Autoiluketju

  • 3 194 390
  • 18 516
Range Rover Evoque tulee olemaan hieno, mutta kysymys on, että mahtuukohan tuohon hintaluokkaan. Vähän sama juttu pikku Porsche, joka tulee Cayennen alapuolelle. Hinta siinä varmaan lähemmäs 100 tonnia. Lancia Thema ei tsiisus sentään, Lancia ansaitsisi oikeasti italialaisia malleja ja Chryslerit pitää myydä sitten Chryslereina. Se on aivan naurettavaa mitä nyt tekevät.

Ennakkohinnaston mukaan menee juuri ja juuri. Kiinnostava auto kyllä.

Italoautojen ystävänä Lanciasta ja Chrysleristä 100% samaa mieltä. Uusi Thema on kaukana italialaisesta, mutta ainakin näkemieni kuvien perusteella ainakin sisätiloihin on saatu oikeanlaista fiilistä Poltrona Frau-nahoilla, valaistuksella jne. Ja jenkkilehtien mukaan uusi 300C on ihan pätevä auto. Joten en nyt ristiinnaulitse ennen tarkempaa tutustumista.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Loistava valinta. Eikös tuossa Bimmerin kasissakin ole ihan ok potkut ja väännöt noin sivistyneeksi laatu-autoksi. Itse olen lotkotellut koko kesän GM 5,7 turvin rapiat 6000km ja hiilijalanjälkeni kerkeää vielä muutaman viikon kasvaa. Ihanaa!

Hyvältä tuntuu ensimmäisen 300 kilsan jälkeen. Ei kilise tai kolise ja kiihtyykin vanhaksi autoksi aika railakkaasti kunhan käskyttää. Ei toki omimmillaan noin ajettuna, vaan pintakaasulla kerkeää hyvin. Turhan hiljaiset äänet siinä on. :)

Ensi kesäautoksi sitten jotain Ameriikan V-kasi kulkinetta alle.

-duud-
 

Reilander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja sen häijyt haittalevyt
Ensi kesäautoksi sitten jotain Ameriikan V-kasi kulkinetta alle.
-duud-
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa!
Jahka voitan pari loton päävoittoa, niin ostan saman tein Fordin 427 SOHC "cammer" -moottorin.
Toki tuolle joku koppa hyvä olisi olla, vaan ei pakollista, sillä tuon soundeista voisi nauttia sen ollessa pelkästään pukissa.
Hmm, ehkä joku full size sleeper Mercury, tai jospa 351 Windsorin tilalle istuttaisi sen De Tomaso Panteraan.
Miksei saman tien Ford GT40?

Nimimerkillä: Ei edes varaa tikan hakkaamaan piilofarkkuleppäkylkeen.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa!
Jahka voitan pari loton päävoittoa, niin ostan saman tein Fordin 427 SOHC "cammer" -moottorin.
Toki tuolle joku koppa hyvä olisi olla, vaan ei pakollista, sillä tuon soundeista voisi nauttia sen ollessa pelkästään pukissa.
Hmm, ehkä joku full size sleeper Mercury, tai jospa 351 Windsorin tilalle istuttaisi sen De Tomaso Panteraan.
Miksei saman tien Ford GT40?

Nimimerkillä: Ei edes varaa tikan hakkaamaan piilofarkkuleppäkylkeen.

Eipä sitä itselläkään liikoja rahoja ole. Ennemmin kuitenkin ajelen tuommoisella vanhalla luksusautolla, kuin änkeydyn uuteen pikkuautoon. Molemmat saa muutamalla tonnilla, eikä velkaa tarvitse ottaa. Eipä ainakaan vituta ajellessa.

Mulle riittää kesäautoksi ihan joku halpa vekotin, josta löytyy korvia hivelevät soundit. Ei sillä ole pakko paljoa ajaa kuitenkaan. Kun tyytyy vähempään, niin ei tarvitse lottovoittoa odotella.

-duud-
 

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Avattakoon näin pimeän tullen keskustelu lisäkaukovaloista, koska olen alkanut epäillä että oman autoni kaukovalot sopivat lähinnä romanttisen illallisen valaisemiseen tilanteessa jossa kynttilöiden sytyttämiseen tarvittavat tulitikut ovat hukassa.

Siis: ovatko lisäkaukovalot oikotie onneen? Miksi jotkut niistä maksaa tuplasti sen mitä toiset? Tuleeko onnellisemmaksi jos ostaa kalliit, vai mimmoiset kannattaa ostaa? Paljonko kannattaa sijoittaa? Miten ne saa paikalleen ja toimimaan?
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Työsuhdeautoa, ehkä, ottamassa. Speksit: neliveto, automaatti, bensa, vakkari ja hinta kaikkine kuluineen on jäätävä alle 60ke.

Tällä hetkellä näyttää Audilta, olen jotenkin jumissa noissa. Kai sitä muitakin vois harkita, hyviä ehdotuksia kellään?
Autotalli.comin haun perusteella ei tosiaan kovin paljon vaihtoehtoja ole, mainittujen lisäksi lähinnä Opel Insignia, Saab 9-3, Skoda Superb, Subaru Legacy/Outback ja VW Passat. Kun siis jätetään pois maasturin kuvatukset ja kaikenmaailman Qashqait.

Tosin esim. BMW 325Xi ei tuolla haulla löydy, koska sille ei ole listattu vakkaria lainkaan.
 

scholl

Jäsen
Tosin esim. BMW 325Xi ei tuolla haulla löydy, koska sille ei ole listattu vakkaria lainkaan.

Mikä on vakkari? Vakionnopeudensäädin vai? Se on kaikissa autoissa, joissa on automaattivaihteisto, eikä kukaan ole niin hönö, että ostaisi nelivedon ja manuaalin varsinkaan miksikään työsuhdeautoksi.
 

scholl

Jäsen
Ensi kesäautoksi sitten jotain Ameriikan V-kasi kulkinetta alle.

-duud-

Itsekin olen pohtinut, mutta en osta Suomeen nyt kun se verotus muuttui 2007 kateusperusteiseksi. Ottaa päähän kaikki idioottimaiset co2 puheet, mutta ulkomaille kyllä tulen hankkimaan jossakin vaiheessa Dodge Challengerin. 392 cid, 6,4 litraa, 470 heppaa kuulostaa erittäin kivalta. Ei väliä, paljonko vie bensaa, jos sillä ei yötäpäivää aja.
 

scholl

Jäsen
Mulla taasen on dieselauto, joten pidän sen käynnissä yötä päivää. Tulee halvemmaksi.

Ehkä, niinhän myös kaikki rekka- ja bussikuskit tuntuvat pitävän.

Ihmettelen noita Suomen viranomaisia oikeasti. Jossain tutkimuksessa oli, että länsimaissa kaatopaikalle menevästä ruoasta tulee samat päästöt kuin autoista. Silti jos ajan esim. 5000km vuodessa jollain tollaisella autolla, missä on V8 niin siitä pitäisi maksaa varmaan 50 tonnia penaltia hankittaessa ja sitten vielä bensanhinnassa lisää. Sen sijaan jos ostaisin saman hintaisen turkin ja keikaroisin se päällä tuolla kadulla niin mitään kateusveroa ei tulisi.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Mikä on vakkari? Vakionnopeudensäädin vai? Se on kaikissa autoissa, joissa on automaattivaihteisto, eikä kukaan ole niin hönö, että ostaisi nelivedon ja manuaalin varsinkaan miksikään työsuhdeautoksi.
BMW:n 3-sarjassa on vakionopeussäädin vakiona ainoastaan M3-mallissa, on vaihteisto tai vetotapa sitten mikä tahansa. Näin siis ainakin BMW:n sivujen mukaan.
 

scholl

Jäsen
BMW:n 3-sarjassa on vakionopeussäädin vakiona ainoastaan M3-mallissa, on vaihteisto tai vetotapa sitten mikä tahansa. Näin siis ainakin BMW:n sivujen mukaan.

Niin koska haluavat veloittaa 20-30 tuhatta lisävarusteista, mutta oletko koskaan nähnyt yhtään automaattivaihteista autoa, missä ei olisi vakionopeudensäädintä? Toki tiedän, että niitä joillain on, mutta onhan se aivan älytöntä jättää sellainen ruksimatta.
 

scholl

Jäsen
Mites Herr Scholl, vieläkö ajelet chrysler sebringillä?

Toki, parhaita ostoksiani ikinä. Sitä Cabriota en myy ikinä pois. Jos kysyt 30 vuoden päästä niin vastaan vielä kyllä ellei se ole ruostunut sitä ennen puhki. Kun ei käytä sitä paljon niin ei se mene mikskään. Sanoisin, että on edelleen uudenveroinen, vaikka on kohta 75000 mittarissa. Etuiskarit on kyllä vaihdettu kerran ja taakse jotkut en muista mitkä, samoin akku on toinen. Se on edelleen parhaita avoautoja tilojen puolesta, koska se katto ei mene takakonttiin ja pienennä sitä tilaa eli voi lähteä reissuun hyvälläkin ilmalla, mikä ei onnistu esim. Audin avoautossa, joka oli silloin vaihtoehtona kun olin ostamassa. Audilla oli silloin se 3.0 malli ainoana vaihtoehtona. Sebringissä 54000 hinnalla kaikki varusteet olivat mukana, joten kuten mainoksessa sanotaan vau mikä diili.

Olen muutenkin päättänyt, että jatkossa en myy enää mitään pois. Ne, jotka käytän ja vaihdan taas pois, saavat olla firman nimissä, ei omissani. Ostelen, ajan vähän ja pidän ikuisesti on se sitten autoja tai prätkiä. Suosittelen samaa muillekin. On tyhmää maksaa ihan sikana jostain uutena, käyttää sitä harvoin ja sitten vähän ajan päästä myydä se pilkkahinnalla jollekin tyypille.

edit. tosin nyt en ole ajanut pariin viikkoon millään autolla kertaakaan, pitää ehtiä hyödyntää prätkäkelit ennen talvea
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oma auton ostoni ei ole edennyt vielä lainkaan vaan edelleen arvon, että kannattaako sitä ostaa ja paljonko siihen kannattaa sijoittaa...

No nyt kuitenkin oma mielenkiintoni kohdistuu Mersuihin. Minkälaisia kokemuksia palstalaisilla on 2000-2002 vuosien C ja E mallin mersuista? Olen ajatellut tuon vuosimallin Mersuja katsella joilla olisi ajettu 100000-250000 kilometriä. Onko varaosat minkä hintaisia ja onko noissa jotain tyyppivikoja? Kaikki kommentit ovat tervetulleita.
 
Minulla on sellainen tilanne, että opiskelujen jälkeen olen päässyt taikaisin työelämään. Nyt pitäisi laittaa suht edullinen ja vähäruokainen auto. Työmatka ajoa tulee noin 100 kilometriä päivässä ja nykyisellä kalustolla arveluttaa miten selviän talven yli. Budjeti minulla on noin 10 000€. Vertailin tuossa saksalaisia ja ranskalaisia pirssejä ja tulin siihen tulokseen, että varmaan pösön hankinta edessä. Tarkemmin sanottuna 207 Pösö alkoi kiinnostamaan, koska tuolla budjetilla siihen saisi melkein kaikki varusteet mitä mieleen tulee. Onko kokemuksia vuosien 2007-2008 pikku Peugeoteista? Onko noissa jotain tyyppivikoja mistä olisi hyvä tietää??

Ja ranskalaisuutta en laske tyyppiviaksi.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
^ Vaimolla on tuommoinen 207 Dieselkoneella ja ihan on ollut tyytyväinen. Kannattanee sinunkin harkita tuota dieseliä jos kilometrejä tulee tuohon tahtiin. Tuo ei valtatieajossa (jota tämä 100 km kaiketi on) vie kuin hikiset 4 litraa - pihi on. Ja ihan riittävän ripeäkin, pesee bensatuhnut väännöllään mennen tullen.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Itse en suostu ajamaan 207:lla (tai millään pikkukinnerillä) maantieajoa yhtään pidempää kuin on pakko, melu ja suuntavakaus ovat sen verran huonompia kuin isommissa.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse en suostu ajamaan 207:lla (tai millään pikkukinnerillä) maantieajoa yhtään pidempää kuin on pakko, melu ja suuntavakaus ovat sen verran huonompia kuin isommissa.
Itsellä sama homma, mutta yks kaveri vaihtoi juuri Bemarin kolmossarjalaisen 207SW:hen, kun nukahti muutaman kerran rattiin töistä palatessa. Oli herännyt vasta keskiviivan päällä. Ei kuulemma oo samaa pelkoa tossa pösössä.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Uuden auton tilaus on allekirjoitusta vaille valmis, vaan toimitusaika mietityttää.
Auton arvioitu valmistusviikko olisi 7/2012 ja toimitus noin viikolla 16.
Ei oikein nappaisi odottaa noin kauaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko varaosat minkä hintaisia ja onko noissa jotain tyyppivikoja? Kaikki kommentit ovat tervetulleita.

Itsellä ei ole kovin paljoa kokemusta noista uudemmista ja varaosien hinnasta ei ole mitään tietoa, mutta tekniikaltaan ovat kuulemani mukaan ihan luotettavia. Tyyppiviaksi voi ainakin kuitenkin laskea ruostumisen joka on erityisesti tuossa E-sarjalaisessa ihan todellinen ongelma. Kannattaa kyllä katsella pohja ja kotelot läpi oikein viimeisen päälle hyvin jos tuollaista meinaa itselleen. C-sarjalaisissa tämä ruosteongelma ei ole ihan niin paha mutta ei ole sekään täysin turvallinen valinta, eli Mersua ostaessa kannattaa aina katsella kori kunnolla läpi.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Uuden auton tilaus on allekirjoitusta vaille valmis, vaan toimitusaika mietityttää.
Auton arvioitu valmistusviikko olisi 7/2012 ja toimitus noin viikolla 16.
Ei oikein nappaisi odottaa noin kauaa.

Eikö Saksasta löydy vähän käytettynä vastaavaa? Varmaan säästäisit rahallisestikin ison nipun kahisevaa?

Mikä merkki & malli kyseessä?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itsellä ei ole kovin paljoa kokemusta noista uudemmista ja varaosien hinnasta ei ole mitään tietoa, mutta tekniikaltaan ovat kuulemani mukaan ihan luotettavia. Tyyppiviaksi voi ainakin kuitenkin laskea ruostumisen joka on erityisesti tuossa E-sarjalaisessa ihan todellinen ongelma. Kannattaa kyllä katsella pohja ja kotelot läpi oikein viimeisen päälle hyvin jos tuollaista meinaa itselleen. C-sarjalaisissa tämä ruosteongelma ei ole ihan niin paha mutta ei ole sekään täysin turvallinen valinta, eli Mersua ostaessa kannattaa aina katsella kori kunnolla läpi.

Kiitokset infosta. Tuosta E-sarjan ruostumisesta luinkin netistä.
 

scholl

Jäsen
Itse en suostu ajamaan 207:lla (tai millään pikkukinnerillä) maantieajoa yhtään pidempää kuin on pakko, melu ja suuntavakaus ovat sen verran huonompia kuin isommissa.

100km päivässä pikkuautolla on kyllä yhtä helvettiä, jos se tapahtuu maantiellä. Moottoritiellä vielä menee, kun ei tarvitse olla ohittamassa koko ajan, mutta kyllähän sekin väsyttää. Jos on reissussa joku vuokra-Focus esim. alla niin sellaisella ajaminen väsyttää ihan sikana, kun usein manuaalivaihteisto ja penkit jotenkin epämukavat ja tilat pienet.

Jossain saksalaisessa katsastustilastossa Seat Alteassa oli vähemmän vikoja kuin saksalaisissa autoissa, joten se voisi olla vaihtoehto 10ke autoissa tai ehkä menee vähän yli, mutta ei varmaan montaa tonnia. 13 tonnilla saa varmaan jo. Samoin voi olla, että katsoisin sen uuden korin Fiat Bravonkin. Mulla on ollut pari sellaista vuokra-autona, eikä ne kovin huonoilta ole tuntuneet ja kun juuri jossain Taloussanomissa sanottiin, että italialaisilla putoaa arvo nopeammin niin ehkä käytettynä ostettuna saa paremman hintalaatusuhteen auton. Esim. VW:tä ei kannata ostaa käytettynä, kun se on suosittu.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Uuden auton tilaus on allekirjoitusta vaille valmis, vaan toimitusaika mietityttää.
Auton arvioitu valmistusviikko olisi 7/2012 ja toimitus noin viikolla 16.
Ei oikein nappaisi odottaa noin kauaa.
Mä tilasin auton viime vuoden lokakuussa ja toimitus oli toukokuussa. Ei voi kyllä käsittää näitä toimitusaikoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös