Mainos

Autoiluketju

  • 3 321 586
  • 19 022

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Itsekin uskon Alfan parantaneen laatua tällä vuosituhannella mutta mistä johtuu todella suuri arvonalenema jo pari vuotta vanhoissa autoissa?

40t€ 159:sit puolittavat hintansa muutamassa vuodessa.

Itsellä on vakavassa harkinnassa 159 sportswagon, mutta epäilyttää edes suunnitella uuden ostoa. Edellämainitusta johtuen houkuttelee 2-3 vuotta kohtuudella ajetut joita irtoo noin 20t€:llä.
_

Looginen selitys: vähän asiakaskuntaa ja se vähäinen asiakaskunta ostaa autonsa lähinnä merkkiä edustavalta ketjulta tai hakee ulkomailta. Muut autoliikkeet eivät "uskalla" ottaa Alfoja myyntiin, kun kiertoaika on pitkä ja hintariski siten suuri = umpisurkeat vaihtohyvitykset muualta kuin merkkiä edustavalta ketjulta. Käytetyn ostajan kannalta yhtälö toimii, uuden ei.

Mun mielestä paras diili on joko hakea ulkomailta tai sitten ostaa reilun vuoden ikäinen vielä takuun omaava auto, josta kalliimmat kilsat on rullattu ulos. Silloin on toki vaikeampi valita varustelua ja väriä :).

P.s. 159:n paras yleismoottori on nykyään se 1750 TBi...
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kyllähän tuo vahvasti tukee ainakin 15X-sarjan laadun puutteita, kun se oli jokaisessa tilastoidussa vuosimallissa huonoimmassa kymmeneksessä.
Eli ainakin 2006 vuosimalliin saakka on hyvinkin perusteltua sanoa että Alfan laatu (vikojen osalta) ei vastaa kilpailijoiden tasoa.

Samalla listalla muuten laadukas BMW 5-sarja heti perässä, ja vanavedessä Volvo V70 sekä Mersuja. Kaikkia noita pidetään yleispuheissa kuitenkin huippulaadukkaina Alfaan verrattuna. Ja on bemarillakin aika hyvää laatuvaihtelua kun 3- ja 1-sarja taas ovat ihan eri prosenteilla. Siellähän on KIAkin ihan huippulaadukkaana :), eli siitä vain kaupoille.

Tilaston mukaan Alfa 159:n syy hylkäyksiin siis ollut ohjauslaitteissa, veikkaisin joidenkin raportoimaa väljyyttä joka toki takuuseen on tuunattu kuntoon.

Edit: loistavana detaljina 9 vuoden ikäisissä pirsseissä Alfa 156 hakkaa jopa Audit A4 ja A6:n :).
 
Viimeksi muokattu:

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
..olen omaankin lankkuun..

Vaikka itseäni ihan hyvänä ihmistuntijana pidänkin, niin niin sitä vain välillä tulee huteja. Olen beniciota pitänyt aina pesunkestävänä corolla-kuskina, mutta on siellä näköjään Mitbishikin varastosta löytynyt. Onneksi ei kuitenkaan kovin kauas arvaus osunut.

Itse asiaan..
Tervehdys autoihmiset!
Seuraa kiperä kysymys, saako mitsubishi lancerin 1.5:n koneen sopimaan galantin 1.6:n paikalle miten helposti? Eli sointuuko yhteen vaihdelaatikon etc kanssa? Ja vuosimallista -88 on kyse.
Mikä hemmetin kysymys tämä on? Vanha kaava matematiikan oppikirjasta: Mitsu+80-luku=valmis kaatopaikalle. Ja vai että paremmin omaan tyyliin sopivia. Nooo - en ainakaan ala kehumaan tuota tyylitajua.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaikka itseäni ihan hyvänä ihmistuntijana pidänkin, niin niin sitä vain välillä tulee huteja. Olen beniciota pitänyt aina pesunkestävänä corolla-kuskina, mutta on siellä näköjään Mitbishikin varastosta löytynyt. Onneksi ei kuitenkaan kovin kauas arvaus osunut.
Tiedän, pahaltahan se näyttää, mutta sen verran on kyllä korjattava, että en ole sen paremmin corolla- kuin mitsumieskään, sillä myös Ford ja VW kuuluvat samaan talouteen kanssani. Oikeastaan olen kaappisaappimies, se on ainoa merkki, jota minulla on ollut useampi kuin yksi (90 nevö forget).

Se on toki myönnettävä, että minulle auto on ensisijaisesti liikkumisväline, en ole juuri ajokortin saaneiden kuskien lisäksi tavannut tyyppejä, jotka ajelevat huvikseen, mutta tällaisiakin tätä ketjua lukiessa tuntuu löytyvän myös varttuneemmista ikäpolvista.

Itse tulee ajettua päivässä aika tasaisesti vajaa sata kilsaa, joka jakautuu 60km moottoritietä, 10 km kaupunkia, 10km pientä asvalttitietä, 10km isoa soratietä. Ja hauskinta sen matkan taittaminen on ehdottomasti ollut vuoden -96 Fiestalla. Ajeltua on tullut myös -05 Lagunalla, -09 535:llä, -06 V70:llä yms, mutta niillä perille päästessä tuntuu kuin ei olisi ajamaan päässytkään, tylsiä pelejä.

Sikäli onnekas olen, että mieltymys vanhoihin rojuihin on erityisen edullinen mieltymys, ja siksi minun on myös vaikea ymmärtää sitä uusiin autoihin rahan syytämistä.

Corolla-mies on puhunut.

Ja jos jollakulla on edelleen ajossa 80-luvun mitsu, niin sehän tarkoittaa, että kyseessä täytyy olla ilmeisen hyvä yksilö, keskiverto coltit ja lancerit ovat varmasti maatuneet jo 90-luvun puolella. Ja jos pellien puolesta mitsu on ok, niin sitten vaan uutta mottia sisään ja ajoa.
 

Särki

Jäsen
Tilaston mukaan Alfa 159:n syy hylkäyksiin siis ollut ohjauslaitteissa, veikkaisin joidenkin raportoimaa väljyyttä joka toki takuuseen on tuunattu kuntoon.

Nämä on taas niin näitä, mitään vikaa paitsi... takuuseen meni... ohjauksessa vähän...

P.s. 159:n paras yleismoottori on nykyään se 1750 TBi...

Paitsi että TMn (10/2010) koeajossa ei oikein kulkenut, vaihteriston kanssa oli vähän häikkää jne. Maahantuoja ei osannut kertoa syytä moisiin havaintoihin.

Mutta ettei menisi koko viesti ihan kettuiluksi, niin pirun tyylikkäitä nämä Alfat ovat, varmaan ihan hyviä ajettavia, varusteita varmaankin riittävästi ja jos tilat riittää niin mikäs siinä. Järkevämpiä autoja (halvempia omistaa ja ylläpitää) varmasti on, mutta autonostohan on vahvasti tunnepohjaista toimintaa. Jos "alfa-kärpänen" on purrut niin siihen vaivaan tuskin muuta hoitoa löytyy kuin Alfa Romeo.

Omiin Alfa muistoihin lukeutuu mm seuraavat seikat: Alfa 75, hiekkatie, takaveto, sähköviat ja tissit. Viimeksi mainittu "kultaa" sitä edellisen muiston ihan kivasti, heh.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse tulee ajettua päivässä aika tasaisesti vajaa sata kilsaa, joka jakautuu 60km moottoritietä, 10 km kaupunkia, 10km pientä asvalttitietä, 10km isoa soratietä. Ja hauskinta sen matkan taittaminen on ehdottomasti ollut vuoden -96 Fiestalla. Ajeltua on tullut myös -05 Lagunalla, -09 535:llä, -06 V70:llä yms, mutta niillä perille päästessä tuntuu kuin ei olisi ajamaan päässytkään, tylsiä pelejä.
Tuntuu jotenkin uskomattomalta tuollaiset mielipiteet. Ajetaan molemmat saman verran vuodessa (eli reipas 35tkm), niin enpä voisi olla enempää eri mieltä kanssasi. Itselle ajaminen on (ainakin nykyään) vain välttämätön paha. Km-korvaukset kuittaan puolista kilometreistä ja toiset puolet menee sitten omiin matkusteluihin ja kauppamatkoihin. Suomessahan ei ole mitenkään järkevää matkustaa muuta kuin yksityisautolla, jos asuu pk-seudun ulkopuolella. En voisi ikinä kuvitella nauttivani ajavani matkoja -96 Fiestalla. Ikinä en ole tuollaisella tosin ajanut, mutta olen kokeillut -94 vuoden vastaavaa. Itku pääsisi varmasti.

Corolla-mies on puhunut.
Onneksi piheys ei asu meissä kaikissa.
 

scholl

Jäsen
Tuntuu jotenkin uskomattomalta tuollaiset mielipiteet. Ajetaan molemmat saman verran vuodessa (eli reipas 35tkm), niin enpä voisi olla enempää eri mieltä kanssasi. Itselle ajaminen on (ainakin nykyään) vain välttämätön paha.

Jos ohitse ei tarvitse päästä eli motarin ajaminen menee ehkä huonommallakin autolla, mutta itse kun ajan hyvin paljon nykyisin maantietä kuten hki-hanko väliä niin rekat, alinopeutta ajavat kusipäät jne. aiheuttavat sen verran päänvaivaa, että koneessa pitää olla oikeasti tehoa, jotta ne ohitukset tapahtuvat turvallisesti kaikissa olosuhteissa. Talvella ajan useimmiten nelivetobemarilla ja kesällä avoautolla tai prätkällä. Pienellä moottorilla varustetulla autolla maantieajaminen olisi hengenvaarallinen. Ihan sama sitten säästääkö siinä bensoissa rahaa. Itselläni voi mennä reilut pari sataa euroa viikossa, mutta tien päällä se on pientä, kun vertaa paljonko veneet kuluttavat. Iik, maailma tuhoutuu.
 

scholl

Jäsen
Vaimo nyt sitten ilmeisesti tarvitsee syksyllä auton. Haussa on "alle kymppitonnin maksava mahdollisimman uusi ja mahdollisimman vähän ajettu auto jossa on automaattivaihteet ja ilmastointi. Eikä ole Toyota Yaris."

Hae ulkomailta. Suomessa ei ole myyty juurikaan pikkuautoja automaatilla.
Itse toisin Lancia Ypsilonin nahkapenkeillä 1,4 16V tai 1,3 multijet dieselillä.

Mitä tulee Alfaan niin 147 oli muistaakseni ensimmäinen, mikä on paremmin valmistettu. Sergio Marchionne on loistava yritysjohtaja ja on laittanut koko Fiatin konsernin kyllä loistavaan vireeseen viime vuosina. En usko ollenkaan, että uusissa autoissa enää olisi ongelmia. Nimenomaan laatuun pitää satsata. Täytyy myöntää, että tekisi mieli ostaa joku Alfa vaikka tuleva Giulietta johonkin käyttöön. Erittäin hyvä muotoilu.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Mitsu+80-luku=valmis kaatopaikalle. Ja vai että paremmin omaan tyyliin sopivia. Nooo - en ainakaan ala kehumaan tuota tyylitajua.
Makuasioita. Jos on perstaskussa ylimääräistä uudempaan autoon, niin miksi ei. ja jos tykkää uusista autoista, niin mikäs siinä.
Itselle kolhtaa nämä vanhat, näihin kykenee tekemään lähes kaikki huollot itse, ja omaan silmään tosiaan ovat paremman näköisiä.
Jokainen ajaa millä ajaa, jotkut jopa Saksalaisilla ja Ranskalaisilla...
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Makuasioita. Jos on perstaskussa ylimääräistä uudempaan autoon, niin miksi ei.
Ei ne uudemmat autot edes kovin paljoa kalliimpia ole. Varsinkin jos huomioi, että niillä on yleensä ajettu paljon vähemmän. Ei tarvitse todellakaan olla mikään Kroisos Pennonen, jos ostaa hieman uudemman auton. Esimerkiksi 4000 eurolla saa valita jo erittäin suuresta valikoimasta 2000-luvulla valmistettuja autoja. Kun tuon hinnan tuplaa niin saa taas jo paljon paremman auton eikä sekään ole vielä kummoinen hinta ettei tarvitse tällaisilla muotovalioilla ajella.
ja jos tykkää uusista autoista, niin mikäs siinä.
Itselle kolhtaa nämä vanhat, näihin kykenee tekemään lähes kaikki huollot itse, ja omaan silmään tosiaan ovat paremman näköisiä.
Kuten sanoit. Jokainen taaplaa tyylillään
Jokainen ajaa millä ajaa, jotkut jopa Saksalaisilla ja Ranskalaisilla...
Ehkä sinäkin joku päivä. Säästät vain päämäärätietoisesti.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
ettei tarvitse tällaisilla muotovalioilla ajella.Kuten sanoit. Jokainen taaplaa tyylillään
Ehkä sinäkin joku päivä. Säästät vain päämäärätietoisesti.

Tota, olenko mä jossain vaiheessa sanonut, että varaa ei olisi yhtään uudenpaan autoon?
Mä vain satun pitämään tosta Galantista, helvetin hyvä ajettavuus, pienet bensakulut, halvat osat, helppo tehdä remontit itse. Ja kestävä tekniikka ja pellit. 22 vuotta vanha, 401000km ajettu ja joudutaan jo toista kertaa hitsaamaan historiansa aikana. Ja ohjurinkumitkin pitäis vaihtaa, siinä tärkeimmät remontit. Kaaretkin autossa on edelleen alkuperäiset. Hyvin pidetty ja parin vuoden välein massattu.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Vaikea kyllä uskoa, että 20+ vuotta vanhan japanilais- tai melkein minkä vaan perushlöauton ajettavuus olisi "helvetin hyvä". Itsekin tykkäsin 90-luvun puolivälin autosta, joka oli aikanaan ollut kallis ja hieno, mutta kyllähän tuo 2009 vuosimallin bulkkiautoon, eli VW Golfiin vaihtaminen paljasti karulla tavalla sen ajettavuuden menneen 15 vuodessa huimasti eteenpäin. Sillä vanhallakin varmasti hyvin ja edullisilla kilometreillä pääsee, mutta on ajettavuudessa valtava ero.
 

scholl

Jäsen
schollilta muuten ihan asiallista tekstiä, mutta pakko kysyä tarkentavana kysymyksenä, että miten ohittamista auttaa auton vetotapa tai katon uupuminen?

Ei mitenkään kai. Talvella vain talvii nelivedon, jotta voi ajaa turvallisesti ja kesällä umpiautolla ajaminen on jotenkin perverssin tyhmää. Oleellista ohitukseen on kuitenkin se, että autossa on vähintään 200 heppaa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Talvella vain talvii nelivedon, jotta voi ajaa turvallisesti

Eikä talvii, jos on pelkeleen hyvä kuljettaja.

Automerkeistä ja -malleista riitely on tasan yhtä tyhmää kuin suosikkijoukkueista tappelu. Sehän on vain hienoa, että erilaisille autoille löytyy erilaisia kuljettajia, osaapa kohdistaa ennakkoluulot oikein, kun kaikki eivät aja samanlaisella octaviacorollalla.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Oleellista ohitukseen on kuitenkin se, että autossa on vähintään 200 heppaa.

Ja tällainen auto kun annetaan jollekin teinijanarille, niin jälki on sen mukaista. Toisaalta, ei se kyllä haittaakaan tee, kun olisi yksi urpo vähemmän liikenteessä. Hvä esimerkki oli taas viime yönä Kuopiossa, ajetaan jurrissa ylikovaa, niin alkaa puut suureta, vaikka tässä tapauksessa ajettiinkin kaiteeseen. Yllättäen kuskille ei tapahtunut mitään (sääli).
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Oleellista ohitukseen on kuitenkin se, että autossa on vähintään 200 heppaa.

Aivan täyttä paskaa tämä kyllä. Omassa autossa on noin 170 heppaa ja uskoisin selviäväni ohituksista turvallisesti ja sujuvasti vielä 50 heppaa pienemmilläkin tehoilla. Tuota pienemmät tehot alkavat sitten jo vaatimaan sopivaa ennakointia, jotta pääsee sujuvasti ohi. Tuollaista yli 200 heppaista ohitusten vuoksi tarvitsevat vain typerykset ja taitamattomat.

Noista vanhojen autojen ajettavuuksista sanoisin sen verran, että ainakin tuollainen 88-mallinen Nissan Sunny Coupe on varsin hyvä auto ajaa, jos vain on pidetty kunnossa. Uskoakseni tuo ei edes ole sieltä parhaasta päästä, joten löytynee sieltä paljon muitakin mukavia autoja.
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Ei mitenkään kai. Talvella vain talvii nelivedon, jotta voi ajaa turvallisesti ja kesällä umpiautolla ajaminen on jotenkin perverssin tyhmää. Oleellista ohitukseen on kuitenkin se, että autossa on vähintään 200 heppaa.
Eli siis uudella (syksyllä tulevalla) bemarin 520d:llä ei pysty turvallisesti ohittamaan ja tiukkaa tekee 525d:lläkin. No näkemys jokaisella. Vielä kun käytännössä väännöllä on paljon enemmän tekemistä ohituskiihtyvyydessä kuin hevosvoimilla niin hieman hymyilyttää tälläiset mielipiteet.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Käyttämällä järkeään turvallisen ohituksen voi tehdä vaikka mopolla. Vaan tietysti jos sitä ei ole niin kai se sitten on vaan parasta hankkia mahdollisimman tehokas auto.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Sanokaahan arvon palstaveljet.
Itselläni on nyt päällä hirvittävä autokuume. Nykyinen auto on erinomainen, mutta mieli tekisi vaihtaa parempaan ja uudempaan. Kun se kerran mieltä lämmittäisi paljon, niin täytyy varmaan vaihtaa.

Minkälaisia autoehdotuksia palstalaisilla on? Itselläni on syksyllä edessä muutto, mutta tuleva yliopisto-opiskelukaupunkini on vielä arvoitus, koska valintakokeiden tulokset ovat vielä tulematta. Jos Helsinkiin satun pääsemään, niin siellä ei varmastikaan autoa tule tarvitsemaan. Siinä mielessä ei ole vielä kiirettä autoa vaihtaa ennen kuin tulokset tulevat. Mutta millaisia palstalaiset suosittelisivat? Yläraja auton arvolle olisi hyvä olla joku 45k.

Siirsin tämän oikeaan ketjuun, eli tänne.

Tuskin kannattaa nähdä vaivaa vastata moisiin viesteihin ollenkaan... Otin vapauden alleviivata lainatusta tekstistä sen olennaisen. Siis jos tosiaan opiskelemaan olet menossa ja 45k on se yläraja, kannattaa varmaankin kysyä isiltä neuvoa...
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Vanhemmat kustansivat edellisen autoni, mutta tässä olen saanut kerättyä säästöön mukavasti euroja töitä tekemällä. Joten lopulta se väliraha ei ole kovinkaan suuri. Lähtökohtahan ei ole ostaa sitä 45k autoa, mutta se on se ehdoton yläraja. Silloin tietysti joutuu vielä menemään vanhempien kukkarolle.

Noilla lähtökohdilla ehdottaisin autoa joka miellyttää eniten. Jos joskus on aikeissa luopua autoasta ja haluaa siitä vielä hyvä rahat, kannattanee vältellä täällä jo useasti mainittuja merkkejä...

Kerro lisää siitä mitä autolta noin yleensäkin toivot ja odotat.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tota, olenko mä jossain vaiheessa sanonut, että varaa ei olisi yhtään uudenpaan autoon?
Tota. Et kai? Olenko minä väittänyt sinun sanoneen jotain tuollaista? Itsellä oli vain tarkoitus havahduttaa sinut, että varmasti sinullakin olisi varaa parempaan autoon.
Mä vain satun pitämään tosta Galantista, helvetin hyvä ajettavuus, pienet bensakulut, halvat osat, helppo tehdä remontit itse. Ja kestävä tekniikka ja pellit. 22 vuotta vanha, 401000km ajettu ja joudutaan jo toista kertaa hitsaamaan historiansa aikana. Ja ohjurinkumitkin pitäis vaihtaa, siinä tärkeimmät remontit. Kaaretkin autossa on edelleen alkuperäiset. Hyvin pidetty ja parin vuoden välein massattu.
Apua. En tietty ole ikinä ajanut tuollaisella Galantilla, mutta epäilisin kuulleeni joskus aiemmin, jos tuo auto olisi jotenkin erityisen hyvä ajettava muihin verrattuna.

Nuo varaosien hinnat ovat sellainen juttu, että niistä ei kuule juurikaan uudempien autojen omistajien keskustelevan. Tämä johtunee siitä, että niitä tarvitaan suht vähän. Polttimoiden, öljyn ja muiden nesteiden vaihdot ovat suht samanhintaisia uusiin ja vanhoihin autoihin. Sen sijaan uusien autojen osien hinnoista juttelevat vanhojen koslien omistajat. Kauhistelevat, kun kaaret on niin paljon kalliimpia uuteen audiin kuin vanhaan mitsuun. Ei vain tule mieleen, että niitä ei tarvitse vaihtaa kuin toiseen näistä. Niin kumpi tulikaan halvemmaksi pitää?

Ja tärkeimmät remontit luetteloit tuossa? No ei kai se koneen vaihto kovin tärkeä ja iso remontti ole. Tekniikka kunnossa!
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Ja tärkeimmät remontit luetteloit tuossa? No ei kai se koneen vaihto kovin tärkeä ja iso remontti ole. Tekniikka kunnossa!

Tekniikka on kunnossa! Juuri meni päästöistäkin läpi ilman mitään ongelmia. Kiihtyy, käy ja toimii moitteettomasti. Sattuis vaan oleen tollanen kone tiedossa ja ajatuksena ois jossain vaiheessa vaihtaa vähemmän ajettuun. Auto tulee varmaakin vielä muutaman vuoden palvelemaan, ja ensikesänä mennään varmaankin jo yli 450000km:n, joten sikäli koneenvaihto jossain vaiheessa voisi olla tarpeen.
Olenhan mä toki viimeisen vuoden aika joutunut uhraamaan varaosiin melkein neljäkymppiä, eli raidetangonpäät, jarrupalat eteen ja tulpat.
Varaa "parempaan autoon" kyllä, mutta ei mitään tarvetta. Parempaakin käyttöä rahalla keksii. Ei muuten mitsuunkaan ainakaan pariin vuoteen tarvitse esimerkiksi niitä kaaria vaihtaa. Helmasta pitää hitsata yksi reikä, reilun peukalonpään kokoinen.
Mutta jokainen taaplaa tyylillään. Jotkun hankkivat uudempia autoja, jotkut ajelevat vanhoilla ja laittelevat ajankuluksi niitä.
Ja ero uudempaa vielä se, että uudempiin joutuu ison osan remonteista teettämään, mitsuun teen 85% tarvittavista itse...
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ja ero uudempaa vielä se, että uudempiin joutuu ison osan remonteista teettämään, mitsuun teen 85% tarvittavista itse...
Onko uusissa autoissa paljon vaikeampi vaihtaa öljyt tai polttimot? Lisätä lasinpesunestettä vai? Et ole tainut sisäistää, että uusia autoja ei tarvitse koko ajan korjailla. Omaan autooni ei ole tarvinnut vaihtaa raidetangonpäitä, jarrupaloja eikä tulppia. Eli olen säästänyt lähes 40 euroa vuoteen. Puhumattakaan työtunneista tai autotallin vuokrasta mitä olen säästänyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös