Autoiluketju

  • 3 210 282
  • 18 538

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Eipä se musta pelti tee autosta sisäpuolelta sen kuumempaa kuin mikään muukaan pelti.

Lisäksi toimiva ilmastointi pitää huolen siitä, että viime kesänäkin +30-keleilläkin autossa oli suurempi vaara paleltua kuin tukahtua kuumuuteen. Toisaalta välillä olen törmännyt joissakin uusissa karvalakki-volkkareissa tms. joihinkin säälittäviin ja tehottomiin manuaali-ilmastointeihin, joiden kanssa se voikin olla vähän toinen juttu.

No onhan tuo Porsche toki nykyään VAG, mutta mahtaako olla karvalakki? :-)

Onko musta auto kuumempi sisältä, kun valkoinen - no aivan varmasti on. Se kuinka nopeasti auto viilenee riippuu toki ilmastoinnista. Itse olen sen verran kuumaverinen, että kesällä hikoaa paikat aina nahkapenkkisessä autossa.

Ite kysymykseen vastaus on 100% varmuudella alcantara.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kiitoksia kommenteista koskien nahkapenkkejä. Aika hyvin jakautui mielipiteet, pitänee etsiä jostain auto missä on nuo Alcantarat niin saa oman kokemuksen niistäkin. Ilmeisen harvinaisia taitavat olla vain, liekö joku syy tuohon. Kangas ei ole vaihtoehto hakemassani mallissa, ei oikein miellyttänyt se ainoa kangasvaihtoehto väreineen silmää.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Mähän vaan siis kommentoin noihin hyviin/huonoihin ominaisuuksiin Xsarasta ja kerroin parin tutun ongelmista kyseisessä autossa. Mulla ei siis Xsaraa ole, eikä tule...

Ok, nopeasti luin ja sain kuvan että omastasi puhut. Eikä muuten tule minullekkaan enää toista. Ihan kiva ajettavuus mutta oli koko ajan sellainen tunne että koska tämä leviää alle. Ja ei ollut ihan halpa tuttavuus...
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Mitäs täällä ollaan mieltä, kummasta kannattaa ennemmin tuottaa auto Suomeen, Virosta vai Saksasta? Jos "hiukan" kärjistetään niin Virossa körötellään kinttupoluilla ja Saksassa paahdetaan moottoriteitä. Kumpi pah(r)empi?
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Mitäs täällä ollaan mieltä, kummasta kannattaa ennemmin tuottaa auto Suomeen, Virosta vai Saksasta? Jos "hiukan" kärjistetään niin Virossa körötellään kinttupoluilla ja Saksassa paahdetaan moottoriteitä. Kumpi pah(r)empi?

Viron tuonnista ei kokemuksia, Saksan kylläkin ihan useamman auton verran.

Virosta puhun täysin mutu -tuntumalla, mutta luulisin Saksan autojen olevan parempi kuntoisia ainakin ja toisekseen ajatus Viron tuontiautosta tuntuu varsin vieraalle. En oikein luottaisi siellä auton myyjään.

Saksasta kuulee paljon huhuja mittarin ruuvauksista sun muista ja kyllä siellä onkin niitä epärehellisiä kauppiaita, mutta kun ostaa auton oikeasta paikasta, niin varmasti saa juuri sellaisen, minkä halusikin. Pääosin nuo huhut Saksan tuontiautoista on pelkkää paskaa. Ei siellä niitä mittareita niin innokkaasti kuitenkaan enää ruuvata. Jos on vähänkin hoksottimia, niin huomaa kyllä jos joku auto haiskahtaa epäilyttävältä.

Yleensä perus-saksalainen yksityinen henkilö on varsin luotettava kauppakumppani ja auto on yleensä varsin hyvin pidetty. Usein myös tykkäävät tehdä suomalaisten kanssa kauppaa.

Sielläkin vain pitää muistaa se, ettei tee mitään typeriä ale-tarjouksia hyvästä autosta, koska saattaa käydä niinkin, ettei auto olekaan enää sinulle myynnissä, vaikka vain kokeilitkin kepillä jäätä.
 

12961

Jäsen
Yritin olla sarkastinen, epäonnistuin...

Ei sotke vesiä-öljyjä keskenään, eli ei vaahdota. Männänrenkaathan noista lienee loppu, halvin vaihto turun seudulla olis sitikkaan ollut muistaakseni n.700€ Ja sanoivat huollossa, että tervetuloa about 10,-15 000km päästä jälleen.

Kyllähän pelkkä huohotuskin vaahdottaa öljyä, lopputulos on tosin hiukan eri oloinen kuin vesi-öljyseos.

Tuo on kyllä sen verran iso homma, että kokeilisin joitain virityskäyttöön tarkoitettuja (taottuja) mäntiä vakioiden sijaan, noissa on männänrenkaatkin useimmiten huomattavasti jykevämpää tekoa.

Päin vittuahan tuo on, että renkaat väsähtävät, katkeilevatko peräti?
 

12961

Jäsen
Kyllä sitä aika vahvat lasit saa olla päässä jos väittää että nahkapenkit on jotenkin käytännölliset?

Talvella jääkylmät, kesällä kuumat ja hiostavat.

Vaikka teidän huippubemuissa olisi mikä ilmastointi, musta nahka+auringonpaiste= kuumuus

Itsellä on ollut parikin autoa tummalla nahkasisustalla ja sillä automaatti-ilmastoinnilla, siltikin ne penkit on tulikuumat kesällä, kun auto on hetken aikaa auringossa seissyt.

Kyllähän mustasta nahasta lähtee kesäisin penkille istuttaessa sellainen paistinpannun ja pekonin kohtaamisesta syntyvää tirausta muistuttava efekti, joka tosin laantuu pian.

Mulla on nyt ollut puolitoista vuotta kärryssä vaaleanharmaat, lähes valkoiset nahkajakkarat, joissa ko. pekoniefektiä ei tunneta. Farkut tahtovat hiukan värjätä pintaa, mutta tahra lähtee pois marseille-saippuaisella pyyhkäisyllä. Vaaleita kangaspenkkejä ei ihan vastaavalla tavalla puhdistetakaan!

Alcantarassa on se huono puoli, että erityisesti voimakkaammin muotoiltuihin istuimiin saa vääntää itseänsä jonkin hetken, jotta asento on luonteva. Muutoin alcantara on yksi mukavimmista penkkimateriaaleista.

Harvinaisuus johtunee siitä, ettei suurin osa autonvalmistajista tarjoa alcantaraa edes vaihtoehdoksi.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Mitäs täällä ollaan mieltä, kummasta kannattaa ennemmin tuottaa auto Suomeen, Virosta vai Saksasta? Jos "hiukan" kärjistetään niin Virossa körötellään kinttupoluilla ja Saksassa paahdetaan moottoriteitä. Kumpi pah(r)empi?

Voipi olla hieman vanhaa 'tietoa', mutta Virossa iski tuo taloustilanne päälle aika pahasti. Siellä kun jengi osti uusia autoja 100% lainarahalla, niin rahoitusyhtiöille jäi käteen uudehkoja autoja melkolailla, kun asiakkaat eivät pystyneetkään maksamaan osamaksuja.

Eli uudehkoilla kalliimmilla autoilla on Virossa ostajan markkinat, vanhemmista en osaa sanoa mitään.

t. hanu
 

12961

Jäsen
Voipi olla hieman vanhaa 'tietoa', mutta Virossa iski tuo taloustilanne päälle aika pahasti. Siellä kun jengi osti uusia autoja 100% lainarahalla, niin rahoitusyhtiöille jäi käteen uudehkoja autoja melkolailla, kun asiakkaat eivät pystyneetkään maksamaan osamaksuja.

Näinhän se tilanne ainakin oli, tosin Latvia taisi olla vieläkin parempi paikka hakea noita kesken jääneitä liisareita.

Nykytilanteesta ei ole sen tarkempaa tietoa, mutta eihän tuolla vieläkään (ainakaan täysin) ole lamasta noustu.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ajelin satasen alueella sataaviittä (todellinen nopeus) kameratolpan ohi niin, että tolpan salama välähti. Sakotettavaa ylinopeutta ei varmasti ollut. Lähettääkö poliisi huomautuksen jo 2 km/h (mitattu ylinopeus vähennettynä mittausvirheellä) ylinopeudesta vai mitä perkelettä ne säikäyttelevät? Tämä tapahtui 6-tiellä Kouvolan kohdilla sunnuntai-iltana.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ajelin satasen alueella sataaviittä (todellinen nopeus) kameratolpan ohi niin, että tolpan salama välähti. Sakotettavaa ylinopeutta ei varmasti ollut. Lähettääkö poliisi huomautuksen jo 2 km/h (mitattu ylinopeus vähennettynä mittausvirheellä) ylinopeudesta vai mitä perkelettä ne säikäyttelevät?
Mä olen jo kolme kertaa ajanut tolpan ohi niin että saan kuvani poliisien arkistoon ilman mitään huomautusta. Nopeudet ovat olleet navigaattorista nopeasti katsottuna satasen alueella 102 ja 105 km/h, sekä kasikympin alueella 86 km/h.

Vahva vahvistamaton huhu kertoo, että määrätyissä paikoissa jokaisesta ohiajajasta otetaan kuva, ja turvavyön käyttämättömyydestä aletaan sakottamaan kamerakuvan perusteella.

Itsellä on ollut turvavyö kiinni noissa ns. turhissa kuvissa, joten en pysty silläkään tuota huhua vahvistamaan.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Mittarin mukaan ajelin noin 85-86km/h 80km/h alueella ja kamera räpsähti. Heti rupes kyllä naurattamaan, että tuostako ne sakot antaa. Ei sentään sakkoja tullut, mutta kotiin tuli kirjallinen varoitus, että ajoit 83km/h 80km/h alueella.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Vahva vahvistamaton huhu kertoo, että määrätyissä paikoissa jokaisesta ohiajajasta otetaan kuva, ja turvavyön käyttämättömyydestä aletaan sakottamaan kamerakuvan perusteella.

Huhuilevat myös, että kuvien perusteella sakottavat myös matkapuhelimeen ilman vapaatkädetlaitetta puhuvia.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja jos huhuista mennään tositapahtumiin, niin tarkistavat myös, onko verot/katsastus kunnossa.

Hieman epäilen tätä faktaa, sillä mitä hyötyä tästä olisi, kun saman tiedon saa suoraan rekisteritiedoistakin? Lähettävät postitse sakon katsastamattoman auton käytöstä ja käskyn viedä auto katsastukseen tai maksamaan verot? Ratsioissa kyllä saattavat kuvata jokaisen auton. Silloin auto ja sen kuljettaja otetaan tien päällä samoin tein käsittelyyn, jos katsastus tai verot on suorittamatta, tai rekisterikilvet on ilmoitettu varastetuiksi.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Huhuilevat myös, että kuvien perusteella sakottavat myös matkapuhelimeen ilman vapaatkädetlaitetta puhuvia.
Tämä ainakin pitää paikkansa. Eräs tuttavani sai kesällä valtatie 6:lla Joensuu-Kitee-väliltä tolpasta rikesakon, syynä kännykkään puhuminen ilman hf:ää. Ei ollut kirkkaalla säällä kuulemma edes huomannut tolpan välähdystä, joten postin kiikuttama pikavoitto tuli sitten melkoisena yllätyksenä.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eräs kaveri ajoi kahdeksankympin alueella tasan kahdeksaakymppiä liikennekameraan ja salama välähti. Kaveri totesi, ettei varmasti ollut ylinopeutta, kääntyi ympäri ja ajoi kuuttakymppiä samaan kameraan. Ja taas välähti. Kaveri alkoi jo hieman käymään kuumana, kääntyi taas ympäri ja ajoi vielä kolmannen kerran samaan kameraan - nyt viittäkymppiä. Ja taas salama välähti. Tässä vaiheessa kaveri päätti antaa asian olla ja jatkoi matkaansa. Parin viikon päästä tuli postitse kolme sakkoa, joissa jokaisessa oli sakonperusteena turvavyön käyttämättä jättäminen.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Eräs kaveri ajoi kahdeksankympin alueella tasan kahdeksaakymppiä liikennekameraan ja salama välähti. Kaveri totesi, ettei varmasti ollut ylinopeutta, kääntyi ympäri ja ajoi kuuttakymppiä samaan kameraan. Ja taas välähti. Kaveri alkoi jo hieman käymään kuumana, kääntyi taas ympäri ja ajoi vielä kolmannen kerran samaan kameraan - nyt viittäkymppiä. Ja taas salama välähti. Tässä vaiheessa kaveri päätti antaa asian olla ja jatkoi matkaansa. Parin viikon päästä tuli postitse kolme sakkoa, joissa jokaisessa oli sakonperusteena turvavyön käyttämättä jättäminen.

Tämä kaupunkitarina kiertää kyllä kaikissa kaveripiireissä. Tai sitten kaikki tuntevat sen saman kaverin...
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Onko jollain oikeasti kokemusta tuosta Opel Insigniasta, mieluiten farkkuna ja tuolla 160hv dieselkoneella?

Olisin tuollaista harkitsemassa käyttöetuautoksi, joten sinänsä Opelin ainaniinpaska maine ei hirveästi kiinnosta. Auto on mielettömän hyvännäköinen mielestäni, iso, siihen saa hyvät hilppeet vs kilpailijat(isohkot dieselfarkut) ja näin edelleen.

Koeajettu on joskus parit kuukaudet takaperin, mutta onko jollakin kertoa enemmän kokemusta Insigniasta?

Kiitos jo etukäteen!
 

12961

Jäsen
Tämä kaupunkitarina kiertää kyllä kaikissa kaveripiireissä. Tai sitten kaikki tuntevat sen saman kaverin...

Kameraa ei ole toistaiseksi saanut käyttää turvavyön käytön valvontaan, mikäli ylinopeusrikettä ei ole samalla havaittu. Näitä on silti käytetty, mutta paikallisten poliisien tietämättömyydet kumottiin järjestään hallinto-oikeudessa. Lain muuttaminen muuttaa tilanteen myös tältä osin.

Nimimerkillä yhtä tapausta valituksessa avustanut.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kameraa ei ole toistaiseksi saanut käyttää turvavyön käytön valvontaan, mikäli ylinopeusrikettä ei ole samalla havaittu. Näitä on silti käytetty, mutta paikallisten poliisien tietämättömyydet kumottiin järjestään hallinto-oikeudessa.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että millä näitä on havaittu? Eihän se kamera nyt voi tunnistaa, onko jollakin kännykkä korvalla tai ajaako ilman turvavyötä.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että millä näitä on havaittu? Eihän se kamera nyt voi tunnistaa, onko jollakin kännykkä korvalla tai ajaako ilman turvavyötä.

Se kamerahan ottaa niin tarkan kuvan, että siitähän voi laskea vaikka paikat hampaista jos sattuu suhamaan monttu auki.

Nimimerkillä "Kokemusta on".
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se kamerahan ottaa niin tarkan kuvan, että siitähän voi laskea vaikka paikat hampaista jos sattuu suhamaan monttu auki.
Sitä en epäile. Muotoilin kysymykseni huonosti. Kamerahan ottaa kuvan vain, mikäli lähestyvä ajoneuvo ajaa ylinopeutta. Se ei siis aktivoidu siitä, että jollakin on kultahammas, kännykkä korvalla, turvavyö tai sepalus auki taikka ajoneuvovero maksamatta.
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Sitä en epäile. Muotoilin kysymykseni huonosti. Kamerahan ottaa kuvan vain, mikäli lähestyvä ajoneuvo ajaa ylinopeutta. Se ei siis aktivoidu siitä, että jollakin on kultahammas, kännykkä korvalla, turvavyö tai sepalus auki taikka ajoneuvovero maksamatta.
Eiköhän sen kameran voi ohjelmoida ottamaan kuva jokaisesta autosta. Tai sitten vaikka joka viidennestä autosta. Ja näistä kuvista sitten katsottu onko kultahammasta, veroja maksamatta tai mitä tahansa muuta tarpeellista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös