Ammattikatsoja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Oulun Kärpät
Auto alkaa olla valittuna, mutta vielä keskustellaan myyjän kanssa viimeisimmistä väännöistä. Pöydällä on kaksi tarjousta, toinen lohkolämmittimellä + sisäpistokkeella, toinen Webastolla. Hintaeroa tarjouksilla on noin 1300 euroa.
PA-lämmitin tosiaan tuhoaa akun aika nopeasti jos ajomatkat ovat lyhyitä. Itse akkuhan ei älyttömän kallis ole, mutta onhan se aika ikävää muutenkin sinä aamuna kun auto ei lähdekään käyntiin. Itselläni on Mondeossa Eberin PA-lämmitin ja akkulaturi, joka lataa akkua silloin kun auto on tolpassa kiinni. Sähköä laturi ei paljoa kuluta ja tosiaan esim. työpaikalla on kätevä ladata. Tuohan siis toimii aina kun pistoke on paikoillaan. Varaustilaa se kontroloi siinä mielessä että se siirtyy ylläpitolataukseen kun akku on täynnä.
Laturi maksoi muistaakseni reilut 100e, joten kovin kallis varuste ei ole kyseessä. Lämmittimen jälkiasennushinta ei taida kauaksi heittää tuosta 1300e:sta, joten voihan sen laittaa myöhemminkin jos ei heti halua. Kannattaa varmistaa, että hinta sisältää ohjaimen jossa on ajastusmahdollisuus. Ilman sitä käyttömukavuus putoaa paljon ja jälkeenpäin sen asennuttaminen maksaa useamman satasen.