Meilla oli Honda Civic Hybrid viime vuonna kun emanta aivan valttamatta sellaisen hybridin halusi. Tama auto taisi olla meilla vahan reilun puoli vuotta jonka jalkeen hankkiuduimme siita mahdollisimman nopeasti pois ja hankimme auton tilalle. En sano etta ko. vehje oli aivan surkea (olihan se) mutta sehan riippuu aivan mita itse autosta haluat. Todennakoisesti tuossa Fusionissa on aivan olematon kaarreohjattavuus, se ei kiihdy mihinkaan, sisusta on muovinen ja ajettavuus ei ihan parhaimmasta paasta.
No jokseenkin kaikki review:t mitkä olen lukenut ovat sanoneet, että on mukava ajettava. Mutta pitänee koeajaa vähän enemmän. Pienen lenkin viime viikonloppuna kävin, mutta ei siinä oikein osannut saada mitään tuntumaa vielä. Kiihtyvyys on kuulemma mukavaa luokkaa, mutta tietty siinä palaa bensiiniä reippaammin eikä koetaululle kasva vihreitä lehtiä siihen vauhtiin kuin pitäisi (kuten sähköllä ajaessa). Sisustakin on saanut aika hyviä kehuja, mitä nyt jostain autonrenkaista kierrättämällä kokoonlaitetut istuinmateriaalit ovat vähän herättäneet närää, mutta kierrätysmeininki taitaa kuulua tähän green-liikkeeseen.
Olen aina ollut vahan huvittunut tuohon hybridi-buumiin taalla Amerikassa kun bensa nyt ei muutenkaan maksa yhtaan mitaan.
Niin no maksaa ja maksaa...kyllähän se nykyään jo vähän maksaakin. Toista oli 90-luvulla vielä kun joillakin asemilla Georgiassa oli bensa vissiin 79 senttiä gallonalta.
Jos haluaa olla ymparistoystavallinen niin tietaakseni siihen on Los Angelesissa parempikin vaihtoehto: Honda FCX Clarity.
Joo, no ei taida aika olla ihan kypsä hybrideille (joskin kun katsoo tuota Priuksien määrää varsinkin täällä Kaliforniassa, niin ehkä se on), mutta ei varsinkaan vetyautoille. Vai että kokonaista 200 mailia tankillisella ja sitten kun on päässyt sopivasti juuri kaupungista ulos niin ei enää vetyasemia löydykään...ei kuulosta kovin käytännölliseltä. Ehkä sitten viiden - kymmenen (vai viidenkymmenen?) vuoden päästä harkitsen uudelleen jos tuo auto ja vastaavat ovat lyöneet itsensä läpi ja keskeltä autiomaatakin löytyy vetyasema.
Mutta sen verran neuvon etta kannattaa sijoittaa se pieni ekstra niihin lisavarusteisiin, alkaa pidemman paalle harmittamaan jos sen jattaa hankkimatta. Kun katsoin nettisivuilta, niin $4k olisi hintaa tuolla lisavarustepaketille ja siihen kuuluu seka 501A seka 502A-paketit. Sanoisin jopa etta hyva diili.
Joo, sehän siinä vaarana on, että rupeaisi harmittamaan, mutta luulisin, että ei. Ainoa mikä vähän kiinnostaisi olisi se puhekäskyjä totteleva navigaattori. Muutoin kattoikkuna (on tämänhetkisessä autossani), muutama kaiutin lisää (on tämänhetkisessä), joku piipittävä blind spot kamera, peruutuskamera (on tämänhetkisessä) ja istuinlämmitin (heh, Etelä Kaliforniassako?, vaikka on tämänhetkisessäkin) ovat aika tarpeettomia minulle, ja rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että navigaattorikin on lähinnä lelu, josta vain muutamaan otteeseen on ollut hyötyä. Ford Fusion Hybridin standardimalli tulee kaiketi Sirius-satelliittiradion ja real-time traffic infon kanssa, niistä nyt on ollut eniten iloa nykyisessä autossanikin (jossa on tosin XM-satelliittiradio).
Kiitos kommenteistasi, ja pahoittelut Civicin huonon kokemuksen johdosta (ehkä se ei siksi minun kiinnostustani ollut herättänytkään :) ). Ja joo, jos nyt erehdyn tällaisen hybridin ostamaan (tai liisaamaan), niin yritän laittaa kommentteja tänne. Huvittaa vaan, että nämä hybridit häviävät kirkkaasti euroautojen tosiniukalle bensankulutukselle. Tosin on siellä Euroopassa kai vähän pienemmät nuo moottoritkin (ja bensa tosiaan kalliimpaa). Amerikassa kun täytyy aina olla vähän suurta ja tuhlailevaa.