Mainos

Autoiluketju

  • 3 337 839
  • 19 050

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Itse ajelin sen toistasataa tonnia TSI-Golfilla ja mukava laite oli. Olisi varmasti vieläkin, jollei olisi tullut muutosta työsuhteen ehdoissa ja sen myötä autonvaihto eteen. 1.4 TSI 90 kW oli; siihenhän mahdollisessa ongelmatapauksessa ainakin VW kattaa suoraan kaikki ketjunvaihdon kulut. Ei tosin ollut niitä tuplaturboja, joissa pääasialliset ongelmat kai olivat.
 

bart

Jäsen
Ihan hyvän auton valitsit ja noin pienillä kilometreillä, ajelet autolla vielä pitkään. Saattaa olla, että moottori on hiukan tukkoisen olonen, kun tuskin on annettu hirveästi kaasua tai muutenkaan ajettu pidempää matkaa? Kannattaa siis käydä antaa vähän kierroksia koneelle (lämpimälle) vaikka motarilla. Kierrokset sinne 3500 saakka nelosvaihteella ajelet 10-15 min, niin pitäisi lähteä isommat kertymät pois koneesta.
Jep, kiitos vinkistä. Ymmärsin, että olisi ollut vanhemman herran omistuksessa ennen minua. Eli tosiaan tuskin on kovinkaan paljoa pitempää matkaa ajettu.

Ei kannata miettiä tuota jakoketjua sen enempää tässä vaiheessa. Näitä TSI-koneisia autojahan on tuupattu pihalle muutama hassu ;) En siis kantaisi huolta tuosta ketjusta tässä vaiheessa, vaan ajelisin rauhassa.
Vitutusketjuun kirjoittelin tästä samasta vähän juttua. Edellinen pitkään palvellut auto täytyi laittaa pois juurikin jakoketjun venymisen ja siitä seuranneiden ongelmien vuoksi. Silläpä se on nyt aika vahvasti mielen päällä. Ehkä vähän ylireagointiakin on aistittavissa...

Itse kävin tekemessä kaupat uudesta Octaviasta viikonloppuna, toimitusaika 3,5-4 kk :D
Tämä oli itselläkin vaihtoehtona. Kuitenkin 1.2 koneisenakin hinta pomppasi sen verran ylös, ettei oikein viitsinyt laittaa autoon niin paljon rahaa kiinni ja 1.4 sen kuitenkin olisi pitänyt olla.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Yksi kerta ei välttämättä riitä tuohon kertymien polttamiseen, kannattaa siis ajaa nyt aluksi isommilla kierroksilla (vain silloin, kun kone on kunnolla lämmennyt) järjestäen. Kulutus ei tykkää, mutta kone alkaa toimia paremmin ja vastaa paremmin kaasuun, siitä voisin olla varma. Myös ajotietokone on rekisteröinyt tietynlaisen ajotavan ja vanhuksilla se tuskin on ollut kovinkaan suurta kaasun antamista? Näin ollen, joudut opettamaan senkin uusille tavoille.

Tuo jakoketju-juttu on sellainen, että kyllähän sitä tulee mietittyä, jos aihe on koskettanut omakohtaisesti. Kyllä itseänikin vitutti viime kesänä, kun ketju rätisi omassa autossa, joka kerta sitä käynnistyksen yhteydessä oli kylmä rinki perseen alla, että joko se nyt hajosi? Nyt korjauksen jälkeen, ei ole asia jaksanut enää mietityttää. Kuitenkin, sinulla on nyt lähtökohtaisesti suht tuore auto, vaikka ikää onkin jo jonkin verran, huolettomia kilometrejä pitäisi siis tulla.

Juuri 1.4 tilasin, viime vuonna oli jo tilauksessa 1.2, mutta onneksi sain purettua tilauksen pitkän toimitusviiveen ansiosta.
 

Viper

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyky-yhteiskunnassa varsin harvinaisen, työsuhteen vakinaistamisen myötä on jotenkin iskenyt lievä autokuume. Tai no, pientä lämpöähän tämä vasta on, kun entisessäkin on vielä takuu jäljellä ja muutenkin ollut kaikin puolin hyvä kulkine.

Nykyinen auto on siis Megane 1.4 turbokoneella. Kone on erityisen onnistunut, eikä autossa ole mitään valittamista ollut, mutta jotenkin vaan tekisi mieli vähän vielä lisää potkua konepellin alle. Tiedän toki, että se menee ihan turhamaisuuden puolelle, mutta minkäs sitä haluilleen voi.

En hirveän tarkasti ole viime aikoina eri merkkien ja mallien tarjontaa tutkinut, mutta varmaan aika monella valmistajalla on tarjota tuohon Meganen kokoluokan autoon (tai miksei toisaalta pykälää isompaankin) semmoista aavistuksen sporttisempaa versiota. Tyyliin parilitrainen turbo ja parisataa heppaa.

Kävin tätä nykyistä ostaessani ajamassa Seat Leonin 2.0 TSI -koneella ja olihan se aika hauska vekotin. Kaasua painaessa lähdettiin oikeasti menemään ja vääntöä tuntui löytyvän joka kierrosalueelta. Rengasmelu vaan oli häirtsevänkin kova, eikä se toki ollut farmarikaan, mitä olin etsimässä. Tuollaista samanlaista konettahan taitaa löytyä Octaviasta, Golfista ja Audeista? Silloin vain (ja kyllä vähän vieläkin) arveluttaa tuon TSI-koneen kestävyys. Kahden vuoden takuu ja potentiaalinen täystuho konehuoneessa ihan kohtuu-uudessa autossa jotenkin vaan sai minut muiden merkkien tykö. Tiedän toki, että iso osa koneista on ihan viattomia, mutta jokuhan siinä mättää, kun merkkipalstallakin on kymmenien sivujen ketju ja autolehdetkin ovat jo asiasta kirjoittaneet.

Rellu jos toisi Suomeen heidän 2.0 Tce -koneella varustettuja Meganeita, niin sellainen olisi kyllä kiinnostava. Harmi vaan, että he viisana ovat päättäneet entisestään supistaa Suomeen tulevia vaihtoehtoja.

Astra miellyttää silmää, joten sekin olisi varmasti vahva ehdokas. Onkohan heillä jotain pirteähköä bensaversiota tarjolla? Toinen, mikä tulee mieleen, on Fordit. Ilmeisesti ihan onnistuneita tekeleitä ne Ecoboost-koneet ja jos sen nyt saisi vähän litraista isompana, niin voisi toimia hyvinkin.

Sitten tietysti olisi vähän kokoluokkaa isommat vaparit. Jotenkin vaan on nyt tottunut turbokoneen mukavaan alavääntöön (tai no, mitä nyt tuosta 1.4 irtoaa...), niin vapari saisi olla jo lähempänä kolmea litraa, jotta semmoinen selvä hyppäys suorituskyvyssä parempaan tulisi. Tämä taas toisi mukanaan reilusti isommat verot ja muut turhat maksut.

Eli olisiko jotain ajatuksia/kokemuksia autosta seuraavin kriteerein:
-Farkku
-Bensa
-Tehoa keskivertoautoa enemmän
-Ei kuitenkaan mikään radalle tehty katuauto
-Budjettikin on ihan normaalin työssäkäyvän ihmisen, eli ei mitään sikariportaan hintaluokkaa
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Avataan peli Volvo V70:llä. 2.5t- koneella potkua on ihan kivasti, pirun mukavat jakkarat. 2003-> kaasuläppäkotelo korjattu joten siinä yksi tyyppivika pois päiväjärjestyksestä. Bensapihiksi ei voi haukkua mutta kaikkea ei voi saada.
 

Outsider

Jäsen
Kävin tätä nykyistä ostaessani ajamassa Seat Leonin 2.0 TSI -koneella ja olihan se aika hauska vekotin. Kaasua painaessa lähdettiin oikeasti menemään ja vääntöä tuntui löytyvän joka kierrosalueelta. Rengasmelu vaan oli häirtsevänkin kova, eikä se toki ollut farmarikaan, mitä olin etsimässä. Tuollaista samanlaista konettahan taitaa löytyä Octaviasta, Golfista ja Audeista? Silloin vain (ja kyllä vähän vieläkin) arveluttaa tuon TSI-koneen kestävyys. Kahden vuoden takuu ja potentiaalinen täystuho konehuoneessa ihan kohtuu-uudessa autossa jotenkin vaan sai minut muiden merkkien tykö. Tiedän toki, että iso osa koneista on ihan viattomia, mutta jokuhan siinä mättää, kun merkkipalstallakin on kymmenien sivujen ketju ja autolehdetkin ovat jo asiasta kirjoittaneet.

Mikä niissä 2 litraisissa t(f)si koneissa pelottaa?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikä niissä 2 litraisissa t(f)si koneissa pelottaa?

Tsi yhdistettynä dsg:hen on maailman epäluotettavin pari. Takuu on ohi nopeasti ja sen jälkeen pukkaa isoa ja kallista remppaa. Terv. Scoda Octavian hajonnut turbo, vääntynyt venttiilikansi ja kiinnileikannut vaihteisto.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Astra miellyttää silmää, joten sekin olisi varmasti vahva ehdokas. Onkohan heillä jotain pirteähköä bensaversiota tarjolla?
Astran 1.6 turboa (170 hv) kannattaa käydä kokeilemassa. Paperilla näyttäis hinta ja kulutuskin olevan vielä ihan ok lukemissa. Yksneloset eivät varmaankaan sinua juuri säväytä, lähinnä ovat peruskoneita.
Näistä uudemmista Opelin bensakoneista ei ole juuri muutamaa koeajoa kummempaa kokemusta, mutta dieseleihin olen ainakin ollut tyytyväinen.
 

Outsider

Jäsen
Tsi yhdistettynä dsg:hen on maailman epäluotettavin pari. Takuu on ohi nopeasti ja sen jälkeen pukkaa isoa ja kallista remppaa. Terv. Scoda Octavian hajonnut turbo, vääntynyt venttiilikansi ja kiinnileikannut vaihteisto.

Ja sun auto oli 2 litran koneella? Kun nyt moottoreista puhuttiin, niin dsg-ongelmat ei varmaan ole kovin oleellisia kerran niitä autoja saa manuaalinakin eikä kysyjä ainakaan maininnut, ettei manuaali kelpaisi.
 

Viper

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kiitokset vaan vastanneille. Voisi nyt ihan tarkennuksena vielä heittää, että minulla ei ole mitään fanattisuutta/fobioita mitään merkkejä kohtaan. Tykkään vain (ehkä liikakin) lueskella testejä ja merkkien keskustelupalstoja ennen ostamista ja perustaa ostopäätökseni näistä saatuun kuvaan ja toki myös paljolti ihan omaan fiilikseen eri merkeistä.

Avataan peli Volvo V70:llä. 2.5t- koneella potkua on ihan kivasti, pirun mukavat jakkarat. 2003-> kaasuläppäkotelo korjattu joten siinä yksi tyyppivika pois päiväjärjestyksestä. Bensapihiksi ei voi haukkua mutta kaikkea ei voi saada.

Volvoa mietin tuolla koneella jo edellistä ostaessa. Lähinnä kyllä V50. En ymmärrä oikein miksi, mutta minulla vaan alitajunnassa joku vastustaa noita isompia perheautoja. Jotenkin tuntuu, että turha ostaa iso perheauto kolmen ihmisen takia. Sitäkin jos järjellä ajattelee, niin ei siitä varmaan mitään haittaa olisi, vaikka auto olisi pykälää isompi. Todennäköisesti parempi ajaa, meluttomampi ja ehkäpä turvallisempikin. Niin ja enemmän tilaa. Eli pitänee aloittaa asennemuutos pään sisällä.

Toki isossa autossa sitä tehoa tarvitaan sitten jo enemmän siihen ihan normaaliin suorituskykyyn ja bensaakin palanee isomman massan liikuttelussa enemmän.

Vaan pitää käydä testaamassa vaikka tuo V70, josko sitä innostuisi oikein stereotypiseksi perheenisäksi. Olen ajanut jonkun verran vapari 2.4 koneella varustettua V50:ä ja se on ainakin ihan mukava auto ajaa. Ei mikään raketti automaattina, mutta varsin vaivattomastihan se liikkui.

Mikä niissä 2 litraisissa t(f)si koneissa pelottaa?

Tuo kaksilitrainen oli vaan heitto lähinnä siitä, että se vaikutti hyvältä koneelta. En tiedä, koskeeko nämä ongelmat nimenomaan tuota konetta, vai vaan pienempiä. Raakkasin vaan kylmästi kaikki VAG-tuotteet silloin ulkopuolelle lähinnä noiden ongelmien ja lyhyen takuun takia. Halusin huoletonta autoilua seuraaviksi vuosiksi ilman mitään yllätyskuluja ja tuolla isommalla koneella varustetut autot hyvillä varusteilla ja pienillä kilsoilla maksoivatkin jo selvästi enemmän kuin budjettini antoi myöten.

Astran 1.6 turboa (170 hv) kannattaa käydä kokeilemassa. Paperilla näyttäis hinta ja kulutuskin olevan vielä ihan ok lukemissa. Yksneloset eivät varmaankaan sinua juuri säväytä, lähinnä ovat peruskoneita.
Näistä uudemmista Opelin bensakoneista ei ole juuri muutamaa koeajoa kummempaa kokemusta, mutta dieseleihin olen ainakin ollut tyytyväinen.
Olikohan TM-kestotestissä, kun Astran kanssa oli vähän ongelmia. Alavääntö puuttui, mutta huollon mielestä kaikki oli kunnossa. Siinä autossa oli muutenkin ihmeen paljon vikoja verrattuna muihin testeihin/kokemuksiin ko. mallista. Liekö ollut maanantaikappale... Kuitenkin muut testit ja koeajot ovat antaneet mallista varsin hyvän kuvan ja minusta Opel on onnistunut muotoilussa hyvin. Astra näyttää hyvältä sisältä ja ulkoa (siis kuvien perusteella - en ole käynyt livenä tutustumassa).

Tuo 170 heppanen 1.6 kuulostaa Astran kokoisessa autossa jo ihan mielenkiintoiselta.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Olikohan TM-kestotestissä, kun Astran kanssa oli vähän ongelmia. Alavääntö puuttui, mutta huollon mielestä kaikki oli kunnossa. Siinä autossa oli muutenkin ihmeen paljon vikoja verrattuna muihin testeihin/kokemuksiin ko. mallista. Liekö ollut maanantaikappale...
Juu, siinä testissä tosiaan oli jotain häikkää 1.4 tbo moottorilla varustetussa yksilössä. Ilmeisesti ongelmaa oli ahtimen ohjauksessa. Työkaveri tosin ajoi vastaavanlaisella 3 vuoden liisarisopparin ilman minkäänlaista ongelmaa.
Tosin eipä tuo yksnelonen mikään keskivertoautoa ripeämpi olekkaan, joten kannattaa siis kokeilla sitä 1.6 turboa.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tsi yhdistettynä dsg:hen on maailman epäluotettavin pari. Takuu on ohi nopeasti ja sen jälkeen pukkaa isoa ja kallista remppaa. Terv. Scoda Octavian hajonnut turbo, vääntynyt venttiilikansi ja kiinnileikannut vaihteisto.

Joo, älä vaan sekaannu näihin 2.0 TFSI paskoihin. Nimimerkillä koko moottori menee ensi viikolla vaihtoon, omaan laskuun tottakai. Nokkaketjun kiristin petti, ketju venyi, nokka-akseli paskana ja kaiken kukkuraksi kansi ihan naarmuilla. Halvemmaksi tulee laittaa kokonaan uusi motti kuin alkaa tuota enää korjaamaan.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, älä vaan sekaannu näihin 2.0 TFSI paskoihin. Nimimerkillä koko moottori menee ensi viikolla vaihtoon, omaan laskuun tottakai. Nokkaketjun kiristin petti, ketju venyi, nokka-akseli paskana ja kaiken kukkuraksi kansi ihan naarmuilla. Halvemmaksi tulee laittaa kokonaan uusi motti kuin alkaa tuota enää korjaamaan.
Paljonko tuolla koneella on ikää / kilometrejä takana? Terveisin nimimerkki Vaihdanko Autoa?
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Paljonko tuolla koneella on ikää / kilometrejä takana? Terveisin nimimerkki Vaihdanko Autoa?

Vuosimallia 2006 ja vajaa 160tkm ajettuna. Pajalle johon tuon ruoskan vein, asentaja tiesi kertoa näistä sen verran, että on vaihtanut useasti juuri tämän saman koneen. Öljysihti menee näissä tuon Longlife huolto-ohjelman vuoksi tukkoon ja kone pääsee käymään öljyttä. Kunhan saa tuon takaisin pajalta niin pitänee laittaa vahinko mahdollisimman nopeaa kiertämään ja hankkiutua eroon koko VAG-konsernista..
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Mites on kannattaako autoon asennuttaa moottorinlämmitin haaroituksella vai ei?

Kuinka paljon PK-seudulla siitä kannattaa maksaa?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mites on kannattaako autoon asennuttaa moottorinlämmitin haaroituksella vai ei?

Kuinka paljon PK-seudulla siitä kannattaa maksaa?

Hinnasta ei erityisempää käryä, mutta jos sulla on tolppa, niin toki kannattaa. Villi veikkaus 200-400 euroa.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Eli olisiko jotain ajatuksia/kokemuksia autosta seuraavin kriteerein:
-Farkku
-Bensa
-Tehoa keskivertoautoa enemmän
-Ei kuitenkaan mikään radalle tehty katuauto
-Budjettikin on ihan normaalin työssäkäyvän ihmisen, eli ei mitään sikariportaan hintaluokkaa
Jos et hieman persoonallisempia autoja pelkää, niin Alfa Romeon 159 Sportwagon voisi myös osua näihin spekseihin. Mukavan sporttinen vaihtoehto perusfarkkuihin verrattuna ja ennen kaikkea hieno peli ajaa. Tyylikäs auto, ja edes ihan joka päivä ei välttämättä tule valoissa samanlaista vastaan. Peruskokoluokaltaan Alfa 159 on pykälän suurempi kuin nuo jo mainitut Astrat tai Leonit, mutta toisaalta selvästi pienempi kuin Volvon V70.

Tarjonta on toki kovin suppeaa valtamerkkeihin verrattuna, mutta voisin kuvitella 1750 TBi -koneella (200 hv/320 Nm) varustettuja malleja saavan jopa jo noin 20-25 kiloeurolla. Lisäksi Suomeen tuodut loppupään 159:t ovat usein varsin kattavasti varusteltuja. Alfoissahan on myös kolmen vuoden (tai 100 000 km) takuu, joten ihan mahdollista on löytää vielä sellainenkin yksilö, missä siitä olisi edes jotain jäljellä.
 

Outsider

Jäsen
Vuosimallia 2006 ja vajaa 160tkm ajettuna. Pajalle johon tuon ruoskan vein, asentaja tiesi kertoa näistä sen verran, että on vaihtanut useasti juuri tämän saman koneen. Öljysihti menee näissä tuon Longlife huolto-ohjelman vuoksi tukkoon ja kone pääsee käymään öljyttä. Kunhan saa tuon takaisin pajalta niin pitänee laittaa vahinko mahdollisimman nopeaa kiertämään ja hankkiutua eroon koko VAG-konsernista..

Tiesikö sama asentaja kertoa koska siihen pumppuun/sihtiin on tullut muutoksia millä ongelman olisi tarkoitus korjaantua? 2007? Eikö öljynpainevalo muuten varoitellut mitään, vaikka ilmeisesti paineet on lopulta hävinneet lähes kokonaan, jos kerran moottori on vaihtokunnossa? Ymmärrän kyllä, että varmasti vituttaa, mutta ihan mielenkiinnosta pitää kysellä. Harvemmin vaan mikään hajoaa ilman mitään ennakkovaroitusta ts. esim. ketjukoneissa jakopää pitää ääntä käynnistyksen yhteydessä tai vastaavasti hihnakoneissa nokkien välinen ketju alkaa myös pitää venyessään mekkalaa. Noita 2.0tfsi/tsi koneitahan on tehty molemmilla jakopäillä ja muutenkin montaa eri mallia, joten kaikki ongelmat ei suinkaan koske kaikkia malleja.


Ne automerkit onkin oikeasti vähissä, missä ei ~kymmenen vuotta vanhoissa olisi ongelmia. Mutta kyllähän esim. tuossa yllä ehdoteltu Alfa voi olla mielenkiintoinen ratkaisu, jos VAG-konsernin ongelmat tuntuu liian pahoilta...




Eilen tuli aloitettua oma kesäkausi, joten nyt saa ajella seuraavat 7-8kk autolla mistä on varmasti ainakin kaikki mahdolliset tyyppiviat ehditty korjata.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vuosimallia 2006 ja vajaa 160tkm ajettuna. Pajalle johon tuon ruoskan vein, asentaja tiesi kertoa näistä sen verran, että on vaihtanut useasti juuri tämän saman koneen. Öljysihti menee näissä tuon Longlife huolto-ohjelman vuoksi tukkoon ja kone pääsee käymään öljyttä.
Olen tuosta ongelmasta itse aikaisemmin lukenut ja harkinnassa on ollut sihdin tukkoisuuden tarkistaminen. Omassani kone on pitkittäin, mikä tarkoittaa sitä, että öljypohjan irrottaminen on hieman työläämpi operaatio kuin poikittain asennetuissa.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että miten pitkään olet auton omistanut ja onko se oireillut millään tavalla ennen hajoamista? Onko öljyä mennyt kuin kaksitahtisessa vai onko päästy pahemmin lisäämättä koko 30k kerralla?

Omassa tuota öljyä kuluu urakalla ja kone rallattaa lyhyen hetken käynnistyksen yhteydessä ikävän kuuloisesti, jos kone lähtee käyntiin täysin sahaamatta. Jos käynnistys taas vaatii 1-2 sekunnin starttimoottorin pyörittämisen, niin rallattamista ei kuulu. En näistä vehkeistä mitään ymmärrä, joten olen onnistunut itselleni uskottelemaan, että osittain tukkeutunut sihti voisi hidastaa öljyn ylös asti kulkeutumista ja siten ketjun kiristymistä => rallatus. Perstuntumalta väitän myös, että rallatus on hieman yleisempää, jos öljytaso on lähempänä mittatikun ala- kuin ylärajaa.

Itse en osaa sitä sihtiä vaihtaa, joten pitäisi keksiä jostain lisävaluuttaa, jos haluaa mielenrauhan tämän asian suhteen ostaa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ne automerkit onkin oikeasti vähissä, missä ei ~kymmenen vuotta vanhoissa olisi ongelmia. Mutta kyllähän esim. tuossa yllä ehdoteltu Alfa voi olla mielenkiintoinen ratkaisu, jos VAG-konsernin ongelmat tuntuu liian pahoilta...

Heh, nimenomaan kuulostavat liian pahoilta, miltäköhän ne kuulostavat Alfassa? Jos sellaisen yksilön löytää, missä ei ole jotain sähkövikaa tms., niin ruksi seinään. Ja Alfan korjaaminen se vasta halpaa lystiä onkin... ihan perushuollot ovat jo todella tyyriitä. Italialainen auto ja Suomen sääolot eivät ehkä ole match made in heaven.

Ja tuossa 159:ssä myös ketjuongelmaa... Alfabbs.fi - katso viestiketjua - Alfa 159 - Ketju vaihdettu

Ei taida olla automerkkiä ja mallia, mistä ei nykyajan massatuotannon aikana löytyisi jotain tyyppivikaa. Tietysti hajuttomat ja mauttomat riisikipot ovat asia erikseen, aina voi ostaa tojotan.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Käyttövessana ollut pari vuotta 2001 E farkku bensa, nyt tekisi mieli jotain oikeasti hiljaista talvikuljinta. Tuo MB on muuten OK, mutta rengasmelu on varsin huomattavaa muuten kohtalaisen hiljaisessa laitteessa. Tilaa pitäisi olla väh keskikokoisen farmarin verran. Jotain 6-8 vuotiasta ajattelen, kalliit kilsat saa olla muiden ajamia. Onko tuolla muita vaihtoehtoja kuin uudempi E tai bemun 500?
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä tarkoittaa käytännössä kalliimmat kilometrit?
Sitä, että olen pihi. Ei kantti (eikä lompakko) kestä vuotuista 4-5k€ arvonalennusta.

Mukavat äänet lähtee kesäkulkimista, ne riittää täysin siltä saralta. Naapureiden mielestä toisessa vähän liikaakin..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös