stunt cock
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- San Jose Sharks, HPK
Volvon kiinalaistumiseen liittyen kuinkahan todennäköinen taka-ajatus kiinalaisomistajilla on tehdä volvosta joku pelkästään Kiinassa tehtävä halpismerkki? Veikkaampa, etteivät kiinalaisommistajat näin tyhmiä ole. Ennakkoluuloissa monet tänäpäivänä varmasti näkevät kiinalaisomistuksen huonompana vaihtoehtona, kuin vaikka Saabin GM omistuksen. Uskoisin kiinalaisommistuksen loppuen lopuksi olevan volvon kaltaiselle merkille hyväksi. Mistä oma visioni kumpuaa? -ihan pelkästään persetuntumalta. Eikö kiinalaisomistajalta olisi kaikkein järkevintä satsata kehitystyöhön Ruotsin maalla ja pitää valmistus nykyisissä Ruotsissa ja Belgiassa. Tällöin myös kehitystyöhön uskoisin löytyvän reilusti resursseja ja merkin brändi ei pääsisi rapistumaan. Päin vaston merkin brändiä voisi ilman FoMoCo:n suitseja rakentaa voimakkaammin vaikka nykyisen scandinaavisen designin suuntaan.
Kiinaan puolestaan tuotaisiin valmista osaamista ja teknologiaa sekä tietenkin valmistettaisiin myös itse autoja, niin Volvo merkin alla, kuten omistajan muidenkin merkkien alla. Pitkässä juoksussa varmasti autojen valmistuksen painopiste siirtyy enemmän Kiinaan, mutta kehitystyön uskon olevan vahvemmin kiinni eurooppalaisissa käsissä. Tehdäänhän kiinassa myös VAG konsernin autoja ja ainakin BMW:tä myös.
Kiinaan puolestaan tuotaisiin valmista osaamista ja teknologiaa sekä tietenkin valmistettaisiin myös itse autoja, niin Volvo merkin alla, kuten omistajan muidenkin merkkien alla. Pitkässä juoksussa varmasti autojen valmistuksen painopiste siirtyy enemmän Kiinaan, mutta kehitystyön uskon olevan vahvemmin kiinni eurooppalaisissa käsissä. Tehdäänhän kiinassa myös VAG konsernin autoja ja ainakin BMW:tä myös.