Loppuu turhat öljyn lisäykset vaihtovälillä. Kokeilkaapa.
Suorastaan masentavaa, kuinka harvaan tilavaksi sanottuun autoon mahtuu täysikokoinen bägi mukaan kaatamatta takapenkkiä. Erityisesti näissä kaikkein uusimmissa autoissa, joiden hinta on yleensä muutaman tonnin kalliimpi ja jotka koetaan ns. paremman väen autoiksi on joko 1) tavaratilan aukko liian pieni tai 2) kontti liian pieni. Ilmeisesti bägin mitoiksi on autotehtailla määritelty noin metrin korkeus.
Minulla ei ole koskaan ollut niin pientä bägiä.
Pakko heittää tänne väliin oma vankka näkemykseni luotettavista autoista.
ps. ajelen nykyisin vanhalla V8 BMW:llä ja remppaan sitä 5k€:llä. En koskaan saa rahoja takaisin, mutta onhan kiva ajella.
-duud-
Ajamisen iloa 35d tarjoaakin sitten ihan eri tavalla kuin V60 tai 320d. Tuo tuplaturbotekniikka tuntuu ajossa pitkälti samalta kuin iso, matalaviritteinen jenkkikasi, mutta edes reippaalla kaasujalalla ei löpöä pitäisi paljon enempää kymppiä sataselle mennä.
Ajokokemuskin voi nostaa hymyn korville, ainakin osalle meistä. Melko mukavaa mennä esim. duuniin, kun tulee hyvä fiilis vaikka nyt sitten V8:n pörinästä.
Niin totta. Mukavimmat ajofiilikset tulee kyllä 60-luvun vajaa 500-heppasesta amerikkalaisesta räyhänhengestä. Tosin ajo-ominaisuudet on suoraan helvetistä, motarille ei voi mennä ilman kuulosuojaimia ja bensaa menee kaupungilla vajaat 30-litraa satasella. Mutta näiden järkiautomiesten ilmeitä on mukava huomioida kun ajat liikennevaloissa vierelle. Kaasua painaessa koko auto hytkyy puolelta toiselle ja ne äänet, ne äänet: voi poijaat sentään.
Kyllä noissa V8:seissa on vaan sitä jotain.
Heh kiitos neuvosta. Käyn ostamassa sen 503.00 öljyn. Sen verran yksi tuttu vinkkasi ettei mitään motonetin omalla nimellä myytävää kuraa kannata sinne moottoriin kaataa.
Pakko heittää tänne väliin oma vankka näkemykseni luotettavista autoista.
Joo tosiaan tuohon Sebringin päädyin ja omani siis on vuosimallia -04.Muuten Sebring on kyllä loistava auto ajaa. Muutama pitempi pätkäkin tuli ajettua ja kuskinjakkara on tosiaan kuin sohvalle istahtais.
Kannattaa myös lukaista Chrysler-foorumia, josta varmaan on apua.
Aika jyrkkää kommenttia heität siihen nähden, että oma argumenttisi perustuu lauseeseen: "ei täytä millään tasolla liikkumisennormeja mitä itse elämälleni asetan." Itse voisin heittää saman kommentin sinun Bemaristasi - riippumatta mallista! Kerroit ihan tarpeeksi, jotta voin vilpittömästi sanoa: se ei täytä millään tasolla liikkumisennormeja mitä minä elämälleni asetan. Voisin todennäköisesti jopa haukkua sen omalta kantiltani "paskaksi vehkeeksi", mutta en viitsi...En kyllä oikeasti ymmärrä, kun kehut toisten puheiden perusteella autoja noin kokemuksen syvällä rintaäänellä. Lisäksi on aika iso porukka ihmisiä, joita se 1,6 Avensis ei oikeasti kiinnosta ollenkaan. Avensis on minun käyttööni täysin paska vehje, joka ei täytä millään tasolla liikkumisennormeja mitä itse elämälleni asetan.
Eihän tuo ole sitten Long Lifea? Koska Audihan kielsi Long Lifen käytön tuon vuosimallin (ja -07) 1.8T:ssä. Long lifessä kertyy sitä paskaa sinne koneeseen liikaa, verrattuna useammin vaihdettuihin normiöljyihin ja se tukkii sen öljysihdin. Koneessa ei kierrä öljy ja kaput... Googleta, ongelmia on ollut.
No en googlella ihan hirveästi löytänyt, mutta taidan soittaa Audi Centerin huoltoon ja kysyä mitä öljyä ne sinne laittaa ja ostaa samaa :D
En suosittele ainakaan samaa ostamaan, koska merkkihuolloilla on aivan omat öljynsä (siis omalla nimellä normaaleja kaupan merkkiöljyjä) ja sitä kautta myös omat hintansa niille. Voit maksaa neljästä litrasta 80 €:a?
No lähinnä se tieto, että mikä niistä VW 503/504/502.0 öljyistä on se oikea. Tuo eniten kiinnostaa.
No lähinnä se tieto, että mikä niistä VW 503/504/502.0 öljyistä on se oikea. Tuo eniten kiinnostaa.
Neste Oil ja Castrol tarjoavat hakua autosi rekisterinumeron perusteella.No katsopa vaikka täältä Teboilin sivuilta, mitä öljyä he suosittelevat? Taitaa olla muillakin öljy-yhtiöillä samanlaisia hakukoneita? Ja tässä Mobilin vastavaa hakukone, joka on hiukan kattavampi.
Osaisikohan joku kertoa tapahtumaketjun joka seuraa siitä kun haetaan henkilöauto ulkomailta? Tallinnasta olisi tarkoitus käydä ostamassa auto eikä myyjän palveluihin kuulu tullaus eikä rekisteröinti yms.
-Pitääkö ajaa heti tullin kautta kun tullaan maahan?
-Saapiko tullista siirtokilvet?
-Mitä asiakirjoja tullissa vaaditaan?
En jaksa alkaa etsimään tullin sivuilta tietoja joten jos joku tietää kertoa asian tiivistetysti niin kiitos!
Melkein suosittelisin välttämään Viroa ja kehottaisin hakemaan Saksasta. Monia hyvällä hintaa saatuja pommeja on Virosta tullut ja yllättävän paljon tee-se-itse virityksiä suht uusissakin autoissa.
Virosta ei ole kokemusta, mutta Pohjois-Saksassa tiellä talvisin käytettävä liuos on jotain lipeää ja kotelot on ihan pehkua vanhemmissa autoissa.
Ei ole mikään pakko hakea autoa Pohjois-Saksasta. Voi menee alaskin päin. Autovalikoima ainakin paranee etelään päin mentäessä. Olen omat autoni hakenut 150km säteellä Frankfurtista ja siellä ei paljoa edes lunta ole talvisin.
Lisäksi, saksalainen pesee autonsa huomattavasti suomalaista tunnollisemmin, erityisesti loskakelien aikaan. Virolaisista en tiedä, miten ahkeria auton pesijöitä ovat, mutta yleisesti ottaen Saksassa ei kovin paskaisia autoja juurikaan näe.
Yhtään autoa en ole ulkomailta tuonut, mutta kavereiden ja parin Vehon myyjänä toimivan kaverini kommenttien perusteella lähtisin ensin katsomaan autoa Ruotsista. Matkat halvemmat ja hyvällä tuurilla saattaa talvirenkaatkin plus tietenkin muita talvivarusteita jo löytyä. Näistä "nordic-paketeista" on tässä ketjussa keskusteltu aikaisemminkin. Saksassa silti varmasti paras valikoima.