2010 ideana oli se, että BMW olisi voinut jakaa Minin teknologiaa Saabin 9-1 ja 9-2 malleihin. Sitä ennen oli jo puhetta siitä, että BMW olisi saattanut haluta ns. sisarmerkin jakaakseen muutenkin osiaan isompaan tuotantomäärään. Ongelma on vain se, että BMW:n mallit ovat takavetoisia kun taas Saabin 9-3 ja 9-5 etuvetoisia eli synergiaedut ovat nykyrakenteella vaikeammin saavutettavissa.
Fakta on kyllä se, että BMW:nkin täytyy olla huolissaan VW:n dominoinnista. Esim. Saksassa VW:n merkkien markkinaosuus oli viime vuonna jo n. 40 prosenttia. Kun tietää kuinka hyvin ovat onnistuneet käyttämään yhteisiä osia eri malleissaan ja muutenkin integroimaan toimintojaan niin se tarkoittaa sitä, että Audeja pystytään tekemään yhä halvemmalla suhteessa Bemareihin. Sama koskee Miniä, joka on kilpailijoihinsa nähden kalliimpi valmistaa. Muista merkeistä esim. Opelin vaikeudethan johtuvat osin juuri tästä eli GM on ollut surkea integroimaan toimintojaan eri merkkien välillä.
Eli siis pitkässä juoksussa BMW katsoo, että ovat liian pieni toimija. Sen takia he tekevät yhteistyötä jopa Mercedeksen kanssa ja paljon muitakin yhteistyökumppaneita löytyy, mutta paras tapa kasvaa on lisätä omaan talliin uusi brändi, joka puhuttelee erilaista ostajakuntaa. Eriasia on sitten se, että onko tuo Spyker-aika tehnyt Saabista jo liian pienen, ts. onko se merkki enää pelastettavissa uuden omistajan avulla. Bemarilla on toki Rover-ajoilta jo kokemusta, kuinka ja mitä ei kannata tehdä, joten heillä täytyy olla hyvin perusteltu näkemys, jos tuohon Saab-kauppaan lähtevät.