Autoiluketju

  • 3 311 565
  • 18 998

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
En tiedä kyseisen firman taloustilanteesta, mutta luulisin ettei ole ensimmäisten joukossa menossa nurin. Se on joku Autokeskus Oy siellä jumalanselän takana etelässä.

Heh, sama yhtiö, josta omani tilasin.

Mistähän erilainen käytäntö mahtaa johtua? En ole nimittäin tuollaisesta varausmaksusta ennen kuullut.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tämän testin perusteella Pösö 207 on hiljaisempi kuin BMW 3-sarjalainen. (linkki vie tuulilasin testiin) Ja en ole lukenut hirveästi moitteita 207 suuntavakaudesta. Mutta mielipiteitä on toki monia, mutta oli pakko tarttua kun muistelin juuri että Pökötti aika hyvä ajettava ja hiljainen on pikkuautoksi.
Oho. Suuntavakausta se kaveri manasi verrattuna Bemariin ja heitti jotenkin ettei usko enää nukahtavansa rattiin. Itse Pösön (407SW) omistajana oletin, että myös sisämelu olisi kovempi. Bmw oli siis -06, mutta hassulta kyllä kuulostaisi, että olisi melu koventunut siitänsä. Se Bmw oli ainakin todella hiljainen verrattuna oman autoni rengasmeluun, mutta noista ei ole kyllä melutasoja tullut mittarilla mittailtua, joten en osaa antaa vertailukohtaa tarkemmin. Olen menossa kyläilemään tuonne kaverille ennen marraskuun puoltaväliä, niin lupaan antaa tarkempaa raporttia sen jälkeen(, jos muistan).
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minun mielestäni auton melutasoa määrittäessä desibelejä tärkeämpää on sen melun sävy tai laatu. Jotkut tietyt äänet häiritsevät enemmän vaikka eivät olisi niin koviakaan ja desibelien mukaan meluisampi auto saattaa hyvinkin tuntua ajossa hiljaisemmalta. Minä olen sitä mieltä että oma korva kertoo paljon paremmin tuon melutason kuin desibelimittari.

Ja tuosta testistä vielä että tuohan on tehty 50 ja 70 km/h nopeudessa ja joissakin autoissa tuo melutaso saattaa nousta enemmän kuin toisessa kun siirrytään maantienopeuksiin. Erityisesti farmariautoissa se tavaratilan kautta tuleva kumina alkaa voimistumaan aika voimakkaasti.

Ja jännä muuten huomata tuossa testissä mukana tuo Volvo 940. Itsellä nimittäin juurikin tuo malli nyt käyttöautona ja olen hämmästellyt sitä kuinka hiljainen auto tuo on ikäisekseen, pesee esim. työpaikan tänä vuonna hankitun VW Golfin ihan kirkkaasti. Näköjään se on ihan desibelienkin puolesta hiljainen.
 
Viimeksi muokattu:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oho. Suuntavakausta se kaveri manasi verrattuna Bemariin ja heitti jotenkin ettei usko enää nukahtavansa rattiin. Itse Pösön (407SW) omistajana oletin, että myös sisämelu olisi kovempi. Bmw oli siis -06, mutta hassulta kyllä kuulostaisi, että olisi melu koventunut siitänsä. Se Bmw oli ainakin todella hiljainen verrattuna oman autoni rengasmeluun, mutta noista ei ole kyllä melutasoja tullut mittarilla mittailtua, joten en osaa antaa vertailukohtaa tarkemmin. Olen menossa kyläilemään tuonne kaverille ennen marraskuun puoltaväliä, niin lupaan antaa tarkempaa raporttia sen jälkeen(, jos muistan).

Eiköhän tuo nyt ole ihan sellaisesta pienen pienestä asiasta kiinni kuin rengastus.

Maahantuojan vikahan se tietenkin on, että joku pieni 3-sarjan Bemari annetaan testiin 225/45 17-rengastuksella, mutta voisihan tästä asiasta edes mainita itse testissä.Siinä on kuitenkin 2 senttiä vähemmän kumia ja ilmaa vanteen ja tien välissä verrattuna pösöihin vaimentamassa autoon tulevia tärinöitä ja siitä johtuvaa melua.

Laivan kokoiset kartanovolvot onkin sitten rengastettu tyyliin sopivasti 205/60 R16 renkaila, mutta turha asiasta nyt on pitää meteliä...
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Voin lyödä ison summan vetoa että 120kmh vauhdissa Bemu on hiljaisempi kuin Pösö. Saksalaiset kun suunnitellaan vähän isommille vauhdeille kun pikku-pösöt. Tosin kuinka tärkeätä melu moottoritievauhdissa vs. taajama-ajossa on sitten jokaisen oma asia.

Ja kuten tuossa jo aikaisemmin sanoin, autoja pitäisi verrata vakiorengastuksella.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Jees, näin on. Soittelin eilen kaverille, ja hän selvitti juuri noita ostolupia sun muita, Nissan kun ei anna lupaa auton luovutukselle ennen maksua ja myyjäliike ei maksa ennen kuin vaihtoautovarasto on sopiva, ja ostavat mun auton sisään tjsp. Oli hän tuon mulle sanonut jo aiemmin, mutta en sitä silloin tajunnut oikein, ja eilen jutellessamme muistin, että tästä oli puhetta jo tilausta tehdessä.

No, nyt auto seisoo varusteltuna ja valmiina liikkeessä. Kävin kauppareissun yhteydessä tuijottelemassa sitä lasin läpi, mutta alkoi vain harmittaa enemmän. Jos se jo ensi viikolla lohkeisi.

En oo koko ketjua lukenu vielä loppuun, mutta siis mitä vittua? Sulla on uusi auto odottamassa luovutusta, mutta myyjäliikkeellä ei oo varaa maksaa autoa maahantuontiin, kun oma vaihtoautovarasto ei oo kunnossa? Ei jumalauta?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
En oo koko ketjua lukenu vielä loppuun, mutta siis mitä vittua? Sulla on uusi auto odottamassa luovutusta, mutta myyjäliikkeellä ei oo varaa maksaa autoa maahantuontiin, kun oma vaihtoautovarasto ei oo kunnossa? Ei jumalauta?

Joo, kyllä joku mättää nyt ja pahasti. Pääoma seisoo uudessa autossa kiinni kun ei ole muka fyffeä ottaa vaihtoautoa sisään? Tsiisus.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En oo koko ketjua lukenu vielä loppuun, mutta siis mitä vittua? Sulla on uusi auto odottamassa luovutusta, mutta myyjäliikkeellä ei oo varaa maksaa autoa maahantuontiin, kun oma vaihtoautovarasto ei oo kunnossa? Ei jumalauta?
Mun täytyy myöntää, ettei tuo kuvio selvinnyt mulle täysin missään vaiheessa, mutta sen verran kuitenkin, että jostain paperinpyörittelystä ja myyntiluvista se oli kiinni. Kyseessä on iso ja vuosia paikkakunnalla toiminut merkkiliike, joten jonkinlainen luotto mulla siihen puljuun oli ja on edelleen. Auto on ollut nyt meillä kaksi viikkoa ajossa, ei ongelmia sen suhteen enää. Tuosta hyhmäilystä huolimatta olen todella tyytyväinen kauppaan.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Taisit asua Lohjalla joten auto lienee ostettu PP-autosta joka on SOK:n omistama, joten tuskin siellä rahat on loppu ja suuri sen takia ihmettelinkin. Tai sitten et ostanut autoa Lohjalta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Taisit asua Lohjalla joten auto lienee ostettu PP-autosta joka on SOK:n omistama, joten tuskin siellä rahat on loppu ja suuri sen takia ihmettelinkin. Tai sitten et ostanut autoa Lohjalta.
Jeps, Lohjalla asun, mutta PP-Auto ei ollut kyseessä. Merkkiedustukset ovat vaihtuneet tässä vuosien saatossa aika paljon.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Passat 99 kyseessä, joka kärsii tyyppiviasta. Vedet siis tullut sisään ja nyt lienee CCM rikki. Jos kaivan lootan nyt irti nyt ja alan sitä ropeltamaan, niin käynnistyykö auto ilman sitä?

edit. Itse itselleni vastaten kyllä käynnistyy. Oli muuten naurussa pidättelemistä kun kurkkasin maton alle kaikki kosteena, onneksi boxi kuitenkin kuiva. Johdot kootty yhteen ja liitännät suojattu kangaserkalla...
 
Viimeksi muokattu:

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Tämä minun auto on siis käytetty. Veikkaisin että kun pääsen hakemaan auton vasta reilun viikon päästä ja autolla on ollut jo muitakin ostaja ehdokkaita niin halusivat varmistaa, että on varma kauppa.

Tämä selvitti asian, kiitos. Luulin, että kyseessä oli uuden auton tilaus.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja kun onnettomuudet lähtevät nousuun tai niiden nousua pelätään, voidaankin nopeusrajoituksia laskea. Miten olisi valtateillä sellanen 60/70 ja moottoritiellä 90/100 talvisin?

Hieno säädös taas, ollaan näitä eurofiilejä lainatekseni "ytimessä" tekemässä päätöksiä. Ei jeesus sentään...
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Ja kun onnettomuudet lähtevät nousuun tai niiden nousua pelätään, voidaankin nopeusrajoituksia laskea. Miten olisi valtateillä sellanen 60/70 ja moottoritiellä 90/100 talvisin?

En ehkä täysin ymmärrä pointtiasi motareiden suhteen, koska ei Suomessa motareilla tai ylipäänsä missään ole talvisin korkeampaa rajoitusta kuin 100km/h.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En ehkä täysin ymmärrä pointtiasi motareiden suhteen, koska ei Suomessa motareilla tai ylipäänsä missään ole talvisin korkeampaa rajoitusta kuin 100km/h.

Tuli pieni ajatuskatkos ja piti laittaa 80/90. Jostain syystä muistin, että motareilla pysyy 120, kiitos korjauksesta.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Paljonko maksaa Audi A4:n tuulilasin vaihto? Mietin auton ostoa ja olisi yksi 2006 vuoden malli hyvään hintaan, tuulilasissa vaan halkeama.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Paljonko maksaa Audi A4:n tuulilasin vaihto? Mietin auton ostoa ja olisi yksi 2006 vuoden malli hyvään hintaan, tuulilasissa vaan halkeama.

Osta pois, aja hetki, pistä lasivakuutukseen (joka taitaa nykyään lähes jokaisesta autovakuutuksesta löytyä?) :)
Hinta yleensä silloin 100-200e.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Jos vaihtoehtoina olisi keski-/isomman luokan autoista sellaiset kuin Citroen C4 2.0B 5D/Citroen C5 2.0B (-05-->)/Volvo S/V40 2.0T (-01-->) niin millä perusteilla kannattaisi valita? Isällä saattaisi olla uuden auton osto edessä ja koitan tässä jeesailla... Mitään Esson baarin juttuja en ota huomioon.

Diesel ei ole vaihtoehto, eivätkä japanilaiset myöskään. Auto saisi korkeimmillaan maksaa ~8k.
 

Fordél

Jäsen
Tämä voi kuulostaa Esson baarin jutulta, mutta jättäisin ihan suosiolla nuo ranskalaiset väliin. Aika harvoin kuulee esim. Citikasta ja muista ranskalaisista kovin suuria kehuja muuta kuin ajo-ominaisuuksien suhteen (osa tykkää). Tottakai nyt kun näin sanon niin tänne tulee seuraavat 100 viestiä, joissa kehutaan kuinka hänen ranskalaisessa pirssissään ei ole ole ollut mitään ongelmia...No itse jättäisin ne kuitenkin väliin, koska niissä tuppaa ilmenemään jos jonkinlaista vikaa.
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä voi kuulostaa Esson baarin jutulta, mutta jättäisin ihan suosiolla nuo ranskalaiset väliin. Aika harvoin kuulee esim. Citikasta ja muista ranskalaisista kovin suuria kehuja muuta kuin ajo-ominaisuuksien suhteen (osa tykkää). Tottakai nyt kun näin sanon niin tänne tulee seuraavat 100 viestiä, joissa kehutaan kuinka hänen ranskalaisessa pirssissään ei ole ole ollut mitään ongelmia...No itse jättäisin ne kuitenkin väliin, koska niissä tuppaa ilmenemään jos jonkinlaista vikaa.

Aamen. Lisäisin vielä noista Volvon S40/V40 -malleista sen verran, että ainakin vanhemmat mallit olivat aivan kauheita katiskoja. Muutaman tuollaisen kanssa olen joutunut tekemisiin ja vikoja piisasi vaikka muille jakaa. Positiiviset puolet olivat aika harvassa. Ilmeisesti kuitenkin katselette vain hieman uudempia malleja. Olen kuullut, että ne olisivat jo aavistuksen parempia, eikä vikoja olisi yhtä paljon kuin vanhemmissa. Ajotuntuma ei kuitenkaan ole mikään häikäisevä ja kulutus on kokoon nähden aika suuri. Tuo siis ei todellakaan ole mikään iso auto, kuten ehkä joku voisi luulla.

Ja sitähän minä en osaa sanoa millä perusteilla se auto kannattaisi valita, kun jokaisen omista mieltymyksistähän se riippuu. Toiset arvostavat halpoja ylläpitokustannuksia ja luotettavuutta. Toiset ajotuntumaa, ulkonäköä ja ties mitä. Itse katsoisin kymmenen vuotta vanhaa autoa ostaessa ainakin, ettei ruoste ole alkanut iskemään, eikä auto ole ranskalainen. Ruosteinen kori ja tekniikan sähköviat ovat sellaisia, joista ei pääse helpolla eroon.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
No itse jättäisin ne kuitenkin väliin, koska niissä tuppaa ilmenemään jos jonkinlaista vikaa.

C4:stä en tiedä, mutta faceliftattu C5 lienee luotettavuudeltaan "alempaa keskikastia"? Pointti on siinä, että se on aikamoisen määrän korjauskuluja halvempi kuin ikäisensä saksalaiset autot noin esimerkkinä.

No anyway, ilmeisesti tuo Volvo kiinnostaisi lähtökohtaisesti muutenkin enemmän. -01 jälkeen tehdyt S/V40:t ovat ainakin ajettavuudeltaan ihan eri pelejä kuin vanhemmat, mutta miten vikaisuus? Volvon Classicithan ovat aina hyvässä maineessa sekä varustelultaan että lapsentautien puutteessaan.
 

Fordél

Jäsen
C4:stä en tiedä, mutta faceliftattu C5 lienee luotettavuudeltaan "alempaa keskikastia"? Pointti on siinä, että se on aikamoisen määrän korjauskuluja halvempi kuin ikäisensä saksalaiset autot noin esimerkkinä.

No entäs Ford Focus? Pitävät mekkalaa kuin teinit ostarissa, mutta ajettavuudeltaan ja muutenkin hyviä autoja. Eivät ole hinnallakaan pilattuka eikä mulla ole tietoa, että niissä olisi erityisen paljon vikoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös