Kourujärven Ponnistus
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Saab 9-3 SportCombi, 2005-2007.
Plussat ja miinukset?
Plussat ja miinukset?
Jos kaupoissa pyydetään vastaavasta autosta vajaata 19sta tonnia, niin saamasi hyvitys on 9000-11500. Tuskin enempää, vaikka olisi kuinka vähän ajettu. Jos taas kilometrejä on paljon, niin hinta tuppaa tippumaan. Karua on business. Eli jos saat auton itse myytyä, niin voitat helposti monta tonnia.
Olen vaihtamassa autoa ja tietysti tutkaillut netistä vastaavan auton myyntihintaa, kuin itsellä tällä hetkellä on. Vastaavien myynnissä olevien autojen hinnat ovat välillä 18 500€a-18 900€a. Paljonko olisi kohtuullinen/hyvä hinta mikä pitäisi saada omasta, kun ostaa uuden samanmerkkisen auton?
Jatkokysymyksenä, saako vanhasta autosta paremmin välistä, jos vaihtaa merkkiä. Joskus olen kuullut, että kauppiaille on tärkeää, että asiakas vaihtaa merkkiä, joten autosta annetaan parempi hinta??
No tämä ei todellakaan pidä paikkaansa.Jos kaupoissa pyydetään vastaavasta autosta vajaata 19sta tonnia, niin saamasi hyvitys on 9000-11500. Tuskin enempää, vaikka olisi kuinka vähän ajettu. Jos taas kilometrejä on paljon, niin hinta tuppaa tippumaan. Karua on business. Eli jos saat auton itse myytyä, niin voitat helposti monta tonnia.
Ei tässä talviajossa mitään kummempia niksejä ole. Helpoin tapa jouduttaa omaa matkaa on laittaa auto lohkolämppäriin (jos mahdollista) pari tuntia ennen liikkellelähtöä ja kun autolla lähtee liikkeelle pitää sitä muutaman minuutin tyhjäkäynnillä paikallaan ja samalla puhdistaa vaikka lumet pois yms. Liikenteessä sitten voi tietysti välillä tehdä hyvää ajaa pienemmillä vaihteilla, mutta itsellä ei moiseen tarvetta ole.
Tässähän se tuli ilmaistua, että ihmisillä usein katoaa rahanataju täysin kun puhutaan kymmenistä (autot) tai sadoista (asunnot) tuhansista euroista. Joku kolme tonnia (3000€) ollaan valmiit antamaan puhtaana käteen autoliikkeelle tai välittäjälle about netti-ilmoituksen laatimisen vaivalla, mutta tarjouskahvipakettia metsästetään silmät kiiluen ja kilpailutetaan kännykkäliittymiä.Jos sen tonnin pari haluaa siitä välistä omaan taskuun.
Kyllä ne autoliikkeissä hyvin tietää mikä on kunkin käytetyn auton markkinahinta. Ainakin näissä ns. merkkiliikkeissä, joissa itse pyörin olen saanut ihan reiluja tarjouksia suhteessa markkinahintaan. Toki autoliikkeen pitää ottaa kaupasta hieman katetta, joten useimmiten voi saada paremman hinnan jos itse malttaa myydä, eikä ole asialla kova hoppu.
Auto pitäisi ostaa, ehtoina hinta maks. 13 000e, pieni kulutus, diesel ja automaatti, laittakaahan tipsejä automiehet?
Täyttääkö kartano-Volvon keskikulutus 8.1l/100 km (kaupungissa 11.2l/100km) kriteerin "pieni kulutus"?Minkä kokoluokan autoa katsot? Noilla ehdoillahan saa melko kirjavan vaihtoehtojoukon uudehkoista pikkukinnereistä kartano-Volvoihin.
Täyttääkö kartano-Volvon keskikulutus 8.1l/100 km (kaupungissa 11.2l/100km) kriteerin "pieni kulutus"?
Saab 9-3 SportCombi, 2005-2007.
Plussat ja miinukset?
Kenelläkään tietoa mitä Audi A4 B8 2.0 TFSI 60tkm huolto maksaa merkkiliikkeessä?
Riippuu siitä mitä sulla huolto-ohjelman mukaan tuohon 60:n huoltoon kuuluu?
Auto pitäisi ostaa, ehtoina hinta maks. 13 000e, pieni kulutus, diesel ja automaatti, laittakaahan tipsejä automiehet?
Onko jolloin kokemusta kyseisestä mallista?
Olen etsinyt uutta autoa ja kyseinen auto olisi esittelyautona MetroAutossa.
Katsastuksesta: Kävin leimaamassa auton maanantaina ja hylsy tuli huonoista nastarenkaista, kun renkaiden väliset nastaerot olivat liian suuret. Nythän olisi sitten kuukausi aikaa hankkia uudet ja käydä näyttämässä ne 15€:n hintaan ja uusi rekisteriote mukaan.