Kai tämäkin ihmettely autoiluketjuun kuuluu.
Saabin kuolinkouristelut alkavat muistuttaa itse Väykän tahi Ilkka Kanervan toimintaa. Pää nousee vaikka iskua tulee ja tulee.
Onko tuo nyt lopetettu sitten jo 3 kertaa mediassa, ja taas ollaan ilmeisen lähellä kauppoja Spykerin kanssa. Ensi tiistaina on Saab-maahantuojien puhelinkonferenssi Trollhättanin kanssa klo 14 Suomen aikaa, tuossa sitten ilmeisesti sinetöidään perinteisin merkin tarina, mitenpäin sitten meneekään.
Spyker aikoo ilmeisesti heskittyä erikoisempiin tuotteisiin, ja kansanmallit jäävät Saabin valikoimasta pikkuhiljaa pois. Mielestäni hyvä näin, GM-ajan tekeleet ovat olleet aivan liian tavallisia ja brändin voima piilee jossain muualla kuin Pertti Perusjantterin autojen tekemisessä. Niitä saa sitten Opelilta ja Toyotalta. Nyt sitten rohkeasti muuttuvapuristeinen moottori ja muita GM:n aivoituksista käyttämättä jääneitä innovaatioita kehiin. Peugeottiinkin tuollainen on nyt tulossa, kylläkin 15 vuotta sen jälkeen, kun Saab esitteli vastaavaa tekniikkaa ihan kunnon ajokelpoisessa autossa lehdistölle.
Sitten vielä se kerran kuopattu, aivan loistava korimalli tarjolle uudesta 9-5:sta, eli combi, niin meikäläinen olisi erittäin lähellä uuden Saabin ostoa seuraavaksi autoksi. Combin poistuminen 9000-mallin jälkeen oikeastaan vieraannutti meikäläisen Saabeista. No, katsotaan nyt ensin jatkuuko valmistus vai ei.
Potentiaali piilee siinä, että uuden Saabin ostaja on sieltä ihan merkkiuskollisimmasta päästä.
Tuonne vuotaa aika hyvin sisäpiiritietoa draaman vaiheista:
Linkki