Mainos

Autoiluketju

  • 3 321 086
  • 19 022
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Vinkki, älä koske Chrysleriin. Tuo Sebring on kyllä yksi huonoimmista autoista mitä löytyy. Laiska (vaikka olisi V6:n pellinalla), syö polttoainetta ja tuskin siinä toimii mitkään sähkölaitteetkaan. Halpa jenkki, millä ei tee yhtään mitään, ellei sitten halua kakkosautoksi hiukan puuhasteltavaa.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Vinkki, älä koske Chrysleriin. Tuo Sebring on kyllä yksi huonoimmista autoista mitä löytyy. Laiska (vaikka olisi V6:n pellinalla), syö polttoainetta ja tuskin siinä toimii mitkään sähkölaitteetkaan. Halpa jenkki, millä ei tee yhtään mitään, ellei sitten halua kakkosautoksi hiukan puuhasteltavaa.

Juuri tällaista kommenttia hain. Mitään puuhastelua ja rahareikää ei kyllä tarvita. Mites toi Kia?

Ja ehdotuksia saa antaa. Kaikki merkit käy.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Juuri tällaista kommenttia hain. Mitään puuhastelua ja rahareikää ei kyllä tarvita. Mites toi Kia?

Ja ehdotuksia saa antaa. Kaikki merkit käy.

Kia lienee ihan ok ratkaisu, joskin merkkihuollot (Deltassa) noissa on aivan uskomattoman kalliita. Bensaa tuo vienee ihan saakelin paljon kokoisekseen autoksi. Tuo automaattiloota lienee ihan kestävä, vaikken valmistajaa osakaan sanoa. Ilmeisesti joko Aisin tai Mitsu.

Jollei siis halvan oloinen muovisuus haittaa, lienee Kia pätevä peli. Toki se Sysleri taitaa olla vähintäänkin yhtä halvan oloinen ja huomattavasti heikommin kasattu tekele.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Mites toi Kia?

Tuttavilla on ollut tuollainen dieselinä, ilmeisesti aika ongelmaton, mutta mitäänsanomaton ajettava ja tylsä tietenkin. Vähemmän tylsiäkin autoja olisi noilla kriteereillä tarjolla, osa voisi tarjota jopa hieman ajonautintoakin. Esimerkiksi Volvo S60 on oikeasti mukava ajettava varsinkin tuolla motilla. Sitikalla puolestaan jäisi pari kiloeuroa korjausrahaakin, vaikka mainettaan ongelmattomampia nuo uudemman korimallin C5:t ovat.

Mutta, kieltämättä vähän huononlaisesti noita kelvollisia automaattilootaisia löytyy tuosta hintaluokasta. Laadukkaampaa kyytiä hakiessa täytyy tyytyä vähän vanhempiin malleihin, monenlaista kinneriä ja ranskalaista on kyllä tarjolla.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Esimerkiksi Volvo S60 on oikeasti mukava ajettava varsinkin tuolla motilla.

Onhan tuo Volvo varsin hyvä ajettava, muttei huonolla tuurilla kyllä lähelläkään ongelmaton ja edullinen ylläpidettävä. Jollen väärin ole käsittänyt, on Volvojen huoltaminen melko tyyristä, varaosat kalliita ja vikoja hintaan ja odotuksiin nähden todella paljon.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Onhan tuo Volvo varsin hyvä ajettava, muttei huonolla tuurilla kyllä lähelläkään ongelmaton ja edullinen ylläpidettävä. Jollen väärin ole käsittänyt, on Volvojen huoltaminen melko tyyristä, varaosat kalliita ja vikoja hintaan ja odotuksiin nähden todella paljon.

Vikojen puolesta tuo Volvo on käsittääkseni aikalailla keskikastia. Ei Corolla, mutta ei toisaalta Lagunakaan. "Tyyriys" on suhteellinen käsite, muistaakseni Volvojen ylläpitokustannukset ovat ns. premium-merkeistä kaikkein edullisimmat. Lisäksi säästöä tuo se, ettei tuon ikäistä ja noin yleistä mallia olevaa autoa kannata merkkikorjaamolla huollattaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mites toi Kia?

Minä muistelen että tuo Cerato on yksi niitä Kian murheenkryynejä vaikka osa Kian autoista (ainakin tämä suosittu cee'd) on ihan hyviäkin. Mutta sellaisen mielenkiintoisen jutun olen huomannut kun noista Kioja ja Hyundaita muutamilla tutuilla on, ja minkä AutoBildissä juuri julkaistu suuri laaturaporttikin todisti, että näistä korealaista Hyundai on se jossa on paljon vähemmän vikoja vaikka periaatteessa autot samasta tehtaasta tuleekin. Kian laadussa sen sijaan on kuulemma paljonkin sanomista.

Jos nuo korealaiset ei hirvitä niin yksi vaihtoehto voisi olla Chevrolet Nubira, joka on ainakin lukemani perusteella osoittautunut ihan suht' luotettavaksi autoksi. Nuo Daewoo-Chevroletithan on käytännössä Opelin tekniikkaa mutta aina yhtä sukupolvea jäljessä, eli kaikki pahimmat lastentaudit on jo ehditty korjata. Tässä yksi nettiautosta löytynyt esimerkki vähän ajetusta ja kohtuuhintaisesta Nubirasta.
 
Viimeksi muokattu:

Arzei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kysytäänpäs vähän tietävämmiltä. Kesärenkaat ovat tällä hetkellä kokoa 205/50/16 ja renkaiden sisällä piileskelevät vanteet ovat merkiltään ja malliltaan BWA Racing Icewind, spekseiltään Et 35 7Jx16H2 4x100. Käykö kyseisiin vanteisiin renkaat kokoa 195/50/16? Nykyiset renkaat pitää joka tapauksessa vaihtaa tulevana kesänä, mieluummin hiukan kapeampaan etteivät hakkaisi samalla tavalla takasisälokareihin, kuin yllämainitut tassut.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Kysytäänpäs vähän tietävämmiltä. Kesärenkaat ovat tällä hetkellä kokoa 205/50/16 ja renkaiden sisällä piileskelevät vanteet ovat merkiltään ja malliltaan BWA Racing Icewind, spekseiltään Et 35 7Jx16H2 4x100. Käykö kyseisiin vanteisiin renkaat kokoa 195/50/16? Nykyiset renkaat pitää joka tapauksessa vaihtaa tulevana kesänä, mieluummin hiukan kapeampaan etteivät hakkaisi samalla tavalla takasisälokareihin, kuin yllämainitut tassut.

Melkein sanoisin että käy mutta jokatapauksessa nuo jutut kannattaa kysyä rengasliikkeestä. Siellähän kaiketi kuitenkin laitatat uudet kumit vanteelle?
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Onhan tuo Volvo varsin hyvä ajettava, muttei huonolla tuurilla kyllä lähelläkään ongelmaton ja edullinen ylläpidettävä. Jollen väärin ole käsittänyt, on Volvojen huoltaminen melko tyyristä, varaosat kalliita ja vikoja hintaan ja odotuksiin nähden todella paljon.

No tuo luotettavuus varmaan riippuu mallista. Tuosta mallista ei ole kokemusta, mutta oma v50 on ylivoimaisesti ongelmattomin niistä seitsemästä autosta, jotka minulla on ollut. Ja viimeksi kun huollatin merkkihuollossa niin hintaa tuli noin 250€.

E: tuo Volvon automaattilaatikko ei kyllä ainakaan tuossa v50:ssa ole sieltä parhaasta päästä. Joka vaihdolla tuntuu selvä nykäys. Edellinen autoni oli seitsemän vuotta vanhempi audi a6, ja tuota volvon laatikkoa ei voi edes verrata siihen.
 
Viimeksi muokattu:

Larbatchov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kysytäänpäs vähän tietävämmiltä. Kesärenkaat ovat tällä hetkellä kokoa 205/50/16 ja renkaiden sisällä piileskelevät vanteet ovat merkiltään ja malliltaan BWA Racing Icewind, spekseiltään Et 35 7Jx16H2 4x100. Käykö kyseisiin vanteisiin renkaat kokoa 195/50/16? Nykyiset renkaat pitää joka tapauksessa vaihtaa tulevana kesänä, mieluummin hiukan kapeampaan etteivät hakkaisi samalla tavalla takasisälokareihin, kuin yllämainitut tassut.

Kyllä ne niille vanteille sopii, mutta varaudu siihen ettei ole ihan markettikokoa tuo 195/50/16. Hintakin on todennäköisesti jonkin verran korkeampi kuin yleisemmällä 205/50/16 koolla.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kesärenkaat ovat tällä hetkellä kokoa 205/50/16 ja renkaiden sisällä piileskelevät vanteet ovat merkiltään ja malliltaan BWA Racing Icewind, spekseiltään Et 35 7Jx16H2 4x100. Käykö kyseisiin vanteisiin renkaat kokoa 195/50/16?

Kyllä vielä menee kuten todettua. Mulla oli joskus 7x15 vanteilla 195/45-15 kumit ja tuo 195-leveys on minimi, mitä vielä voi tuolle vanteelle laittaa. Hieman tulee vanteen reuna korostetummin esiin, mutta päällä pysyy kovassakin ajossa. Varmistu, että noissa uusissa kumeissa riittää kantavuus autoosi.
 
ZOOM joutui päivittämään autonsa, kun edellinen (A4 2.0 Tfsi, 2009)kävi liian ahtaaksi perheelliselle lähinnä onnettoman matalan takakontin vuoksi.

Nyt alla on A4 Allroad 2.0 T Quatro, automaatilla... aika hauska auto talvikeleillä...:)

VAG-rautaa sen tarkemmin tuntematta: eikös noissa ole ihan samanlainen kontti?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ohimennen Saabista:

SaabsUnited.com kertoo sellaista, että niiden kuuden tai seitsemän ostajakandidaatin joukossa, joista hyvällä tuurilla joku päätyy Saabin uudeksi omistajaksi, on eräs Münchenissä päämajaansa pitävä isohko autonvalmistaja.

Saas nährä miten käy. En panisi pahakseni sitäkään, jos Mahindra päätyisi voittamaan kisan. Youngboys ei tunnu lukeutuvan suurimpiin suosikkeihin tässä tarjouskilpailussa. Victor Müller liputtaa voimakkaasti jonkun turkkilaisen lafkan puolesta, mutta onko GM jo nähnyt tarpeeksi Victoria ja päättänyt kuunnella muita ehdokkaita, sen aika näyttää.

Sanovat Saabin foorumilla, että tämän kuun aikana pitäisi päätöksiä tehdä.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Ohimennen Saabista:

Tuo koko episodi on kyllä törkein haudanraiskaaminen mihin olen koskaan missään yhteydessä törmännyt. Olisivat nyt perhana antaneet Saabin kuolla kunniakkaasti sen sijaan, että vuositolkulla vatvotaan, käännellään ja väännellään.

Minkähän takia BMW sekaantuisi Saabiin? En keksi yhtään järkisyytä.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Minkähän takia BMW sekaantuisi Saabiin? En keksi yhtään järkisyytä.

Minä muistelen lukeneeni jostain sellaista, että BMW olisi kyllä miettinyt Saabin ostamista, mutta olisi jo aikaa sitten vetäytynyt pois.

Harmi kyllä! BMW:n ohella Saab on yksi niistä harvoista itseä kiinnostavista merkeistä. Jos tekisi takavetoisia autoja, niin olisi voinut olla hyvinkin mielenkiintoinen joku Aero Saab kokeilla.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Minä muistelen lukeneeni jostain sellaista, että BMW olisi kyllä miettinyt Saabin ostamista, mutta olisi jo aikaa sitten vetäytynyt pois.

Taisihan tuo BMW olla otsikoissa jo silloin, kun Spyker lopulta sekaantui Saabiin.

Ainoa järjellinen syy olisi nimenomaan se, että BMW hakisi itselleen jotain VAG:n halpisetuvetojen kilpailijaa. Ei sillä, että Saab kovin halpa olisi ollut, mutta kuitenkin. Olen edelleen sitä mieltä, että kituva pitäisi päästää kärsimyksistään. Tai nyt, kun se on kuollut, niin antaa olla kuolleena.
 

Arzei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kiitokset kaikille vastanneille!

Melkein sanoisin että käy mutta jokatapauksessa nuo jutut kannattaa kysyä rengasliikkeestä. Siellähän kaiketi kuitenkin laitatat uudet kumit vanteelle?

Tarkoitus on tilata Rengas-Onlinen kautta uudet gummit, mutta toki rengasliikkeessä vanteille laitto tapahtuu. Sen verran uskallan luottaa palstaveljiin, että laitan lähiaikoina renkaat tilaukseen.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Tarkoitus on tilata Rengas-Onlinen kautta uudet gummit, mutta toki rengasliikkeessä vanteille laitto tapahtuu. Sen verran uskallan luottaa palstaveljiin, että laitan lähiaikoina renkaat tilaukseen.

Kannattaa silti vertailla että mitä maksaa renkaat Rengas-onlinesta ostettuna + 90€ allelaitto ja tasapainotus versus liikkeen renkaat. Niissähän allelaitto ja tasapainoitus kuuluu hintaan. Hirveän moni intoilee noista Rengas-onlinen hinnoista, mutta jos renkaat maksaa siellä 300€ ja suomessa liikkeessä allelaitettuna 400€, niin en kyllä itse näkisi sitä vaivaa tilata tuolta. Naapurille tuli esim. väärät ja vaikka saikin vaihdettua, oli aika kypsä tuohon säätöön lähetellä renkaita ees taas. Eivätkä ne lopulta oikeat olleet ihan viimeisintä huutoa, mutta en enää viittiny kaveria siitä huomauttaa. Viime vuonna osti ja DOT luku 0309.

EDIT:Tuossa vaan yksi esimerkki, jossa nimenomaan mainitaan tuosta netistä tilatuista renkaista : Etusivu - Rengastyöhinnasto -
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ainoa järjellinen syy olisi nimenomaan se, että BMW hakisi itselleen jotain VAG:n halpisetuvetojen kilpailijaa.
Kuten olen tässäkin ketjussa todennut, niin Tsaapin uusi Phoenix-konsepti on täysin suvereeni, ja tämän teknologian perässä kaikki on kiimaisesti. Sinänsä bemari olisi ihan hyvä koti, pääsisi Saabit hyljännyt vääräuskoinen bemariinsekaantuja Kainuustakin oikean auton makuun.
 

scholl

Jäsen
2010 ideana oli se, että BMW olisi voinut jakaa Minin teknologiaa Saabin 9-1 ja 9-2 malleihin. Sitä ennen oli jo puhetta siitä, että BMW olisi saattanut haluta ns. sisarmerkin jakaakseen muutenkin osiaan isompaan tuotantomäärään. Ongelma on vain se, että BMW:n mallit ovat takavetoisia kun taas Saabin 9-3 ja 9-5 etuvetoisia eli synergiaedut ovat nykyrakenteella vaikeammin saavutettavissa.

Fakta on kyllä se, että BMW:nkin täytyy olla huolissaan VW:n dominoinnista. Esim. Saksassa VW:n merkkien markkinaosuus oli viime vuonna jo n. 40 prosenttia. Kun tietää kuinka hyvin ovat onnistuneet käyttämään yhteisiä osia eri malleissaan ja muutenkin integroimaan toimintojaan niin se tarkoittaa sitä, että Audeja pystytään tekemään yhä halvemmalla suhteessa Bemareihin. Sama koskee Miniä, joka on kilpailijoihinsa nähden kalliimpi valmistaa. Muista merkeistä esim. Opelin vaikeudethan johtuvat osin juuri tästä eli GM on ollut surkea integroimaan toimintojaan eri merkkien välillä.

Eli siis pitkässä juoksussa BMW katsoo, että ovat liian pieni toimija. Sen takia he tekevät yhteistyötä jopa Mercedeksen kanssa ja paljon muitakin yhteistyökumppaneita löytyy, mutta paras tapa kasvaa on lisätä omaan talliin uusi brändi, joka puhuttelee erilaista ostajakuntaa. Eriasia on sitten se, että onko tuo Spyker-aika tehnyt Saabista jo liian pienen, ts. onko se merkki enää pelastettavissa uuden omistajan avulla. Bemarilla on toki Rover-ajoilta jo kokemusta, kuinka ja mitä ei kannata tehdä, joten heillä täytyy olla hyvin perusteltu näkemys, jos tuohon Saab-kauppaan lähtevät.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitää saada joku avoauto/pikkusportti spekseillä:
- 2000-luvulta
- alle 150tkm
- alle 12 000€

Talveksi auto pistetään talliin, mutta kesärengassesongin ajan on ajossa.
Pösöltä löytyy esim. 206 cc tähän kategoriaan, Opelilta Tigra.

Kokemuksia noista ja vinkkejä muista vastaanotetaan.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Pitää saada joku avoauto/pikkusportti spekseillä:
- 2000-luvulta
- alle 150tkm
- alle 12 000€

Talveksi auto pistetään talliin, mutta kesärengassesongin ajan on ajossa.
Pösöltä löytyy esim. 206 cc tähän kategoriaan, Opelilta Tigra.

Kokemuksia noista ja vinkkejä muista vastaanotetaan.

Naapurilla on tuollainen muutaman vuoden vanha avo-Pösö. Koko talven on ainakin ajellut sillä, vaikka luntakin täällä Vantaalla piisaa ja kylmäkin on ollut.

Normaalit huollot on tietääkseni tehty, mutta muuta käyntiä autohuoltoon ei tietääkseni.

Eli ei tartte edes talliin laittaa talveksi.

Pieni autohan tuo on, ja jotenkin sopii mielestäni naiselle ajettavaksi.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Kokemuksia noista ja vinkkejä muista vastaanotetaan.

Lisätään listalle vielä Mazda MX-5. Autotallista löytyy suunnilleen noilla spekseillä yksi kappale tuollaisia. Hinta on tosin 900 € yli ylärajan, mutta tuon siitä saanee sentään heittämällä tiputettua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös