Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 193
  • 19 022

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Ja ahdetulla bensakoneella varustettu auto on kovemmilla pakkasilla yhtä kylmä kuin dieselmoottorilla varustettu.

Paskat. Ei ole minun autoissani koskaan ollut kylmä. Jokainen ollut ahdetulla bensakoneella (ok, yksi viikon hairahdus oli), lämpenee muutamassa minuutissa, eikä dieselkoneinen auto pääse koskaan siihen samaan sisälämpötilaan.

Niitä ahdettuja on sellaisiakin, jotka on oikealla auton koneella varustettuja, eikä millään VAGinan yksnelosella ja ykskutosella.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
eikä dieselkoneinen auto pääse koskaan siihen samaan sisälämpötilaan.

Paskat. Ei ole koskaan mun dieselkoneella varustetussa VAG:ssa ollut vilu paria minuuttia pidempään. Ei tosin ollut ahdetussa bensakoneellakaan varustetussa VAG:ssa. Mutta dieselkone lämpenee nopeammin ja paremmin ainakin mun vertailussa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Paskat. Ei ole koskaan mun dieselkoneella varustetussa VAG:ssa ollut vilu paria minuuttia pidempään. Ei tosin ollut ahdetussa bensakoneellakaan varustetussa VAG:ssa. Mutta dieselkone lämpenee nopeammin ja paremmin ainakin mun vertailussa.

Jos sulla on uudehko diesel, niin siellä on sähkövastukset apuna lämmityksessä, mikä on varsn hyvä juttu.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Paskat. Ei ole minun autoissani koskaan ollut kylmä. Jokainen ollut ahdetulla bensakoneella (ok, yksi viikon hairahdus oli), lämpenee muutamassa minuutissa, eikä dieselkoneinen auto pääse koskaan siihen samaan sisälämpötilaan.

No ei ihan näinkään. Ainakin Mondeo TDCi koneella lämpenee mukavasti. Tosin Fordin dieselit tulevat jo tehtaan toimesta automaattisella webastolla varustettuina, joka kylmimpään aikaan pukkaa lisälämpöä käynnistyksen jälkeen tarvittavan ajan. Ja toki ne voi ajastaa tavallisen webaston tapaan ajotietokoneelta esilämmittämään, jos auto on ulkona. Ei ole palellut.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se on ihan sama minkälaiset sähkövastukset tai turbot autossa on, silti nopeiten lämpenee 240 Volvo. Kuumaa ilmaa tulee käytännössä startista lähtien.
Muutoin on sanottava, että Graingerin tarkoittamat Saabin bensaturbot lämpenee suht nopeasti, minulla on kokemusta samasta moottorista turbollisena tai ilman eikä niissä eroa sanottavasti ollut lämpenemisnopeudessa, toki modernit pienet bensaturbot on tosiaan ihan eriluonteisia moottoreita muutenkin.

Ja nyt on käyttöautona turbodiesel ilman mitään sähkövastuksia, kyllähän sekin lämpenee, mutta kauemmin se kestää. Onneksi on webasto niin ei ole tarvinnut mitään käyttökestotestejä tästä asiasta pitää.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Olen saanut myös huomata jos alla vähän tehokkaampi ja uudehko edellämainittu niin ihan helvetisti on pellejä liikenteessä jotka provosoituu jo nähdessään tälläisen auton, tullaan vierelle, ammutaan kierrokset huutaen keulille, ohi mennään ja jäädään eteen hidastelemaan jne. Onko se kauteutta vai mitä mutta ihan erilaista käytöstä kohdistuu allekirjoittaneeseen nyt kun silloin kun tuli ajeltua kansanautolla tahi jollain Focuksella. Ja voin taata että ajan tuolla liikenteessä ihan samalla tavalla kuin silloin pari vuotta sitten.
Mystisiä on nuo immeiset tuolla liikenteessä, ainakin pk-seudulla, pinna on kireällä jne.

_

Olen toisinaan törmännyt samaan ilmiöön, vaikkei BMW:ni ole mikään huipputehokas tai -kallis. Jostain syystä joidenkuiden on ihan pakko päästä Yariksellaan ohi, vaikka ajaisin vähän ylinopeuttakin ja vaikka Yaris-kuski joutuisi tuohon ohitukseen käyttämään autonsa kaikki mahdolliset voimavarat. Kun ajoin Citroënilla, samaa ei tapahtunut juuri koskaan. Enkä ole mielestäni juuri muuttanut ajotapaani. Edelleen pyrin ajamaan provosoimatta, provosoitumatta ja järki kädessä, joskin pieniin ylinopeuksiin myönnän syyllistyväni melko usein.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ja ahdetulla bensakoneella varustettu auto on kovemmilla pakkasilla yhtä kylmä kuin dieselmoottorilla varustettu. Ei meinaan tuollainen VAG:n 1.4 tsi kone paljoa jaksa lämpöä jakaa, kun pakkanen huitelee -20 asteessa. On suositeltavaa laittaa maskiin viimasuojat. Itse tein sellaiset (muovista), jotka laitetaan sisäpuolelle kiinni, niin ei näy ulospäin.

Mä taas allekirjoitan tämän täysin kun on tuollaisen presiis samanlaisen omistanut, menee lämpenemiseen -20 asteessa ehkä 20min kun samassa lämpötilassa perus 1.6 zetec foordi lämpenee noin 5 minuutissa.

Tuo on tosiaan vähän erilainen bensaturbo.

_
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Kas! Mun vanha metallihohtomusta leasing-autoni on tullut myyntiin, tuossa linkki YR-auton sivuille:

VW Golf Variant 2,0 TDI DSG JNE

On ihan oikeasti hyvä peli, ja on ajettu nätisti. Voin tarvittaessa vaikka antaa lisätietoja yv:llä jos on kiinnostusta. Vararenkaan päälle tavaratilaan jätin ne viimasuojatkin jotka ovat talvella ihan välttämättömät jotta moottori lämpenee nopeammin.
 
Viimeksi muokattu:

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Ja ahdetulla bensakoneella varustettu auto on kovemmilla pakkasilla yhtä kylmä kuin dieselmoottorilla varustettu. Ei meinaan tuollainen VAG:n 1.4 tsi kone paljoa jaksa lämpöä jakaa, kun pakkanen huitelee -20 asteessa. On suositeltavaa laittaa maskiin viimasuojat. Itse tein sellaiset (muovista), jotka laitetaan sisäpuolelle kiinni, niin ei näy ulospäin.

Joo, tosin tuo kylmyys taitaa olla juurikin noiden pienikokoisten bensaturbojen / dieselkoneiden ongelma. Oma kolmilitrainen diesel lämpiää talvella nopeasti.

Kertokaapa te autoilijat miksi helv Audi, BMW sekä Mersu kuskit ovat niin pällejä liikenteessä?(v. 2006)

Kerroppa, miksi Toyota/Nissan sun muut japsikuskit ovat ihan yhtä lailla pällejä siellä? Kaikkein eniten näitä ko. merkkejä näkyy maantiellä hinaamassa rekkojen perässä kiinni niin, ettei väliin varmasti mahdu, kun ollaan niin kannassa. Liekkö syynä sitten polttoaineessa "säästäminen", vaiko mikä. Koko paska siis pitää ohittaa jos ei halua jäädä ajelemaan satasen alueella sitä kahdeksaa kymppiä ja ylämäkiin vielä vähemmän.
 
Viimeksi muokattu:

profiler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Passat 2.0TFSI / 3.2V6

Tarkoituksena olisi katsella hyvin palvelleelle Focus ST:lle hieman tilavampaa vaihdokkia - sellaista jonka konttiin menee yhden sijasta kaksi kappaletta berninpaimenkoiria.

Perusspeksit on hinta alle 25k, kilometrit korkeintaan hieman 100 tonnin yli ja tosiaan iso kontti. Kilometrejä ei kauheasti vuosittain kerry, joten jossain määrin bensa houkuttaisi dieseliä enemmän.

Jollain tavalla nettilistauksia seurailemalla on silmään pistänyt nuo Passatin otsikossa mainitut bensafarmarit. Onkohan jotain tyyppivikaa, joka kannattaa huomioida ja miten nuo yleensä kestää? Toinen kysymys on yleisemmän tasoinen - onko auton piilossa olevan tekniikan kestävyyden kannalta tärkeämpiä kilometrit vai ikä? Eli toisin sanoen kannattaako samasta mallista, samalla hinnalla/varusteilla/näkyvällä kunnolla ottaa ennemmin 2006/90tkm vai 2008/140tkm versio?
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Jatkuuko hehkutus, vaikka merkkivalo on jo sammunut? Tuo oma auto tykkää pitää sitä vain muutaman sekunnin päällä, vaikka horkkaa olisi kolmekymmentä astetta, kun joissain autoissa palaa helposti minuutinkin.

Ja olen kyllä aika varma, että ne ei siinä muutamassa sekunnissa ole vielä kypsät kovilla pakkasilla. Ja itse tulpat on kyllä kunnossa.

Kyllä aika pitkältä ajalta kuulostaa jos minuutinkin hehkuttaa. Oma auto pitää niinikään muutaman sekunnin hehkua kolmenkympin pakkasilla ja se on täysin normaalia. Käsittääkseni hehkutus loppuu heti, kun valokin sammuu.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä aika pitkältä ajalta kuulostaa jos minuutinkin hehkuttaa. Oma auto pitää niinikään muutaman sekunnin hehkua kolmenkympin pakkasilla ja se on täysin normaalia. Käsittääkseni hehkutus loppuu heti, kun valokin sammuu.

Joo just ehtii nollakelissä hehkuvalon vilahduksen nähdä, kovemmilla pakkasilla sitten pari sekuntia palaa.
Eikös se ala olla vähän vanha juttu, että puheenpitäjä tms sanoo tilaisuuden lopun lähestyessä, että dieselmiehet voi lähteä hehkuttamaan, viisi minuuttia tämä vielä kestää. Haha.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ja olen kyllä aika varma, että ne ei siinä muutamassa sekunnissa ole vielä kypsät kovilla pakkasilla. Ja itse tulpat on kyllä kunnossa.
Eikös noi hehkutulpat lämpene satojen asteiden lämpötilaan, en nyt tähän hätään muista kuinka kuumaksi ne lämpenevät, muistaakseni jopa lähemmäksi tuhatta astetta.
Eli mielestäni siinä tuskin on ajallisesti suurta eroa alkavatko ne lämpenemään -20 asteesta vai +30 asteesta.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Sitikka ilmoitti jostain pakokaasun poistojärjestelmän viasta. Vihtiiköhän tuolla ajaa vai pitääköhän kiikuttaa samantien huoltoon?
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Väitivät mulle että nykyaikaisiin diiseleihinkin kannataa lorauttaa tankkauksen yhteydessä ihan pikku tippa 2t-öljyä, kuulemma voitelee suuttimia. Ymmärrän että diesel on ns.kuivaa mutta onko tosta mitään hyötyä omassa autossa joka on 2005 ford mondeo 2.0 tdci.
Äijä väitti vielä että jopa kulutus tippuu hieman mutta siihen en kyllä usko...
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Onkos kukaan ajellut tuommoisella uuden korimallin Astra-farkulla? Minusta se on aika hyvännäköinen Sport-varusteilla. Sitä kaksilitraista dieseliä hiukan harkitsen täsä ny. Opelin sivuille tästä

Ihan kiva auto se oli ajella, suosittelen ainakin käymään koeajolla. Talviautona ehkä tuntui paremmalta kuin kesällä, enkö oikein osaa tarkemmin eritellä miksi, mutta tälläinen jälkimaku autosta jotenkin jäi...

Kokemusta itselläni on kylläkin ainoastaan 140hp bensaturbosta, mutta kaikki huonot puolet mitkä siittä mieleen tulee liittyvät tuohon moottoriin. 30tkm ja 1.5v se palveli ilman vikoja.

Vaihdoin lähinnä kilometrien rajun lisääntymisen takia e60 diesel-bemariin...
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sitikka ilmoitti jostain pakokaasun poistojärjestelmän viasta. Vihtiiköhän tuolla ajaa vai pitääköhän kiikuttaa samantien huoltoon?
Ei se ajoa keskeytä, bootin jälkeen voi ilmoitus hävitä tai sitten ei. Mutta tuo voi johtua niiiiin monesta eri syystä, ettei voi tarkkaan ennustaa, mikä sun patongissasi on vikana. Mulla oli yhdessä pytyssä suihkusuutin finaalissa, mikä johti muutamassa viikossa kyydin lopulliseen katkeamiseen. Koko ajan paheni nykiminen ja hyytyily. Toisilla ei ole tullut sen kummempaa kuin se ilmoitus.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Ei se ajoa keskeytä, bootin jälkeen voi ilmoitus hävitä tai sitten ei. Mutta tuo voi johtua niiiiin monesta eri syystä, ettei voi tarkkaan ennustaa, mikä sun patongissasi on vikana. Mulla oli yhdessä pytyssä suihkusuutin finaalissa, mikä johti muutamassa viikossa kyydin lopulliseen katkeamiseen. Koko ajan paheni nykiminen ja hyytyily. Toisilla ei ole tullut sen kummempaa kuin se ilmoitus.

Kävin tankilla ja sitten koko ongelma hävisi, kuin tuhka tuuleen. Joka tapauksessa pitää auto viedä kilometrien myötä huoltoon, joten eiköhän tämäkin seikka selviä.
 

Reilander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja sen häijyt haittalevyt
Jatkuuko hehkutus, vaikka merkkivalo on jo sammunut? Tuo oma auto tykkää pitää sitä vain muutaman sekunnin päällä, vaikka horkkaa olisi kolmekymmentä astetta, kun joissain autoissa palaa helposti minuutinkin.

Ja olen kyllä aika varma, että ne ei siinä muutamassa sekunnissa ole vielä kypsät kovilla pakkasilla. Ja itse tulpat on kyllä kunnossa.
Hmm.
Miten minulla on sellainen muistikuva, että esim. VAG:n vempeleet aloittavat pakkasilla jonkun esihehkutuksen jo kuskin oven avauksesta.
Tai sitten muistelen omiani.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Käsittääkseni hehkutus loppuu heti, kun valokin sammuu.

Ei ihan. Kyllä hehkut on "päällä" ihan normaali ajossakin. Itselle tämä tuli yllätyksenä, mutta kun etsittiin vikaa Golf V 2.0 TDI kevyeeseen värinään nytkähtelyyn, kun auto on tyhjäkäynnillä kylmässä, niin selvisi että pari hehkua oli pimeänä ja ne uusimalla, värinä ja nytkähtely hävisi. Ts. kyllä ne on käytössä auton ollessa käynnissä.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Kakkosautoa ostamassa. viimeks olin sellaista hankkimassa keväällä mut vaihdoinkin ykkösauton.

Hintaluokka on pudonnut hiukan ku tuli ostettua vähän kalliimpi toinen auto. Eli sellainen 3000-6000
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Kakkosautoa ostamassa. viimeks olin sellaista hankkimassa keväällä mut vaihdoinkin ykkösauton.

Hintaluokka on pudonnut hiukan ku tuli ostettua vähän kalliimpi toinen auto. Eli sellainen 3000-6000

Sama. Noin 4000-5000 euron tila-auto haussa. Esim. mallia Citroen Berlingo.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös