Autoiluketju

  • 3 281 085
  • 18 827

mikulii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät #24
Sähköpuoli on pelittänyt ilman pienintäkään ongelmaa (47tkm mittarissa). Auto toimii muuten nelivetoisena myös täyssähkömoodissa, koska sähkömoottori on vaihdelaatikossa, ainakin omasta mielestä iso iso plussa Suomen oloissa. Volvossa taitaa olla pääasiassa takapyörillä ja etutassuista työntää sitten polttomoottori?

Pienehkö 3,7Kw latausteho maksimissaan, ainakin itselle riittänyt tosin (plussana tässä varmaan akun kestävyys, kun ei ladata isolla teholla). Jotain 3-4 tuntia taitaa mennä nollista täyteen, riippuen lämpötilastakin. Akkutakuu 6v / 100 000km ilmeisesti. Isommista rempoista ei ole valitettavasti tietoa tämän mallin/mottorin (B48) suhteen.

Range vaihdellut talven n. 25km kesän 55-60km:iin. Maantiellä kyllä painoisekseen autoksi uskomattoman pihi laitos, lonkalta kesällä 5,5 - 6 litraa kassujalasta riippuen. Ja nuo lukemat ajettu Sport modella jossa sähkö on pelissä vain kiihdytyksissä. Menisi siis varmaan vähemmälläkin.
Ok, kiitos vastauksestasi. Pitääpä käydä huomenna koeajamassa. Sinänsä ei oo väliä kumpi se on, mutta tuo neliveto ja vuoden pitempi akkutakuu nyt on vaan plussaa verrattuna v60.
 

Urasiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Auton vaihto edessä ja nykyinen diesel lähdössä vaihtoon ja vaihtoehdot tällä hetkellä Volvo V60 tai BMW 330e n. -20vm bensahybridi. Onko täällä kellään kokemusta jommasta kummasta? Mitä varusteita kannattaa ainakin olla, ihan vaan ettei itseltä jää jokin tärkeä huomaamatta?
Mulla on nyt ollut puolisen vuotta -21 330e xDrive ~86 tkm ajettuna. Kesällä pääsee sähköllä 40-50 km optimi olosuhteissa. Pelkällä bensalla menee 5-6 litraa sataselle 19" vanteilla. Omasta löytyy adaptiivinen vakkari, Harman Kardon, HUD, M-sport korisarja + jarrut ja näin okt asujalle tärkeä sähköinen vetokoukku. Värinä ainakin omaan silmään passaava Portimao blue. Kulkupuoli on kyllä hyvää ja ajaminen muutenkin mukavaa. Ainoana miinuksena on jostakin tuleva matala resonointi 100 - 130 km/h vauhdissa. Muistaakseni tuli myös talvirenkailla, joten veikkaan kardaania. Täytyy seuraavassa huollossa pyytää tsekkaamaan.

Volvoa katselin itsekin ensin, mutta neliveto ei vakuuttanut. Joutuisi risteyksiin yms. erikeen käynnistelemään polttomoottoria, että saa nelivedon kytkettyä.
 
Viimeksi muokattu:

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, Martin Janduksen kiintiökakkonen
Ainoana miinuksena on jostakin tuleva matala resonointi 100 - 130 km/h vauhdissa.
Ei kyllä tule tuommoista itselllä, kannattaa kyllä tarkistuttaa. Eikä kovemmassakaan vauhdissa. Lentokentällä kokeiltuna tietenkin.

Joutuisi risteyksiin yms. erikeen käynnistelemään polttomoottoria, että saa nelivedon kytkettyä.
Kuulostaa siltä etten tuon polttomoottorin seuraava omistaja haluaisi olla =D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös