Mainos

Autoiluketju

  • 3 337 250
  • 19 050

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Peugeot 406, 2.0 100kw. Ihan mukava peli tuli hommattua, mutta nyt olisi edessä vissiin kytkinremontti. Ihmeellistä ääntä pitää varsinkin liikkeelle lähdöissä, mutta jostain syystä isommilla vaihteilla ei. Ilmeisesti koko kytkin pitäisi uusia? Kellään mitään arvioita paljon tuommonen kustantaisi? Selviääkö alle 500 eurolla?

Selvitä ihan ensin, että kytkinasetelma on oikeasti viallinen+älä vie mihinkään merkkimarmorikorjaamoon, niin 500e pitäisi riittää ja jää vielä muutama kymppi taskuunkin. Isolla vaihteella kaasu pohjaan nopeasti ja luistamisen huomaa heti.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Pakko kysyä kyllä lähes todella tyhmä kyssäri mutta kun ei ole ennen tullut eteen niin ei.
Eli vm. 2007 autoni ensimmäinen "oma" katsastukseni on tulossa vastaan ja lähinnä kiinnostaisi tietää että mitä sitä nyt oikeastaan pitääkään katsastaa, ovatko nuo päästömittaukset ja OBD-mittaukset tosiaan pakolliset vuosittain ja ovatko nuo siis nyt toisensa poissulkevia? Katsastusta varattaessa voi molemmat varata samalla kertaa mutta vähän niin olen ollut tulkitsevani että vain toinen tarvitaan ja ilmeisesti OBD on se pakollinen?

Muuten asemien välillä ei nyt näytä olevan mitään aitoa hintakilpailua, joten pitänee vain katsastaa siellä mikä maantieteellisesti näyttää sopivimmalta.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pakko kysyä kyllä lähes todella tyhmä kyssäri mutta kun ei ole ennen tullut eteen niin ei.
Eli vm. 2007 autoni ensimmäinen "oma" katsastukseni on tulossa vastaan ja lähinnä kiinnostaisi tietää että mitä sitä nyt oikeastaan pitääkään katsastaa, ovatko nuo päästömittaukset ja OBD-mittaukset tosiaan pakolliset vuosittain ja ovatko nuo siis nyt toisensa poissulkevia? Katsastusta varattaessa voi molemmat varata samalla kertaa mutta vähän niin olen ollut tulkitsevani että vain toinen tarvitaan ja ilmeisesti OBD on se pakollinen?

Muuten asemien välillä ei nyt näytä olevan mitään aitoa hintakilpailua, joten pitänee vain katsastaa siellä mikä maantieteellisesti näyttää sopivimmalta.

Ainakin bensa-autossa pitää olla molemmat mittaukset. Ja suosittelen tekemään ne jossain pajalla ennen sitä katsastusta, koska siinä OBD:n mittauksessa on sellainen hauska juttu, että jos sieltä obd-mittauksesta tuleekin jotain ulos (esim. joku hetkellinen vika, joka on itsestään poistunut, mutta on tallentunut obd:lle) niin se katsastusmies saattaa olla antamatta leimaa.

Jos itse olen oikein ymmärtänyt niin OBD on nimenomaan sen auton "tietokoneen" lokitiedot ja päästömittaukset taas otetaan suoraan pakoputkista. Ja jos haluat varmistaa, että saat päästömittauksista samantien hyvät tulokset niin kannattaa käyttää sitä moottoria kovilla kierroksilla pari-kolme kilometriä juuri ennen mittauksia.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Muuten asemien välillä ei nyt näytä olevan mitään aitoa hintakilpailua, joten pitänee vain katsastaa siellä mikä maantieteellisesti näyttää sopivimmalta.
Kyllä siinä kympin tai pari saattaa säästää, jos vähän vertailee hintoja tai löytää tarjouksen.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Ainakin bensa-autossa pitää olla molemmat mittaukset. Ja suosittelen tekemään ne jossain pajalla ennen sitä katsastusta, koska siinä OBD:n mittauksessa on sellainen hauska juttu, että jos sieltä obd-mittauksesta tuleekin jotain ulos (esim. joku hetkellinen vika, joka on itsestään poistunut, mutta on tallentunut obd:lle) niin se katsastusmies saattaa olla antamatta leimaa.

Jos itse olen oikein ymmärtänyt niin OBD on nimenomaan sen auton "tietokoneen" lokitiedot ja päästömittaukset taas otetaan suoraan pakoputkista. Ja jos haluat varmistaa, että saat päästömittauksista samantien hyvät tulokset niin kannattaa käyttää sitä moottoria kovilla kierroksilla pari-kolme kilometriä juuri ennen mittauksia.

Ja sekä OBD- että pakokaasumittaukset ovat voimassa kolme kuukautta eli, jos rassi ei mene jostain syystä läpi, ei noita tarvitse teettää heti uudelleen.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
No prkl, aina sitä sitten oppii uutta ja mukava satasen laskuhan tuostakin sitten tulee molempine mittauksineen. Itse jo vähän ymmärsin niin ettei moderneissa autoissa tarvittaisi pakokaasumittausta mutta ilmeisesti sitten niin, elämä on.
 

Mogly

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hei JA:n karvanoppa veljet :)

Ajattelin tulla suuremman tiedon toivossa kysymään teiltä, että mahtaisiko jollain olla kokemuksia/näkemyksiä Chrysler SEBRING mallista ja mk2 korista?

Oon katsellut paria vm 04 ja 05 olevia kyseisen mallin kulkinetta ja toivoisin mielipiteitä ja kokemuksia myös täältä, etten ihan turhaan mene sikaa säkissä ostamaan.

Niin ja tosiaan jos Chryslerin automaatti vaihteistosta olisi jotain nippelitietoa, niin mielelläni kuuntelen.

Toki kyllähän se auto tulee koeajaa ja renkaita potkia ennen ostoa.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Ja heitetään ite tästä perään, että lukisin mielellään käyttökokemuksia 2000-luvun alkupuolen Seat Ibizoista sekä Opel Astroista. Budjetti on laskenut tuonne 3000e kieppeille alun 6000e jälkeen, ja nuo edellä mainitut mallit 2000-luvun molemmin puolin sopisivat tuohon hintahaarukkaan.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Ja heitetään ite tästä perään, että lukisin mielellään käyttökokemuksia 2000-luvun alkupuolen Seat Ibizoista sekä Opel Astroista. Budjetti on laskenut tuonne 3000e kieppeille alun 6000e jälkeen, ja nuo edellä mainitut mallit 2000-luvun molemmin puolin sopisivat tuohon hintahaarukkaan.

Osaatko tehdä itse autoille mitään? Tai tiedätkö halpaa pajaa? Jos, niin ei muuta kuin kolme tonttua tiskiin ja ooppeli/seatti alle.
 

Mogly

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja heitetään ite tästä perään, että lukisin mielellään käyttökokemuksia 2000-luvun alkupuolen Seat Ibizoista sekä Opel Astroista. Budjetti on laskenut tuonne 3000e kieppeille alun 6000e jälkeen, ja nuo edellä mainitut mallit 2000-luvun molemmin puolin sopisivat tuohon hintahaarukkaan.

Itse suosisin Ibizaa, en itse kyseisen mallista autoa ole omistanut. Mutta kavereilla joilla tuota Ibizaa sekä Leonia on ollut ei ole ollut pahaa sanottavaa ko autosta.

Itsekin tuollaista Ibizaa vm 05 olen tässä pitänyt hyvänä vaihtoehtona tuolle Chryslerin ostamiselle, lähinnä plussaa siitä että varaosia luulisi saavan suht helpolla Seatin kuuluessa VAG-konserniin.

Ja kun pikaisesti vilkaisin Motonetin sivuja, niin ei hirveissä hinnoissa sielläkään varaosat näyttäisi pyörivän. Eli jos ruuvimeisseli ja muut yleistyökalut pysyy kädessä niin ei pitäisi hirveän kalliiksi ylläpito tulla.

Varaosien hintoja Ibizaan a la Motonet

Ja Opelista yhden omistaneena voin sanoa että en toista aijo vahingossakaan hankkia, tuo Saksan mosse.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Itse suosisin Ibizaa, en itse kyseisen mallista autoa ole omistanut. Mutta kavereilla joilla tuota Ibizaa sekä Leonia on ollut ei ole ollut pahaa sanottavaa ko autosta.

Itsekin tuollaista Ibizaa vm 05 olen tässä pitänyt hyvänä vaihtoehtona tuolle Chryslerin ostamiselle, lähinnä plussaa siitä että varaosia luulisi saavan suht helpolla Seatin kuuluessa VAG-konserniin.

Makuasioistahan ei kannata kiistellä, mutta pysyisin näin järkevästi ajateltuna hyvin kaukana Sebringistä. Ei ole sieltä luotettavimmasta päästä. Ja vertaa esim. jonkin Ibizaan mikä on perusvarma kosla ja jossa tekee takajarrurempan viidellä kympillä, niin ei voi puhua enää kalliista varaosista.

Ja Opelista yhden omistaneena voin sanoa että en toista aijo vahingossakaan hankkia, tuo Saksan mosse.

Juu ei kannata. Noi Ecotecithän on surullisen kuuluisia siitä että jossain vaiheessa ei niille koneille voi enää tehdä mitään kun ovat entisiä ja sulla on sitten pelkkä kori siinä pihassa seisomassa kun moottori on lauennu.
 

Mogly

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Makuasioistahan ei kannata kiistellä, mutta pysyisin näin järkevästi ajateltuna hyvin kaukana Sebringistä. Ei ole sieltä luotettavimmasta päästä.

Lähinnä itsekkin olen tuota Chryslerin laatua miettinyt, toisaalta Neon mallihan on ollut Chryslerille se murheenkryyni, ei käsittääkseni niinkään muut mallit kuten Sebring.

Kävin tuota Sebringiä koeajamassa eilen ja tuntui todella mukavalta ajettavalta, aika "laivalta" tosin ja kuskinjakkara oli kuin olisi kotisohvalle istunut.
Oli hyvässä kunnossa ja jakopään hihna vaihdettu 30tkm sitten ja huoltokirja oli täydellisenä, joten niistä plussaa.

Käytön jälkiä oli jonkun verran mutta ei mitään ihmeempiä, kuitenkaan kun muistetaan ettei auto pakasta ole vedetty vaan kahdeksan vuotta vanha.

Kellään havaintoa edullisesta ilmastoinnin täyttöhuollosta pk-seudulla, jossa vaihdetaan myös suodattimet etc täytön yhteydessä?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kellään havaintoa edullisesta ilmastoinnin täyttöhuollosta pk-seudulla, jossa vaihdetaan myös suodattimet etc täytön yhteydessä?

Radiossa ainakin pyörii joku AH Auton (oisko espoon keskustassa) mainos jossa mainostetaan ilmaistointihuolto 49€. En sitten tiedä mitä tuohon sisältyy.
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kellään havaintoa edullisesta ilmastoinnin täyttöhuollosta pk-seudulla, jossa vaihdetaan myös suodattimet etc täytön yhteydessä?

Missään ei ymmärtääkseni sisälly huollon yhteyteen raitisilmasuodattimen vaihto/kuivaimen vaihto. Jos haluat ne vaihdettavaksi, niin kannattaa kysyä erikseen. Raitisilmasuodatin vaihdetaan käytännössä joka huollon yhteydess, joten siitä nyt ei varmaan suurempaa hyötyä ole ja tuo kuivain sitten taas riippuu käytännössä siitä, onko koska viimeksi vaihdettu.

Noiden tarjousten kanssa kannattaa olla tarkkana. Villi huhu kertoo (en todella tiedä todenperäisyydestä), että jossain erikoistarjouksessa hinta oli pitänyt sisällään vain X määrän kylmäainetta ja loput meni sitten ihan velotuksella.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Noiden tarjousten kanssa kannattaa olla tarkkana. Villi huhu kertoo (en todella tiedä todenperäisyydestä), että jossain erikoistarjouksessa hinta oli pitänyt sisällään vain X määrän kylmäainetta ja loput meni sitten ihan velotuksella.

Ei kai toi mikään "tornarikaan" ole vaan yleinen käytäntö, öljyn vaihtotarjouksetkin sisältävät käytännössä aina 3,5-4 litraa öljyä ja ylittävästä määrästä veloitetaan erikseen.
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ei kai toi mikään "tornarikaan" ole vaan yleinen käytäntö, öljyn vaihtotarjouksetkin sisältävät käytännössä aina 3,5-4 litraa öljyä ja ylittävästä määrästä veloitetaan erikseen.

Näinpä. Ja ohjauskulmien mittaus on monesti joku 35€, mutta ei sisällä säätöä. Helvetin hyviä tarjouksia. Eivät vaan kovin kattavia. En tosin itse ymmärrä, että voiko tuolla systeemillä saada muuta kun epäkiitollisia asiakkaita, mutta vittuako se toisaalta mulle kuuluu.

Vain tänään: kahvikuppi 20snt, hinta pitää sisällään pahvimukin. Kahvista velotamme erikseen 1€/dl.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ja heitetään ite tästä perään, että lukisin mielellään käyttökokemuksia 2000-luvun alkupuolen Seat Ibizoista sekä Opel Astroista. Budjetti on laskenut tuonne 3000e kieppeille alun 6000e jälkeen, ja nuo edellä mainitut mallit 2000-luvun molemmin puolin sopisivat tuohon hintahaarukkaan.
Pari vuotta tuli jokunen vuosi sitten ajettua -01 vuoden Astra farkulla. Ihan hyvä peli ajaa ja sattu vielä suht viaton yksilö. Tosin Opelin osat ja huollot ovat edullisimmasta päästä. Astra lienee Ibizaa tilavampi ja ruostekaan ei 2000-luvun Astroissa ole enää ongelma.
Vanha maine tosin taitaa painaa monien mielipiteissä..

Tuon ikäistä Astraa harkitessa kannattaa ehkä ottaa joku muu kuin 1.6 16v bensakone, koska se on aika herkkä karstoittumaan, jos on ollut kaupunkipyörityksessä. Seurauksena on usein ainakin EGR-venttiilin toimintahäiriöt. Ilmastointi on jo useimmissa 2000-luvun alkupuolen Astroissa, mutta kannattaa tsekata mahdolliset vuodot tai toiminta ylipäätänsä, koska mikrokytkin voi noissa joskus hajota. Jarrut ja alustan osat ovat halpoja ja helppo vaihtaa, joten niihin ei kannata juurikaan takertua.
Itse ainakin suosittelen Astraa tuohon budjettiin, mutta tietyt jutut kannattaa tsekata, kuten kaikkien autojen kohdalla.
 

#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lähinnä itsekkin olen tuota Chryslerin laatua miettinyt, toisaalta Neon mallihan on ollut Chryslerille se murheenkryyni, ei käsittääkseni niinkään muut mallit kuten Sebring.

Kävin tuota Sebringiä koeajamassa eilen ja tuntui todella mukavalta ajettavalta, aika "laivalta" tosin ja kuskinjakkara oli kuin olisi kotisohvalle istunut.
Oli hyvässä kunnossa ja jakopään hihna vaihdettu 30tkm sitten ja huoltokirja oli täydellisenä, joten niistä plussaa.

Käytön jälkiä oli jonkun verran mutta ei mitään ihmeempiä, kuitenkaan kun muistetaan ettei auto pakasta ole vedetty vaan kahdeksan vuotta vanha.

Itse ajelin vuoden verran vm. -05 Sebringillä, jonka vaihdoin viime syksynä pois. Ainakin oma yksilöni oli erittäin luotettava ja ainoa ongelma mikä tuli vastaan oli taka iskareiden kiinnikkeet, jotka ovat alkuperältään erittäin hatarat. Ilmeisesti tyyppivika. Kannattaa tarkastaa onko niitä vaihdettu tai missä kunnossa alkuperäiset on.

Muuten Sebring on kyllä loistava auto ajaa. Muutama pitempi pätkäkin tuli ajettua ja kuskinjakkara on tosiaan kuin sohvalle istahtais.
Miinus puolena lisäksi vielä on kohtalaisen korkea polttoaineen kulutus, joka sai minutkin vaihtamaan auton pois kun kilometrit lisääntyi.
Mutta jos suuri kulutus ei haittaa ja haluaa erittäin ajomukavan auton niin voin kyllä suositella.

Kannattaa myös lukaista Chrysler-foorumia, josta varmaan on apua.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Auttakaa avutonta.

Pitäisi lisätä öljyä omaan autoon. Kyseessä on Audi A4 Avant -06 1.8T 103kw ja löysin ohjekirjasta, että näyttäisi käyvän VW 503.00 öljy...

Auto-Wikistä löysin listauksen noista öljyistä niin käykö tuohon omaan autoon myös toi VW 503.01 öljyt vai pitääkö ehdottomasti olla VW 503.00?
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Auttakaa avutonta.

Pitäisi lisätä öljyä omaan autoon. Kyseessä on Audi A4 Avant -06 1.8T 103kw ja löysin ohjekirjasta, että näyttäisi käyvän VW 503.00 öljy...

Auto-Wikistä löysin listauksen noista öljyistä niin käykö tuohon omaan autoon myös toi VW 503.01 öljyt vai pitääkö ehdottomasti olla VW 503.00?
Kuka näistä öljyjen numeroista mitään ymmärtää... Itse ajelen aina öljypurkki takakontissa ja yleensä niissä on listattuna kaikki laatuluokitukset, jotka kyseinen litku täyttää. Yhdessä purkissa lukee jotain tämänsuuntaista: "Täyttää vaatimukset ACEA C2/C3/A3/B3/B4/A5/B5, API SL/SM, BMW Longlife 04. MB 229.31/229.51, VW 504.00/507.00/502.00/503.00/503.01/505.00/506.00 sekä API SL/SM."

Yksi autoja työkseen huoltava kaveri aina sanoo, että "kunhan siellä jotain öljyä on", mutta itse valitsisin kyllä öljyn, joka täyttää ohjekirjassa listatun laatuluokituksen. Eli jos öljypurkissa ei 503.00:aa lue, niin en sitä sinne laittaisi.


Terveisin,
Öljynjanoisen Audin omistaja.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuka näistä öljyjen numeroista mitään ymmärtää... Itse ajelen aina öljypurkki takakontissa ja yleensä niissä on listattuna kaikki laatuluokitukset, jotka kyseinen litku täyttää. Yhdessä purkissa lukee jotain tämänsuuntaista: "Täyttää vaatimukset ACEA C2/C3/A3/B3/B4/A5/B5, API SL/SM, BMW Longlife 04. MB 229.31/229.51, VW 504.00/507.00/502.00/503.00/503.01/505.00/506.00 sekä API SL/SM."

Yksi autoja työkseen huoltava kaveri aina sanoo, että "kunhan siellä jotain öljyä on", mutta itse valitsisin kyllä öljyn, joka täyttää ohjekirjassa listatun laatuluokituksen. Eli jos öljypurkissa ei 503.00:aa lue, niin en sitä sinne laittaisi.


Terveisin,
Öljynjanoisen Audin omistaja.

Heh kiitos neuvosta. Käyn ostamassa sen 503.00 öljyn. Sen verran yksi tuttu vinkkasi ettei mitään motonetin omalla nimellä myytävää kuraa kannata sinne moottoriin kaataa.
 

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
Pakko heittää tänne väliin oma vankka näkemykseni luotettavista autoista.
Sukulaiseni on ollut pitkään autoalalla työssä ja sitä kautta on syntynyt varsin selkeä kuva siitä, mitkä autot ovat keskimääräisesti muita parempia/huonompia luotettavuudeltaan niitä vertaillessa ihan puolueettomasti puhtaasti kokemukseen pohjautuen.
Jotkut haluavat tietysti autoiltaan jotain muuta kuin silkkaa luotettavuutta ja huolettomuutta, mutta jos vaakakupissa tärkeimpänä on käyttövarmuus ja luotettavuus niin kyllä silloin Toyota, Nissan ja VW ovat merkkeinä ne joista kannattaa lähteä etsimään sitä helmeä yksilöä. Tämä pätee nyt käytettyihin (ei kuitenkaan loppuunajettuihin) yksilöihin. Uutenahan melkein minkämerkkiset autot tahansa palvelee sen takuuaikansa aika pomminvarmasti. Tosin poikkeuksena voin mainita Kiat, se 7 vuotta on ylimitoitettu takuu ja sen voimassa pitääkseen saa niistä jatkuvista huolloista maksaa itsensä kipeäksi.
Mutta tosiaan, esim Toyota Avensis joka on mielestäni varsin aliarvostettu auto, on käytettynä aivan uskomattoman luotettava. Sukulaisellani on ollut uudesta asti vm. 2000 VVTi-tyyppisellä 1,6 -koneella ja nyt 12 vuotta myöhemmin kun mittarissa on 322 tkm, ei mitään muuta ole siihen tarvinnut tehdä kuin normaalihuollot. Kytkinkin on alkuperäinen ja kone kun on ketjulla, kuten nissaneissa myös, ei ole kuluja edes remminvaihdoista. Jotkut pitää Avea tylsänä autona joka ei ole mutu-tietojen mukaan edes hyvä ajettava, mutta kyllä se on pötypuhetta sillä monia veivejä ajaneena voin sanoa että kyllä se on täysin ok-ajettava ilman muuta. Avensikset muuten eivät myöskään ruostu kuten esim. Fordit ym. Euroautot. Jos haluaa sitten hieman vaatimattomamman ajettavan mutta luotettavan auton kuitenkin vähän Avea halvemmalla, on hyvä valinta Nissanin Primera. Ne taas jotka voivat sietää satunnaisia pikkuvikoja hieman em. useammin, kuitenkin varmalla perustekniikalla, voivat järkevänä valintana poimia VW:n ajokikseen. Arkiautoja joissa on erittäin hyvä ajotuntuma. Näitä oli omien ja autoalalla työskentelevän sukulaiseni vahvan kokemuksen perusteella pakko tulla kehaisemaan ja ehkä samalla antamaan osviittaa jollekin joka ei tietoa tai kokemuksia autoista juuri omaa, mutta aikoo itselleen ajokin hankkia.
Lopuksi vielä pitää (kenenkään mieltä pahoittamatta) sanoa, että jos ei halua ongelmia ja rahanmenoa itselleen, kannattaa unohtaa helmiyksilöitä lukuunottamatta Renaultit, Fiatit, Alfa Romeot ja myös osittain Fordit, Opelit, Kiat ja tietyt jenkit.
 

Kaspar11

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Pittsburgh Penguins
Kannattaa todellakin katsoa mitä öljyä moottoriin laittaa. Vaikka olisi laatu luokitukset ok niin joku merkki voi sopia paremmin kuin toinen. Loppuu turhat öljyn lisäykset vaihtovälillä. Kokeilkaapa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Loppuu turhat öljyn lisäykset vaihtovälillä. Kokeilkaapa.

Eipä taida loppua, jos moottorin ominaisuuksiin kuuluu öljynsyönti, niin silloin sitä tulee kulumaan jatkossakin, oli öljymerkki sitten mikä tahansa. Esim. näissä VAG-konsernin uusissa moottoreissa saattaa olla ominaisuutena tälläinen ylimääräinen öljynkulutus...
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Suorastaan masentavaa, kuinka harvaan tilavaksi sanottuun autoon mahtuu täysikokoinen bägi mukaan kaatamatta takapenkkiä. Erityisesti näissä kaikkein uusimmissa autoissa, joiden hinta on yleensä muutaman tonnin kalliimpi ja jotka koetaan ns. paremman väen autoiksi on joko 1) tavaratilan aukko liian pieni tai 2) kontti liian pieni. Ilmeisesti bägin mitoiksi on autotehtailla määritelty noin metrin korkeus.
Minulla ei ole koskaan ollut niin pientä bägiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös