Noita nelivetoja koskien, uusimmassa AutoBildissä oli mielenkiintoinen vertailu jossa joukko erilaisilla vetotavoilla varustettuja autoja oli viety mäkiselle ja liukkaalle testiradalle ja tehty joukko erilaisia testejä. Mukana oli ainakin Audin uutta tekniikkaa edustavat S5 ja Q3 mutta myös tämä vanha kunnon Coupe Quattro 80-luvun alusta. Sen lisäksi oli joku Mersun maasturi sekä nelivetoisena että takavetoisena, Dacia Duster sekä nelivetoisena että etuvetoisena, Lamborghini Aventador neliveto, uusi takaveto-Camaro, vanha kunnon takatuuppari-Kupla, Mersun 6x6 Zetros kuorma-auto ja varmaan vielä jotain muitakin joita en nyt muista. Lisäksi oli mukana verrokkeina moottorikelkka ja hevosen vetämä reki.
Näille vermeille oli sitten tehty vetopitotesti missä mitattiin etenemiskykyä liukkaalla, kiihdytyskoe missä mitattiin ihan raakaa kiihtyvyyttä liukkaalla pinnalla sekä rata-ajo mutkaisella, mäkisellä ja liukkaalla testiradalla missä mitattiin sekä ajo-ominaisuuksia että ajoturvallisuutta ja otettiin myös aika. Moottorikelkka taisi olla kaikissa testeissä omaa luokkaansa, ja tuo Zetros-kuormuri oli vetopitotestissä autojen selkeä ykkönen, mutta mielenkiintoista oli se että henkilöautoista tuo vanha kunnon Quattro-Audi oli selvä ykkönen niin vetopitotestissä, kiihdytystestissä kuin käsittelykokeen kierrosajassakin. Ainoa asia mistä Quattro sai moitteita oli ajoturvallisuus kun mitään näitä nykypäivän ajonvakautuksia ei löydy, ja tuollainen auto vaatii kovavauhtisessa ajossa kuljettajakseen henkilön joka tietää mitä sen ratin kanssa pitää tehdä, ja pelkästään tämän takia vertailun kokonaisvoittajaksi nostettiin Audin S5. Mutta varsin hyvin tuollainen vanhanaikainen tekniikkakin vielä pärjää uudempia vastaan kun mitataan ihan raakaa suorituskykyä lumisissa ja liukkaissa olosuhteissa.