Heitetäänpä tähän ketjuun tekstiä, kun en viitsi uutta ketjua avata.
Eli, auton vaihto on käsillä ja itse kun olen autojen kanssa aivan täysi maallikko, niin kaipaisin arvon palstalaisilta hieman vinkkejä asiaan liittyen.
Ensimmäinen ja tärkein kysymys, mikä merkki? Nykyisin käytössä Toyota, johon olen ollut todella tyytyväinen, joten nyt joku kysyy miksi et jatkaisi saman merkin piirissä. Se ei olekaan huono vaihtoehto, mutta nykyisin Toyotassa joutuu maksamaan "nimi-lisää".
Välillä huvittuneenakin olen kuunnellut ihmisten keskusteluja siitä kuinka se Ooppeli on maailman surkein auto, sama kuin järveen ajaisi ostettuaan. Toiset taas on sitä mieltä, että Ooppelihan se hyvä ja kestävä on, mutta uskallappa mennä Rellu tai Foorti ostamaan, ei seuraa muuta kuin harmia. Näinhän se on, että totuutta on vaikea löytää, ihmiset aina suurentelevat asioita.
Ihan pikkuautoa tässä ollaan etsimässä, silti olisi kiva jos siitä löytyisi 5 ovea, mutta ei se 3 ovinenkaan ole pois suljettu. Tärkein kriteeri on tietenkin hinta, mutta lähes (ellei tärkeämpikin) tekijä on kyseisen menopelin luotettavuus ja kestävyys. Tarkoituksena ei siis ole, että korjautun autoa merkkiliikkeessä joka toinen kuukausi, vaan hakusessa on kosla jolla ajelee huolettomasti pelkällä öljynvaihdolla.
Eli siis, lyhyesti ja ytimekkäästi; mitä merkkiä ja mallia palstalaiset suosittelevat, lisäksi olisi todella mukava kuulla kokemuksia eri valmistajien osalta. Niin ja todettakoon että vuosimalli tulisi olla siinä 2001-2002 tienoilla.