Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 528
  • 19 022

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eihän noita kumiosia ole kuin sellaisissa paikoissa, joiden falskaaminen pitäisi näkyä auton alla läikkinä.

Vika kuin vika jos alkaa öljyä syömään tietyn kilometrimäärän jälkeen. Jollain tapaa ominaisuudeksi voin laskea, mikäli syö öljyä uudesta asti. Omaan autoon ei ole ikinä tarvinnut öljynvaihtojen välillä öljyä lisäillä. 6 vuotta kyseisen auton omistanut ja ajanut sillä 140 tuhannesta kilometristä nykyiseen n. 250 tkm:in.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Kyllä tuo nyt kuulostaa vialta.

Yritin olla sarkastinen, epäonnistuin...

Huohottaako öljyä syövä sitikka? Onko öljyn täyttökorkissa keltaista/valkoista smetanan oloista öljyvaahtoa?

Ei sotke vesiä-öljyjä keskenään, eli ei vaahdota. Männänrenkaathan noista lienee loppu, halvin vaihto turun seudulla olis sitikkaan ollut muistaakseni n.700€ Ja sanoivat huollossa, että tervetuloa about 10,-15 000km päästä jälleen.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nahkapenkit

Auton vaihto on jossain vaiheessa edessä ja aloin miettimään noita verhoiluasioita. Ei ole juurikaan tullut nahkoilla istuttua joten omat kokemukset on vähissä. Nyt kumminkin näyttää että monissa autoissa on samaan hintaan saatavilla nahkaverhoiltuja penkkejä ja nahka/alcantaraa. Ensimmäisiä olen nähnyt ja näyttivät hyviltä ja ovat varmasti huolettomia. Ystävällismielinen myyjä suositteli Alcantaraa kun on kuulemma talvella mukavampi. Mites tuommoinen, onko miten herkkä lialle/kulumiselle ja mikä olisi teidän valinta? Ei koiria mutta pieni matkustaja on jatkossa takana joten voi olla että penkeille saattaa joskus jotain lennellä.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Ystävällismielinen myyjä suositteli Alcantaraa kun on kuulemma talvella mukavampi. Mites tuommoinen, onko miten herkkä lialle/kulumiselle ja mikä olisi teidän valinta? Ei koiria mutta pieni matkustaja on jatkossa takana joten voi olla että penkeille saattaa joskus jotain lennellä.

Alcantara on melko huoleton, eli ns. kalliimpaa kangasta joka ei kovin helposti jätä likaa itteensä. Toki hyvä kikka on pestä ne ammattilaisella ja sitten laittaa niihin sellainen kylläste. Annetaan kuivua yön yli. Kun päällä on toi kylläste, samaa sarjaa olevalla lianpoistajalla saa jopa kuulakärkikynän jättämät jäljet irti, kuten veren, suklaan ynnä muunkin. Ainetta saa esim. huonekaluliikkeistä.

Nahka on helppo hoitaa, mutta talvella kylmä, kesällä kuuma. En ottaisi. Puolnahka menettelee oikein hyvin, mutta täysnahka ei ole kesällä todellakaan kiva kun iho liiskaantuu siihen kiinni.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nahka on helppo hoitaa, mutta talvella kylmä, kesällä kuuma. En ottaisi. Puolnahka menettelee oikein hyvin, mutta täysnahka ei ole kesällä todellakaan kiva kun iho liiskaantuu siihen kiinni.

Ei se mihinkään liiskaannu. Ilmastoinnillisessa autossa on se 20 astetta (tai mihin nyt kukakin sen haluaa säätä) kesät talvet, niin penkitkin pysyvät viileinä. Talvella sitten penkinlämmittimestä tulta perseen alle, jos meinaa kylmä iskeä pakaraan.

Mutta ei sillä, varmasti tuo nahka/alcantara olisi erittäin hyvä valinta.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Vaimo meni tänään autokauppaan "vähän katselemaan". Osti kertarykäisyllä uuden 207 dieselin. Aika emäntä.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllä musta auto mustilla nahkapenkeillä on saatanan hiostava vehje kesällä, vaikka ilmastointi olisikin.

No ei kyllä todellakaan ole. Itsellä nykyään musta auto, mustalla nahkasisustalla + automaatti-ilmastoinnilla.
Edellinen autoni oli samaa korimallia, väriltään sininen ja sisusta harmaa + se auto-ilmastointi.

Ei mitään eroa, muutakuin se, että tässä mustassa on 200hp enemmän kuin tuossa sinisessä :D

Niin ja talvella pärjää ihan mainiosti, ilman sisälämppäriäkin. Ainakin omassa persuslämmitin kuumottaa minuutin jälkeen jo ihan riittävästi.
Alcantara on varmasti mukavampi, mutta sitä on mielestäni nihkeä pitää kunnossa, nukkaantuu ym.
Nahkapenkit taas pysyvät hyvin puhtaana ja kuoseissaan kun 1krt/2kk laittaa hoitoaineet.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Mielestäni käytetyissä autoissa (n. 200 000km ajetuissa) nahkapenkit ovat lähes poikkeuksetta nuhruiset, täynnä pieniä halkeamia ja jotenkin "löysän" oloiset. Kun taas kaverin e36 M3:sen penkit, jotka ovat alcantraa, ovat lähes uuden veroiset. Verhoilu on napakasti kiinni pehmusteissa, ei lainkaan tukkaa, ei lainkaan likaiset, ei revenneet. Myös persettä miellyttää kesällä istua enemmän alcantralla. Nahkapenkit kuitenkin ovat kalliimmat ja "arvokkaamman" näköiset, vaikka olisikin täynnä halkeamia ja löysät kuin elastisen farmarihousut.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä musta auto mustilla nahkapenkeillä on saatanan hiostava vehje kesällä, vaikka ilmastointi olisikin.
Eipä se musta pelti tee autosta sisäpuolelta sen kuumempaa kuin mikään muukaan pelti.

Lisäksi toimiva ilmastointi pitää huolen siitä, että viime kesänäkin +30-keleilläkin autossa oli suurempi vaara paleltua kuin tukahtua kuumuuteen. Toisaalta välillä olen törmännyt joissakin uusissa karvalakki-volkkareissa tms. joihinkin säälittäviin ja tehottomiin manuaali-ilmastointeihin, joiden kanssa se voikin olla vähän toinen juttu.
 

ganaali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Robert Nordmark #31, Johtaja Virta
Kyllä musta auto mustilla nahkapenkeillä on saatanan hiostava vehje kesällä, vaikka ilmastointi olisikin.

Ei ole mustaa autoa, mutta mustat nahat löytyy, aut. ilmastoinnilla. Ei hiosta persiissä, nää taitaa olla näitä "esson baarin juttuja"?
 
Viimeksi muokattu:

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Ei sotke vesiä-öljyjä keskenään, eli ei vaahdota. Männänrenkaathan noista lienee loppu, halvin vaihto turun seudulla olis sitikkaan ollut muistaakseni n.700€ Ja sanoivat huollossa, että tervetuloa about 10,-15 000km päästä jälleen.

Yksi "ominaisuus" noissa on haperot venttiilinkumit. Omasta oli ne menneet, korjaaja totesi että pois otettaessa hajosivat käsiin. Ilmeisesti nuo koneet käy niin lämpimänä että kumit ei kestä. Mulla oli siis 2.0 16v vm. 2000. Jos olisin pitänyt tuon auton, olisin korjauksen jälkeen vaihtanut termarin jotta olisi käynyt kylmempänä. Tuolla sitikka foorumilla varmaan kertovat olisiko ollut järkevä teko...Jos männänrenkaat aiot vaihdattaa niin samallahan nuokin kannattaa vaihtaa tai ainakin tarkistaa, en usko että tekee hintaa hirveästi lisää.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Jos männänrenkaat aiot vaihdattaa niin samallahan nuokin kannattaa vaihtaa tai ainakin tarkistaa, en usko että tekee hintaa hirveästi lisää.

Mähän vaan siis kommentoin noihin hyviin/huonoihin ominaisuuksiin Xsarasta ja kerroin parin tutun ongelmista kyseisessä autossa. Mulla ei siis Xsaraa ole, eikä tule...
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Ei ole juurikaan tullut nahkoilla istuttua joten omat kokemukset on vähissä. Nyt kumminkin näyttää että monissa autoissa on samaan hintaan saatavilla nahkaverhoiltuja penkkejä ja nahka/alcantaraa. Ensimmäisiä olen nähnyt ja näyttivät hyviltä ja ovat varmasti huolettomia. Ystävällismielinen myyjä suositteli Alcantaraa kun on kuulemma talvella mukavampi. Mites tuommoinen, onko miten herkkä lialle/kulumiselle ja mikä olisi teidän valinta?
Yksi juttu minkä olen huomannut nahkaistuimissa on se, että niihin jää ikäviä "naarmuja" joita ei ainakaan ihan helposti pyyhkimällä saa pois. Joten varovainen pitäisi olla. Vähän kuumathan ne myös ovat auringon suoraan niihin paistettua.
 

NiXu89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves Ry
Kyllä sitä aika vahvat lasit saa olla päässä jos väittää että nahkapenkit on jotenkin käytännölliset?

Talvella jääkylmät, kesällä kuumat ja hiostavat.

Vaikka teidän huippubemuissa olisi mikä ilmastointi, musta nahka+auringonpaiste= kuumuus

Itsellä on ollut parikin autoa tummalla nahkasisustalla ja sillä automaatti-ilmastoinnilla, siltikin ne penkit on tulikuumat kesällä, kun auto on hetken aikaa auringossa seissyt.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Eipä se musta pelti tee autosta sisäpuolelta sen kuumempaa kuin mikään muukaan pelti.

Lisäksi toimiva ilmastointi pitää huolen siitä, että viime kesänäkin +30-keleilläkin autossa oli suurempi vaara paleltua kuin tukahtua kuumuuteen. Toisaalta välillä olen törmännyt joissakin uusissa karvalakki-volkkareissa tms. joihinkin säälittäviin ja tehottomiin manuaali-ilmastointeihin, joiden kanssa se voikin olla vähän toinen juttu.

No onhan tuo Porsche toki nykyään VAG, mutta mahtaako olla karvalakki? :-)

Onko musta auto kuumempi sisältä, kun valkoinen - no aivan varmasti on. Se kuinka nopeasti auto viilenee riippuu toki ilmastoinnista. Itse olen sen verran kuumaverinen, että kesällä hikoaa paikat aina nahkapenkkisessä autossa.

Ite kysymykseen vastaus on 100% varmuudella alcantara.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kiitoksia kommenteista koskien nahkapenkkejä. Aika hyvin jakautui mielipiteet, pitänee etsiä jostain auto missä on nuo Alcantarat niin saa oman kokemuksen niistäkin. Ilmeisen harvinaisia taitavat olla vain, liekö joku syy tuohon. Kangas ei ole vaihtoehto hakemassani mallissa, ei oikein miellyttänyt se ainoa kangasvaihtoehto väreineen silmää.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Mähän vaan siis kommentoin noihin hyviin/huonoihin ominaisuuksiin Xsarasta ja kerroin parin tutun ongelmista kyseisessä autossa. Mulla ei siis Xsaraa ole, eikä tule...

Ok, nopeasti luin ja sain kuvan että omastasi puhut. Eikä muuten tule minullekkaan enää toista. Ihan kiva ajettavuus mutta oli koko ajan sellainen tunne että koska tämä leviää alle. Ja ei ollut ihan halpa tuttavuus...
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Mitäs täällä ollaan mieltä, kummasta kannattaa ennemmin tuottaa auto Suomeen, Virosta vai Saksasta? Jos "hiukan" kärjistetään niin Virossa körötellään kinttupoluilla ja Saksassa paahdetaan moottoriteitä. Kumpi pah(r)empi?
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Mitäs täällä ollaan mieltä, kummasta kannattaa ennemmin tuottaa auto Suomeen, Virosta vai Saksasta? Jos "hiukan" kärjistetään niin Virossa körötellään kinttupoluilla ja Saksassa paahdetaan moottoriteitä. Kumpi pah(r)empi?

Viron tuonnista ei kokemuksia, Saksan kylläkin ihan useamman auton verran.

Virosta puhun täysin mutu -tuntumalla, mutta luulisin Saksan autojen olevan parempi kuntoisia ainakin ja toisekseen ajatus Viron tuontiautosta tuntuu varsin vieraalle. En oikein luottaisi siellä auton myyjään.

Saksasta kuulee paljon huhuja mittarin ruuvauksista sun muista ja kyllä siellä onkin niitä epärehellisiä kauppiaita, mutta kun ostaa auton oikeasta paikasta, niin varmasti saa juuri sellaisen, minkä halusikin. Pääosin nuo huhut Saksan tuontiautoista on pelkkää paskaa. Ei siellä niitä mittareita niin innokkaasti kuitenkaan enää ruuvata. Jos on vähänkin hoksottimia, niin huomaa kyllä jos joku auto haiskahtaa epäilyttävältä.

Yleensä perus-saksalainen yksityinen henkilö on varsin luotettava kauppakumppani ja auto on yleensä varsin hyvin pidetty. Usein myös tykkäävät tehdä suomalaisten kanssa kauppaa.

Sielläkin vain pitää muistaa se, ettei tee mitään typeriä ale-tarjouksia hyvästä autosta, koska saattaa käydä niinkin, ettei auto olekaan enää sinulle myynnissä, vaikka vain kokeilitkin kepillä jäätä.
 

12961

Jäsen
Yritin olla sarkastinen, epäonnistuin...

Ei sotke vesiä-öljyjä keskenään, eli ei vaahdota. Männänrenkaathan noista lienee loppu, halvin vaihto turun seudulla olis sitikkaan ollut muistaakseni n.700€ Ja sanoivat huollossa, että tervetuloa about 10,-15 000km päästä jälleen.

Kyllähän pelkkä huohotuskin vaahdottaa öljyä, lopputulos on tosin hiukan eri oloinen kuin vesi-öljyseos.

Tuo on kyllä sen verran iso homma, että kokeilisin joitain virityskäyttöön tarkoitettuja (taottuja) mäntiä vakioiden sijaan, noissa on männänrenkaatkin useimmiten huomattavasti jykevämpää tekoa.

Päin vittuahan tuo on, että renkaat väsähtävät, katkeilevatko peräti?
 

12961

Jäsen
Kyllä sitä aika vahvat lasit saa olla päässä jos väittää että nahkapenkit on jotenkin käytännölliset?

Talvella jääkylmät, kesällä kuumat ja hiostavat.

Vaikka teidän huippubemuissa olisi mikä ilmastointi, musta nahka+auringonpaiste= kuumuus

Itsellä on ollut parikin autoa tummalla nahkasisustalla ja sillä automaatti-ilmastoinnilla, siltikin ne penkit on tulikuumat kesällä, kun auto on hetken aikaa auringossa seissyt.

Kyllähän mustasta nahasta lähtee kesäisin penkille istuttaessa sellainen paistinpannun ja pekonin kohtaamisesta syntyvää tirausta muistuttava efekti, joka tosin laantuu pian.

Mulla on nyt ollut puolitoista vuotta kärryssä vaaleanharmaat, lähes valkoiset nahkajakkarat, joissa ko. pekoniefektiä ei tunneta. Farkut tahtovat hiukan värjätä pintaa, mutta tahra lähtee pois marseille-saippuaisella pyyhkäisyllä. Vaaleita kangaspenkkejä ei ihan vastaavalla tavalla puhdistetakaan!

Alcantarassa on se huono puoli, että erityisesti voimakkaammin muotoiltuihin istuimiin saa vääntää itseänsä jonkin hetken, jotta asento on luonteva. Muutoin alcantara on yksi mukavimmista penkkimateriaaleista.

Harvinaisuus johtunee siitä, ettei suurin osa autonvalmistajista tarjoa alcantaraa edes vaihtoehdoksi.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Mitäs täällä ollaan mieltä, kummasta kannattaa ennemmin tuottaa auto Suomeen, Virosta vai Saksasta? Jos "hiukan" kärjistetään niin Virossa körötellään kinttupoluilla ja Saksassa paahdetaan moottoriteitä. Kumpi pah(r)empi?

Voipi olla hieman vanhaa 'tietoa', mutta Virossa iski tuo taloustilanne päälle aika pahasti. Siellä kun jengi osti uusia autoja 100% lainarahalla, niin rahoitusyhtiöille jäi käteen uudehkoja autoja melkolailla, kun asiakkaat eivät pystyneetkään maksamaan osamaksuja.

Eli uudehkoilla kalliimmilla autoilla on Virossa ostajan markkinat, vanhemmista en osaa sanoa mitään.

t. hanu
 

12961

Jäsen
Voipi olla hieman vanhaa 'tietoa', mutta Virossa iski tuo taloustilanne päälle aika pahasti. Siellä kun jengi osti uusia autoja 100% lainarahalla, niin rahoitusyhtiöille jäi käteen uudehkoja autoja melkolailla, kun asiakkaat eivät pystyneetkään maksamaan osamaksuja.

Näinhän se tilanne ainakin oli, tosin Latvia taisi olla vieläkin parempi paikka hakea noita kesken jääneitä liisareita.

Nykytilanteesta ei ole sen tarkempaa tietoa, mutta eihän tuolla vieläkään (ainakaan täysin) ole lamasta noustu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös