Autoiluketju

  • 3 202 857
  • 18 530

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
EDIT: Niin, ja sitähän minä juuri tässä olen yrittänyt kysellä että onko niissä Alfoissa vieläkin vikoja vai onko laatu parantunut.

Tää vika-juttu on kyllä sen sortin legendaa tänä päivänä ettei tosikaan, vaikka toki maine on varmaan osin historiassa ansaittu. Monenmerkkistä autoa on tullut omistettua, myös kolme eri Alfaa, eikä Alfa ole yhtään sen parempi tai huonompi kuin muutkaan. Varsinkaan jos puhutaan 2000-luvulla valmistetuista vekottimista.

Toki on muutamia malleja joita kannattaa välttää (mm. 156:n kuuluisa TS-moottori, jossa jakohihnan vaihtovälin ja huollon 3v/60tkm noudattamatta jättäminen johtaa lähes väistämättä pahaan mieleen), mutta yleisesti ottaen Alfan laatu on kyllä ollut jo pitkään kohdallaan. Ainakin työkaverien, kaverien ja tuttavapiirin otoksella Audit, Mazdat, Volvot, Fordit jne käyvät ihan saman verran pajalla tai yksilöstä riippuen enemmänkin.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Vaimo nyt sitten ilmeisesti tarvitsee syksyllä auton. Haussa on "alle kymppitonnin maksava mahdollisimman uusi ja mahdollisimman vähän ajettu auto jossa on automaattivaihteet ja ilmastointi. Eikä ole Toyota Yaris."

Eikä nuo Nettiauton kymmenet Smartitkaan oikein sytytä - joten jääkö tosiaan ainoaksi vaihtoehdoksi tämä Honda Jazz: http://www.nettiauto.com/honda/jazz/3216230

Pikkuisen reilummin jos kaivaa kuvetta niin saa Toyota Aygon joka onkin itse asiassa aika hauskan näköinen peli. Ainakin kun vertaa sisareensa Citroen C1-malliin. Peugeot 107 saattaisi myös olla ihan soiva - sitähän kun ei vain automaattivaihteisena käytettynä löydy.

Muutama mielenkiintoinen Aygo:

http://www.nettiauto.com/toyota/aygo/3055729
http://www.nettiauto.com/toyota/aygo/3209720
http://www.nettiauto.com/toyota/aygo/3121527

Noh, kattellaan.
 

Tuamas

Jäsen
Minä sanoisin että Jaguarin mallisto oli kaunis joskus, vaan ei enää... Aika hirveän näköinen esim. tämä uusi XJ verrattuna supertyylikkääseen edeltäjäänsä. Sama juttu pätee XK:hon jonka ensimmäinen korimalli oli todella kaunis ja tyylikäs mutta tämä uusi on kuin joku Hyundai Scoupe. XF vielä menettelee mutta onhan sekin kuin Ford Mondeo johon on lisätty vaan vähän bling-blingiä. Tai itse asiassa sehän on Ford Mondeo johon on lisätty vähän bling-blingiä... On kyllä sääli todeta että Jaguar on menettänyt persoonallisen muotoilunsa, tyylikkyytensä ja voisi sanoa että jopa luonteensa.

Aika paljon voi näemmä olla eri mieltä, omasta mielestäni edellinen XJ oli jo pilattu muotoilun osalta, kun auto näytti siltä että on otettu edellinen korimalli (joka oli muotoilultaan onnistunut, kun taasen sitä edellinen oli ruma kuin saapas) ja epäonnistuneesti venytetty sitä joka kulmasta.
Toki uusi XJ on auto joka jakaa ihmiset aikalailla, itsekään en oikein vielä tiedä onko auto omaan silmääni hieno vai ei.

XK taasen päivitettiin mielestäni todella onnistuneesti ja muotokielessä on hyvin paljon samaa kuin Astoneissa, joka ei ole ikinä huono juttu. Vanhempi korimalli ei umpimallina oikeastaan säväyttänyt juurikaan, avomallina tosin sekin on varsin komea.

XF on kyllä jotain aivan muuta kuin "Mondeo johon on lisätty vähän bling blingiä", kuitenkin esim. S-Typen osalta tuo vaite pitikin ainakin osittain paikkansa, koska sisustassa oli jonnin verran kaytetty samoja nippeleita. XF on todella tyylikäs auto ja mielestäni onnistunut paluu lähemmäs sitä vanhaa Jaggea, jolloin merkki oli muotoilun suhteen ja muutenkin edelläkävijä. Itse toki toivoisin että mallista tulisi facelift, jossa tärkein asia olisi se että maski olisi suurempi, jolloin se olisi lähempänä alkuperäistä konseptiautoa

S-Type oli kyllä oman aikansa ihan pätevän näköinen, mutta ei näissä voi jäädä ikuisesti paikoilleen retro-aikaan.

Itse odotan mielenkiinnolla sitä kun Jaguarilta pitäisi tulla inan XK:ta pienempi 2-4 paikkainen urheiluauto, ainakin konseptiautot tuolla teemalla ovat olleet todella miellyttävästi muotoiltuja.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tää vika-juttu on kyllä sen sortin legendaa tänä päivänä ettei tosikaan, vaikka toki maine on varmaan osin historiassa ansaittu. Monenmerkkistä autoa on tullut omistettua, myös kolme eri Alfaa, eikä Alfa ole yhtään sen parempi tai huonompi kuin muutkaan. Varsinkaan jos puhutaan 2000-luvulla valmistetuista vekottimista.

Toki on muutamia malleja joita kannattaa välttää (mm. 156:n kuuluisa TS-moottori, jossa jakohihnan vaihtovälin ja huollon 3v/60tkm noudattamatta jättäminen johtaa lähes väistämättä pahaan mieleen), mutta yleisesti ottaen Alfan laatu on kyllä ollut jo pitkään kohdallaan. Ainakin työkaverien, kaverien ja tuttavapiirin otoksella Audit, Mazdat, Volvot, Fordit jne käyvät ihan saman verran pajalla tai yksilöstä riippuen enemmänkin.

Itsekin uskon Alfan parantaneen laatua tällä vuosituhannella mutta mistä johtuu todella suuri arvonalenema jo pari vuotta vanhoissa autoissa?

40t€ 159:sit puolittavat hintansa muutamassa vuodessa.

Itsellä on vakavassa harkinnassa 159 sportswagon, mutta epäilyttää edes suunnitella uuden ostoa. Edellämainitusta johtuen houkuttelee 2-3 vuotta kohtuudella ajetut joita irtoo noin 20t€:llä.


_
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Itsekin uskon Alfan parantaneen laatua tällä vuosituhannella mutta mistä johtuu todella suuri arvonalenema jo pari vuotta vanhoissa autoissa?

Suurimmat syyt arvonalenemaan lienevät merkin kohtuullisen heikko maine ja valmistumaa noin yleensäkin. Aika selvä linja tuntuu olevan, että nimenomaan italialaiset, ranskalaiset ja amerikkalaiset autot pudottavat arvoaan melkoisen huimaa tahtia. Poikkeuksiakin varmaan löytyy, mutta kyllä tuossa silti ihan selkeä linja on.

Edit. Syy saattaa siis osittain olla pelkissä mielikuvissa, mutta omalla kohdallani tuo ainakin sulkisi uuden ostamisen kokonaan pois.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Suurimmat syyt arvonalenemaan lienevät merkin kohtuullisen heikko maine ja valmistumaa noin yleensäkin. Aika selvä linja tuntuu olevan, että nimenomaan italialaiset, ranskalaiset ja amerikkalaiset autot pudottavat arvoaan melkoisen huimaa tahtia. Poikkeuksiakin varmaan löytyy, mutta kyllä tuossa silti ihan selkeä linja on.

Edit. Syy saattaa siis osittain olla pelkissä mielikuvissa, mutta omalla kohdallani tuo ainakin sulkisi uuden ostamisen kokonaan pois.

Eihän tuon Alfan laatu voi olla kovin kummoista, jos sitä ei löydy a-katsastuksen hylkäyslistoilta: 3 vuotta vanhat autot. Vai, menikö mulla ohi se, en ainakaan omasta mielestäni löytänyt listalta...
 

Tuamas

Jäsen
Eihän tuon Alfan laatu voi olla kovin kummoista, jos sitä ei löydy a-katsastuksen hylkäyslistoilta: 3 vuotta vanhat autot. Vai, menikö mulla ohi se, en ainakaan omasta mielestäni löytänyt listalta...

Kyllähän tuo vahvasti tukee ainakin 15X-sarjan laadun puutteita, kun se oli jokaisessa tilastoidussa vuosimallissa huonoimmassa kymmeneksessä.
Eli ainakin 2006 vuosimalliin saakka on hyvinkin perusteltua sanoa että Alfan laatu (vikojen osalta) ei vastaa kilpailijoiden tasoa.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Itsekin uskon Alfan parantaneen laatua tällä vuosituhannella mutta mistä johtuu todella suuri arvonalenema jo pari vuotta vanhoissa autoissa?

40t€ 159:sit puolittavat hintansa muutamassa vuodessa.

Itsellä on vakavassa harkinnassa 159 sportswagon, mutta epäilyttää edes suunnitella uuden ostoa. Edellämainitusta johtuen houkuttelee 2-3 vuotta kohtuudella ajetut joita irtoo noin 20t€:llä.
_

Looginen selitys: vähän asiakaskuntaa ja se vähäinen asiakaskunta ostaa autonsa lähinnä merkkiä edustavalta ketjulta tai hakee ulkomailta. Muut autoliikkeet eivät "uskalla" ottaa Alfoja myyntiin, kun kiertoaika on pitkä ja hintariski siten suuri = umpisurkeat vaihtohyvitykset muualta kuin merkkiä edustavalta ketjulta. Käytetyn ostajan kannalta yhtälö toimii, uuden ei.

Mun mielestä paras diili on joko hakea ulkomailta tai sitten ostaa reilun vuoden ikäinen vielä takuun omaava auto, josta kalliimmat kilsat on rullattu ulos. Silloin on toki vaikeampi valita varustelua ja väriä :).

P.s. 159:n paras yleismoottori on nykyään se 1750 TBi...
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kyllähän tuo vahvasti tukee ainakin 15X-sarjan laadun puutteita, kun se oli jokaisessa tilastoidussa vuosimallissa huonoimmassa kymmeneksessä.
Eli ainakin 2006 vuosimalliin saakka on hyvinkin perusteltua sanoa että Alfan laatu (vikojen osalta) ei vastaa kilpailijoiden tasoa.

Samalla listalla muuten laadukas BMW 5-sarja heti perässä, ja vanavedessä Volvo V70 sekä Mersuja. Kaikkia noita pidetään yleispuheissa kuitenkin huippulaadukkaina Alfaan verrattuna. Ja on bemarillakin aika hyvää laatuvaihtelua kun 3- ja 1-sarja taas ovat ihan eri prosenteilla. Siellähän on KIAkin ihan huippulaadukkaana :), eli siitä vain kaupoille.

Tilaston mukaan Alfa 159:n syy hylkäyksiin siis ollut ohjauslaitteissa, veikkaisin joidenkin raportoimaa väljyyttä joka toki takuuseen on tuunattu kuntoon.

Edit: loistavana detaljina 9 vuoden ikäisissä pirsseissä Alfa 156 hakkaa jopa Audit A4 ja A6:n :).
 
Viimeksi muokattu:

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
..olen omaankin lankkuun..

Vaikka itseäni ihan hyvänä ihmistuntijana pidänkin, niin niin sitä vain välillä tulee huteja. Olen beniciota pitänyt aina pesunkestävänä corolla-kuskina, mutta on siellä näköjään Mitbishikin varastosta löytynyt. Onneksi ei kuitenkaan kovin kauas arvaus osunut.

Itse asiaan..
Tervehdys autoihmiset!
Seuraa kiperä kysymys, saako mitsubishi lancerin 1.5:n koneen sopimaan galantin 1.6:n paikalle miten helposti? Eli sointuuko yhteen vaihdelaatikon etc kanssa? Ja vuosimallista -88 on kyse.
Mikä hemmetin kysymys tämä on? Vanha kaava matematiikan oppikirjasta: Mitsu+80-luku=valmis kaatopaikalle. Ja vai että paremmin omaan tyyliin sopivia. Nooo - en ainakaan ala kehumaan tuota tyylitajua.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaikka itseäni ihan hyvänä ihmistuntijana pidänkin, niin niin sitä vain välillä tulee huteja. Olen beniciota pitänyt aina pesunkestävänä corolla-kuskina, mutta on siellä näköjään Mitbishikin varastosta löytynyt. Onneksi ei kuitenkaan kovin kauas arvaus osunut.
Tiedän, pahaltahan se näyttää, mutta sen verran on kyllä korjattava, että en ole sen paremmin corolla- kuin mitsumieskään, sillä myös Ford ja VW kuuluvat samaan talouteen kanssani. Oikeastaan olen kaappisaappimies, se on ainoa merkki, jota minulla on ollut useampi kuin yksi (90 nevö forget).

Se on toki myönnettävä, että minulle auto on ensisijaisesti liikkumisväline, en ole juuri ajokortin saaneiden kuskien lisäksi tavannut tyyppejä, jotka ajelevat huvikseen, mutta tällaisiakin tätä ketjua lukiessa tuntuu löytyvän myös varttuneemmista ikäpolvista.

Itse tulee ajettua päivässä aika tasaisesti vajaa sata kilsaa, joka jakautuu 60km moottoritietä, 10 km kaupunkia, 10km pientä asvalttitietä, 10km isoa soratietä. Ja hauskinta sen matkan taittaminen on ehdottomasti ollut vuoden -96 Fiestalla. Ajeltua on tullut myös -05 Lagunalla, -09 535:llä, -06 V70:llä yms, mutta niillä perille päästessä tuntuu kuin ei olisi ajamaan päässytkään, tylsiä pelejä.

Sikäli onnekas olen, että mieltymys vanhoihin rojuihin on erityisen edullinen mieltymys, ja siksi minun on myös vaikea ymmärtää sitä uusiin autoihin rahan syytämistä.

Corolla-mies on puhunut.

Ja jos jollakulla on edelleen ajossa 80-luvun mitsu, niin sehän tarkoittaa, että kyseessä täytyy olla ilmeisen hyvä yksilö, keskiverto coltit ja lancerit ovat varmasti maatuneet jo 90-luvun puolella. Ja jos pellien puolesta mitsu on ok, niin sitten vaan uutta mottia sisään ja ajoa.
 

Särki

Jäsen
Tilaston mukaan Alfa 159:n syy hylkäyksiin siis ollut ohjauslaitteissa, veikkaisin joidenkin raportoimaa väljyyttä joka toki takuuseen on tuunattu kuntoon.

Nämä on taas niin näitä, mitään vikaa paitsi... takuuseen meni... ohjauksessa vähän...

P.s. 159:n paras yleismoottori on nykyään se 1750 TBi...

Paitsi että TMn (10/2010) koeajossa ei oikein kulkenut, vaihteriston kanssa oli vähän häikkää jne. Maahantuoja ei osannut kertoa syytä moisiin havaintoihin.

Mutta ettei menisi koko viesti ihan kettuiluksi, niin pirun tyylikkäitä nämä Alfat ovat, varmaan ihan hyviä ajettavia, varusteita varmaankin riittävästi ja jos tilat riittää niin mikäs siinä. Järkevämpiä autoja (halvempia omistaa ja ylläpitää) varmasti on, mutta autonostohan on vahvasti tunnepohjaista toimintaa. Jos "alfa-kärpänen" on purrut niin siihen vaivaan tuskin muuta hoitoa löytyy kuin Alfa Romeo.

Omiin Alfa muistoihin lukeutuu mm seuraavat seikat: Alfa 75, hiekkatie, takaveto, sähköviat ja tissit. Viimeksi mainittu "kultaa" sitä edellisen muiston ihan kivasti, heh.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse tulee ajettua päivässä aika tasaisesti vajaa sata kilsaa, joka jakautuu 60km moottoritietä, 10 km kaupunkia, 10km pientä asvalttitietä, 10km isoa soratietä. Ja hauskinta sen matkan taittaminen on ehdottomasti ollut vuoden -96 Fiestalla. Ajeltua on tullut myös -05 Lagunalla, -09 535:llä, -06 V70:llä yms, mutta niillä perille päästessä tuntuu kuin ei olisi ajamaan päässytkään, tylsiä pelejä.
Tuntuu jotenkin uskomattomalta tuollaiset mielipiteet. Ajetaan molemmat saman verran vuodessa (eli reipas 35tkm), niin enpä voisi olla enempää eri mieltä kanssasi. Itselle ajaminen on (ainakin nykyään) vain välttämätön paha. Km-korvaukset kuittaan puolista kilometreistä ja toiset puolet menee sitten omiin matkusteluihin ja kauppamatkoihin. Suomessahan ei ole mitenkään järkevää matkustaa muuta kuin yksityisautolla, jos asuu pk-seudun ulkopuolella. En voisi ikinä kuvitella nauttivani ajavani matkoja -96 Fiestalla. Ikinä en ole tuollaisella tosin ajanut, mutta olen kokeillut -94 vuoden vastaavaa. Itku pääsisi varmasti.

Corolla-mies on puhunut.
Onneksi piheys ei asu meissä kaikissa.
 

scholl

Jäsen
Tuntuu jotenkin uskomattomalta tuollaiset mielipiteet. Ajetaan molemmat saman verran vuodessa (eli reipas 35tkm), niin enpä voisi olla enempää eri mieltä kanssasi. Itselle ajaminen on (ainakin nykyään) vain välttämätön paha.

Jos ohitse ei tarvitse päästä eli motarin ajaminen menee ehkä huonommallakin autolla, mutta itse kun ajan hyvin paljon nykyisin maantietä kuten hki-hanko väliä niin rekat, alinopeutta ajavat kusipäät jne. aiheuttavat sen verran päänvaivaa, että koneessa pitää olla oikeasti tehoa, jotta ne ohitukset tapahtuvat turvallisesti kaikissa olosuhteissa. Talvella ajan useimmiten nelivetobemarilla ja kesällä avoautolla tai prätkällä. Pienellä moottorilla varustetulla autolla maantieajaminen olisi hengenvaarallinen. Ihan sama sitten säästääkö siinä bensoissa rahaa. Itselläni voi mennä reilut pari sataa euroa viikossa, mutta tien päällä se on pientä, kun vertaa paljonko veneet kuluttavat. Iik, maailma tuhoutuu.
 

scholl

Jäsen
Vaimo nyt sitten ilmeisesti tarvitsee syksyllä auton. Haussa on "alle kymppitonnin maksava mahdollisimman uusi ja mahdollisimman vähän ajettu auto jossa on automaattivaihteet ja ilmastointi. Eikä ole Toyota Yaris."

Hae ulkomailta. Suomessa ei ole myyty juurikaan pikkuautoja automaatilla.
Itse toisin Lancia Ypsilonin nahkapenkeillä 1,4 16V tai 1,3 multijet dieselillä.

Mitä tulee Alfaan niin 147 oli muistaakseni ensimmäinen, mikä on paremmin valmistettu. Sergio Marchionne on loistava yritysjohtaja ja on laittanut koko Fiatin konsernin kyllä loistavaan vireeseen viime vuosina. En usko ollenkaan, että uusissa autoissa enää olisi ongelmia. Nimenomaan laatuun pitää satsata. Täytyy myöntää, että tekisi mieli ostaa joku Alfa vaikka tuleva Giulietta johonkin käyttöön. Erittäin hyvä muotoilu.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Mitsu+80-luku=valmis kaatopaikalle. Ja vai että paremmin omaan tyyliin sopivia. Nooo - en ainakaan ala kehumaan tuota tyylitajua.
Makuasioita. Jos on perstaskussa ylimääräistä uudempaan autoon, niin miksi ei. ja jos tykkää uusista autoista, niin mikäs siinä.
Itselle kolhtaa nämä vanhat, näihin kykenee tekemään lähes kaikki huollot itse, ja omaan silmään tosiaan ovat paremman näköisiä.
Jokainen ajaa millä ajaa, jotkut jopa Saksalaisilla ja Ranskalaisilla...
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Makuasioita. Jos on perstaskussa ylimääräistä uudempaan autoon, niin miksi ei.
Ei ne uudemmat autot edes kovin paljoa kalliimpia ole. Varsinkin jos huomioi, että niillä on yleensä ajettu paljon vähemmän. Ei tarvitse todellakaan olla mikään Kroisos Pennonen, jos ostaa hieman uudemman auton. Esimerkiksi 4000 eurolla saa valita jo erittäin suuresta valikoimasta 2000-luvulla valmistettuja autoja. Kun tuon hinnan tuplaa niin saa taas jo paljon paremman auton eikä sekään ole vielä kummoinen hinta ettei tarvitse tällaisilla muotovalioilla ajella.
ja jos tykkää uusista autoista, niin mikäs siinä.
Itselle kolhtaa nämä vanhat, näihin kykenee tekemään lähes kaikki huollot itse, ja omaan silmään tosiaan ovat paremman näköisiä.
Kuten sanoit. Jokainen taaplaa tyylillään
Jokainen ajaa millä ajaa, jotkut jopa Saksalaisilla ja Ranskalaisilla...
Ehkä sinäkin joku päivä. Säästät vain päämäärätietoisesti.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
ettei tarvitse tällaisilla muotovalioilla ajella.Kuten sanoit. Jokainen taaplaa tyylillään
Ehkä sinäkin joku päivä. Säästät vain päämäärätietoisesti.

Tota, olenko mä jossain vaiheessa sanonut, että varaa ei olisi yhtään uudenpaan autoon?
Mä vain satun pitämään tosta Galantista, helvetin hyvä ajettavuus, pienet bensakulut, halvat osat, helppo tehdä remontit itse. Ja kestävä tekniikka ja pellit. 22 vuotta vanha, 401000km ajettu ja joudutaan jo toista kertaa hitsaamaan historiansa aikana. Ja ohjurinkumitkin pitäis vaihtaa, siinä tärkeimmät remontit. Kaaretkin autossa on edelleen alkuperäiset. Hyvin pidetty ja parin vuoden välein massattu.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Vaikea kyllä uskoa, että 20+ vuotta vanhan japanilais- tai melkein minkä vaan perushlöauton ajettavuus olisi "helvetin hyvä". Itsekin tykkäsin 90-luvun puolivälin autosta, joka oli aikanaan ollut kallis ja hieno, mutta kyllähän tuo 2009 vuosimallin bulkkiautoon, eli VW Golfiin vaihtaminen paljasti karulla tavalla sen ajettavuuden menneen 15 vuodessa huimasti eteenpäin. Sillä vanhallakin varmasti hyvin ja edullisilla kilometreillä pääsee, mutta on ajettavuudessa valtava ero.
 

scholl

Jäsen
schollilta muuten ihan asiallista tekstiä, mutta pakko kysyä tarkentavana kysymyksenä, että miten ohittamista auttaa auton vetotapa tai katon uupuminen?

Ei mitenkään kai. Talvella vain talvii nelivedon, jotta voi ajaa turvallisesti ja kesällä umpiautolla ajaminen on jotenkin perverssin tyhmää. Oleellista ohitukseen on kuitenkin se, että autossa on vähintään 200 heppaa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Talvella vain talvii nelivedon, jotta voi ajaa turvallisesti

Eikä talvii, jos on pelkeleen hyvä kuljettaja.

Automerkeistä ja -malleista riitely on tasan yhtä tyhmää kuin suosikkijoukkueista tappelu. Sehän on vain hienoa, että erilaisille autoille löytyy erilaisia kuljettajia, osaapa kohdistaa ennakkoluulot oikein, kun kaikki eivät aja samanlaisella octaviacorollalla.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Oleellista ohitukseen on kuitenkin se, että autossa on vähintään 200 heppaa.

Ja tällainen auto kun annetaan jollekin teinijanarille, niin jälki on sen mukaista. Toisaalta, ei se kyllä haittaakaan tee, kun olisi yksi urpo vähemmän liikenteessä. Hvä esimerkki oli taas viime yönä Kuopiossa, ajetaan jurrissa ylikovaa, niin alkaa puut suureta, vaikka tässä tapauksessa ajettiinkin kaiteeseen. Yllättäen kuskille ei tapahtunut mitään (sääli).
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Oleellista ohitukseen on kuitenkin se, että autossa on vähintään 200 heppaa.

Aivan täyttä paskaa tämä kyllä. Omassa autossa on noin 170 heppaa ja uskoisin selviäväni ohituksista turvallisesti ja sujuvasti vielä 50 heppaa pienemmilläkin tehoilla. Tuota pienemmät tehot alkavat sitten jo vaatimaan sopivaa ennakointia, jotta pääsee sujuvasti ohi. Tuollaista yli 200 heppaista ohitusten vuoksi tarvitsevat vain typerykset ja taitamattomat.

Noista vanhojen autojen ajettavuuksista sanoisin sen verran, että ainakin tuollainen 88-mallinen Nissan Sunny Coupe on varsin hyvä auto ajaa, jos vain on pidetty kunnossa. Uskoakseni tuo ei edes ole sieltä parhaasta päästä, joten löytynee sieltä paljon muitakin mukavia autoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös