Autoiluketju

  • 3 188 887
  • 18 516

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Jos nyt aletaan viisastelemaan, niin ainoa neliveto noista on Subaru. Muissa takapieksut rupeavat raapimaan vasta, kun etupyöristä loppuu pito. Subaru on kyllä muutenkin noista se vaihtoehto nro. 1. Rujompi ulkokuori ja yhdistettynä ei niin trendikkääseen sisustaan = miehen auto. Boxerin murina on myös nätti.
Esson baari juttuja taitaa olla Haldex III asti takapyörillä olla koko ajan jonkin verran voimaa. Entisessä S60 awd:ssa ainakin paikalta lähdettäessä pedaali vaakatasossa kaikki pyörät löivät runtua heti lähdöstä saakka.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Esson baari juttuja taitaa olla Haldex III asti takapyörillä olla koko ajan jonkin verran voimaa. Entisessä S60 awd:ssa ainakin paikalta lähdettäessä pedaali vaakatasossa kaikki pyörät löivät runtua heti lähdöstä saakka.

Juuri näin. Uudet haldexit lähtee liikkeelle 50/50 suhteella aina.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Keskeytän monisivuisen keskustelun siitä, kenellä on mitäänsanomattomin kuplavolkkari ja minkäväriset penkit tai montako vetävää pyörää siinä on. Minulla on nimittäin asiaa:

Tuli ajeltua vähän reippaammin, ja tunnustin päässeeni valokuvaan. Nyt sain poliisilta kutsun, jonka aihe on "Sakon tai rikesakon tiedoksianto. Henkilökohtainen käynti". Millä vaan poliisipiirin asemalla voi käydä asian hoitamassa koska vaan.

Tarkoittaako tämä kirje, että mitään ajokieltoa ei ole tulossa? Tai siis, lukisiko kutsussa siinä tapauksessa jotain muuta (vaikka "Tule bussilla horatsu.")?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En tiedä sakosta, ei kiinnosta, mutta ilmoitan tähän väliin oman asiani. Nimittäin olen ajellut nyt vaille tonnin Jukellani ja ihan tyytyväinen täytyy olla kerrankin autokauppaan. Ei sillä, että Nissani olisi mikään mullistava kokemus sinänsä, mutta hyvä rahoitusehdot, hyvä korvaus vanhasta ja lievä nipistys listahinnoista saavat hankinnan selkeästi ns. järkeväksi sen lisäksi, että muotoilultaan tykkään myös tuosta vempeleestä. Ajokokemus on aika hmv tuolla peruskoneella, mutta näillä resursseilla en odottanukaan kaiken natsaavan.

Juke jakaa aika vahvasti mielipiteet ulkonäöllään, ja varsinkin naiset tuntuvat usein pitävän sekä ei nin konservatiiviset miehet. Makunsa kullakin, ei siinä mitään. Mua tuo ei heti ihastuttanut, mutta pikku hiljaa mieli kääntyi siihen suuntaan, että onhan siinä särmää. Kääntää autojen tekniikasta ymmärtämättömien päät ainakin näin alkuvaiheessa, ja toisaalta eipä noita niin kovin usein tule vastaan, kun moni päätyy konservatiivisempiin ja käytännöllisempiin ratkaisuihin kuten Qashqai tai farkut.
 

BigBadReddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarkoittaako tämä kirje, että mitään ajokieltoa ei ole tulossa? Tai siis, lukisiko kutsussa siinä tapauksessa jotain muuta (vaikka "Tule bussilla horatsu.")?

Kyllä tuosta voi vetää johtopäätöksen, että pelkkä maksulappu on tulossa. Erään tutun -kröhöm, kertoman mukaan ottavat yhteyttä puhelimitse jos ajolupa on peruttu - ja sitten puhelun jälkeen vasta sitä korttia laitokselle tuomaan.

Ja jos käy niin, että kortti lähtee, niin kyllä siirtoluvat väliaikaisen ajokortin muodossa kotiin/työpaikalle saa. Että lappu lattiassa, ylväästi yksityisautoilijana konstaapelia morjestamaan.

Uteliaisuudesta, kuinka paljon vauhtia yli sallitun oli?
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä tuosta voi vetää johtopäätöksen, että pelkkä maksulappu on tulossa.

Joo voin vahvistaa tämän, eli sakkoja sakkoja, päiväsakkoja oli tuomisina, ei muuta. Hiukan peljästyin, kun poliisisetä pyysi ajokorttia henkilöllisyyden toteamiseen, mutta antoi kortin takaisin. Näytti myös kauniin kuvan meikäläisestä, ai että olin älykkään näköinen.

Ylinopeutta ei ollut kuin 25km/h 80km/h alueella, eli siis 105km/h, mutta pelkäsin, että tämä oli kolmas ylinopeussakko vuoteen tai ainakin neljäs kahteen vuoteen, mutta ehkäpä osa rikoksista oli sitten ehtinyt vanhentua. Oli vasta toinen päiväsakko, en tiedä vaikuttaako se asiaan, ja kertaakaan en ole liikennettä kauheesti vaarantanut. Nyt ajellaan rauhallisesti.
 

Japi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh, Jokerit, Saipa, Jokipojat, Titaanit
Polttelisi vaihtaa nykyinen matala farmari enemmän maastokelpoiseen kulkineeseen. Budjetti on se mitä nykyisestä saa, ehkä ~22000€. Kriteerit:

- automaatti
- bensa
- neliveto
- kontissa oltava tilaa koirahäkin lisäksi matkatavaroillekin

Onko raadilla suosituksia seuraavista: CR-V, Outlander, Subaru, joku muu?

Subaru Foresterista on kokemusta ja täytyy sanoa, että itse olen tykännyt HIRVITTÄVÄN PALJON. Neliveto on jatkuva eli kokoaikainen, mitä esim. CRV:ssä ei käsittääkseni ole. CRV:n neliveto on käsittääkseni sellainen, että se on neliveto vain tarvittaessa ja muuten etuvetoinen. Tehojakin on riittävästi eli 155 hevosvoimaa eli jalkoihin ei jää. Tavaratila on hyvä, mutta riippuu tietysti koirahäkin suuruudesta jääkö paljon muuta tilaa. Huonona puolena Foreterissa on suuri kulutus yhdistetty kulutus muistaakseni 9l/100 km.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Subaru Foresterista on kokemusta ja täytyy sanoa, että itse olen tykännyt HIRVITTÄVÄN PALJON.

Minulla oli tuollainen joskus yhden päivän ajossa eikä kyllä yhtään pöllömmältä laitteelta vaikuttanut. Mukava ajaa ja neliveto toimii hienosti.
 
Kiitos tästä. Fiat Bravo 1,4 T-Jet Turbo Sport meni nyt sitten listan kärkeen. Pitää vähän venyttää budjettia, mutta jos se perse kestäs sen verran.
Nyt ollaan ajauduttu siihen tilanteeseen, että tänään maksoin varausmaksun ko. mallisesta Fiatista. Kuun lopussa Helsinkiin autoa hakemaan. Budjetti ylittyi 3000€, mutta ei voi valittaa.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Nyt ollaan ajauduttu siihen tilanteeseen, että tänään maksoin varausmaksun ko. mallisesta Fiatista. Kuun lopussa Helsinkiin autoa hakemaan. Budjetti ylittyi 3000€, mutta ei voi valittaa.

Mikä helvetin varausmaksu? Kai sentään maksoit luottokortilla? Jos firma menee konkurssiin, et saa rahojasi takaisin ihan äkkiä, jos ollenkaan.

Tilasimme yli 60 000€ auton joku aika sitten ja auto maksetaan laskulla silloin kun se on meille valmiina rekisterissä, eli noudettavissa.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
En tiedä kyseisen firman taloustilanteesta, mutta luulisin ettei ole ensimmäisten joukossa menossa nurin. Se on joku Autokeskus Oy siellä jumalanselän takana etelässä.

Heh, sama yhtiö, josta omani tilasin.

Mistähän erilainen käytäntö mahtaa johtua? En ole nimittäin tuollaisesta varausmaksusta ennen kuullut.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tämän testin perusteella Pösö 207 on hiljaisempi kuin BMW 3-sarjalainen. (linkki vie tuulilasin testiin) Ja en ole lukenut hirveästi moitteita 207 suuntavakaudesta. Mutta mielipiteitä on toki monia, mutta oli pakko tarttua kun muistelin juuri että Pökötti aika hyvä ajettava ja hiljainen on pikkuautoksi.
Oho. Suuntavakausta se kaveri manasi verrattuna Bemariin ja heitti jotenkin ettei usko enää nukahtavansa rattiin. Itse Pösön (407SW) omistajana oletin, että myös sisämelu olisi kovempi. Bmw oli siis -06, mutta hassulta kyllä kuulostaisi, että olisi melu koventunut siitänsä. Se Bmw oli ainakin todella hiljainen verrattuna oman autoni rengasmeluun, mutta noista ei ole kyllä melutasoja tullut mittarilla mittailtua, joten en osaa antaa vertailukohtaa tarkemmin. Olen menossa kyläilemään tuonne kaverille ennen marraskuun puoltaväliä, niin lupaan antaa tarkempaa raporttia sen jälkeen(, jos muistan).
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minun mielestäni auton melutasoa määrittäessä desibelejä tärkeämpää on sen melun sävy tai laatu. Jotkut tietyt äänet häiritsevät enemmän vaikka eivät olisi niin koviakaan ja desibelien mukaan meluisampi auto saattaa hyvinkin tuntua ajossa hiljaisemmalta. Minä olen sitä mieltä että oma korva kertoo paljon paremmin tuon melutason kuin desibelimittari.

Ja tuosta testistä vielä että tuohan on tehty 50 ja 70 km/h nopeudessa ja joissakin autoissa tuo melutaso saattaa nousta enemmän kuin toisessa kun siirrytään maantienopeuksiin. Erityisesti farmariautoissa se tavaratilan kautta tuleva kumina alkaa voimistumaan aika voimakkaasti.

Ja jännä muuten huomata tuossa testissä mukana tuo Volvo 940. Itsellä nimittäin juurikin tuo malli nyt käyttöautona ja olen hämmästellyt sitä kuinka hiljainen auto tuo on ikäisekseen, pesee esim. työpaikan tänä vuonna hankitun VW Golfin ihan kirkkaasti. Näköjään se on ihan desibelienkin puolesta hiljainen.
 
Viimeksi muokattu:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oho. Suuntavakausta se kaveri manasi verrattuna Bemariin ja heitti jotenkin ettei usko enää nukahtavansa rattiin. Itse Pösön (407SW) omistajana oletin, että myös sisämelu olisi kovempi. Bmw oli siis -06, mutta hassulta kyllä kuulostaisi, että olisi melu koventunut siitänsä. Se Bmw oli ainakin todella hiljainen verrattuna oman autoni rengasmeluun, mutta noista ei ole kyllä melutasoja tullut mittarilla mittailtua, joten en osaa antaa vertailukohtaa tarkemmin. Olen menossa kyläilemään tuonne kaverille ennen marraskuun puoltaväliä, niin lupaan antaa tarkempaa raporttia sen jälkeen(, jos muistan).

Eiköhän tuo nyt ole ihan sellaisesta pienen pienestä asiasta kiinni kuin rengastus.

Maahantuojan vikahan se tietenkin on, että joku pieni 3-sarjan Bemari annetaan testiin 225/45 17-rengastuksella, mutta voisihan tästä asiasta edes mainita itse testissä.Siinä on kuitenkin 2 senttiä vähemmän kumia ja ilmaa vanteen ja tien välissä verrattuna pösöihin vaimentamassa autoon tulevia tärinöitä ja siitä johtuvaa melua.

Laivan kokoiset kartanovolvot onkin sitten rengastettu tyyliin sopivasti 205/60 R16 renkaila, mutta turha asiasta nyt on pitää meteliä...
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Voin lyödä ison summan vetoa että 120kmh vauhdissa Bemu on hiljaisempi kuin Pösö. Saksalaiset kun suunnitellaan vähän isommille vauhdeille kun pikku-pösöt. Tosin kuinka tärkeätä melu moottoritievauhdissa vs. taajama-ajossa on sitten jokaisen oma asia.

Ja kuten tuossa jo aikaisemmin sanoin, autoja pitäisi verrata vakiorengastuksella.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Jees, näin on. Soittelin eilen kaverille, ja hän selvitti juuri noita ostolupia sun muita, Nissan kun ei anna lupaa auton luovutukselle ennen maksua ja myyjäliike ei maksa ennen kuin vaihtoautovarasto on sopiva, ja ostavat mun auton sisään tjsp. Oli hän tuon mulle sanonut jo aiemmin, mutta en sitä silloin tajunnut oikein, ja eilen jutellessamme muistin, että tästä oli puhetta jo tilausta tehdessä.

No, nyt auto seisoo varusteltuna ja valmiina liikkeessä. Kävin kauppareissun yhteydessä tuijottelemassa sitä lasin läpi, mutta alkoi vain harmittaa enemmän. Jos se jo ensi viikolla lohkeisi.

En oo koko ketjua lukenu vielä loppuun, mutta siis mitä vittua? Sulla on uusi auto odottamassa luovutusta, mutta myyjäliikkeellä ei oo varaa maksaa autoa maahantuontiin, kun oma vaihtoautovarasto ei oo kunnossa? Ei jumalauta?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
En oo koko ketjua lukenu vielä loppuun, mutta siis mitä vittua? Sulla on uusi auto odottamassa luovutusta, mutta myyjäliikkeellä ei oo varaa maksaa autoa maahantuontiin, kun oma vaihtoautovarasto ei oo kunnossa? Ei jumalauta?

Joo, kyllä joku mättää nyt ja pahasti. Pääoma seisoo uudessa autossa kiinni kun ei ole muka fyffeä ottaa vaihtoautoa sisään? Tsiisus.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En oo koko ketjua lukenu vielä loppuun, mutta siis mitä vittua? Sulla on uusi auto odottamassa luovutusta, mutta myyjäliikkeellä ei oo varaa maksaa autoa maahantuontiin, kun oma vaihtoautovarasto ei oo kunnossa? Ei jumalauta?
Mun täytyy myöntää, ettei tuo kuvio selvinnyt mulle täysin missään vaiheessa, mutta sen verran kuitenkin, että jostain paperinpyörittelystä ja myyntiluvista se oli kiinni. Kyseessä on iso ja vuosia paikkakunnalla toiminut merkkiliike, joten jonkinlainen luotto mulla siihen puljuun oli ja on edelleen. Auto on ollut nyt meillä kaksi viikkoa ajossa, ei ongelmia sen suhteen enää. Tuosta hyhmäilystä huolimatta olen todella tyytyväinen kauppaan.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Taisit asua Lohjalla joten auto lienee ostettu PP-autosta joka on SOK:n omistama, joten tuskin siellä rahat on loppu ja suuri sen takia ihmettelinkin. Tai sitten et ostanut autoa Lohjalta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Taisit asua Lohjalla joten auto lienee ostettu PP-autosta joka on SOK:n omistama, joten tuskin siellä rahat on loppu ja suuri sen takia ihmettelinkin. Tai sitten et ostanut autoa Lohjalta.
Jeps, Lohjalla asun, mutta PP-Auto ei ollut kyseessä. Merkkiedustukset ovat vaihtuneet tässä vuosien saatossa aika paljon.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Passat 99 kyseessä, joka kärsii tyyppiviasta. Vedet siis tullut sisään ja nyt lienee CCM rikki. Jos kaivan lootan nyt irti nyt ja alan sitä ropeltamaan, niin käynnistyykö auto ilman sitä?

edit. Itse itselleni vastaten kyllä käynnistyy. Oli muuten naurussa pidättelemistä kun kurkkasin maton alle kaikki kosteena, onneksi boxi kuitenkin kuiva. Johdot kootty yhteen ja liitännät suojattu kangaserkalla...
 
Viimeksi muokattu:

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Tämä minun auto on siis käytetty. Veikkaisin että kun pääsen hakemaan auton vasta reilun viikon päästä ja autolla on ollut jo muitakin ostaja ehdokkaita niin halusivat varmistaa, että on varma kauppa.

Tämä selvitti asian, kiitos. Luulin, että kyseessä oli uuden auton tilaus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös