Autoiluketju

  • 3 307 927
  • 18 973

scholl

Jäsen
Motkotit scholl perheautoternistä, no mikäs sitten on käyttämäsi pikkuSUV. Onko olemassa keski- ja isokokoinenSUV?

Siis olennainen on tuo perhe. Mikä vitun perhe? Autothan menevät kokojen mukaan. Se on aivan samantekevää vaikka ajaisi isolla autolla yksikseen tai pakkaisi 25 naista Miniin kuten jossain tempauksissa on tehty. Missään muussa maassa ei puhuta mistään perheistä autoja niputettaessa.

Toinen asia, mitä en ymmärrä on se, että mitä väliä, tuleeko autoon vikoja. Siis huollothan on sitä varten, että se korjaa ne viat. Jos esim. jarrupalat tai pyyhkijänsulat kuluu niin ne vaihdetaan. Muutenkin asia on niin että mielummin parempi auto, jossa on välillä vikoja kuin paska, jossa ei ole ikinä vikoja kuten japsit. Itse olen jopa pohtinut sitä, että hankkisin yhden jonkun 70-luvun muskeliauton myöskin. Sellainen olisi siisti, enkä laittaisi mihinkään museorekisteriin, vaan normirekisteriin, jotta saisin ajaa koska haluan. Vähän niinkuin Burn Noticessa se kundi ajaa koko ajan sellaisella tai Nash Bridges. Silloin on hyvin luonnollista, että siihen autoon voi tulla vikoja, mutta täytyy löytää vain joku jamppa jostain joka osaa fiksata. Niissä autoissa on joka tapauksessa cojonesia ihan eri tavalla kuin jossain sushilta näyttävissä hinttarikipoissa, joissa on joku kolmesylinterinen ruohonleikkurin moottori.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Mikä on sellainen reaalinen arvonalenema autolle vuodessa tai kääntäen, mikä on se autoliikkeen kate vastaavanlaisen auton pyyntihinnan ja vaihtohinnan välillä. Ts. mutulla heitettynä varmaan pari tonnia mutta autosta tuo kai riippuu paljon.

Ts. kun käytössä on n. 70k ajettu Ford Fiikus vuodelta 2007 niin mietiskelen vain sitä että milloinka auton vaihtoa pitäisi alkaa miettimään siltä kannalta että vaihtoarvoa olisi vielä jossain määrin ja toisaalta että paljonko sitä oikeastaan on. Lähinnä pitää vain henkisesti valmistautua latomaan n määrä euroja tiskiin että saisi edes ns. vastaavan mutta pari vuotta nuoremman auton, mutta kysymys tietenkin on että miten paljon rahaa.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Mutta ei sekään taida se yleisimmin käytetty termi olla, vaikka kiistatta käytössä onkin.

Family car (eli perheauto) on kai terminä käytössä lähinnä englanninkielisissä maissa, jossa se tarkoittaa juuri noita keskiluokan autoja tyyliin kokoluokat Golfista Passatiin noin niinkuin havainnollistettuna. Uskoisin tuon ilmaisun rantautuneen Suomeen tuota kautta.

Kuten todettua, on kuitenkin käytössä muuallakin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ts. kun käytössä on n. 70k ajettu Ford Fiikus vuodelta 2007 niin mietiskelen vain sitä että milloinka auton vaihtoa pitäisi alkaa miettimään siltä kannalta että vaihtoarvoa olisi vielä jossain määrin ja toisaalta että paljonko sitä oikeastaan on. Lähinnä pitää vain henkisesti valmistautua latomaan n määrä euroja tiskiin että saisi edes ns. vastaavan mutta pari vuotta nuoremman auton, mutta kysymys tietenkin on että miten paljon rahaa.

Tälläistä asiaa ei kannata vatvoa maailman tappiin asti, se on monesta asiasta kiinni. Ei se loppupeleissä ole mitään top secret kamaa mitä liike maksaa sun autosta, olen useammankin autokaupan tehnyt pk-seudun isoissa liikkeissä niin että yhdessä myyjän kanssa tsiigataan nettiautosta vastaavia autoja kun mun auto ja hinta johdatellaan siitä. Sieltä katsoessa tulee myös ilmi paljonko vastaavia autoja on tällä hetkellä myynnissä, onko esim vaihtohallit pullollaan vastaavia.
Tuolta alustavasti vaan ihmettelemään sopivaa hintaa mistä alkaa neuvottelemaan:
Myydään Ford Focus - Nettiauto

Ehkä yksi hyvä nyrkkisääntö on ettei anna sen myyjän tarjota ainoastaan hyvää vaihtoarvoa vanhalle vaan neuvotella ensin se vaihtoarvo ja sitten tinkiä jokin prosenttiale vielä päälle uuden hinnasta, näin olen itse saanut parhaimmat kaupat aikaan.

_
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei se loppupeleissä ole mitään top secret kamaa mitä liike maksaa sun autosta, olen useammankin autokaupan tehnyt pk-seudun isoissa liikkeissä niin että yhdessä myyjän kanssa tsiigataan nettiautosta vastaavia autoja kun mun auto ja hinta johdatellaan siitä.

Tosiaan, muutaman kerran kun koeajon jälkeen kauppias on määritellyt vaihdokkini arvoa, niin ainakin pari kertaa olen kuikuillut, että arvonmääritys perustuu nettiauton pikahakuun. Eli ei mitään rakettitiedettä.
 

scholl

Jäsen
Luulisi termin family car olevan kuitenkin tuttu maailmankansalaiselle.

no mikä on lädien älykkyysosamäärä?

Jos puhutaan jostain family carista niin silloinhan sen pitäisi olla niin iso, että siihen mahtuu family eli joku täällä mainittu Passat, BMW 5-sarja, A6, Chrysler Voyager jne. Ei silloin puhuta Golfeista, vaikka Suomen lehdissä kaikista kirpuista puhuttaessa vedetään perhe mukaan. Jos otetaan Wikipediasta esim. Golfin tyyppisten autojen määritelmä niin se sanoo:
Kompaktklasse ist die Bezeichnung für die Fahrzeugklasse zwischen Kleinwagen und Mittelklasse. Die Europäische Kommission bezeichnet diese Fahrzeugklasse als Mittelklasse. Auch bekannt ist die Klasse als untere Mittelklasse, in der EuroCar Klassifikation handelt es sich um das C-Segment.
Missään ei puhuta määritelmässä mitään perheestä tai sinkkuudesta tai mistään muustakaan statuksesta, vaan ainoastaan auton kokoon liittyvistä termeistä.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Siis olennainen on tuo perhe. Mikä vitun perhe? Autothan menevät kokojen mukaan. Se on aivan samantekevää vaikka ajaisi isolla autolla yksikseen tai pakkaisi 25 naista Miniin kuten jossain tempauksissa on tehty. Missään muussa maassa ei puhuta mistään perheistä autoja niputettaessa.
Tässä komppaan täysin. Ottaisin vittuiluna jos joku nimittelis mun farkku-mallista autoa perheautoksi. 95%:sti ajan sillä yksin, eikä siinä ikinä ole ollut kaikki paikat kerralla varattu. Todella raivostuttava käsite tuo perheauto.

Toinen vähintäänkin huvittava nimitys autoista puhuttaessa on ketterä. Siis millainen auto on ketterä?! Eräs tuttava kehui koirankopin näköistä uutta relluaan ketteräksi (ilmiselvästi automyyjä oli iskostanut tuon sanan ukon päähän). Jäin miettimään, että mitäköhän se oikeasti tarkoittaa.

Ehkä joskus ketteryydellä on tarkoitettu auton hyviä kaupunkiajo-ominaisuuksia, eli lähinnä pientä kääntöympyrää ja ehkä myös pientä kokoa. Nykyisin sana vaan tunnetaan yhdistettävän vähän kaikenlaisten autojen mainontaan. Nopea googletus tuotti tuloksia: VW Jetta, Fiat Panda, Mitsu ASX, Toyota Prius+, Opel Meriva, MB C-sarja... Eihän noilla ole mitään yhteistä!
 

julle-jr

Jäsen
Siis olennainen on tuo perhe. Mikä vitun perhe? Autothan menevät kokojen mukaan. Se on aivan samantekevää vaikka ajaisi isolla autolla yksikseen tai pakkaisi 25 naista Miniin kuten jossain tempauksissa on tehty. Missään muussa maassa ei puhuta mistään perheistä autoja niputettaessa.
Puhutaanhan mm. Ruotsissakin yleisesti perheautoista, esimerkki:

Årets Familjebil 2012 är två: Ford B-Max och Opel Zafira Tourer | Bil och trafik | Teknikens Värld


Linkki Teknikens Värld -lehden artikkeliin

Lisää esimerkkejä löytyy vaikka kuinka hakusanalla familjebil.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä komppaan täysin. Ottaisin vittuiluna jos joku nimittelis mun farkku-mallista autoa perheautoksi.

Ole hyvä, tässähän sitä.

Taannoin käytiin yksissä ikääntymisjuhlissa, isäntä (vielä siis juniori) täytti 40 v. Pihalla ja tien varressa oli varmaan 15 farmariautoa, ja sitten yksi normiauto. No, minkähän takia? Sen takia, että ne lapsiperheet saa sinne takaluukkuun mahtumaan kaikki rattaat, vaunut, yms tarvikkeet ja vielä vaikka matkalle pari laukkuakin, kun turvaistuimet vie takapenkiltä tilan.

Toisaalta ihmettelen, miten sen ikäisillä on enää niin pieniä lapsia. Vieraiden ikähaarukka (siis farmariautoilijoiden) oli jotain 35 - 43 v.. Me muut sitten mentiin taksilla, paitsi se yksi tuli sillä sedanilla.

Selvä juttu. Jos ei aiemmin ns nuoripari hanki farkkua, niin sitten viimeistään, kun predictorit näyttää kahta viivaa. Saman tien ostamaan farmaria.

Ja turha vetää nyt tähän sitä "mutta kun työvälineet" -juttua. Se sun akkuporakone mahtuu vaikka jalkatilaan, jos sille jotain käyttöä on.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Puhutaanhan mm. Ruotsissakin yleisesti perheautoista, esimerkki:

Årets Familjebil 2012 är två: Ford B-Max och Opel Zafira Tourer | Bil och trafik | Teknikens Värld


Linkki Teknikens Värld -lehden artikkeliin

Lisää esimerkkejä löytyy vaikka kuinka hakusanalla familjebil.

Jokainen autovalmistaja profiloi autonsa jollekin tietylle asiakasryhmälle. Esim. Volvon kohde on "Modern Family".
"The Volvo XC90 helped define the modern, family oriented 4x4 when it was launched in 2002,"
– The "One Tonne Life" project gives Volvo Cars the opportunity to study how the electric car fits in with a modern family's lifestyle.

Siis yllä olevaa viestiä siteeraten, perhe-auto on käytössä oleva termi.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Tässä komppaan täysin. Ottaisin vittuiluna jos joku nimittelis mun farkku-mallista autoa perheautoksi. 95%:sti ajan sillä yksin, eikä siinä ikinä ole ollut kaikki paikat kerralla varattu. Todella raivostuttava käsite tuo perheauto.

Tiedätkö muuten mikä on Volvolle se moderni perhe?
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ole hyvä, tässähän sitä.

Taannoin käytiin yksissä ikääntymisjuhlissa, isäntä (vielä siis juniori) täytti 40 v. Pihalla ja tien varressa oli varmaan 15 farmariautoa, ja sitten yksi normiauto. No, minkähän takia? Sen takia, että ne lapsiperheet saa sinne takaluukkuun mahtumaan kaikki rattaat, vaunut, yms tarvikkeet ja vielä vaikka matkalle pari laukkuakin, kun turvaistuimet vie takapenkiltä tilan.

Olipahan hieno tarina. Pointti ei tosin selvinnyt, mutta ei se mitään. Perheauto -termi on todellakin typerä. Keskiluokan farmari ei tarkoita todellakaan samaa kuin perheauto. Aika monella sattuu olemaan harrastuksia, jotka vaativat tilaa vievät välineet, jolloin farkku on itsestään selvä valinta. Jos sinun harrastus on akkuporakoneen käyttö, niin ok, mutta ei kannata vetää siitä liikaa yleistyksiä, etteikö muilla voisi olla isompia harrastusvälineitä. Muutenkin, aika harvassa ovat mallit, joissa sedan olisi jotenkin tyylikkäämpi kuin farkku. Eläkeläiset toki ajattelevat eri tavalla.

Perheauto -termi soveltuu korkeintaan näihin C-Maxeihin, Touraneihin, Zafiroihin ja muihin hirvityksiin. Niitä ei nyt voi ostaa kukaan muu kuin harmaaseen pukeutuva ja harmaan mielenlaadun omaava insinööri-perheenisä, ja hänkin luultavimmin vain vähintään yhtä harmaan vaimon painostuksesta, mutta on liian vässykkä väittääkseen vastaan ja ostamaan jonkun edes vähän menevämmän näköisen auton. Ja ennen kuin joku kommentoi tähän, kuinka käytännöllisiä kyseiset autot ovat, niin viittaan yllä olevaan insinööri-kohtaan.
 

julle-jr

Jäsen
Perheauto -termi soveltuu korkeintaan näihin C-Maxeihin, Touraneihin, Zafiroihin ja muihin hirvityksiin. Niitä ei nyt voi ostaa kukaan muu kuin harmaaseen pukeutuva ja harmaan mielenlaadun omaava insinööri-perheenisä, ja hänkin luultavimmin vain vähintään yhtä harmaan vaimon painostuksesta, mutta on liian vässykkä väittääkseen vastaan ja ostamaan jonkun edes vähän menevämmän näköisen auton. Ja ennen kuin joku kommentoi tähän, kuinka käytännöllisiä kyseiset autot ovat, niin viittaan yllä olevaan insinööri-kohtaan.
No eipä tuossakaan oikein pointtia ollut. Yksi merkittävimmistä ellei merkittävin kriteerihän näistä perusautoista puhuttaessa on juuri käytännöllisyys. Ei insinööriys tai harmaus näin ollen kovin vahvasti liity mainitsemiisi autoihin, ylivoimainen enemmistö kuitenkin ajaa jollakin perusautolla. Tietysti onhan se niinkin, että ylivoimainen enemmistö on jollain tavalla harmaata massaa, joten sinänsä ehkä tuossa jotain pointtia oli. Joka tapauksessa, autollahan matkustetaan paikasta toiseen ja silloin on olennaista kuinka käytännöllinen tämä matkustusväline on. Toki turvallisuus, taloudellisuus yms. ovat myös tärkeitä kriteereitä.

Kokonaan toinen asia sitten on, jos puhutaan jostain oikeista urheilu- ja luksusautoista, kuten Ferrareista, Aston Martineista jne. Perusauto kuitenkin on perusauto, ei se siitä muutu vaikka laitatkin perään jonkun sporttisen spoilerin tai pidät etusumuvaloja päällä kirkkaalla kelillä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Aika monella sattuu olemaan harrastuksia, jotka vaativat tilaa vievät välineet, jolloin farkku on itsestään selvä valinta. Jos sinun harrastus on akkuporakoneen käyttö, niin ok, mutta ei kannata vetää siitä liikaa yleistyksiä, etteikö muilla voisi olla isompia harrastusvälineitä. Muutenkin, aika harvassa ovat mallit, joissa sedan olisi jotenkin tyylikkäämpi kuin farkku. Eläkeläiset toki ajattelevat eri tavalla.

......

Perheauto -termi soveltuu korkeintaan näihin C-Maxeihin, Touraneihin, Zafiroihin ja muihin hirvityksiin. Niitä ei nyt voi ostaa kukaan muu kuin harmaaseen pukeutuva ja harmaan mielenlaadun omaava insinööri-perheenisä, ja hänkin luultavimmin vain vähintään yhtä harmaan vaimon painostuksesta, mutta on liian vässykkä väittääkseen vastaan ja ostamaan jonkun edes vähän menevämmän näköisen auton. Ja ennen kuin joku kommentoi tähän, kuinka käytännöllisiä kyseiset autot ovat, niin viittaan yllä olevaan insinööri-kohtaan.

Monta kertaa olen kaivannut nykyiseen sedaniini edellisen farmarin kuljetusominaisuuksia. Tätä olen kaivannut ehkä 20 kertaa kuluneen puolentoista vuoden aikana. Samaan aikaan esimerkiksi ilmastointia olen haikaillut 2-3 kertaa (tosin hellepäivien kotiympyröissä autoilut olen ajellutkin enimmäkseen kesäautollani katto auki). Kuljetuskapasiteetin (stw vs sedan) ero on huomattavan paljon suurempi kuin tavaratilan litramääräinen ero. Farmarilla voi ujuttaa esimerkiksi listoja tms. tarvittaessa takaluukun kuskinpuoleisesta nurkasta diagonaalisesti auton lävitse ja vaikkapa lyhyen matkan ajan sään salliessa apparin ikkunasta ulos. Kokeiltu on. Kuljetettavien listojen pituus voi näin ollen olla jopa kolmin-nelinkertainen verrattuna sedaniin.

Samaa mieltä myös ulkonäköseikoista. Minulle käyttöauto on vain "pakollinen kustannuserä", joten pyrin aina ostamaan yhdistelmän mahdollisimman vanha, teknisesti yksinkertainen (eli kustannusriskitön tarkoittaa esim. manuaalivaihteistoa) ja mahdollisimman vähillä kilometreillä. Nyrkkisääntönä, että auton arvonalenema saisi olla noin tuhat euroa vuodessa pitkällä aikavälillä, ja maksimi lyhyen aikavälin riski 5000 euroa (josta seuraa esim se ettei tarvitse kaskovakuutusta). Farmarit kestävät muotoilullaan aikaa (yleensä) huomattavasti paremmin kuin sedan. Ei sillä, että itselle olisi asialla väliä, mutta rouva on aavistuksen nolostelavampi. Ei kuitenkaan hänkään niin tyhmä ole että olisi turhamaisuusarvoihin valmis sijoittamaan kymppitonneja.

Lopussa mainittuihin tylsiin touraneihin jne. liittyy yleensä yksi mahtava ominaisuus: istumakorkeus. Sen kerran, kun olen tuon kokoluokan autoilla ajellut, niin niihin istuminen ja niistä nouseminen on merkittävästi mukavampaa kuin tavallisen korkuisiin henkilöautoihin. Taas se kesäautopoikkeus: eihän se kai koskaan voi olla riittävän matala... Toisaalta siinä se nouseminen ja laskeutuminen on siitä mukavaa ettei yleensä tarvitse väistää kattoa.

Aika ristiriitainen suhde autoihin allekirjoittaneella, täytyy myöntää. Rakastan vanhoja autoja, mutta lähes inhoan TULEVAISUUDEN vanhoja autoja...
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tässä komppaan täysin. Ottaisin vittuiluna jos joku nimittelis mun farkku-mallista autoa perheautoksi. 95%:sti ajan sillä yksin, eikä siinä ikinä ole ollut kaikki paikat kerralla varattu. Todella raivostuttava käsite tuo perheauto.
Eipä tuo farkku- eli farmariauto ole minun korvaani yhtään parempi nimitys, sillä harva "farmariautolla" ajava on maanviljelijä. Farmariautosta tulee lähinnä mieleen pickup-auto, jolla kuljetetaan heiniä hevosille ja lantaa pellolle.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Meillä on autona farmari, Volvo V50. Sitä ei hyvällä tahdollakaan voi sanoa perheautoksi. Vaimon kanssa kahdestaan tuo oli juuri sopivan kokoinen. Nyt, kun on perheessä lisäksi pieni lapsi, auto on auttamatta liian pieni, ja isompi auto onkin jo kiikarissa.

Eli farmari ei ole automaattisesti yhtä kuin perheauto. Perheautoksi sanoisin ennemminkin noita Ford C-Max-tyyppisiä tila-autoja.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Eli farmari ei ole automaattisesti yhtä kuin perheauto. Perheautoksi sanoisin ennemminkin noita Ford C-Max-tyyppisiä tila-autoja.

Juuri näin ja Grand C-Max-tyyppiset autot (itsellä liisari sellainen ajossa, omaksi en ostaisi ihan hevillä) ovatkin jo lesta-wagoneja. Joku tuossa ylhäällä jo kirosikin ko. ajokilla ajavat harmaiksi insinööri-nörteiksi, joten joudun ilmoittautumaan poikkeavaksi (tässäkin mielessä). Pakon sanelemana tuollaisella "muklukalla" tulee ajettua, enkä toisaalta haluaisi menettää mielenterveyttäni "kunnon" auton sisustan puolesta, kun kuitenkin joku mukuloista voi joskus huonosti automatkalla tai ainakin kaataa pillimehunsa tms. Paljon vähemmän vituttaa liisariauton sotkeentuminen + nololta mielestäni näyttää myös esim. 500-sarjan Bemari, jossa on kolme turvaistuinta ja mies ratissa. Summasummarum pers'aukisuus tässä(kin) asiassa on totta kai taustalla, mielellään sitä ajaisi jo nyt normaalimmalla kulkupelillä, mutta joutuu vielä pari pitkää vuotta kärvistelemään...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hassua, että joillain kasvaa kivekset näin paljon autoista ja autojen kokoluokista keskusteltaessa. Aika luonnollista, että mikäli muksuja on, tarvitsee tilaa enemmän kuin ilman muksuja, ja jos kuljettelee tavaroita paikasta toiseen, tarvitsee enemmän tilaa kuin tyyppi joka ei kuljettele tavaroita paikasta toiseen. Sitten taas on niitäkin, jotka ajelevat pienehköllä autolla, vaikka periaatteessa tarvitsisivat enemmän tilaa, ja niitä, jotka ajavat tarpeettoman tilavalla autolla.

Sinkulla saa vallan mainiosti olla farkku. Ja vaikken pidä tila-autojen ulkonäöstä, en tiedä käytännöllisempää autotyyppiä lapsiperheelle. Hakkaa farkut 6-0 monissa pikkujutuissa. Itse satun vain olemaan liian turhamainen hommatakseni sellaista, koska kuten sanoin, en pidä niiden ulkonäöstä. Mutta enpä tiedä, mitä harmaata niissä on verrattuna johonkin V50:een tai variant Passattiin. Enkä tiedä juuri urpompaa asiaa kuin tyypitellä jengiä kulkupelin mukaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Lopussa mainittuihin tylsiin touraneihin jne. liittyy yleensä yksi mahtava ominaisuus: istumakorkeus.
En tiedä tylsyydestä, mutta tuo on täysin totta. Mulla on ollut rapian vuoden Nissan Juke - ei ole ainakaan tylsän näköinen, ruma tai komia tyypistä riippuen - ja vaikkei se tila-auto ole millään mittarilla, on sen istumakorkeus kuitenkin henkilöautoa ylempänä. Huollon aikana kun ajelin pitkästä aikaa hatchbackilla, oli istumaan meneminen oikeastaan aika perseestä. Nopeasti siihen taas tottuisi, mutta tuli mieleeni, että taidan pitäytyä jossain hiukan korkeammassa mallissa tulevaisuudessakin. Mukavuustekijä siinä missä ilmastointi tai automaattivaihteistokin. Niin, jälkimmäisen haluan myös seuraavaan kaaraani. Noilla spekseillä tuleva auto on siis joku citymaasturi. Näyttäisi vain siltä, että tästä autosta on tulossa kohtalaisen pitkäaikainen. Tätä ennen kun on tullut vaihdettua kaaraa liki vuosittain, vähintään kahden välein.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Ketjun hakua ei suostu liian lyhyissä toimimaan, joten silläkin uhalla että on jo vanhaa asiaa:

Mikä on ratinvääntäjien kommentti VAG:n DSG-laatikoista? Olisi tarve vaihtaa nykyinen Fabio hieman isompaan ja tarjolla olisi 2007 Ocu Combi DSG6:lla. Ajettu 130 tkm.

Lykkäänkö käteni syvälle vai kannattako harkita?
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Olisi tarve vaihtaa nykyinen Fabio hieman isompaan ja tarjolla olisi 2007 Ocu Combi DSG6:lla. Ajettu 130 tkm.

Älä vaihda ainakaan tuon ikäiseen, todennäköisesti laatikko jo sökönä? Kannattaa vaihtaa facelift malliin, niin tuo DSG voi olla vielä ehjä? Nuo ensimmäisen sukupolven DSG:t eivät kestäneet sitäkään vähää, mitä nykyiset. Autoliikkeet eivät ota kovin mielissään tuon ikäisiä DSG laatikolla varustettuaja Ocuja, ellei niissä ole tehty remppaa?
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ketjun hakua ei suostu liian lyhyissä toimimaan, joten silläkin uhalla että on jo vanhaa asiaa:

Mikä on ratinvääntäjien kommentti VAG:n DSG-laatikoista? Olisi tarve vaihtaa nykyinen Fabio hieman isompaan ja tarjolla olisi 2007 Ocu Combi DSG6:lla. Ajettu 130 tkm.

Lykkäänkö käteni syvälle vai kannattako harkita?

Itselläni on 130tkm ajettu vm. 2004 Golf 2.0TDi DSG:llä ja auto saa säännöllisesti "runtua" Saksan autobaanoilla, eikä laatikossa ole ainakaan vielä ollut koskaan mitään hämminkiä. Ilmeisesti tuon ajan DSG:t ovat surullisen kuuluisia huonosta kestävyydestään, mutta minulla henk. koht. ei kyllä ole niistä mitään huonoa sanottavaa.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Onko kukaan rajannut farkussa etuosaa "erilleen" takatilasta tai löytyisiköhän jostain kuvallisia ratkaisuja tähän? Ihan näin ajatellen nykyisiä ja tulevia autoja.

Ajattelin ihan sillä, että puhaltimesta tuleva lämpö lämmittäisi etuosaa ja kuljettajaa, eikä suotta tyhjänä olevaa takaosaa.
Oon ajatellut ihan samaa. Oon havainnut ettei sisätilan lämppäri oikein jaksa sulattaa tuulilasia, vaikka on ohjeitten mukaan asennettu vänkärin jalkatilaan ja suunnattu yläviistoon. Tiedä sitten onko tuo 1300w hieman alimitoitettu farmariin, mutta tolpan sulake ei taida kestää isompia watteja. Parin tunnin luukuttamisen jälkeen varsinkin etusivuikkunat sulavat hyvin, mutta tuulilasi ei useinkaan tarpeeksi. Riippuu tietty vähän kelistäkin. Tuo takaosan rajaaminen voisi olla jonkunlainen ratkaisu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös