Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 568
  • 19 022

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Meillä on juuri sellaiset rattaat, että kun ne laittaa takakonttiin, niin muuta ei mahdu. Arkikäytössä, esim. kauppareissuilla tila riittää juuri ja juuri, mutta pitemmillä reissuilla, vaikka mökille mennessä penkit ovat aivan täynnä tavaraa nin ettei tahdo sekaan mahtua.

Se kyllä totta ettei sinne perälle rattaiden lisäksi juuri muuta mahdu. Meillä ei ole mökkiä, mutta reissujen yhteydessä otimme aina mukaan ne pienemmät, kokoontaitettavat lastenvaunut. Silloin mahtui muutkin kamat sisään.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
mutta pitemmillä reissuilla, vaikka mökille mennessä penkit ovat aivan täynnä tavaraa nin ettei tahdo sekaan mahtua.

Ostin baijerilaisen katolle suksiboksin tai paremmin kuljetuslaatikon niin johan pomppas kolmossarjalainenkin pari luokkaa suuremmaksi juuri näille mökki ja skimbareissuille. Tuon kanssa on noin 900 litraa matkoille tavaratilaa.

Tuollainen
Hapro International

Kiinnitys kiskoineen hoituu helposti parissa kymmennessä minuutissa ja ei vaadi mitään ulkopuolisia työkaluja.

Itse en vain keksinyt syytä miksi pitäisi ostaa isompi auto jos tuolla saa sen lisätavaratilan niitä muutamia reissuja varten. Todella helppoa ja halpaa.


_
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Mini Cooper Countryman D ALL4

Ei kenelläkään satu olemaan omakohtaisia kokemuksia kyseisestä autosta? Itse olen ajellut parisen vuotta Mini Cooper Clubmanilla ja tarkoitus olisi jonkin ajan päästä vaihtaa tuohon yllä olevaan. Houkuttelee vaihtaa tuohon nelivetoon ja kaikki kokemukset otetaan mielisti vastaan.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Itse en vain keksinyt syytä miksi pitäisi ostaa isompi auto jos tuolla saa sen lisätavaratilan niitä muutamia reissuja varten. Todella helppoa ja halpaa.

Tässä on kyllä fiksu kommentti. Samaa sapluunaa olen tarvittaessa käyttänyt, tosin silloin ihan normi suksiboksi on ajanut asian. Ainoa miinus, mikä tuossa voi olla on se, jos tekee kuten lankomieheni, joka laiskuuttaan ajeli kolme vuotta putkeen suksiboksi päällä. Toki voihan tää mun kohdalla ainakin toistaiseksi johtua myös perstaskujen ahtaudesta.
 

scholl

Jäsen
Tässä on kyllä fiksu kommentti. Samaa sapluunaa olen tarvittaessa käyttänyt, tosin silloin ihan normi suksiboksi on ajanut asian. Ainoa miinus, mikä tuossa voi olla on se, jos tekee kuten lankomieheni, joka laiskuuttaan ajeli kolme vuotta putkeen suksiboksi päällä. Toki voihan tää mun kohdalla ainakin toistaiseksi johtua myös perstaskujen ahtaudesta.

Joo, ennen niitä näkyi muuten paljon enemmän, jotka ajoivat ympäri vuoden suksiboksi katolla. Tosin voi olla, että koko boksivillitys on vähentynyt, kun autoissa on suksiluukkuja, kääntyviä selkänojia ja ties mitä vastaavaa, joten ihan joka hiihtolenkkiä varten ei skimboja katolle tarvitse laittaa. Tosin mulla on sukset mahtuneet joka autoon sisään muutenkin.

Mua askarruttaa sellainen kysymys, että miksi ihmiset haluavat ajaa samanlaisilla autoilla kuin muut ihmiset? Johtuuko se siitä, että itseluottamus on niin huono, että pelätään, että naapuri tai kollega pääsee nälvimään, jos auto on erilainen. Mietin tuota, kun aamulla liikenteessä näkyi niin hillittömästi taas kerran Audi A4:ia ja Skoda Octaviaa, molempia varsinkin farkkuina, että eihän se todellakaan ole niin, että ne autot olisivat jotenkin absoluuttisesti parempia kuin joku toinen, harvinaisempi auto, vaan niistä on tullut jotenkin joukkohysterian välineitä, joita sopulilauma hankkii kun eivät uskalla hankkia sitä, mitä oikeasti haluaisivat hankkia. Mulla tulee mieleen kouluajat varmaan yläasteelta, jolloin rinnakkaisluokalla oli jollain tyypillä samanlainen reppu kuin mulla ja se otti suunnattomasti päähän ja Tukholmassa näin kerran yhdessä kauppakeskuksessa yhdellä samanlaisen takin kuin mikä mulla oli, vaikka sen piti olla todella harvinainen. Eli mua tollainen häiritsisi suunnattomasti, jos jokaisella olisi samanlainen auto. Monia se taas jotenkin rauhottaa tai tyynnyttää. Tai joku siinä on joka tapauksessa, että niin moni ostaa samoja automalleja ja niistä tulee suorastaan villitys. Kiva varmaan sitten mennä jossain kauppakeskuksen tai marketin parkkiksella johonkin Octaviaan tai A4:een, kun pitää katsoa, mikä se niistä autoista on oma.
 

julle-jr

Jäsen
Mua askarruttaa sellainen kysymys, että miksi ihmiset haluavat ajaa samanlaisilla autoilla kuin muut ihmiset? Johtuuko se siitä, että itseluottamus on niin huono, että pelätään, että naapuri tai kollega pääsee nälvimään, jos auto on erilainen. Mietin tuota, kun aamulla liikenteessä näkyi niin hillittömästi taas kerran Audi A4:ia ja Skoda Octaviaa, molempia varsinkin farkkuina, että eihän se todellakaan ole niin, että ne autot olisivat jotenkin absoluuttisesti parempia kuin joku toinen, harvinaisempi auto, vaan niistä on tullut jotenkin joukkohysterian välineitä, joita sopulilauma hankkii kun eivät uskalla hankkia sitä, mitä oikeasti haluaisivat hankkia. Mulla tulee mieleen kouluajat varmaan yläasteelta, jolloin rinnakkaisluokalla oli jollain tyypillä samanlainen reppu kuin mulla ja se otti suunnattomasti päähän ja Tukholmassa näin kerran yhdessä kauppakeskuksessa yhdellä samanlaisen takin kuin mikä mulla oli, vaikka sen piti olla todella harvinainen. Eli mua tollainen häiritsisi suunnattomasti, jos jokaisella olisi samanlainen auto. Monia se taas jotenkin rauhottaa tai tyynnyttää. Tai joku siinä on joka tapauksessa, että niin moni ostaa samoja automalleja ja niistä tulee suorastaan villitys. Kiva varmaan sitten mennä jossain kauppakeskuksen tai marketin parkkiksella johonkin Octaviaan tai A4:een, kun pitää katsoa, mikä se niistä autoista on oma.
Oma Volvoni on melko tavanomainen ja vastatakseni kysymykseesi: Minua ei ainakaan erityisen paljoa kiinnosta vertailla ratkaisujani muiden ratkaisuihin, eli en siis ole kovin kiinnostunut siitä millä autolla muut ajavat. En koe mitään tarvetta olla erilainen kuin muut, joskaan en koe myöskään mitään tarvetta olla samanlainen kuin muut, varsinkin sellaisen käyttötavaran kuin auton suhteen on minulle samantekevää miten paljon tai vähän vastaavia autoja liikkuu kadulla.

Uskoakseni moni pitää jotain A4:sta tai Octaviaa hintalaatusuhteiltaan järkevinä autoina ja hankkivat sen takia sellaisen. Jos otetaan esimerkki jostain toisesta kategoriasta, niin minä juon aika usein jotain olutta, jota juo moni muukin. Esimerkiksi jotain Paulaneria juodaan maailmassa ties kuinka monta litraa päivässä, mutta miksi se minulta olisi pois, jos joku muukin sitä juo. Sama pätee melkein missä tahansa asioissa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Niin jos ei aina erotu kaikista muista, niin joku luulee vielä demariksi.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mua askarruttaa sellainen kysymys, että miksi ihmiset haluavat ajaa samanlaisilla autoilla kuin muut ihmiset? Johtuuko se siitä, että itseluottamus on niin huono, että pelätään, että naapuri tai kollega pääsee nälvimään, jos auto on erilainen.

Terveellä itseluottamuksella varustettua ihmistä ei kiinnosta yksittäisten epätoivoisten erikoisuudentavoittelijoiden mielipiteet, vaan hän ostaa aina parhaiten tarpeisiinsa sopivan tuotteen mitä käytettävissä olevalla rahasummalla on saatavilla.

Sanoppa scholl joku auto (tai mielellään useampiakin), joka on erittäin harvinainen hintaluokassaan, mutta todistetusti erittäin laadukas?

edit: Skoda on varmaan viimeinen auto minkä ihminen ostaa jos pelkää sitä että mitä muut ajattelevat. Brändi on valovuosia itse autojen laatua jäljessä, mutta paskanko sillä on väliä jos hinta/laatu on se joka ratkaisee.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kiva varmaan sitten mennä jossain kauppakeskuksen tai marketin parkkiksella johonkin Octaviaan tai A4:een, kun pitää katsoa, mikä se niistä autoista on oma.

Käykö scholl tai joku muu ihan oikeasti jossain prismoissa ja myyrmanneissa? Minä haen ruokani suoraan tiloilta ja vaatteeni räätäleiltä.

Koska auto on Tom Laaksosen paskahousukansanosalle vain yksi, joskin merkittävä osa kotitalouden logistista kokonaisratkaisua, on vaikea ymmärtää miksi siinä tarvitsisi laajemminkin alkaa sooloilemaan. Toisaalta, jos jollain on käyttää vaikkapa 80000 euroa autoon, niin miksi oi miksi hän hankkisi mitään muuta kuin vanhan ja tyylikkään auton tai vaihtoehtoisesti yhden sellaisen ja yhden edullisemman käyttiksen? Uusien (alle 30 vuotta sitten valmistettujen) autojen ostajat ovat yhtä tyylitajutonta massaa kaikki ajelevatpa sitten Skodalla tai Cadillacilla.
 
Viimeksi muokattu:

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Autovalmistaja testasi: EU:n hyväksymä kylmäaine aiheutti palovaaran | Autot | Iltalehti.fi

Sopinee tähän ketjuun; sarjassamme täysin käsittämättömiä EU-direktiivejä, osa 99999 => Kyseessä siis uudenlainen autojen ilmastoinnin kaasu, jonka pitäisi olla ympäristöystävällisempää kuin aiempi versio. EU:lta jäi tuossa viherpiperryksen huumassa vain selvittämättä, että kaasu on huomattavan herkkää syttymään rajussa kolaritilanteessa (putket paskaksi ja kipinät sinkoilee) ja mikä hauskinta, se muuttuu palaessaan hermomyrkyksi. Tietty puhumattakaan siitä, että uusi kaasu taitaa olla vaatimattomasti 10 kertaa kalliimpaa kuin vanha.

Apinaa koijataan taas...
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Mua askarruttaa sellainen kysymys, että miksi ihmiset haluavat ajaa samanlaisilla autoilla kuin muut ihmiset? Johtuuko se siitä, että itseluottamus on niin huono, että pelätään, että naapuri tai kollega pääsee nälvimään, jos auto on erilainen. Mietin tuota, kun aamulla liikenteessä näkyi niin hillittömästi taas kerran Audi A4:ia ja Skoda Octaviaa, molempia varsinkin farkkuina

Osasyynä voi olla sellainenkin yksinkertainen seikka, että aika moni isompi yritys on kaventanut autovalikoiman melkoisen pieneksi kun ajetaan työsuhdeautolla. Tiedän muutamankin firman jossa on tarjolla tasan yksi merkki ja vain farkkumalli. Ennen sai käytännössä valita minkä merkin tahansa jos hankinta mahtui tiettyihin rajoihin.

Kieltämättä A4 ja Octavia ovat ainakin pääkaupunkiseudulla silmämääräisesti todella yleisiä. 2010-luvun Toyota Corollia siis :). Muistelisin että 2011 Octavia oli korkealla, ellei jopa myydyin automalli Suomessa. VW Passat ja Audi A4 olivat myös molemmat TOP10-malleja.
 

scholl

Jäsen
Mikä juttu toi on, että liikenneturvallisuuden nimissä ajokortin hankkimisesta pitää tehdä vaikeampaa? Jo vuonna 1991 autokoulussa oli vaikka kuinka paljon turhaa touhua ilmeisesti rahastusmielessä. Sitä pakettia olisi voinut silloin jo tiivistää vaikka kuinka paljon vähentämällä teoriaa ja opettamalla ajotunnit tiiviimmässä rykelmässä, jolloin ihmiset olisivat toistojen myötä oppineet nopeammin. Itse en ole ainakaan huomannut, että liikenteessä olisi ollut jotenkin turvatonta, jotta opetusta pitäisi mukamas olla lisää. Ajokortin saatuaan henkilön taidot kasvavat koko ajan ja kun on hyvä auto kuten nykyään ne ovat, joissa on kaikki luistonestot niin tilanne on aivan eri kuin takavuosina, jolloin piti osata paljon paremmin hallita autoa esim. talviolosuhteissa. Tuntuu aivan älyttömältä touhulta, että nykynuorisolle tehdään jotain lisämääräyksiä, joilla ajokortin hankkiminen tehdään hankalammaksi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikä juttu toi on, että liikenneturvallisuuden nimissä ajokortin hankkimisesta pitää tehdä vaikeampaa?

Se on todennäköisesti sellainen juttu että on paljon mukavampaa vedota liikenneturvallisuuteen kuin sanoa että "Oikeastaan me haluttais saada tästä vähän lisää rahaa".
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Mikä juttu toi on, että liikenneturvallisuuden nimissä ajokortin hankkimisesta pitää tehdä vaikeampaa?

Toivottavasti tuo ajaa ihmisiä enemmän kotiopetuksen pariin. Itse ostimme perus Fiestan 5000 markalla ja sitten luvat,poljin,bensat ja inssi+kirjallinen tuli maksamaan 1500 markkaa. Eli ts. selvisimme silloin aikoinaan 6500 markalla, kun autokoulu maksoi 7000 markkaa. Eli ts. kysyy joltain Jonnelta, että otatko oman auton ja kärsit vähän faijan kanssa opetuksesta, vai meetkö autokouluun, niin luulisi sen oman auton kiinnostavan. Toki jos faija maksaa kaikki bensat ja saat ajaa jollain Bemarilla, niin tuskin siinä mitkään Fiestat kiinnostaa, mut noin yleisesti olisi niin oikein autokouluille että tulisi jotain kilpailua tohon hintaan. Semmosta ryöstöä ne on. Perkele... 1800€ kakkosvaihe, jossa on pari teoriaa ja liukasrata!! Mistä tommoinen summa koostuu??
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täytyy tunnustautua nyt yhdeksi tavikseksi sitten joka ajelee autolla jota on mukamas vaikea tunnistaa parkkipaikalla. No, makuasia tämäkin kuten myös se auton valinta.

Ajoin itse Saabilla reippaat 10 vuotta ja malleja oli viimeisestä 900:sta vm-94 lähtien 9-3 ja pari viimeistä 9-5 joista viimeinen -07. Jossain määrin alkoi näitten GM-omisteisten autojen laatu vähän tökkimään. Ei siinä, autothan olivat ajettavuudeltaan ja suorituskyvyltään aivan loistavia, väittäisin että huipputasoa. Pientä sähkövikaa tuppasi olemaan ja sitten nämä turbojen vaihdot joita osui pari kohdalleni.

Nyt alla on ollut vm -08 Audi A4 Avant S-line ja moottorina 2.0 TDI. Kilometrejä on tullut kesäkuusta tähän päivään noin 16 tonnia ja tyytyväinen olen autoon kaikin puolin. Auto on erittäin laadukas auto ja ajoltaan kaikin puolin mukava ja oma silmäkin tykkää tuosta. Vähän mietitytti alkuun alusta josta kaverikin varoitteli että S-linen alusta on kivireki mutta ei ole haitannut, pikemminkin olen pitänyt jämäkämmästä menosta. Kulutukseltaan voisi olla pienempikin kun kaverin saman vuotinen Octavia 1.9 TDI menee matka-ajossa 1,5 litraa pienemmällä mutta toisaalta Audissa on potkua enemmän ja painoakin jonkin verran enemmän ja selittää kulutuksen.

Tottahan tuo on, että nyt kun tietyllä autolla ajaa, niitten määrään liikenteessä kiinnittää huomiota eri tavalla. Audeja on tiellä paljon mutta onhan siihen syynsä. Auto on laadukas peli joten mikäs siinä jos ihmiset haluavat varmatoimisen arvonsa säilyttävän auton, tätä itsekin hain.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Toivottavasti tuo ajaa ihmisiä enemmän kotiopetuksen pariin.

Tätähän hankaloitettiin viime vuonna tehdyllä päätöksellä joka tulee voimaan nyt tammikuussa.

Ajolupaopetus muuttuu

Samalla muuttuu myös ajolupaopetus, joka muuttuu yhteisopetusmalliksi. Tarkoitus on tukea paremmin opetuslupaoppilaita ja tarjota apua.

- Opetuslupaopettaja ja -oppilas käyvät yhdessä autokoulussa valmennusjaksoilla, joka sisältää sekä teoriaa että ajoharjoittelua autokouluopettajan kanssa, Mäkinen sanoo.

Ajokorttilakimuutos toi ruuhkat autokouluihin | Yle Uutiset | yle.fi


_
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Toivottavasti tuo ajaa ihmisiä enemmän kotiopetuksen pariin. Itse ostimme perus Fiestan 5000 markalla ja sitten luvat,poljin,bensat ja inssi+kirjallinen tuli maksamaan 1500 markkaa. Eli ts. selvisimme silloin aikoinaan 6500 markalla, kun autokoulu maksoi 7000 markkaa. Eli ts. kysyy joltain Jonnelta, että otatko oman auton ja kärsit vähän faijan kanssa opetuksesta, vai meetkö autokouluun, niin luulisi sen oman auton kiinnostavan. Toki jos faija maksaa kaikki bensat ja saat ajaa jollain Bemarilla, niin tuskin siinä mitkään Fiestat kiinnostaa, mut noin yleisesti olisi niin oikein autokouluille että tulisi jotain kilpailua tohon hintaan. Semmosta ryöstöä ne on. Perkele... 1800€ kakkosvaihe, jossa on pari teoriaa ja liukasrata!! Mistä tommoinen summa koostuu??

Nopeasti on hinnat nousseet. Vielä kuusi vuotta sitten kun aloittelin autokoulua, niin maksoin kaikkineen 1050 euroa. Sitä varten otin pankista lainan, jonka maksoin kesätöillä pois. Syksyllä ajoin kakkosvaiheen, joka maksoi jotain 200 euroa. Ja näillä rahoilla sain vielä tutkitusti kaupungin parasta opetusta Freeroadilta.

Nykyään taitaa todella olla järkevintä tuo kotiopetus, vaikka siihen ei aikaa olisikaan. Voisikohan hinnaksi tulla auton kanssa tuhannen euroa.
 

bulftrik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins, MM, LHC
Mikä juttu toi on, että liikenneturvallisuuden nimissä ajokortin hankkimisesta pitää tehdä vaikeampaa? Jo vuonna 1991 autokoulussa oli vaikka kuinka paljon turhaa touhua ilmeisesti rahastusmielessä. Sitä pakettia olisi voinut silloin jo tiivistää vaikka kuinka paljon vähentämällä teoriaa ja opettamalla ajotunnit tiiviimmässä rykelmässä, jolloin ihmiset olisivat toistojen myötä oppineet nopeammin. Itse en ole ainakaan huomannut, että liikenteessä olisi ollut jotenkin turvatonta, jotta opetusta pitäisi mukamas olla lisää. Ajokortin saatuaan henkilön taidot kasvavat koko ajan ja kun on hyvä auto kuten nykyään ne ovat, joissa on kaikki luistonestot niin tilanne on aivan eri kuin takavuosina, jolloin piti osata paljon paremmin hallita autoa esim. talviolosuhteissa. Tuntuu aivan älyttömältä touhulta, että nykynuorisolle tehdään jotain lisämääräyksiä, joilla ajokortin hankkiminen tehdään hankalammaksi.
Kaikkea ne keksii, että saisivat lisää rahaa. Kymmenen vuoden päästä ajokortista saa varmaan pulittaa kolme tonnia.
 

Outsider

Jäsen
1800€ kakkosvaihe, jossa on pari teoriaa ja liukasrata!! Mistä tommoinen summa koostuu??

Mistä toi 1800€ on keksitty kakkosvaiheen hinnaksi? Ei ne hinnat nyt sentään ihan niiiin paljoa nouse. Järjettömään suuntaan ollaan kyllä menossa tässäkin asiassa koko ajan, mutta helppoahan se on noin rahastaa.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikä juttu toi on, että liikenneturvallisuuden nimissä ajokortin hankkimisesta pitää tehdä vaikeampaa? Jo vuonna 1991 autokoulussa oli vaikka kuinka paljon turhaa touhua ilmeisesti rahastusmielessä. Sitä pakettia olisi voinut silloin jo tiivistää vaikka kuinka paljon vähentämällä teoriaa ja opettamalla ajotunnit tiiviimmässä rykelmässä, jolloin ihmiset olisivat toistojen myötä oppineet nopeammin. Itse en ole ainakaan huomannut, että liikenteessä olisi ollut jotenkin turvatonta, jotta opetusta pitäisi mukamas olla lisää. Ajokortin saatuaan henkilön taidot kasvavat koko ajan ja kun on hyvä auto kuten nykyään ne ovat, joissa on kaikki luistonestot niin tilanne on aivan eri kuin takavuosina, jolloin piti osata paljon paremmin hallita autoa esim. talviolosuhteissa. Tuntuu aivan älyttömältä touhulta, että nykynuorisolle tehdään jotain lisämääräyksiä, joilla ajokortin hankkiminen tehdään hankalammaksi.

Kannattaa pitää tämä mielessä, kun se 18 vuotias juuri ajokortin saanut teini tulee vastaan omalla kaistalla kylki edelllä sen 90-luvun takavetoisen BMW 325:n kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kannattaa pitää tämä mielessä, kun se 18 vuotias juuri ajokortin saanut teini tulee vastaan omalla kaistalla kylki edelllä sen 90-luvun takavetoisen BMW 325:n kanssa.

No mitäs siinä, tarpeeksi isolla autolla kun itse on liikenteessä, niin tuosta teinix bemarista jää vain karvanopat jäljelle. Enpä tiedä, onko tuollaisesta autokoulu muutoksesta hyötyä? Kyllä ne bensalenkkarit ajaa joka tapauksessa itsensä ja kaverinsa hengiltä.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No mitäs siinä, tarpeeksi isolla autolla kun itse on liikenteessä, niin tuosta teinix bemarista jää vain karvanopat jäljelle. Enpä tiedä, onko tuollaisesta autokoulu muutoksesta hyötyä? Kyllä ne bensalenkkarit ajaa joka tapauksessa itsensä ja kaverinsa hengiltä.

Veikkaan, että schollin isän avoautossa elintila jää melko pieneksi, luistonestoista huolimatta.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
autokoulussa oli vaikka kuinka paljon turhaa touhua ilmeisesti rahastusmielessä.

Ajoin kortin vasta vanhana, taisin olla 34-35 kun sain kortin ja ihmettelin kyllä suuresti tämän kakkosvaiheen tarpeellisuutta, kaikki ensinnäkin läpäisevät sen ja rahastus on ainoa asia mikä tulee mieleen ko. vaiheesta. Kysyin siltä autokoulun heebolta että mitä mieltä Hän on asian tarpeellisuudesta, sanoi suoraan että rahastusta koko homma.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Mistä toi 1800€ on keksitty kakkosvaiheen hinnaksi? Ei ne hinnat nyt sentään ihan niiiin paljoa nouse. Järjettömään suuntaan ollaan kyllä menossa tässäkin asiassa koko ajan, mutta helppoahan se on noin rahastaa.

Tuli yksi nolla liikaa. Silti melkein 200e!
Vai onko se nykyään 500? Ei juma...
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Ajoin kortin vasta vanhana, taisin olla 34-35 kun sain kortin ja ihmettelin kyllä suuresti tämän kakkosvaiheen tarpeellisuutta, kaikki ensinnäkin läpäisevät sen ja rahastus on ainoa asia mikä tulee mieleen ko. vaiheesta. Kysyin siltä autokoulun heebolta että mitä mieltä Hän on asian tarpeellisuudesta, sanoi suoraan että rahastusta koko homma.

En sanoisi heti että kysymys on rahastuksesta. Hinnat ja itse koulutushan ei ota huomioon yksilöä. Siis sillä tavalla, että kaikilla ajokortillisilla on sitten samat tiedot ja taidot kun kortti on kädessä. Ihmiset ovat erilaisia. Sen huomaa varsinkin liikenteessä - monesti näkee jonkun, joka on saanut kortin samassa ajassa, kuin joku toinen joka ei törmäile miten sattuu...

Itse sain kortin kultaisena aikana, jolloin riiitti kun harjoitteli kuorma-autolla kuukauden ja sen päätteeksi oli ABC taskussa. Vaimoni taas ajoi korttia kolme vuotta ja yhä hirvittää kyydissä... Sai mielestäni lahjaksi hyvänä päivänä ja uskon vakaasti, että inssi oli juovuksissa.

Muistan myös erään inssin, jossa oppilas lykättin suoraan ruuhkaiselle kadulle, pitkään jonoon odottamaan vihreää valoa. Kävivät kääntymässä 200 metrin päässä ja läpi meni, koska aika loppui.

Siinä olen kyllä samaa mieltä, että lahjakasta kuskia on turha ajattaa yliaikaa autokoulussa. Homman pitäisi olla yksilöpaketin muodossa.

Shcoll on muuten oikeilla jäljillä kun puhutaan noista tavisautoista. Itse olen sitä mieltä, että kaikki alle 70 000 euron autot tulisi kieltää ja kaupungin keskustaan ajo pitäisi maksaa joka kerta 150 euroa. Näin saisimme kaikki vanhat ävensikset pois kaduilta ja rahvaan takaisin fillareiden satulaan. Ja tulisi tilaa eliitille, joka pyörittää maata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös