Hah, kuulostaa ihan siltä että olet käynyt Magneetissa.. Kolme tai neljä kertaa olen ollut autoa sieltä kiinnostunut ostamaan ja joka kerta on jäänyt tuollainen fiilis. Aika paljon on tullut autoliikkeissä asioitua, enkä muista kertaakaan saaneeni missään muualla yhtä huonoa palvelua kuin tuolla saa joka kerta. Ihme homma.
Itse valitsisin noista vaihtoehdoista heittämällä seatin. Paljon enemmän meininkiä kuin mainitsemissasi kilpailijoissa, varsinkin kone, vaihteisto ja ulkonäkö aika selkeästi edellä.
Asioin Herttoniemen Seat Centerissä, mutta Jazzin koeajo tapahtuu Magneetissa, joten ihan kiva odotella miten siellä asiakkaaseen suhtaudutaan. Nimenomaan ihmetyttää kun on liikkeellä ns. tositarkoituksella ja tuntuu, että pitäisi itse ottaa ostosta/myynnistä provikat ja laittaa myyjä vaan allekirjoittamaan paperit.
Olen pitkälti samaa mieltä kanssasi Ibizasta. Ulkonäkö ja tietty auton yleinen särmikkyys on kyllä muita vaihtoehtoja edellä + vaihteisto sopi autoon tosi hyvin ja automaatti onkin yksi kriteeri uuteen autoon.
Onko VW Polo sitten poissuljettu vaihtoehto? Sisältä laadukkaamman oloinen ja loput asiat onkin lähinnä makuasioita sillä tekniikka on aika lailla yhteneväinen.
Yariksen mallistosta en miettisi muita vaihtoehtoja kuin hybridiä. Se on kaupunkiautoksi loistava valinta ja tuo hybriditeknikka on Priuksessa ja Auriksessa todettu kestäväksi. Vähän joutuu ekstraa maksamaan, mutta maksaa se itsensä kuitenkin takaisin verojen ja kulutuksen osalta.
VW Polo on kokeiltu myös alkukesästä kun oli esittelyauto myynnissä. Ihan kiva auto ja tosiaan VAG:n autona Polo ja Ibiza on sisaruksia, mutta jotenkin Ibiza miellyttää näistä enemmän silmääni. Polo on tehty ehkä hieman tylsäksi
minun makuuni.
Tänään kävin ajamassa tuon hybrid-Yariksen ja täytyy sanoa, että yllätyin positiivisesti. Mitään aiempaa kosketuspintaa hybrideihin ei ollut, ehkä jopa pientä ennakkoluuloa. Auto oli kuin tehty kaupunkiin ja kulutuslukemia ajon aikana tarkkaillessani yllätyin kuinka paljon vähemmän tuo kulutti jo esimerkiksi Ibizaan verrattuna. Normaali Yaris putosi leikistä pois ja nyt Toyotan vaihtoehto on tuo hybrid. Tietysti sen hinta on hieman korkea pikkuautolle, mutta katsellessani vakiovarusteita, niin en tuohon muuta tarvitse lisää kuin metallivärin (tässätapauksessa helmiäisvärin) ja lohkolämppärit+sisätilan pistokkeen. Kokonaisuudessaan hintaa tuli Style-varustelulla karvan yli 24k€.
Viimeisenä mennään perjantaina ajamaan Jazzia. Omat fiilarit tuosta autosta on ennakkoon kaikkein pliisuimmat. Tavaraahan tuo pystyy kätkemään sisäänsä aika kiva määrän kokoonsa nähden, mutta muuten vaikuttaa vähän tylsältä. Tyttöystävän suosikkihan tuo Jazz alunperin oli, mutta tämänpäiväinen Yaris oli myös kovasti hänen mieleen.
Hybridi-Yariksen jos olisi tänään tilannut, niin auton olisi saanut ensivuoden puolella. Aika pitkät on odotusajat moiseen, normiversion saa kullemma 1-2kk odotuksella.