Autoiluketju

  • 3 189 036
  • 18 516

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Itsellä sama homma, mutta yks kaveri vaihtoi juuri Bemarin kolmossarjalaisen 207SW:hen, kun nukahti muutaman kerran rattiin töistä palatessa. Oli herännyt vasta keskiviivan päällä. Ei kuulemma oo samaa pelkoa tossa pösössä.
Tämän testin perusteella Pösö 207 on hiljaisempi kuin BMW 3-sarjalainen. (linkki vie tuulilasin testiin) Ja en ole lukenut hirveästi moitteita 207 suuntavakaudesta. Mutta mielipiteitä on toki monia, mutta oli pakko tarttua kun muistelin juuri että Pökötti aika hyvä ajettava ja hiljainen on pikkuautoksi.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tämän testin perusteella Pösö 207 on hiljaisempi kuin BMW 3-sarjalainen. (linkki vie tuulilasin testiin) Ja en ole lukenut hirveästi moitteita 207 suuntavakaudesta. Mutta mielipiteitä on toki monia, mutta oli pakko tarttua kun muistelin juuri että Pökötti aika hyvä ajettava ja hiljainen on pikkuautoksi.

Muuten hyvä mutta Bemarissa oli jostain syystä tuossa testissä 17" 225/45 rengastus joka tuskin on 318 mallin vakiorengastus. Lisäksi desibelien määrä ja melun laatu eivät aina mene käsi kädessä eli vaikka desibelejä on vähemmän, melu voi olla silti häiritsevämpää.

Ei silti, yllätyin tuon 207:n hiljaisuudesta desibelien mukaan.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
3-sarjan Bemarissa (ainakin E46 korissa) tukivarsien takahelat edessä ovat alkuperäisenä jostain ihmeen syystä väljät ja surkeat, että se tuo paljon tuota epävakautta urissa jo. Vaihtamalla ne uretaanista tehtyihin parantaa urissa ajoa paljon, eikä hintaa ole tuohon orkkismalliin kuin korkeintaan parikymppiä lisää. Muistaakseni 80EUR sai eteen uretaanista tehdyt takahelat ja se on omasta mielestäni sen verran pieni sijoitus siihen ajonautinnon lisääntymiseen nähden, että se kannattaa.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Eikö Saksasta löydy vähän käytettynä vastaavaa? Varmaan säästäisit rahallisestikin ison nipun kahisevaa?

Mikä merkki & malli kyseessä?

Ei viitsi lähteä ostamaan käytettyjä, eikä Saksassa oteta mun vanhaa vaihdossa...
Volkswagen Golf Variant 1,4 TSI DSG Comfortline
väri musta, sisusta musta.
Lisävarusteina
Paketti 1
Paketti 2
RCD510
Keyless Access
Light Assist
Tummennetut lasit
230v pistoke

Auto oli jälleenmyyjän tilausputkella vapaana autona, vaihdettiin ulkoväri ja lisättiin siihen nuo varusteet ja koitettiin sitä kautta saada hieman aikaisemmin autoa tännepäin. No, systeemi tarjoaa tosiaan viikkoa 07 valmistukseen ja Variant on kuulemma noin 8-10 viikkoa valmistuksesta jälleenmyyjän pihassa.
 

scholl

Jäsen
Eihän joku 8-10 viikkoa tunnu pitkältä ajalta. Muistan ajan, jolloin Suomeen tuli uudet Mersut ihmisille paljon nopeammin kuin esim. Saksaan johtuen siitä, että täällä oli joku tietty maakiintiö tms. ja menekki sen verran huonompaa kuin Saksassa. Esim. silloin, kun W124 tuli markkinoille niin yksi saksalainen tuttu kertoi, että hän tilaa aina uuden mallin reilusti aiemmin päättämättä ottaako vai ei, koska niitä uusia malleja sai myytyä Auto-Motor-und-Sportin ilmoituspalstalla voitolla. Kerran hänelle kävi sitten niin, että uusi malli tuli ja vähän ajan päästä kolari, jossa auto lunariin. Sen jälkeen hän joutui ottamaan edellisen korisen tilalle, kun ei viitsinyt olla autotta niin kauan kuin toimitusajat olivat. Taisi olla yli puoli vuotta kevyesti jonotusaika.

Btw, jos väri on musta niin miksi sisusta on musta? Mitä kontrastia siinä on. Mustaan autoon sopii vaalea nahkasisustus.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Laske uudestaan. Auto tuotantoon ensi vuonna viikolla 7. Siihen se 7-10 viikkoa. Ollaan melko pitkällä. Ja jos auto on musta mustilla kattokaiteilla ja mustilla ikkunoilla sekä mustalla sisustalla niin... Olisiko joku kaava tms. havaittavissa? Kontrastivärit on Audin juttu. Tai Lostarin?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Laske uudestaan. Auto tuotantoon ensi vuonna viikolla 7. Siihen se 7-10 viikkoa. Ollaan melko pitkällä. Ja jos auto on musta mustilla kattokaiteilla ja mustilla ikkunoilla sekä mustalla sisustalla niin... Olisiko joku kaava tms. havaittavissa? Kontrastivärit on Audin juttu. Tai Lostarin?

Itseasiassa olen kyllä samaa mieltä että musta ulkokuori kaipaa hieman vaaleata sisustaa ainakin oman tyylimakuni puolesta. Toki makuasiahan tämä on. Vaalea sisusta tuo avaruutta auton sisälle. Vaalealla sisustalla auto vaikuttaa isommalta. En sitten tiedä onko tällä väliä kuinka monelle.

Toinen mistä tykkään on vaaleat penkit ja verhoilut ja musta kojelauta, aika monissa Bemareissa tämä on juuri tehty näin.
 

BigBadReddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kontrastia? Avaruutta?

Kutsukaa Laura Ruohola ja Ken Ojala! Täällä stailataan Halmelan golffi kiinteistömaailman kriteerit täyttäväksi.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Itseasiassa olen kyllä samaa mieltä että musta ulkokuori kaipaa hieman vaaleata sisustaa ainakin oman tyylimakuni puolesta. Toki makuasiahan tämä on. Vaalea sisusta tuo avaruutta auton sisälle. Vaalealla sisustalla auto vaikuttaa isommalta.
Joo, makuasiahan se. Kävin katsomassa miltä vaalea sisusta näyttää ja ei se oikein sytyttänyt. Joten tällä kertaa ajattelin tilata kaiken mustana. Myyjä koitti kyllä sanoa että ota kromiset kattokaiteet, mutta minusta ne erottuivat liikaa. Liikkeessä oli pari mustaa ja toisessa oli kromiset ja toisessa mustat.
Mietin myös pitkään Comfortlinen ja Highlinen välillä. Nehän ovat lähinnä tyylisuuntia, mutta Highlineen veti ainoastaan ne sumuvalot kulmavalotoiminnolla. Nyt täytyy tyytyä kääntyviin Xenoneihin. Tosin melko hyvin nekin tuntuivat toimivan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kontrastia? Avaruutta?

Kutsukaa Laura Ruohola ja Ken Ojala! Täällä stailataan Halmelan golffi kiinteistömaailman kriteerit täyttäväksi.

Niin no sinua varten löytyy sitten näitä harmailla muoveilla varustettuja nipponeita jos ei sisustuksella ole väliä.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
En jaksa selata koko topikkia puhelimen kautta joten kysytään suoraan: kokemuksia Volvon V50:stä, automaattilaatikosta ja 2.4-litrasesta bensakoneesta? Tämmönen peli kiinnostais ranskattaren tilalle.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
 

BigBadReddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin no sinua varten löytyy sitten näitä harmailla muoveilla varustettuja nipponeita jos ei sisustuksella ole väliä.

Jep. Harmaa on tylsä väri. Synkkä. Ahdas. Täytyykin tilata mondo, image ja joku muu vallila interiorin nimeen vannova julkaisu, ettei tule enää jatkossa munattua itseään jatkoajan "Autoiluketju":ssa.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Uuden auton tilaus on allekirjoitusta vaille valmis, vaan toimitusaika mietityttää.
Auton arvioitu valmistusviikko olisi 7/2012 ja toimitus noin viikolla 16.
Ei oikein nappaisi odottaa noin kauaa.

Hyvää joutuu odottamaan. Itse tilasin aikoja sitten ja arvioitu toimitus on 31.3.2012...
 
Viimeksi muokattu:

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Siis oli vai vieläkö odotat tuota autoa?

Korjasin vuosiluvun... toimitusaika on siis yli puoli vuotta, vaikka jenkit saa samaa autoa kuukauden toimitusajalla.

Tasan ei mene nallekarkit?
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Mitä tapahtuu jos nelivedosta (Golf R32) katkeaa vetonivel kesken ajon? Etuvedollahan vetonivelen hajotessa matkanteko loppuu siihen.
 

twenty

Jäsen
Suosikkijoukkue
hpk
Mitä tapahtuu jos nelivedosta (Golf R32) katkeaa vetonivel kesken ajon? Etuvedollahan vetonivelen hajotessa matkanteko loppuu siihen.

Haldex-nelikko taitaa olla näissä? Jos katkennut on etuvetari, niin taitaa matkanteko loppua. Etutasauspyörästössä tuskin on lukkoa.

Mutua siis tämä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Eikös Haldexissa kuitenkin siirretä vähän voimaa takapyörille joka tilanteessa eli teoriassa voisi ehkä saada nilkutettua eteenpäin vaikka etuvetari hajoaisi?
 

twenty

Jäsen
Suosikkijoukkue
hpk
Eikös Haldexissa kuitenkin siirretä vähän voimaa takapyörille joka tilanteessa eli teoriassa voisi ehkä saada nilkutettua eteenpäin vaikka etuvetari hajoaisi?

Muistaakseni n.10% on takapyörien voimansaanti normaalitilanteessa. Ongelma taitaa olla liikkeellelähdössä, eli etupyörän pitäisi pyörähtää jotta voimaa saadaan myöskin taka-akselille. Voi myöskin olla että pelkän vetarin, katkenneenkin, pyörähdys riittää saamaan vetoa aikaan taakse.

Aika rankkaa mutuilua kyllä.
 

mti

Jäsen
Suosikkijoukkue
StL Blues, Ketterä, Hurtat, Saipa
Polttelisi vaihtaa nykyinen matala farmari enemmän maastokelpoiseen kulkineeseen. Budjetti on se mitä nykyisestä saa, ehkä ~22000€. Kriteerit:

- automaatti
- bensa
- neliveto
- kontissa oltava tilaa koirahäkin lisäksi matkatavaroillekin

Onko raadilla suosituksia seuraavista: CR-V, Outlander, Subaru, joku muu?
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jos nyt aletaan viisastelemaan, niin ainoa neliveto noista on Subaru. Muissa takapieksut rupeavat raapimaan vasta, kun etupyöristä loppuu pito. Subaru on kyllä muutenkin noista se vaihtoehto nro. 1. Rujompi ulkokuori ja yhdistettynä ei niin trendikkääseen sisustaan = miehen auto. Boxerin murina on myös nätti.

Itse yllätätin tänään itseni ja löin nimeni paperiin jonka vaikutuksesta pihaani tulee Datsunin Qashqai. No kaippa sillä taas ajelee pitkät matkat. Persoonallinen vaihtoehto, kun vain joka viides tuntuu vastaantulijoista olevan kyseinen auto. huoh...
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Nooh, onhan noissa Volkswageneissa Haldex IV joka voi siirtää teoriassa vaikka 100% vedosta taakse eikä tarvitse enää etuakselien pyörimistä aktivointiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös