Mainos

Autoiluketju

  • 3 332 841
  • 19 049

BigBadReddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin no sinua varten löytyy sitten näitä harmailla muoveilla varustettuja nipponeita jos ei sisustuksella ole väliä.

Jep. Harmaa on tylsä väri. Synkkä. Ahdas. Täytyykin tilata mondo, image ja joku muu vallila interiorin nimeen vannova julkaisu, ettei tule enää jatkossa munattua itseään jatkoajan "Autoiluketju":ssa.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Uuden auton tilaus on allekirjoitusta vaille valmis, vaan toimitusaika mietityttää.
Auton arvioitu valmistusviikko olisi 7/2012 ja toimitus noin viikolla 16.
Ei oikein nappaisi odottaa noin kauaa.

Hyvää joutuu odottamaan. Itse tilasin aikoja sitten ja arvioitu toimitus on 31.3.2012...
 
Viimeksi muokattu:

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Siis oli vai vieläkö odotat tuota autoa?

Korjasin vuosiluvun... toimitusaika on siis yli puoli vuotta, vaikka jenkit saa samaa autoa kuukauden toimitusajalla.

Tasan ei mene nallekarkit?
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Mitä tapahtuu jos nelivedosta (Golf R32) katkeaa vetonivel kesken ajon? Etuvedollahan vetonivelen hajotessa matkanteko loppuu siihen.
 

twenty

Jäsen
Suosikkijoukkue
hpk
Mitä tapahtuu jos nelivedosta (Golf R32) katkeaa vetonivel kesken ajon? Etuvedollahan vetonivelen hajotessa matkanteko loppuu siihen.

Haldex-nelikko taitaa olla näissä? Jos katkennut on etuvetari, niin taitaa matkanteko loppua. Etutasauspyörästössä tuskin on lukkoa.

Mutua siis tämä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Eikös Haldexissa kuitenkin siirretä vähän voimaa takapyörille joka tilanteessa eli teoriassa voisi ehkä saada nilkutettua eteenpäin vaikka etuvetari hajoaisi?
 

twenty

Jäsen
Suosikkijoukkue
hpk
Eikös Haldexissa kuitenkin siirretä vähän voimaa takapyörille joka tilanteessa eli teoriassa voisi ehkä saada nilkutettua eteenpäin vaikka etuvetari hajoaisi?

Muistaakseni n.10% on takapyörien voimansaanti normaalitilanteessa. Ongelma taitaa olla liikkeellelähdössä, eli etupyörän pitäisi pyörähtää jotta voimaa saadaan myöskin taka-akselille. Voi myöskin olla että pelkän vetarin, katkenneenkin, pyörähdys riittää saamaan vetoa aikaan taakse.

Aika rankkaa mutuilua kyllä.
 

mti

Jäsen
Suosikkijoukkue
StL Blues, Ketterä, Hurtat, Saipa
Polttelisi vaihtaa nykyinen matala farmari enemmän maastokelpoiseen kulkineeseen. Budjetti on se mitä nykyisestä saa, ehkä ~22000€. Kriteerit:

- automaatti
- bensa
- neliveto
- kontissa oltava tilaa koirahäkin lisäksi matkatavaroillekin

Onko raadilla suosituksia seuraavista: CR-V, Outlander, Subaru, joku muu?
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jos nyt aletaan viisastelemaan, niin ainoa neliveto noista on Subaru. Muissa takapieksut rupeavat raapimaan vasta, kun etupyöristä loppuu pito. Subaru on kyllä muutenkin noista se vaihtoehto nro. 1. Rujompi ulkokuori ja yhdistettynä ei niin trendikkääseen sisustaan = miehen auto. Boxerin murina on myös nätti.

Itse yllätätin tänään itseni ja löin nimeni paperiin jonka vaikutuksesta pihaani tulee Datsunin Qashqai. No kaippa sillä taas ajelee pitkät matkat. Persoonallinen vaihtoehto, kun vain joka viides tuntuu vastaantulijoista olevan kyseinen auto. huoh...
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Nooh, onhan noissa Volkswageneissa Haldex IV joka voi siirtää teoriassa vaikka 100% vedosta taakse eikä tarvitse enää etuakselien pyörimistä aktivointiin.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Jos nyt aletaan viisastelemaan, niin ainoa neliveto noista on Subaru. Muissa takapieksut rupeavat raapimaan vasta, kun etupyöristä loppuu pito. Subaru on kyllä muutenkin noista se vaihtoehto nro. 1. Rujompi ulkokuori ja yhdistettynä ei niin trendikkääseen sisustaan = miehen auto. Boxerin murina on myös nätti.
Esson baari juttuja taitaa olla Haldex III asti takapyörillä olla koko ajan jonkin verran voimaa. Entisessä S60 awd:ssa ainakin paikalta lähdettäessä pedaali vaakatasossa kaikki pyörät löivät runtua heti lähdöstä saakka.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Esson baari juttuja taitaa olla Haldex III asti takapyörillä olla koko ajan jonkin verran voimaa. Entisessä S60 awd:ssa ainakin paikalta lähdettäessä pedaali vaakatasossa kaikki pyörät löivät runtua heti lähdöstä saakka.

Juuri näin. Uudet haldexit lähtee liikkeelle 50/50 suhteella aina.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Keskeytän monisivuisen keskustelun siitä, kenellä on mitäänsanomattomin kuplavolkkari ja minkäväriset penkit tai montako vetävää pyörää siinä on. Minulla on nimittäin asiaa:

Tuli ajeltua vähän reippaammin, ja tunnustin päässeeni valokuvaan. Nyt sain poliisilta kutsun, jonka aihe on "Sakon tai rikesakon tiedoksianto. Henkilökohtainen käynti". Millä vaan poliisipiirin asemalla voi käydä asian hoitamassa koska vaan.

Tarkoittaako tämä kirje, että mitään ajokieltoa ei ole tulossa? Tai siis, lukisiko kutsussa siinä tapauksessa jotain muuta (vaikka "Tule bussilla horatsu.")?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En tiedä sakosta, ei kiinnosta, mutta ilmoitan tähän väliin oman asiani. Nimittäin olen ajellut nyt vaille tonnin Jukellani ja ihan tyytyväinen täytyy olla kerrankin autokauppaan. Ei sillä, että Nissani olisi mikään mullistava kokemus sinänsä, mutta hyvä rahoitusehdot, hyvä korvaus vanhasta ja lievä nipistys listahinnoista saavat hankinnan selkeästi ns. järkeväksi sen lisäksi, että muotoilultaan tykkään myös tuosta vempeleestä. Ajokokemus on aika hmv tuolla peruskoneella, mutta näillä resursseilla en odottanukaan kaiken natsaavan.

Juke jakaa aika vahvasti mielipiteet ulkonäöllään, ja varsinkin naiset tuntuvat usein pitävän sekä ei nin konservatiiviset miehet. Makunsa kullakin, ei siinä mitään. Mua tuo ei heti ihastuttanut, mutta pikku hiljaa mieli kääntyi siihen suuntaan, että onhan siinä särmää. Kääntää autojen tekniikasta ymmärtämättömien päät ainakin näin alkuvaiheessa, ja toisaalta eipä noita niin kovin usein tule vastaan, kun moni päätyy konservatiivisempiin ja käytännöllisempiin ratkaisuihin kuten Qashqai tai farkut.
 

BigBadReddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarkoittaako tämä kirje, että mitään ajokieltoa ei ole tulossa? Tai siis, lukisiko kutsussa siinä tapauksessa jotain muuta (vaikka "Tule bussilla horatsu.")?

Kyllä tuosta voi vetää johtopäätöksen, että pelkkä maksulappu on tulossa. Erään tutun -kröhöm, kertoman mukaan ottavat yhteyttä puhelimitse jos ajolupa on peruttu - ja sitten puhelun jälkeen vasta sitä korttia laitokselle tuomaan.

Ja jos käy niin, että kortti lähtee, niin kyllä siirtoluvat väliaikaisen ajokortin muodossa kotiin/työpaikalle saa. Että lappu lattiassa, ylväästi yksityisautoilijana konstaapelia morjestamaan.

Uteliaisuudesta, kuinka paljon vauhtia yli sallitun oli?
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä tuosta voi vetää johtopäätöksen, että pelkkä maksulappu on tulossa.

Joo voin vahvistaa tämän, eli sakkoja sakkoja, päiväsakkoja oli tuomisina, ei muuta. Hiukan peljästyin, kun poliisisetä pyysi ajokorttia henkilöllisyyden toteamiseen, mutta antoi kortin takaisin. Näytti myös kauniin kuvan meikäläisestä, ai että olin älykkään näköinen.

Ylinopeutta ei ollut kuin 25km/h 80km/h alueella, eli siis 105km/h, mutta pelkäsin, että tämä oli kolmas ylinopeussakko vuoteen tai ainakin neljäs kahteen vuoteen, mutta ehkäpä osa rikoksista oli sitten ehtinyt vanhentua. Oli vasta toinen päiväsakko, en tiedä vaikuttaako se asiaan, ja kertaakaan en ole liikennettä kauheesti vaarantanut. Nyt ajellaan rauhallisesti.
 

Japi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh, Jokerit, Saipa, Jokipojat, Titaanit
Polttelisi vaihtaa nykyinen matala farmari enemmän maastokelpoiseen kulkineeseen. Budjetti on se mitä nykyisestä saa, ehkä ~22000€. Kriteerit:

- automaatti
- bensa
- neliveto
- kontissa oltava tilaa koirahäkin lisäksi matkatavaroillekin

Onko raadilla suosituksia seuraavista: CR-V, Outlander, Subaru, joku muu?

Subaru Foresterista on kokemusta ja täytyy sanoa, että itse olen tykännyt HIRVITTÄVÄN PALJON. Neliveto on jatkuva eli kokoaikainen, mitä esim. CRV:ssä ei käsittääkseni ole. CRV:n neliveto on käsittääkseni sellainen, että se on neliveto vain tarvittaessa ja muuten etuvetoinen. Tehojakin on riittävästi eli 155 hevosvoimaa eli jalkoihin ei jää. Tavaratila on hyvä, mutta riippuu tietysti koirahäkin suuruudesta jääkö paljon muuta tilaa. Huonona puolena Foreterissa on suuri kulutus yhdistetty kulutus muistaakseni 9l/100 km.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Subaru Foresterista on kokemusta ja täytyy sanoa, että itse olen tykännyt HIRVITTÄVÄN PALJON.

Minulla oli tuollainen joskus yhden päivän ajossa eikä kyllä yhtään pöllömmältä laitteelta vaikuttanut. Mukava ajaa ja neliveto toimii hienosti.
 
Kiitos tästä. Fiat Bravo 1,4 T-Jet Turbo Sport meni nyt sitten listan kärkeen. Pitää vähän venyttää budjettia, mutta jos se perse kestäs sen verran.
Nyt ollaan ajauduttu siihen tilanteeseen, että tänään maksoin varausmaksun ko. mallisesta Fiatista. Kuun lopussa Helsinkiin autoa hakemaan. Budjetti ylittyi 3000€, mutta ei voi valittaa.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Nyt ollaan ajauduttu siihen tilanteeseen, että tänään maksoin varausmaksun ko. mallisesta Fiatista. Kuun lopussa Helsinkiin autoa hakemaan. Budjetti ylittyi 3000€, mutta ei voi valittaa.

Mikä helvetin varausmaksu? Kai sentään maksoit luottokortilla? Jos firma menee konkurssiin, et saa rahojasi takaisin ihan äkkiä, jos ollenkaan.

Tilasimme yli 60 000€ auton joku aika sitten ja auto maksetaan laskulla silloin kun se on meille valmiina rekisterissä, eli noudettavissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös