Mainos

Autoiluketju

  • 3 333 297
  • 19 049

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Jos kaupoissa pyydetään vastaavasta autosta vajaata 19sta tonnia, niin saamasi hyvitys on 9000-11500. Tuskin enempää, vaikka olisi kuinka vähän ajettu. Jos taas kilometrejä on paljon, niin hinta tuppaa tippumaan. Karua on business. Eli jos saat auton itse myytyä, niin voitat helposti monta tonnia.

Ei millään pahalla, mutta tähän en usko hetkeäkään. Ainoa kuka voi näin vastata on autokauppias, joka haluaa auttaa heimoveljeään.
 

BigBadReddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen vaihtamassa autoa ja tietysti tutkaillut netistä vastaavan auton myyntihintaa, kuin itsellä tällä hetkellä on. Vastaavien myynnissä olevien autojen hinnat ovat välillä 18 500€a-18 900€a. Paljonko olisi kohtuullinen/hyvä hinta mikä pitäisi saada omasta, kun ostaa uuden samanmerkkisen auton?

Jatkokysymyksenä, saako vanhasta autosta paremmin välistä, jos vaihtaa merkkiä. Joskus olen kuullut, että kauppiaille on tärkeää, että asiakas vaihtaa merkkiä, joten autosta annetaan parempi hinta??

Jokaisessa autonvaihdossani vaihtoauton hinta ollut 2000e sisällä nettiauton yleispyyntitasosta. Toki olen vaihtanut jokaisella kerralla vajaan kolmevuotiaan auton uuteen kalliimpaan.

Autoliikkeet laskevat katteen molemmille autoille, sille sinulle myydylle ja vaihtoautona taloon tulleelle. Jos asioi marmoritiskeillä niin hintahyvityksen puoliintumista nettiauton pyyntihinnoista ei tarvitse pelätä - verkkoaita-kaupoista minulla ei ole kokemusta.

Auton merkillä ei ole suurta merkitystä. Kauppiaille on yhdentekevää minkä merkkisellä autolla ajat - kunhan ostat sen meiltä joko uutena tai käytettynä.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jos kaupoissa pyydetään vastaavasta autosta vajaata 19sta tonnia, niin saamasi hyvitys on 9000-11500. Tuskin enempää, vaikka olisi kuinka vähän ajettu. Jos taas kilometrejä on paljon, niin hinta tuppaa tippumaan. Karua on business. Eli jos saat auton itse myytyä, niin voitat helposti monta tonnia.
No tämä ei todellakaan pidä paikkaansa.
Olen itse asiassa tässä autoa vaihtamassa ja pyytänyt viime viikkoina tarjouksia autostani vaihdossa uuteen. Hyvityshinnat ovat pyörineet muutaman tonnin alle nettiauton keski(pyynti)hintatason. Olen toki kysynyt liikkeistä myös hinnan uudelle autolle suoralla kaupalla, jolloin on paljastunut oman autoni nettohyvitys, jossa ei ole ollut kovin suurta eroa hyvityshintaan.

Kyllä ne autoliikkeissä hyvin tietää mikä on kunkin käytetyn auton markkinahinta. Ainakin näissä ns. merkkiliikkeissä, joissa itse pyörin olen saanut ihan reiluja tarjouksia suhteessa markkinahintaan. Toki autoliikkeen pitää ottaa kaupasta hieman katetta, joten useimmiten voi saada paremman hinnan jos itse malttaa myydä, eikä ole asialla kova hoppu.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Joo, jos tosiaan olet samanhintaiseen tai kalliimpaan vaihtamassa, niin kyllä se sellasen 3000, max 3500 heittää noista pyynneistä se hyvityshinta. Eri juttu on sitten olla vaihtamassa selvästi halvempaan tjms. Silloin hyvitys voi olla jotain täyttä paskaa.

edit. Vielä se, että tuonhintaisen auton saa aika pienellä vaivalla myytyä itsekin. Jos sen tonnin pari haluaa siitä välistä omaan taskuun.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei tässä talviajossa mitään kummempia niksejä ole. Helpoin tapa jouduttaa omaa matkaa on laittaa auto lohkolämppäriin (jos mahdollista) pari tuntia ennen liikkellelähtöä ja kun autolla lähtee liikkeelle pitää sitä muutaman minuutin tyhjäkäynnillä paikallaan ja samalla puhdistaa vaikka lumet pois yms. Liikenteessä sitten voi tietysti välillä tehdä hyvää ajaa pienemmillä vaihteilla, mutta itsellä ei moiseen tarvetta ole.

Itse olen yleensä koittanut pitää kylmän bensamoottorin kierrosluvun 2 000 ja 3 000 kierroksen välissä. Näin auto lämpiää nopeammin. Ohjekirjoissa taidetaan mainita, että suurilla kierrosluvuilla ajamista tulisi välttää kylmällä koneella/kylmillä nesteillä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos sen tonnin pari haluaa siitä välistä omaan taskuun.
Tässähän se tuli ilmaistua, että ihmisillä usein katoaa rahanataju täysin kun puhutaan kymmenistä (autot) tai sadoista (asunnot) tuhansista euroista. Joku kolme tonnia (3000€) ollaan valmiit antamaan puhtaana käteen autoliikkeelle tai välittäjälle about netti-ilmoituksen laatimisen vaivalla, mutta tarjouskahvipakettia metsästetään silmät kiiluen ja kilpailutetaan kännykkäliittymiä.

Kyl se harmittais jos olis köyhä.
 

scholl

Jäsen
Kyllä ne autoliikkeissä hyvin tietää mikä on kunkin käytetyn auton markkinahinta. Ainakin näissä ns. merkkiliikkeissä, joissa itse pyörin olen saanut ihan reiluja tarjouksia suhteessa markkinahintaan. Toki autoliikkeen pitää ottaa kaupasta hieman katetta, joten useimmiten voi saada paremman hinnan jos itse malttaa myydä, eikä ole asialla kova hoppu.

Autoliikkeet joutuvat laskemaan sen, että auto tulee seisomaan jonkun aikaa heillä sitomassa pääomaa, jonka ajan aikana auton arvo voi myös laskea. Toisekseen jokainen asiakas haluaa jotain alennusta, joten pyyntihintaan on pakko laittaa vähän ilmaa ja kolmanneksi on sitten kuluttajansuoja. Jos kovin monta kertaa joutuu korvaamaan asiakkaille jotain isompia myöhemmin tulleita vikoja niin saa jo niistä muista autoista tehdä katetta.

Autoa vaihtavan kannalta tulee puolestaan esille helppous. Ei tarvitse vastailla puhelinsoittoihin, eikä näyttää autoa niille lukuisille, jotka tulevat katsomaan ihan huvikseen ostamatta kuitenkaan. Niinpä moni on valmis vähän tästä helppoudesta maksamaan. Jos kyseessä on helposti myytävä perusauto niin voihan sitä tehdä niin että myy auton nopeasti pyyntihintojen ja hyvityshinnan välille osuvalla hinnalla, mutta tämä koskee tosiaan varmaan vain perusautoja. Jos on vähänkin erikoisempi auto niin pitää löytää oikea asiakas ja se vie aikaa.
 

Ukkomauseri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Auto pitäisi ostaa, ehtoina hinta maks. 13 000e, pieni kulutus, diesel ja automaatti, laittakaahan tipsejä automiehet?
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Täyttääkö kartano-Volvon keskikulutus 8.1l/100 km (kaupungissa 11.2l/100km) kriteerin "pieni kulutus"?

Ohhoh, Volvon automaattiloota on tosiaan melkoinen energiatuhlari. Anyway, tuon kokoluokan autoja saa vähemmänkin kuluttavina versioina, eli tarkentava kysymykseni on kuitenkin perusteltu :)
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Kenelläkään tietoa mitä Audi A4 B8 2.0 TFSI 60tkm huolto maksaa merkkiliikkeessä?
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Veijari

Jäsen
Kenelläkään tietoa mitä Audi A4 B8 2.0 TFSI 60tkm huolto maksaa merkkiliikkeessä?

Riippuu siitä mitä sulla huolto-ohjelman mukaan tuohon 60:n huoltoon kuuluu?

Kaverilla merkkiliikkeessä Audin Longlifehuolto ja liikkumisturva sisälsi: Öljyn vaihdon ja öljynsuodattimen-Raitisilmansuodattimen vaihdettuna-Polttonestesuodattimen vaihdettuna-Jarrunestehuollon-Automaattivaihteiston öljyn vaihdon-60tkm:n välein tehtävät tarkastukset; 750 €
Joten eiköhän se joka tapauksessa jossain 550-750 välimaastossa ole, riippuen paikkakunnasta ja pajasta.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Riippuu siitä mitä sulla huolto-ohjelman mukaan tuohon 60:n huoltoon kuuluu?

No siihen kuuluu normaalit; huoltotyö, longlifeöljy+suodatin, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin. Bensansuodatin, jarrunesteet ja tulpat 90tkm kohdalla. Omani on manuaalilootalla.

Auto on juuri huollettu mutta kyselin vain millaisia hintoja merkkiliikkeet ovat tuosta huollosta pyytäneet.
 

scholl

Jäsen
Auto pitäisi ostaa, ehtoina hinta maks. 13 000e, pieni kulutus, diesel ja automaatti, laittakaahan tipsejä automiehet?

Käytännössä sellaisia autoja lienee Suomessa hyvin vähän. Jos on pieni kulutus niin auto on joko pieni tai sitten todella uusi, missä on uusin moottoritekniikka. Verotuksellisista ja muista hintateknisistä syistä pienet autot ovat useimmiten manuaaleja ja uudet isommat autot kalliimpia.

Toki Smart CDI sopii tuohon kategoriaan.
 

Fordél

Jäsen
En tiedä onko tyhmä kysymys, mutta onko sähköisen ja manuaalisen käsijarrun jäätymisellä jotain eroa eli jäätyykö toinen helpommin?
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Auto pitäisi ostaa, ehtoina hinta maks. 13 000e, pieni kulutus, diesel ja automaatti, laittakaahan tipsejä automiehet?

Itse ostin viime keväällä VW Passat farkun vm. 2004 hintaan 9600€. 130hv TDI automaatti laatikolla ja automaatti ilmastoinnilla. Saksasta tuotu. Kilsat osto hetkellä 210tkm, nyt 240tkm. Keskikulutus seka ajossa 6,5l/100km. Joku tuon lainen voisi osua tuohon sinun haarukkaan... Jos siis käytetty kelpaa. Uusista en osaa sanoa...
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Auto pitäisi ostaa, ehtoina hinta maks. 13 000e, pieni kulutus, diesel ja automaatti, laittakaahan tipsejä automiehet?

Nettiauton hakuun kyseiset parametrit (no, pientä kulutusta ei voi valita) ja tuloksena Smarttia ja muuta sälää mutta siellä 12-14 000 välisellä alueella Sitikka C4:sta ja Opel Astraa. Myös Hyundaita ja Kiaa mutta niitä en tohdi juuri suositella. Isommat Octaviat ja Mondeot on sitten tuossa hintaluokassa jo liki 300 000 ajetut.

Näistä suositellen C4.
esim. tuossa ALD:n vaihtokappale: Citroen C4 HDi 110 Pack Vision Viistoperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Onko jolloin kokemusta kyseisestä mallista?

Olen etsinyt uutta autoa ja kyseinen auto olisi esittelyautona MetroAutossa.

Itselläni on nyt vajaan viikon ollut 1.6tdi Octavia Combi DSG, viime vuoden mallia. Täytyy sanoa että on loistava matka-auto. Sen mitä ajelin auton ensin Vantaalta Ouluun ja nyt viikonloppuna koirakärryn kanssa, niin ei mitään moitteen sijaa :) automaatti toimii kuin unelma ja vakkari maantiekäytössä on loistava lisä :)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Katsastuksesta: Kävin leimaamassa auton maanantaina ja hylsy tuli huonoista nastarenkaista, kun renkaiden väliset nastaerot olivat liian suuret. Nythän olisi sitten kuukausi aikaa hankkia uudet ja käydä näyttämässä ne 15€:n hintaan ja uusi rekisteriote mukaan. Enkös mä pysty kuitenkin katsastamaan auton myöhemmin ihan kokonaan uudelleen kesärenkailla, kun otteessa tuota aikaa on kuitenkin toukokuun puoliväliin? Eli kärsisin vain uuden katsastuksen hinnan ja saattaisin vielä säästyä pakokaasu- ja OBD-mittauksilta. Oma tyhmyys lähinnä tässä vituttaa, mutta auto olisi kuitenkin taroitus vaihtaa ja todennäköisesti liikkeeseen ennen ensi talvea, joten en viittisi uusiin nakkeihin turhaan investoida.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Ainoa rajaus on se, että se jälkitarkastus pitää teettää samalla asemalla kuin hylsy. Eli voit toki katsastuttaa kokonaan uudelleen toisella asemalla aikarajojen puitteissa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Katsastuksesta: Kävin leimaamassa auton maanantaina ja hylsy tuli huonoista nastarenkaista, kun renkaiden väliset nastaerot olivat liian suuret. Nythän olisi sitten kuukausi aikaa hankkia uudet ja käydä näyttämässä ne 15€:n hintaan ja uusi rekisteriote mukaan.

Paskaakos tässä, nypit muutaman nastan niistä parhaista pois, että nastaero on sopiva ja sitten leimalle... Tai vaihtoehtoisesti kaikki pois kaikista niin voit ajella niillä ympäri vuoden. Jos ovat riittävän vanhat ja kovettuneet, niin eivät edes kulu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös