Autoiluketju

  • 3 195 566
  • 18 516

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja kun onnettomuudet lähtevät nousuun tai niiden nousua pelätään, voidaankin nopeusrajoituksia laskea. Miten olisi valtateillä sellanen 60/70 ja moottoritiellä 90/100 talvisin?

Hieno säädös taas, ollaan näitä eurofiilejä lainatekseni "ytimessä" tekemässä päätöksiä. Ei jeesus sentään...
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Ja kun onnettomuudet lähtevät nousuun tai niiden nousua pelätään, voidaankin nopeusrajoituksia laskea. Miten olisi valtateillä sellanen 60/70 ja moottoritiellä 90/100 talvisin?

En ehkä täysin ymmärrä pointtiasi motareiden suhteen, koska ei Suomessa motareilla tai ylipäänsä missään ole talvisin korkeampaa rajoitusta kuin 100km/h.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En ehkä täysin ymmärrä pointtiasi motareiden suhteen, koska ei Suomessa motareilla tai ylipäänsä missään ole talvisin korkeampaa rajoitusta kuin 100km/h.

Tuli pieni ajatuskatkos ja piti laittaa 80/90. Jostain syystä muistin, että motareilla pysyy 120, kiitos korjauksesta.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Paljonko maksaa Audi A4:n tuulilasin vaihto? Mietin auton ostoa ja olisi yksi 2006 vuoden malli hyvään hintaan, tuulilasissa vaan halkeama.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Paljonko maksaa Audi A4:n tuulilasin vaihto? Mietin auton ostoa ja olisi yksi 2006 vuoden malli hyvään hintaan, tuulilasissa vaan halkeama.

Osta pois, aja hetki, pistä lasivakuutukseen (joka taitaa nykyään lähes jokaisesta autovakuutuksesta löytyä?) :)
Hinta yleensä silloin 100-200e.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Jos vaihtoehtoina olisi keski-/isomman luokan autoista sellaiset kuin Citroen C4 2.0B 5D/Citroen C5 2.0B (-05-->)/Volvo S/V40 2.0T (-01-->) niin millä perusteilla kannattaisi valita? Isällä saattaisi olla uuden auton osto edessä ja koitan tässä jeesailla... Mitään Esson baarin juttuja en ota huomioon.

Diesel ei ole vaihtoehto, eivätkä japanilaiset myöskään. Auto saisi korkeimmillaan maksaa ~8k.
 

Fordél

Jäsen
Tämä voi kuulostaa Esson baarin jutulta, mutta jättäisin ihan suosiolla nuo ranskalaiset väliin. Aika harvoin kuulee esim. Citikasta ja muista ranskalaisista kovin suuria kehuja muuta kuin ajo-ominaisuuksien suhteen (osa tykkää). Tottakai nyt kun näin sanon niin tänne tulee seuraavat 100 viestiä, joissa kehutaan kuinka hänen ranskalaisessa pirssissään ei ole ole ollut mitään ongelmia...No itse jättäisin ne kuitenkin väliin, koska niissä tuppaa ilmenemään jos jonkinlaista vikaa.
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä voi kuulostaa Esson baarin jutulta, mutta jättäisin ihan suosiolla nuo ranskalaiset väliin. Aika harvoin kuulee esim. Citikasta ja muista ranskalaisista kovin suuria kehuja muuta kuin ajo-ominaisuuksien suhteen (osa tykkää). Tottakai nyt kun näin sanon niin tänne tulee seuraavat 100 viestiä, joissa kehutaan kuinka hänen ranskalaisessa pirssissään ei ole ole ollut mitään ongelmia...No itse jättäisin ne kuitenkin väliin, koska niissä tuppaa ilmenemään jos jonkinlaista vikaa.

Aamen. Lisäisin vielä noista Volvon S40/V40 -malleista sen verran, että ainakin vanhemmat mallit olivat aivan kauheita katiskoja. Muutaman tuollaisen kanssa olen joutunut tekemisiin ja vikoja piisasi vaikka muille jakaa. Positiiviset puolet olivat aika harvassa. Ilmeisesti kuitenkin katselette vain hieman uudempia malleja. Olen kuullut, että ne olisivat jo aavistuksen parempia, eikä vikoja olisi yhtä paljon kuin vanhemmissa. Ajotuntuma ei kuitenkaan ole mikään häikäisevä ja kulutus on kokoon nähden aika suuri. Tuo siis ei todellakaan ole mikään iso auto, kuten ehkä joku voisi luulla.

Ja sitähän minä en osaa sanoa millä perusteilla se auto kannattaisi valita, kun jokaisen omista mieltymyksistähän se riippuu. Toiset arvostavat halpoja ylläpitokustannuksia ja luotettavuutta. Toiset ajotuntumaa, ulkonäköä ja ties mitä. Itse katsoisin kymmenen vuotta vanhaa autoa ostaessa ainakin, ettei ruoste ole alkanut iskemään, eikä auto ole ranskalainen. Ruosteinen kori ja tekniikan sähköviat ovat sellaisia, joista ei pääse helpolla eroon.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
No itse jättäisin ne kuitenkin väliin, koska niissä tuppaa ilmenemään jos jonkinlaista vikaa.

C4:stä en tiedä, mutta faceliftattu C5 lienee luotettavuudeltaan "alempaa keskikastia"? Pointti on siinä, että se on aikamoisen määrän korjauskuluja halvempi kuin ikäisensä saksalaiset autot noin esimerkkinä.

No anyway, ilmeisesti tuo Volvo kiinnostaisi lähtökohtaisesti muutenkin enemmän. -01 jälkeen tehdyt S/V40:t ovat ainakin ajettavuudeltaan ihan eri pelejä kuin vanhemmat, mutta miten vikaisuus? Volvon Classicithan ovat aina hyvässä maineessa sekä varustelultaan että lapsentautien puutteessaan.
 

Fordél

Jäsen
C4:stä en tiedä, mutta faceliftattu C5 lienee luotettavuudeltaan "alempaa keskikastia"? Pointti on siinä, että se on aikamoisen määrän korjauskuluja halvempi kuin ikäisensä saksalaiset autot noin esimerkkinä.

No entäs Ford Focus? Pitävät mekkalaa kuin teinit ostarissa, mutta ajettavuudeltaan ja muutenkin hyviä autoja. Eivät ole hinnallakaan pilattuka eikä mulla ole tietoa, että niissä olisi erityisen paljon vikoja.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
No entäs Ford Focus? Pitävät mekkalaa kuin teinit ostarissa, mutta ajettavuudeltaan ja muutenkin hyviä autoja. Eivät ole hinnallakaan pilattuka eikä mulla ole tietoa, että niissä olisi erityisen paljon vikoja.

Fokkeri passaisi kyllä minulle, vaikka onkin uskomattoman meluisa auto. Pitäisi melkein tunnustella tuonne isän suuntaan, sieltä löytyy melkoinen määrä irrationaalista inhoa tiettyjä automerkkejä kohtaan. Esim. japanilaiset ovat ehdoton ei, mutta korealaiset kelpaavat ;)
 

Fordél

Jäsen
Fokkeri passaisi kyllä minulle, vaikka onkin uskomattoman meluisa auto. Pitäisi melkein tunnustella tuonne isän suuntaan, sieltä löytyy melkoinen määrä irrationaalista inhoa tiettyjä automerkkejä kohtaan. Esim. japanilaiset ovat ehdoton ei, mutta korealaiset kelpaavat ;)

Heh, tiedän nämä tyypit. Lähipiiristäni löytyy näitä, joiden inhot eri automerkkejä kohtaan saattavat kummuta mitä käsittämättömimmistä asioista kuten vuosikymmenten takaisista natsikytköksistä jne. Koita siinä sitten selittää, että mutta kun se on hyvä ajaa, kuluttaa vähän jne. Eli toivotan jaksamista ja onnea tähän autonhankinnan avustajan tehtävääsi!
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
No entäs Ford Focus? Pitävät mekkalaa kuin teinit ostarissa, mutta ajettavuudeltaan ja muutenkin hyviä autoja. Eivät ole hinnallakaan pilattuka eikä mulla ole tietoa, että niissä olisi erityisen paljon vikoja.

Juuri pistin vaihtoon 171000 ajetun helmen. Ihan törkeen hyvä auto ajotuntumassa ja luotettavuudessa. Ei se nyt järin seksikäs ole, mutta varmaa kyytiä. Huollot ovat edullisia. Alustahan on Focuksen parasta antia ja sen huomaa kunnon hiekkatiepätkällä. Vaikka heppoja ei ole kuin reilu 100, niin kyllä saa perässätulija polkea ihan tosissaan jos meinaa iskuetäisyydellä pysyä.

Liputan tosissani Focuksen puolesta ja odotan hetkeä, että saadaan kakkosauto laittaa vaihtoon. Citikasta> Focus
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Heh, tiedän nämä tyypit.

Koetko, että juuri esiin tuomasi näkemys ranskalaisista autoista on täysin faktoihin perustuva, eikä osittain esim mielikuviin?

2001 jälkeinen x40 on varmaan ihan hyvä peli, classikeista puhumattakaan. Sitikat on halvempia hankkia (ja huoltaakin?), samalla rahalla saanee pari vuotta uudemman Sitikan kuin Volvon. Ei citroen mikään rellu laaduttomuudeltaan kuitenkaan ole, Xsara pärjäsi vielä kohtuu hyvinkin vikatilastoissa, näistä c-malleista ei haisua.
Focus on minusta kamala karvalakki Volvoon tai C5:seen verrattuna, melkein kuin joku neloskopan golffi.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
..ttuakos se uurestaan tuli?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Juuri pistin vaihtoon 171000 ajetun helmen. Ihan törkeen hyvä auto ajotuntumassa ja luotettavuudessa. Ei se nyt järin seksikäs ole, mutta varmaa kyytiä. Huollot ovat edullisia. Alustahan on Focuksen parasta antia ja sen huomaa kunnon hiekkatiepätkällä. Vaikka heppoja ei ole kuin reilu 100, niin kyllä saa perässätulija polkea ihan tosissaan jos meinaa iskuetäisyydellä pysyä.

Liputan tosissani Focuksen puolesta ja odotan hetkeä, että saadaan kakkosauto laittaa vaihtoon. Citikasta> Focus

Itsellä yli 220tkm ajettu "helmi", viimeinen a-mallin farkku. Loistopeli, sellaisen saa 3000-4000 tonnilla ja hyvä ajotuntuma tuon hintaiselle autolle, välitykset tosiaan tässä perus 1.6 100hp versiossa on hyvät kaupunkiin, auto on sen verran kevyt että ei tällä jää jalkoihin kun yksin ajaa ja autosta näkee joka suuntaan todella hyvin(mikä ei ole nykyään mikään itsestäänselvyys). Farkkuna myös tarvittaessa liikutellaan kohtuu paljon tavaraa. Osat edullisia jne. Alle viiden tonnin autoa etsivälle hyvä valinta, eikä paljon tuosta enään hinta tipu kunhan pitää auton kastastuskunnossa.


_
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Kysytään nyt, vaikka täältä jos on ymmärrystä. Itse ajattelin palkkapäivän jälkeen käydä vähän lastuttamassa Volvo S70 2.5L, ilman turboa. Joten, onko järkeä lähteä lastuttamaan autoa, jossa ei ole turboa? Kuulin jostain, ettei se ole järkevää, mutta taas eri taholta kuulin toista. Jos ei mitään ihmeellisyyksiä tule, niin käyn itse kyselemässä ammattilaisilta.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kysytään nyt, vaikka täältä jos on ymmärrystä. Itse ajattelin palkkapäivän jälkeen käydä vähän lastuttamassa Volvo S70 2.5L, ilman turboa...

Ei siitä välttämättä hirveästi apua ole. Saattaa siitä jotain ruiskun ajoituksia säätämällä hieman tehoa saada lisää mutta ei mitään sellaista mitä tbo-moottorista. Riippuu tietty hinnasta mitä se maksaa että kannattaako. Jos saat 5hv lisää mutta se maksaa 500€ niin sitten voi kysyä että onko enää järkevää...
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kysytään nyt, vaikka täältä jos on ymmärrystä. Itse ajattelin palkkapäivän jälkeen käydä vähän lastuttamassa Volvo S70 2.5L, ilman turboa. Joten, onko järkeä lähteä lastuttamaan autoa, jossa ei ole turboa? Kuulin jostain, ettei se ole järkevää, mutta taas eri taholta kuulin toista. Jos ei mitään ihmeellisyyksiä tule, niin käyn itse kyselemässä ammattilaisilta.

En minäkään lastuttamisesta mitään tiedä, enkä ole omistanut yhtään lastutettua autoa, mutta sellainen maku on, että rahaa tuhlaat jos vaparin käyt lastuttamassa. Tuskin mitään selkeästi huomattavaa eroa saat rahojesi vastineeksi.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kysytään nyt, vaikka täältä jos on ymmärrystä. Itse ajattelin palkkapäivän jälkeen käydä vähän lastuttamassa Volvo S70 2.5L, ilman turboa. Joten, onko järkeä lähteä lastuttamaan autoa, jossa ei ole turboa? Kuulin jostain, ettei se ole järkevää, mutta taas eri taholta kuulin toista. Jos ei mitään ihmeellisyyksiä tule, niin käyn itse kyselemässä ammattilaisilta.

Lyhykäisyydessään suosittelen mielummin vaihtamaan turbolliseen, ei näytä maltaita maksavan ja hyöty on moninverroin suurempi. Samalla paranee tehot reilusti 100hp tai 70hp riippuen onko sulla 20v vapari ja auto on myös tehoille tehty alustoineen, jarruineen jne. Eikä arvonalenemaakaan juurikaan ole enään tuossa hintaluokassa. Tässä esimerkki: Volvo S70 2,3 T 5 A 240 hv 1998 - Vaihtoauto - Nettiauto

Jos tarkoitat ammattilaisella firmaa joka myy lastutuksia, niin muista että he tekevät bisnestä ja haluavat sulle myydä kaikin keinoin sen 5hv tehonlisäyksenkin. :)


_
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Kysytään nyt, vaikka täältä jos on ymmärrystä. Itse ajattelin palkkapäivän jälkeen käydä vähän lastuttamassa Volvo S70 2.5L, ilman turboa. Joten, onko järkeä lähteä lastuttamaan autoa, jossa ei ole turboa? Kuulin jostain, ettei se ole järkevää, mutta taas eri taholta kuulin toista. Jos ei mitään ihmeellisyyksiä tule, niin käyn itse kyselemässä ammattilaisilta.

Vuosimalli auttaisi. Onko kyseessä siis 10V (144hv) vai 170hv versio? Vai 20V 140hv? Ainoa järkevä lastuttaminen voisi olla tuon jälkimmäisen version buustaaminen, sehän on siis tehtaalta tullut tehorajoitettuna, on täsmälleen sama kone kun tuo tehokkaampi. Lastulla tehoa voi saada varmaan reiluun 170:n hummaan eli yli 30hv lisää. Muuten vaparin lastuttaminen on ajan ja rahan haaskausta.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Ajattelin kyllä aivan samaa, että tulisi halvemmaksi vain ostaa se valmiiksi turbotettu auto, johon sitten lastut.

Autoni on vuodelta -98, 170hv 20V.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Autoni on vuodelta -98, 170hv 20V.

Joo, ei missään nimessä kannata ruveta lastuttamaan. Muistaakseni tuota on lupailtu 188hv:n asti lastulla, mutta epäilen suuresti. Eikä tuokaan nyt mikään hirveä ero ole kun matalapaineturbokin tuottaa jo vakiona enemmän ja lastulla paljon enemmän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös