Volvo S40, ylläriveto listalle. Parhaat ajokokemukset mitä tiedän on Volvon ratista, joten tottakai houkuttelis. Varustelutaso hyvä, hinnaston yläpäätä. Lienee kulutukseltaan hieman muita suurempi (mututuntuma). Joteenki oma suosikki. Tosin ei varmaan niitä parhaita kaupunkiautoja tosiaa jos kulutusta miettii. Höh.
-Mazda 3/6, näyttää hyvälle omaan silmään, varusteluvaatimukset vaikuttaa hankalilta toteuttaa. Sanotaan helposti ruostuvaksi.
-Renault Megane, ylläriveto, miellyttää silmää, ei juuri muuta osaa tästä sanoa. Kaikki tykkäävät relluja haukkua.
Siinä nyt muutamia mitä tuohon omaan "haarukkaani" on osunut. Lisättävää kommentteja mielipiteitä jne. ?
Kiitokset!
Jos se nyt mihinkään liittyy niin itse olen omistanut Peugotin, Opelin ja Nissanin.
Pögö 206 oli iha jees pikkuauto nuorelle pojalle suhailla. Jotai pientä ongelmaa vilkkujen kanssa, lopulta akselisto petti ja romuttamolle. Opeli oli ihan täys pommi, pikkufarkku astra. Hyvä ajettava, mutta paskana koko ajan. Tähän toki vaikuttaa myös edeltävän omistaja.