Autoiluketju

  • 3 311 943
  • 18 998

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Katsastuksesta: Kävin leimaamassa auton maanantaina ja hylsy tuli huonoista nastarenkaista, kun renkaiden väliset nastaerot olivat liian suuret. Nythän olisi sitten kuukausi aikaa hankkia uudet ja käydä näyttämässä ne 15€:n hintaan ja uusi rekisteriote mukaan. Enkös mä pysty kuitenkin katsastamaan auton myöhemmin ihan kokonaan uudelleen kesärenkailla, kun otteessa tuota aikaa on kuitenkin toukokuun puoliväliin? Eli kärsisin vain uuden katsastuksen hinnan ja saattaisin vielä säästyä pakokaasu- ja OBD-mittauksilta. Oma tyhmyys lähinnä tässä vituttaa, mutta auto olisi kuitenkin taroitus vaihtaa ja todennäköisesti liikkeeseen ennen ensi talvea, joten en viittisi uusiin nakkeihin turhaan investoida.

Eikös kellään tutulla ole käypiä renkaita? vaihdat ne alle ja sit katsastamaan ja uusi vaihto leiman jälkeen.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Eikös kellään tutulla ole käypiä renkaita? vaihdat ne alle ja sit katsastamaan ja uusi vaihto leiman jälkeen.

Joo, ei oikein ole ja nastojen nyppiminen ei oikein tule kyseeseen, kun muijakin noita skideja välillä kuskaa.

Suht mielenkiintoista: K1-katsastajat sanoo, että voit ajella huoletta toukokuuhun, AKE ei oikein osannut ottaa kantaa, eikä siihenkään, voinko mennä hakemaan leiman maaliskuun alussa kesärenkailla, kun merkintä oli nastarenkaista. Konstatuttu selvittää asiaa poliisin puolelta eli tulisiko sakko esim kesärenkailla huhtikuun alussa, kun sitä rekisteriotteen ajoaikaa on kuitenkin toukokuun puoliväliin.

Taidan kuitenkin venyttää penniä ja katsastaa rassin kokonaan uusiksi kesänakeilla heti, kun se vain on kelien puolesta fiksua tai sitten täytyy käydä kysymässä tolta viereisen katsastusaseman inssiltä, antaako leiman kesärenkailla heti maaliskuun alkuun.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Katsastuksesta: Kävin leimaamassa auton maanantaina ja hylsy tuli huonoista nastarenkaista, kun renkaiden väliset nastaerot olivat liian suuret. Nythän olisi sitten kuukausi aikaa hankkia uudet ja käydä näyttämässä ne 15€:n hintaan ja uusi rekisteriote mukaan. Enkös mä pysty kuitenkin katsastamaan auton myöhemmin ihan kokonaan uudelleen kesärenkailla, kun otteessa tuota aikaa on kuitenkin toukokuun puoliväliin? Eli kärsisin vain uuden katsastuksen hinnan
Kysyin asiaa juuri kaveriltani, joka on katsastusmies. Voit laittaa ne kesärenkaat alle ja käydä näyttämässä sen siellä samassa paikassa maaliskuun puolella ja selviät sillä 15 €:lla. Ei siis tarvitse mitään uutta katsastusta jne.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Kysyin asiaa juuri kaveriltani, joka on katsastusmies. Voit laittaa ne kesärenkaat alle ja käydä näyttämässä sen siellä samassa paikassa maaliskuun puolella ja selviät sillä 15 €:lla. Ei siis tarvitse mitään uutta katsastusta jne.

Oolrait, kiitoksia tiedosta. Näin taidan tehdä, vaikka hieman vaivaa aiheuttaakin. Poliisi selvitti sen verran, että tuo kuukauden aika näkyy nyt jossain lisätiedoissa, jotka eivät kuulemma partioautojen saamassa datassa näy. Tiedä sitten lyödäänkö tuohon joku lisämerkintä, kun tuo kuukausi on kulunut.
 

scholl

Jäsen
Tiedä sitten lyödäänkö tuohon joku lisämerkintä, kun tuo kuukausi on kulunut.

Niin meneekö auto silloin ajokieltoon katsastumisen vanhentumisen vuoksi (jos et korjauta ja käy näyttämässä 4vkon sisällä) vai noudatetaanko rekisteröimispäivän katsastusajankohtaa eli onko katsastus voimassa toukokuulle vaikka oletkin saanut hylsyn? Hyvin sekava tapaus.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Niin meneekö auto silloin ajokieltoon katsastumisen vanhentumisen vuoksi (jos et korjauta ja käy näyttämässä 4vkon sisällä) vai noudatetaanko rekisteröimispäivän katsastusajankohtaa eli onko katsastus voimassa toukokuulle vaikka oletkin saanut hylsyn? Hyvin sekava tapaus.

Hyvä pointti, tätä olen itsekin miettinyt joskus kun katsastelin vanhempia autoja. Tässä on se riskinsä katsastaa auto ensimmäisenä mahdollisena katsastuspäivänä 4kk ennen rekisteröintipäivää. Jos tulee hylsy, niin kuukausi ajoaikaa, eikö se näin mene?
Eihän katsastajat viranomaisina voi antaa "vaarallisella" autolla ajaa sitä neljää kuukautta jos päättäisit uudelleen katsastaa sen juuri ennen rekisteröintipäivää. Vai ymmärsinkö oikein mitä tässä haetaan.


_
 

scholl

Jäsen
Eihän katsastajat viranomaisina voi antaa "vaarallisella" autolla ajaa sitä neljää kuukautta jos päättäisit uudelleen katsastaa sen juuri ennen rekisteröintipäivää. Vai ymmärsinkö oikein mitä tässä haetaan.

Nimenomaan tuota tarkoitin. Tosin monesti hylkäykset eivät johdu siitä, että auto olisi vaarallinen. Joku uudehko auto voi tulla hylätyksi vaikkapa jo ensimmäisessä katsastuksessa sen vuoksi, että muistiin on jäänyt joku OBD-koodi, joka sitten vain luetaan huollossa ja mitään ei tarvitse säätää tai korjata.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nimenomaan tuota tarkoitin. Tosin monesti hylkäykset eivät johdu siitä, että auto olisi vaarallinen. Joku uudehko auto voi tulla hylätyksi vaikkapa jo ensimmäisessä katsastuksessa sen vuoksi, että muistiin on jäänyt joku OBD-koodi, joka sitten vain luetaan huollossa ja mitään ei tarvitse säätää tai korjata.

Eihän tässä periaatteessa pitäisi olla mitään ongelmaa. Hylky on hylky, katsastus antaa joko 1kk ajoaikaa, tai ajokiellon. Ajokiellolla se auto ei liiku minnekään, korkeintaan himaan. Ja 1kk ajoaikaa on 1kk ajoaikaa on se sitten kuinka vähäpätöinen homma tahansa.

Kertokaa kokemuksia. Haluaisin tietää onko joku saanut esim tuollaisen OBD-koodin käydä näyttämässä myöhemmin jne.

_
 

scholl

Jäsen
Eihän tässä periaatteessa pitäisi olla mitään ongelmaa.
Tietokoneiden aikakaudella mielestäni tuossa on ongelma. Merkkihuollosta pitäisi mielestäni mennä tieto sinne viranomaisten tietojärjestelmään, että nyt koodi on kunnossa. Mitä järkeä juoksuttaa edestakaisin ja joka luukulla pitää maksaa. Huolto kuitenkin velottaa vähintään satasen jo siitä, että ne katsovat minuutin sitä koodia ja sanovat, ei siellä mitään vikaa ole. Ei se auto siitä muutu vaaralliseksi, että tulee vaikkapa startatessa joku hetkellinen sähköhäiriö, jonka vuoksi joku koodi jää muistiin. Asiakashan ei sitä edes välttämättä tiedä, että siellä on joku OBD-koodi, kun monessa autossa kuten Bemarissa saattaa vilkkua se moottorivalo esim. jossain syksyn monsuunisateissa vähän väliä muutenkin.

Eli tulee tunne siitä, että autoja hylätään huvikseen, eikä sen vaarallisuuden takia. Siinä mielessä olen täysin sen kannalla, että huoltoliikkeiden pitäisi saada katsastaa autot, koska kyllähän heillä pitää olla sellaiset laitteet ja osaaminen, että näkevät onko se heidän edustamansa merkin auto ajokunnossa vai ei.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Jos auton käy näyttämässä heti katsastuskauden alussa ja tulee hylsy, autolla saa kuitenkin ajaa viimeiseen rekisteriotteeseen merkittyyn katsastuspäivään saakka. Tokikin, jos menee yli sen kuukauden näyttöajan, joutuu katsastamaan kokonaan uudelleen. Jos sen sijaan tulee ajokielto, auto ei liiku katsastuskonttorin pihalta minnekään.
Ja jos sen sijaan käy näyttämässä vaikka viikkoa ennen viimeistä mahdollista rekisteriotteeseen merkittyä katsastuspäivää ja auto saa hylsyn ja kuukauden korjausaikaa, autolla ei saa viimeisen rekisteriotteeseen merkityn katsastuspäivän jälkeen ajaa muualle, kuin kotoa/korjaamolta katsastukseen. Vaikka aikaa uusintanäyttöön onkin se kuukausi katsastuspäivästä.
 

Niksuli_

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja Dallas Stars.
Ei se auto siitä muutu vaaralliseksi, että tulee vaikkapa startatessa joku hetkellinen sähköhäiriö, jonka vuoksi joku koodi jää muistiin. Asiakashan ei sitä edes välttämättä tiedä, että siellä on joku OBD-koodi, kun monessa autossa kuten Bemarissa saattaa vilkkua se moottorivalo esim. jossain syksyn monsuunisateissa vähän väliä muutenkin.

Eli tulee tunne siitä, että autoja hylätään huvikseen, eikä sen vaarallisuuden takia. Siinä mielessä olen täysin sen kannalla, että huoltoliikkeiden pitäisi saada katsastaa autot, koska kyllähän heillä pitää olla sellaiset laitteet ja osaaminen, että näkevät onko se heidän edustamansa merkin auto ajokunnossa vai ei.

Mainitsemasi "monsuunisateissa vilkkumisen" OBD-järjestelmä onneksi tallentaa hetkelliseksi häiriöksi, jolloin sitä ei näy OBD-päästömittaustodistuksessa. Ja jos tämä sama häiriö ei toistu seuraavan ajosyklin (=noin karkeasti käynnistäminen, ajo, sammuttaminen) aikana, se poistuu myös siitä hetkellisten häiriöiden muistista.

Jos auto hylätään OBD-päästömittauksessa ilmenneen vikakoodin takia niin väitän että silloin suurimmassa osassa tapauksista siinä autossa on oikeasti joku, mahdollisesti toki hyvin pieni vika, joka vaikuttaa päästöihin. Jonkun verran olen noita OBD-päästömittauksia viimeisen vuoden aikana ehtinyt tehdä, enkä muista kyllä yhtään tapausta missä diagnoostesteri olisi hylännyt auton hetkellisen häiriön takia. Voihan se toki olla että mulla on käynyt vaan hyvä tuuri eikä kohdalle ole sattunut kiukuttelevia komponentteja :)
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Jos auton käy näyttämässä heti katsastuskauden alussa ja tulee hylsy, autolla saa kuitenkin ajaa viimeiseen rekisteriotteeseen merkittyyn katsastuspäivään saakka. Tokikin, jos menee yli sen kuukauden näyttöajan, joutuu katsastamaan kokonaan uudelleen. Jos sen sijaan tulee ajokielto, auto ei liiku katsastuskonttorin pihalta minnekään.
Ja jos sen sijaan käy näyttämässä vaikka viikkoa ennen viimeistä mahdollista rekisteriotteeseen merkittyä katsastuspäivää ja auto saa hylsyn ja kuukauden korjausaikaa, autolla ei saa viimeisen rekisteriotteeseen merkityn katsastuspäivän jälkeen ajaa muualle, kuin kotoa/korjaamolta katsastukseen. Vaikka aikaa uusintanäyttöön onkin se kuukausi katsastuspäivästä.

Tämä tekikin järkeä asiaan.

Samainen inssi, joka auton katsasti toivotti tervetulleeksi sekä kesärenkailla vaikka samantien mainittuunn 15€:n hintaan tai kokonaan uuteen katsastukseen, heti kun kelit sopivat, jos ei jaksa renkaita veivata edestakaisin. Eli tuolla hylsyllä ei ole mitään väliä, jos rekisteriotteessa on ajoaikaa jäljellä. Omaan piikkiin menee tämä muutaman kympin menetys. Missään tapauksessa en uusia talvinakkeja osta, kun auto menee vaihtoon kuitenkin pikapuoliin.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Ymmärtääkseni tässä on vielä se kuvio, että jos auto hylätään, niin uusintakatsastuksessa ei saa tehdä muuta kuin tarkastaa onko vika korjattu. Jos uusinnassa esim. nähdään joku toinen hylkäykseen johtava vika, autoa ei tietääkseni voi hylätä enää sen vuoksi. Tokihan katsastusmies voi asiasta mainita.

Jos taas odotat yli kuukauden tai viet auton toiselle katsastusasemalle, se katsastetaan kokonaan uudestaan ja auto voidaan hylätä jostain toisesta syystä.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Webasto-ongelma

Onko kukaan rassaillut webastoja? Itselläni on varsin mystisen oloinen ongelma. Webasto käynnistyy vain auton ollessa käynnissä. Epäilin vesipumppua, mutta se lähtee kierrättämään nesteitä aivan kuten kuuluukin.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Mainitsemasi "monsuunisateissa vilkkumisen" OBD-järjestelmä onneksi tallentaa hetkelliseksi häiriöksi, jolloin sitä ei näy OBD-päästömittaustodistuksessa. Ja jos tämä sama häiriö ei toistu seuraavan ajosyklin (=noin karkeasti käynnistäminen, ajo, sammuttaminen) aikana, se poistuu myös siitä hetkellisten häiriöiden muistista.

Eikös tuo ole ihan pelkkä OBD-mittaus? Päästöt mitataan sitten vielä ihan erikseen. Ja paljon siellä voi olla mukana sellaisiakin vikoja, jotka eivät päästöihin vaikuta.

Niin ja noissa monsuunisateissa tuntuvat vikoja vilkuttelevan enimmäkseen nämä niin sanotut paremman luokan autot. Kunnolla tehty toimiva ja laadukas auto ei turhia vilkuttele.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Ymmärtääkseni tässä on vielä se kuvio, että jos auto hylätään, niin uusintakatsastuksessa ei saa tehdä muuta kuin tarkastaa onko vika korjattu. Jos uusinnassa esim. nähdään joku toinen hylkäykseen johtava vika, autoa ei tietääkseni voi hylätä enää sen vuoksi. Tokihan katsastusmies voi asiasta mainita.

Jos taas odotat yli kuukauden tai viet auton toiselle katsastusasemalle, se katsastetaan kokonaan uudestaan ja auto voidaan hylätä jostain toisesta syystä.

Juurikin näin, uusia vikojen kohdalla ei saa kuin mainita...

Olen kerran pistänyt poikki katsastuksen. Kyllä niinkin voi tehdä, sanoa että nyt lopetetaan katsastus tähän. Alkoi mennä överiksi, kun ihan kaikesta tuli merkintää (mm. kuluneista pyyhkijöistä) ja äijällä ei ollut hajuakaan auton tekniikasta joka oli katsastettu mukisematta viimeiset 5 vuotta, niin se alkoi sitten epäilee sitä onko se laillinen. Kävin sitten samalla asemalla uudestaan ja oli eri inssi, niin ei mitään muuta kun pallonivelen korjaus ja totesti että "no auto on niin hienossa kunnossa, että korjaat tuon varmaan heti, niin en laita merkintää". Ja korjasinkin.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Onko kukaan rassaillut webastoja? Itselläni on varsin mystisen oloinen ongelma. Webasto käynnistyy vain auton ollessa käynnissä. Epäilin vesipumppua, mutta se lähtee kierrättämään nesteitä aivan kuten kuuluukin.

Yleensä se on tuossa tapauksessa Vesipumppu, mutta kaverilla oli juuri korjattavana auto samaisesta syystä ja siinä oli vaan sulake mennyt?! Tai sitten korjaamo kusettaa, koska haluavat kuitenkin laskuttaa 2h korjauksista. :) Eli tarkkana.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Juurikin näin, uusia vikojen kohdalla ei saa kuin mainita...
Tuo on aika huono asia, ettei uusintakatsastuksessa voi autoa uusista vioista hylätä. Kärjistettynä, mutta mahdollisena esimerkkinä tilanne, jossa joku tuo auton uusintakatsastukseen vaikkapa pakoskaasupäästöjen takia ja katsastusten välissä autosta ovat jarrut hävinneet, ei katsastusmies voi kuin tarkastaa pakokaasupäästöt, mainita jarruista ja toivottaa asiakkaalle turvallista matkaa. Taas on vuosi aikaa seuraavaan katsastukseen, jollei poliisi tiellä puutu menoon ennen sitä.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
ZOOM joutui päivittämään autonsa, kun edellinen (A4 2.0 Tfsi, 2009)kävi liian ahtaaksi perheelliselle lähinnä onnettoman matalan takakontin vuoksi.

Nyt alla on A4 Allroad 2.0 T Quatro, automaatilla... aika hauska auto talvikeleillä...:)
 

scholl

Jäsen
Jos auto hylätään OBD-päästömittauksessa ilmenneen vikakoodin takia niin väitän että silloin suurimmassa osassa tapauksista siinä autossa on oikeasti joku, mahdollisesti toki hyvin pieni vika, joka vaikuttaa päästöihin. Jonkun verran olen noita OBD-päästömittauksia viimeisen vuoden aikana ehtinyt tehdä, enkä muista kyllä yhtään tapausta missä diagnoostesteri olisi hylännyt auton hetkellisen häiriön takia. Voihan se toki olla että mulla on käynyt vaan hyvä tuuri eikä kohdalle ole sattunut kiukuttelevia komponentteja :)

Mulla hylkäsi. Vein auton pakokaasumittaukseen ja OBD:hen jo ennen katsastusta, koska ajattelin, ettei tule sitten ainakaan ongelmia ja sain suoritetuksi sen samalla, kun kävin lounaalla. No sen jälkeen se ei startannut heti, vaan piti kääntää avainta pidempään. Auto starttasi, mutta se hiton oranssi valo jäi siihen palamaan. Menin katsastukseen OBD-papereiden kanssa, mitkä olivat täysin kunnossa. Sitten se äijä sanoi, että mutta siellä oli se valo niin mä tein OBD-testin uudestaan, se näytti koodia xyz, mutta se hävisi sitten kyllä testin aikana ja valo sammui. Eli siis se vitun valo sammui testin aikana, mutta mut hylättiin sen takia, kun siellä oli joku kolmenumeroinen koodi. Ajattelin, että ok vien auton vähän huolto-ohjelmaa aikaisemmilla kilsoilla määräaikaishuoltoon ja laittavat samalla. No soitin sinne huoltovaihteeseen ja äijä antoi ymmärtää, että se kuuluu huollon hintaan, joten ajattelin, että hyvä homma, hoituu toi helposti, eikä tarvitse ajaa siihen firmaan, jossa teetin alun perin OBD-testin ja joka teki varmaan jotain päinhelvettiä, kun valo syttyi kun seuraavan kerran starttasin. No joka tapauksessa, kun hain auton merkkihuollosta niin ne sanoi, että sinne oli jäänyt joku koodi muistiin, joka tarkoitti jotain (en muista enää mitään), mutta ei ollut mitään vikaa, vaan se on ollut startatessa joku hetkellinen sähköhäiriö. Sitten jouduin vielä maksamaan siitä 100 euroa ekstraa vaikka puhelimessa äijä oli sanonut, että se kuuluu huoltoon. Eli siis hankki asiakkaan puhumalla paskaa. Se vitutti jonkin verran. Samoin kuin jotkut muut jutut. Olivat vaihtaneet jotain polttimoita, joissa luki poltin 0,26e, vaihtotyö 15,01 euroa ja noita oli useampia, vaikka auto oli juuri ollut katsastuksessa ja katsastuksen mukaan noita jotain pieniä valoja jossain ei ollut rikki. Kaiken maailman pienien asioiden kikkailuilla saivat laskun hilatuksi johonkin tonniin.

Itse en ainakaan voinut kuvitellakaan, että se valo olisi joku ongelma, mikä syttyi silloin startatessa, koska monessa autossa niitä (joskin ei tuossa) on syttynyt esim. jollain tietyllä säällä ja se on sitten myöhemmin sammunut. Kaikista ihmeellisintä tässä on vielä se, että se valo sammui silloin, kun se katsastusjuntti teki uudelleen sen OBD-testin. Tuntuu, että koko OBD on autoissa vain vittuilun vuoksi, jotta voisivat rahastaa. Mitään käytännön merkitystä sillä ei varmaan ole.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Onko kukaan rassaillut webastoja? Itselläni on varsin mystisen oloinen ongelma. Webasto käynnistyy vain auton ollessa käynnissä. Epäilin vesipumppua, mutta se lähtee kierrättämään nesteitä aivan kuten kuuluukin.

Tai akussa on virrat vähissä. Uudet autot pimentävät muut syöpöt jättääkseen startin vaativan virran.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Yleensä se on tuossa tapauksessa Vesipumppu, mutta kaverilla oli juuri korjattavana auto samaisesta syystä ja siinä oli vaan sulake mennyt?! Tai sitten korjaamo kusettaa, koska haluavat kuitenkin laskuttaa 2h korjauksista. :) Eli tarkkana.
Vesipumppua epäilin itsekin, mutta se toimii. Nesteet alkaa kiertämään samoin tein, kun kellokytkimestä käynnistää.

Tai akussa on virrat vähissä. Uudet autot pimentävät muut syöpöt jättääkseen startin vaativan virran.
Virrat on otettu suoraan akulta, joten ei kai auton automatiikka osaa virransyöttöäkään katkaista. Hämärältä tuntuu moinen ongelma.
 

scholl

Jäsen
Nyt on muuten Wrangler-keli! Pitäisi olla oikeasti näihin keleihin Wrangler, sillä teiden varsille on kasattu valtavat kinokset, jotka ovat muka parkkipaikkoja. Ainakin Helsingissä monissa kaupunosissa tämä on tilanne. Välissä on joitakin lumeen hautautuneita autoja, jonka jälkeen on sitten tyhjää, pelkkää lumikinosta. Auton pitäisi olla siis sekä lyhyt että sellainen, että sen voi ajaa auratun lumivallin yli tai läpi ja sen löysän lumikinoksen päälle.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Nyt on muuten Wrangler-keli! Pitäisi olla oikeasti näihin keleihin Wrangler, sillä teiden varsille on kasattu valtavat kinokset, jotka ovat muka parkkipaikkoja. Ainakin Helsingissä monissa kaupunosissa tämä on tilanne. Välissä on joitakin lumeen hautautuneita autoja, jonka jälkeen on sitten tyhjää, pelkkää lumikinosta. Auton pitäisi olla siis sekä lyhyt että sellainen, että sen voi ajaa auratun lumivallin yli tai läpi ja sen löysän lumikinoksen päälle.

Wrangler voi olla aika hintava menopeli tuollaiseen.

UAZ Hunter kustantaa vain 15 000, ja vaikka auto onkin "hieman" kolho, on se tehty paljon pahempiin olosuhteisiin kuin nämä nietokset.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Kakkosautoa pitäisi talouteen ostaa. Ainoat rajoitukset on alle 10000 € hinta, automaatti on kiva ja mielellään alle 110 000 ajettu. Kokoluokka saisi olla sellainen, että kaksi muksua ja aikuista mahtuu kyytiin.

Pari mielenkiintoista tuli pikaisella selauksella vastaan eli Kia Cerato ja Chrysler Sebring. Onko tuollaisista kenelläkään mitään kokemuksia. Täysiä susia vai ihan kelpo kakkosautoja?

Nuo nyt ovat vain esimerkkimalleja. Noitahan on myynnissä kohtalaisen reilusti. Ainakin Sebringejä.

*Linkit männöö Nettiautoon ja kyseisten autojen ilmoituksiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös