Vanhemmat Passatit ja Golfit ovat ilmeisesti sitten tavarankuljetusaluksia?Kai tuo Syncro on käytössä Transporterissa ja muissa tavarankuljetualuksissa ja 4Motion henkilöbiileissä. Kuten jo todettu toteutustavasta tuo nimi ei kerro mitään.
Vanhemmat Passatit ja Golfit ovat ilmeisesti sitten tavarankuljetusaluksia?Kai tuo Syncro on käytössä Transporterissa ja muissa tavarankuljetualuksissa ja 4Motion henkilöbiileissä. Kuten jo todettu toteutustavasta tuo nimi ei kerro mitään.
Vanhemmat Passatit ja Golfit ovat ilmeisesti sitten tavarankuljetusaluksia?
Onkos näissä aikaisemmissa malleissa ollut 1kw sähkövastusta, joka tässä uudessa oli vakiona? Vastus lämmittää autoa kun moottori on vielä kylmä, perstuntumalla lämpeneminen oli ihan ok.
Saab taitaa sitten loppujen lopuksi pelastua. Aftonbladetin juttu asiasta:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6484835.ab
TSI-koneen ehdoton puoli on vääntö. Heppatehothan on kuitenkin kohtuullisen merkityksettömiä nykyään sellaisenaan, väännön kanssa on ainakin maantieajossa se olennainen mukavuusjuttu.
Onko muuten missään ollut juttua näiden kaksoisahdettujen 1.4 TSI -myllyjen kestävyydestä?
Mun Tsiistä on vaihdettu "turboahtimen kiertoilmaventtiili ja paineensäätöventtiili", kun tehot hävisivät 60tkm kohdalla. Noita on vaihdettu muillekin, ainakin foorumien mukaan. Ei kai toi itse motti mihinkään hajoa, kun tehtaalta myytiin myös identtistä tekniikkaa, mutta eri softalla 170hv versiona.
Ensimmäinen tarkoittaa lähes varmasti ns. by-pass-venttiiliä ja jälkimmäinen todnäk jotain ahtimien välistä venttiiliä. Ihan normaalia, että tuollaiset kalvotoimist venttiilit hajoilevat tuollaisin väliajoin.
Ei kai toi itse motti mihinkään hajoa, kun tehtaalta myytiin myös identtistä tekniikkaa, mutta eri softalla 170hv versiona.
.
Nykyään juu. Mulla on remmiahdin 140 heppaisessa vanhemmassa Tsiissä (2007). Tämä on viimeisiä "alkuperäisiä" TSI-koneita (2005-2007). Noita tehtiin 103kW ja 125kW versioina, joiden erona vain softa. 2007 tuli 90kW yhdellä ahtimella korvaamaan 1.6 SFI:n.Sen verran korjataan että 120 ja 140 heppaiset TSI:t on yksiahtimisia, joissa erot on tehty softalla, mutta 160 ja 170 heppaiset omaavat jo sitten kaverina remmiahtimen.
Nyt alkaa pikku hiljaa ymmärtää, miksi volkkarikuskit ovat niin tyytyväisiä autoihinsa. Volkkareiden viat ovat näemmä ominaisuuksia.
Noita em. osia menee kaikissa turboahdetuissa autoissa, toisissa saattavat kuulua huolto-ohjelmaan toisissa ei.
Eli vika on ollut Volkkarin huolto-ohjelmassa? No en ole yllättynyt tästäkään asiasta.
En kehu tällä viestillä mitään automerkkiä/mallia/vakuutusyhtiötä, totean vain, että suurimmat kulut ovat kaikilla autoilla (ehkä pl. alfat) ihan jossain muualla kuin huoltojen/korjauksen hinnoissa.
Nykyään juu. Mulla on remmiahdin 140 heppaisessa vanhemmassa Tsiissä (2007). Tämä on viimeisiä "alkuperäisiä" TSI-koneita (2005-2007). Noita tehtiin 103kW ja 125kW versioina, joiden erona vain softa. 2007 tuli 90kW yhdellä ahtimella korvaamaan 1.6 SFI:n.
Eli Wikin sanoin
In 2007, Volkswagen announced the 90 kW model which will replace the 1.6 FSI 85 kW (116 PS; 114 bhp) engine. This engine differs from the 103 kW and 125 kW models in several ways. It uses only one method of forced induction - a turbocharger (and not a supercharger), and has water-cooled intercooler...
EDIT: Kyllä, Spyker-Saab on syntynyt. GM vahvistaa ja Spykerin tiedotustilaisuus alkaa nyt.
YLESisäpiiri kertoi kauppaehdot
Vaikka kaupan osapuolet eivät ole kertoneet Spykerin Saab-kaupan ehtoja, ovat ne jo vuotaneet julkisuuteen. The Wall Street Journal -lehden mukaan Spyker maksaa Saabista General Motorsille 74 miljoonaa dollaria. GM saa lisäksi 326 miljoonan dollarin arvosta Saabin osakkeita.
Sopimukseen kuuluu myös, että Spyker saa Euroopan investointipankilta 566 miljoonan dollarin eli 400 miljoonan euron lainan, jonka takaa Ruotsin hallitus.
Saabin tehtaiden, koneiden ja käteisvarojen yhteenlaskettu arvo on noin miljardi euroa. Yhtiöllä on velkoja noin 528 miljoonaa euroa.
Sopimukseen liittyy, että uuden autonvalmistajan nimeksi tulee Saab Spyker Automobiles.
Tuo oman TSI:n vika ilmeni juuri niin, että tehot hävisivät tasan 3500rpm kohdalla. Olisi pitänyt saada kuvaa omasta naamasta, kun ohitettavan rinnalla kone muuttuikin ahtamattomaksi 1.4:ksi :) Jänniä hetkiä, sano.Pakokaasuahdin alkaa vaikuttamaan noin 2500kierroksen kohdalla ja kun kiihdyttää lisää niin sähkömagneettinen kytkin vapauttaa Eatonin kun kierrokset lähestyvät 3500kierrosta.
Jep todellakin hieno juttu!
YLE
GM omistaa siis edelleen melkoisen siivun uuden firman osakkeita. Saa nähdä mitä meinaavat niillä tehdä, mutta ei kai noista olisi järkeä luopua aivan heti. Tuo selittää varmasti hyvin ne huhut siitä negatiivisesta suhtaumisesta venäläissijoittajiin.
On mielenkiintoista nähdä miten tämä vuoden jatkunut julkisuusmylly vaikuttaa esim. tulevan 9-5-mallin myyntiin.
Suab eestä ja Suab takkoo.
Eikö kiinalaisomistajalta olisi kaikkein järkevintä satsata kehitystyöhön Ruotsin maalla ja pitää valmistus nykyisissä Ruotsissa ja Belgiassa. Tällöin myös kehitystyöhön uskoisin löytyvän reilusti resursseja ja merkin brändi ei pääsisi rapistumaan. Päin vaston merkin brändiä voisi ilman FoMoCo:n suitseja rakentaa voimakkaammin vaikka nykyisen scandinaavisen designin suuntaan.