Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 681
  • 19 022

Tietsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK(NP#33), NYR, Everton, Azzurri, NuPS
Iski autokuume tossa kesän alussa mutta onneksi sain sen suht nopeasti ja edullisesti korjattua...

Ostin meinaan työkaverilta halvalla suht hyvän FIAT Unon vm.-88.
Pientä laittoa vaan ni hyvä kauppakassi/työmatka auto pidemmäksi aikaa...
Leimaakin vielä vuoden loppuun!!!
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Olin jo unohtanut koko ketjun, mutta mainitaan nyt parilla sanalla..
Niin, koskaan ei varsinaista autokuumetta iskenyt, vaikka vuodenpäivät ehdin olla ilman entistä, rakasta ralliautoani. Kuitenkin töissä luppoajalla eksyin nettiautoon, arvaahan sen kuinka siinä käy..;)

Aiemminkin himoitsemani automalli, VW Golf, VR6 2.8 oli tullut hinnoissa mukavasti alaspäin, kiitos Saksasta uitettujen yksilöiden. Ei siinä kauaa mennyt kun ikkunan alla komeili kyseinen peli. Ajaminen on yhtä nautintoa, vaikka auto on wanha (-92). Vuodet Saksassa ovat pitäneet pelin kuosissa, Äkkiä voisi uskoa Golffin olevan liki 10 vuotta nuorempi. Ja olihan siinä teholastu, putkisto ja alustasarja, jotta touhussa on hiukan enemmän meininkiä.. n.190hv ja 255Nm, kyllä niillä Golffi liikahtaa!

No, jottei mene vallan fiilistelyksi, niin eilen ilokseni huomasin, että auto "laskee alleen". Vedet tulee pojalta pihalle, varmaa ei ole vielä mistä, muttei ainakaan vesipumpusta tai letkuista. Todennäköistä on, että lohkolämppärin liitännästä pukkaa pihalle. Toivottavasti. Toivottavasti siksi, että ei ainakaan toivottavasti kannen välistä tai muuten vaan murikan kyljestä... Tarvii hiukan purkaa ja analysoida, jahka pääsen isukin kanssa montulle. Että näin.
 
Crapbag kirjoitti:
No, jottei mene vallan fiilistelyksi, niin eilen ilokseni huomasin, että auto "laskee alleen". Vedet tulee pojalta pihalle, varmaa ei ole vielä mistä, muttei ainakaan vesipumpusta tai letkuista. Todennäköistä on, että lohkolämppärin liitännästä pukkaa pihalle. Toivottavasti. Toivottavasti siksi, että ei ainakaan toivottavasti kannen välistä tai muuten vaan murikan kyljestä... Tarvii hiukan purkaa ja analysoida, jahka pääsen isukin kanssa montulle. Että näin.

Mikäli siinä on ilmastointi niin sehän on kondensaatiovettä.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Marko Lehtinen kirjoitti:
Mikäli siinä on ilmastointi niin sehän on kondensaatiovettä.

Ei oo A/C-nappia..
Ja paisuntasäiliö tyhjeni eilen...
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tekeekö se siis oikein lätäkköä auton alle seisoessa? Sitten siellä joku putkiliitos tihuuttaa. Kansivuodot ovat yleensä sisäänpäin ja tavara tulee pakoputkesta höyrynä pihalle.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Zamboni kirjoitti:
Tekeekö se siis oikein lätäkköä auton alle seisoessa? Sitten siellä joku putkiliitos tihuuttaa. Kansivuodot ovat yleensä sisäänpäin ja tavara tulee pakoputkesta höyrynä pihalle.
tai kansipahvin pettäessä paine purkautuu sylinteristä osittain jäähdytysjärjestelmään, jolloin se kyllä näkyy.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Zamboni kirjoitti:
Tekeekö se siis oikein lätäkköä auton alle seisoessa? Sitten siellä joku putkiliitos tihuuttaa. Kansivuodot ovat yleensä sisäänpäin ja tavara tulee pakoputkesta höyrynä pihalle.

Anteeksi team-moderator-team, että vein autokuumeet hieman sivuraiteille.. Mutta autokuumeen sivutuotteena tuli näitä autoilun nurjempia puolia. Siirtäkää viestit oikeaan paikkaan, jos joku remontti-ketju on olemassa!


Mutta. Eilen purin ylimääräiset häristimet (lähinnä ilmanotto) pois tieltä ja kuivailin sitä urahihnan puoleista päätyä. Kyllä se on vesipumppu, jonka juuresta jäähdytysnestetippa lähtee valumaan kohti maapallon keskipistettä.
Noh, katsoin jo, että saan kaiken tarpeellisen tarvikeosina (vesipumppu, urahihna, kiristin, virranjakajan "rulla"), mutta työ vaan näyttäisi olevan perkeleen paha nakki. Vesipumppu on sellaisessa paikassa, että äkkiä luulisi olevan tarpeen nostaa koko murikka ylös vaihtotyötä varten. Sitä en kuitenkaan usko, koska vesipumppu on käsitykseni mukaan "kulutus-osa", jota vaihdellaan aina silloin tällöin.

Vesipumppu sijaitsee juuri konehuoneen runkopalkin kohdalla, eikä siinä työskentelytilaa ole nimeksikään. Jos sen hihnapyörän saisi irti pumpun päästä, voisi päästä eteenpäin. Siihen tarvii todennäköisesti nikkaroida joku lyhennetty kuusiokoloavain, muuten ei ole tilaa vääntää ruuveja auki. Hihnaston saan varmasti purettua, siinä on selkeät kuviot, samoin laturin, joka on hiukan tiellä. Mutta sen pumpun irrotus..

Tykkään väsätä auton kanssa, mutta en tykkää siitä, että tälläinen vika tulee kohdalle, kun olen omistanut auton 10 päivää ja ajanut viimeisen vuoden fillarilla pääsääntöisesti sitä ennen. Nyt haluaisin ajella kutosella prkl!
Korjausopasta hamuaisin, jos sellaisen vaan löytäisi. Rekisteröidyin jo tietty netin Volkkari-palstoille, mutta tunnareita ei vielä näy.. Sieltä voisi koittaa saada ohjeita ja jopa ostaa oppaan joltakin.

Nyt tarvii vielä sekin punnita, että viedäkö auto ammattimiehelle suoraan, vai lähteäkö itse yrittämään. Kaikki vehkeet on tähän saakka saatu kuntoon, joten rohkeutta kyllä löytyy. Mutta nyt kyllä tarvii kysellä parilta korjaamolta hinta-arvio ko. työlle.

Mitä mieltä porukka muuten on tarvike-varaosista (Motonet ym.)? Itse olen niitä käyttänyt näihin vanhempiin autoihin, eikä ainakaan omana aikana ole uudelleen mennyt vaihtoon, eikä muutenkaan ollut ongelmia. Vesipumppu on tosin melko halpa, joten sen voisi kyllä ostaa merkkiliikkeestäkin, siinä hinnassa ei tuplahinta vielä puraise pahasti. Mutta se kiristin, maksaa tarvikkeenakin liki satasen, mitähän orkkis...

Mutta tällaista se on. Aina kun wanhemman auton ostaa, on nämä riskit tiedostettava. Nyt on vielä pikkujuttu kyseessä, pahempaakin voi olla vielä tulossa, koskaan sitä ei tiedä. Mutta esim. VR6:n kansi- ym. vaivoihin voi aika paljon itsekin vaikuttaa. Auto tykkää että sillä ajetaan, mutta sillä voi ajaa nätistikin;)
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Crapbag kirjoitti:
Mitä mieltä porukka muuten on tarvike-varaosista (Motonet ym.)?

Joitain osia sieltä voi ottaa. Onhan siellä esim. täysin aitoja Boschin osia (ruisku, sytkä yms.). SAABissa motonetin kytkin antautui alle 50 tonnissa. Teki sitten täysjumpan ohimennessään, hyvä jos levyä saatiin irti koko autosta. Kannattaa ainakin vertailla hintoja, esim. em. autoon taitaa pallonivelet olla "alkuperäisenä" pari euroa kalliimmat kuin motonetin vastaavat.

Ja jottei mode-sedät suutu OT:sta, ilmoitan että autokuume on hieman noususuhdanteessa. Nettiautosta yms. saiteilta on tullut katseltua pari vuotta vanhoja SAAB 9-5 farkku-Aeroja automaatilla. Ei vielä onneksi ole kiirettä ;-)
 
Suosikkijoukkue
mikähän tuo olis....
mitähän maksaa...

Terve!

Auton osto eessä, joku kohtalaisen hintanen dieselijyrä ollu kohteena jo pitemmän aikaa. Sattu sitten löytymään yksi sopiva,.ajettu n 170K, mutta 5 tonnin päästä olis jakopäänhihnaremontti luvassa. Mitäs se tällanen tarkoittaa ja kuinkahan hintavasta rempasta mahtaa olla kyse. Autona vW passatti -99. Edes jotain suuntaa antavia lukuja olis kiva saada kyseisen homman kokeneilta tai muuten autoista enemmän tietäviltä.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
JOKERITJYRÄÄ!!! kirjoitti:
Terve!

Sattu sitten löytymään yksi sopiva,.ajettu n 170K, mutta 5 tonnin päästä olis jakopäänhihnaremontti luvassa. Mitäs se tällanen tarkoittaa ja kuinkahan hintavasta rempasta mahtaa olla kyse. Autona vW passatti -99. Edes jotain suuntaa antavia lukuja olis kiva saada kyseisen homman kokeneilta tai muuten autoista enemmän tietäviltä.

En nyt varmana lähde väittämään mitään, mutta jos tuossa Passatissa on ihan "normaali" jakopää, ei remontti ole mikään ihmeellinen juttu. Itse vaihtamalla osat pääsee alkuperäisosilla(kin) varmaan n. haarukkaan 150-250€. Korjaamolla jokunen satku työstä lisää.. Katsele vaikka Motonetin hinnastosta osia, sanoisin että jakohihna, vesipumppu ja jonkinsortin kiristin on ne mitä tarvinnee vaihtaa. Merkkiosat ovat vastaavasti noin puolet kalliimpia. Luulisin, että Motonet:n kataloogissa mainitaankin, mitä jakopäähän tarvitaan, eli on listattuna saman otsikon alle ne kaikki rimpulat.

Jos Passatissa on jakopää kuten omassa Golffissa (ketjut, koneen "sisällä"), mennään tosin vähän kalliimpaan remonttiin. Mutta edelleen uskoisin sen olevan "perus" jakopää.

Eli sanoisin, että ei mikään hirveän kallis remontti ole edessä. Ja kaikille tuo tulee eteen, koska kilometrit täyttyy. Jos sen jättää tekemättä ja odottaa hihnan katkeamista, päästäänkin latomaan euroja tiskiin oikein huolella..
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
JOKERITJYRÄÄ!!! kirjoitti:
Terve!

Auton osto eessä, joku kohtalaisen hintanen dieselijyrä ollu kohteena jo pitemmän aikaa. Sattu sitten löytymään yksi sopiva,.ajettu n 170K, mutta 5 tonnin päästä olis jakopäänhihnaremontti luvassa. Mitäs se tällanen tarkoittaa ja kuinkahan hintavasta rempasta mahtaa olla kyse. Autona vW passatti -99. Edes jotain suuntaa antavia lukuja olis kiva saada kyseisen homman kokeneilta tai muuten autoista enemmän tietäviltä.

Tästä vähän referenssiä:

http://www.pohjoishelsinginauto.fi/hinnastot/0206PHA2B.pdf

Moottorin tiedot olisi auttanut arvausta vähän paremmin :) Jos kyseessä on V6 bensakone, niin hintaa n. 800... 1000 euroa.

Kuinkas usein Golfissa vaihdetaan jakoketju? Mersuun sitä ei vaihdettu kertaakaan 520 000km aikana. Se on juuri hihna, joka usein tarvitsee vaihtaa. Ketjurakenteinen jakopää on käytännössä "huoltovapaa".
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Rodion kirjoitti:
...Kuinkas usein Golfissa vaihdetaan jakoketju? Mersuun sitä ei vaihdettu kertaakaan 520 000km aikana. Se on juuri hihna, joka usein tarvitsee vaihtaa. Ketjurakenteinen jakopää on käytännössä "huoltovapaa".

Jatkan ketjussa ot-meininkiäni;)
Jaa no, autokuume on tällä hetkellä aika kova, koska uusi(wanha) autoni seisoo pihassa odottamassa korjaamon lämpöön. Kiva olisi ajella ja tuntea, kuinka kutonen hörähtää.

Noissa vanhemmissa <97-98(?) VR6 Golffeissa on joku lapsus siinä jakopäässä, ketju ei kylläkään taida hajota, mutta kaikki muut häristimet ympäriltä (laahaimet ym., muovia). Suositeltu vaihto on kaiketi viimeistään siinä ennen 200tkm. Omaani se on tehty 160tkm kohdilla, nyt mittarissa n. 200tkm. Tänään taidetaan päästä kuitenkin korjaamolle sisään, joten huomenna voi päästä taas polkemaan "Veeraa"..

Mutta! Eiköhän tuo JOKERIT JYRÄÄ!!!:n mainitsema Passat mene haarukkaan 350-500€ korjaamolla tehtynä, eli aika liki alkuperäistä arviotani kokonaisuudessaan. Osiin(alkuperäis) menee tosiaan varmaan n. 150-200€.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Normikoneisissa Passateissa jakohihnan vaihtoväli on 90000 ja hintaa vaihdolle kertynee korjaamosta riippuen(ja moottorista) 400-1000 euroa, eli kannattaa tarkalla konetyypillä selvittää parista korjaamosta hinta.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Veijari

Jäsen
Veijari kirjoitti:
Nonni! Autokuume on voitettu kanta ja Audi A4 noudetaan huomenna kaupasta...

Näin hehkuteltiin keväällä ja jo nyt tekisi mieli vaihtaa tehokkaampaan kärryyn, hullua! Ihan mopohan tuo 120kw:n kone on kun siihen tottuu, toisaalta kaikkeen varmasti tottuu.

Tuskin tässä nyt kuitenkaan autoa ollaan vaihtamassa, sillä emäntä vetelee meikäläistä hiuksista maan pinnalle tasaisin väliajoin kun vähänkin alan juttelemaan pehmoisia. Pojat on poikia...
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Veijari kirjoitti:
Näin hehkuteltiin keväällä ja jo nyt tekisi mieli vaihtaa tehokkaampaan kärryyn, hullua! Ihan mopohan tuo 120kw:n kone on kun siihen tottuu, toisaalta kaikkeen varmasti tottuu.

Chip 'n' Dale ja Rescue Rangers.
 
Suosikkijoukkue
mikähän tuo olis....
Kiitoksia vaan aiemmista vinkeistä ja hinnoista, arvon tietäjät, vielä yksi kysymys jäi kaivertamaan.


Moniin diiselvolkkareihin on tungettu joitain virityslastuja tai ne on "lastutettu". Mitäs riskejä moisisssa jutskissa on ja paljonko mahdollisesti hinnat kyseiseen operaatioon? Aattelin vaan, ko tähtäimessä on ollut isompikoneinen passatti tai golffi, mutta jos hankkiskin tuon 66kw:n perusmallin (joita löytyy pilvin pimein ja halvallakin), niin saako siihen lisää potkua helpolla ja halvalla (ja luotettavasti) , nimitäin perus 90 heppanen on tosi laiska tuohon koriin nähen.


Mitäs muita merkkejä / malleja kannattas tsekata suht nuorekasta, luotettavaa eikä mitään superlaiskaa diiseliä ostaessa?
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
JOKERITJYRÄÄ!!! kirjoitti:
Moniin diiselvolkkareihin on tungettu joitain virityslastuja tai ne on "lastutettu". Mitäs riskejä moisisssa jutskissa on ja paljonko mahdollisesti hinnat kyseiseen operaatioon?

Varsinkaan viisilovinen laatikko ei kestä vääntöä ja kytkin alkaa melko varmasti jossain vaiheessa luistamaan.

Hinnat menevät varmaankin akselilla 200 - 1000 € riippuen ihan mistä koneesta on kyse ja kuinka paljon haluaa siitä tehoa irti. Netistä löytyy tähänkin melkoisesti tietoa eli google vain laulamaan. Itse laitatin omaan fabia rs:ään revon softan ja tehoa tuli mukavasti reilut 190 kaakkia ja vääntöä n. 430. Kyllähän se nyt menee mutta maksoikin 850€. Elämä on joskus mutta nyt on nautinto ajella.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Nyt ois hyvät neuvot tarpeen kiitos kaikki automiehet!!

Kaikki autoalan ammattilaiset tai muuten vain paljon autoista tietävät kuulolle kiitos. Tässä seuraavassa hiukan infoa siitä, miten autosta oli vaikka mitä valittamista katsastusmiehellä ja nyt pitäisi yrittää saada biili mahd. halvalla kondikseen.

Auto ei ole oma, vaan mutsin ja allekirjoittaneella ei köyhänä opiskelijana ole käytännössä lainkaan varaa jelpata tässä elämänvaiheessa. Ainoa positiivinen puoli on se, että faija on levyseppähitsari ja osaa onneksi hitsata ihan mitä vain maan ja taivaan väliltä, kun vain hänelle kerrotaan, että mitä pitää hitsata. Ongelmahan tässä nyt ei ole mikään muu kuin raha ja tietämyksen puute, kun tuo mutsi nyt on duunissa, jossa itse tarvitsee autoa ja kk-palkka pyörii vähän vaihtelevasti siinä 1-1,5k/kk eli hilloa ei liiemmälti ole. Mutta nyt asiaan:

Auto on Nissan Primera -94 ja mittarin lukema on 295 000 eli toki aika helvetisti.

Auto kävi tänään katsastuksessa ja siinä ilmeni seuraavanlaisia vikoja:

Vika numero 1.

Pakokaasun päästömittauksessa CO-pitoisuus oli 0,59 yli 2000/min käynnillä kun sallittu raja oli 0,30 ja HC-pitoisuus oli joutokäynnillä 108 kun sallittu oli 100. Lambda-arvo ja CO2 sekä O2 pitoisuudet olivat sallitun rajoissa.

Itselläni oli hiukan epäilystä, että näinköhän kun kyseisellä autolla on ajettu vuoden aikana lähinnä kaupunkiajoa eikä konetta ole juuri lainkaan kierrätetty ja sitten kun allekirjoittanut autoa lainatessaan on toki pyrkinyt ajamaan mahd. suurella vaihteella väännön salliessa(eli kaupungissakin monesti vitosella) niin vuoden aikana olisi kertynyt vain niin paljon karstaa, että sitä pitäisi käydä ihan urakalla vaan valtatiellä kierrättämässä?

Esim. kokonaan uuden katalysaattorin ostaminen on hiukan utopiaa tällä hetkellä, koska yksinkertaisesti ei vain ole varaa.

Vika numero 2.

Ylätukivarren laakerointi oikealla välyksellinen ja pitää korjata.

Tästä ei ole allekirjoittaneella mitään käsitystä, että mitä maksaa ja onko työläs homma.

Vika numero 3.

Helmakotelo on vasemmalla ja oikealla ruostevaurioitunut (katsastusmiehen käsialasta hiukan vaikea saada selvää, mutta lisäksi on kirjoitettu joko sanoa takapäät tai tasapäät, epäilen takapäätä?) ja pitäisi kuulemma hitsata/vaihtaa tai jotain vastaavaa eikä siis mene läpi, ennen kuin on korjattu tämäkin.

Tästä sen verran, että isäni siis on levyseppähitsari (työttömyysputkessa) ja hän kyllä osaa siis hitsata ihan mitä vain, mutta kun hän ei kai ole mikään autoekspertti niin osaakohan kukaan sanoa tähän tällaisella infolla yhtään mitään?

Jos joku nyt on jaksanut tätä lukea, niin kiitokset kovasti ja vielä suuremmat jos osaa yleensäkään mitään tähän sanoa. Ja jos joku haluaa tarkennusta johonkin asiaan, (siis jos nyt on vaivautunut tämän yleensä kokonaan lukemaan) niin vastaan kyllä mahdollisuuksien mukaan ja otan selvää. Itsehän kyllä pärjään ilman autoa, mutta kyllä hiukan nyt masentaa, kun mutsi tarvitsee pakosta työssään autoa. :/ Että siltä pohjalta, niin olen kyllä tuhannesti kiitollinen kaikesta kommentista mitä vain tulee.

Yksi vika mistä vielä huomautti oli, että vasen ja oikea suuntavilkku on väärän värinen! Tossa kyllä hiukan palo hihna kiinni, kun on kuitenkin vuosi sitten mennyt katsastuksesta läpi autoliikkeellä ennen kuin kyseistä biiliä on edes ostettu, että mistäs nyt kana pissii?!? Ja yleensäkin jotenkin näkee punaista koko kyseistä autoliikettä kohtaan, kun vikoja tuntuu löytyvät vaikka millä mitalla. Toki sen tiedostan, että mitä vanhempi auto niin sitä enemmän vikoja. Se on selviö. En nyt tyhmä ole, mutta kyllä ei Toyota-titaani-vaihtoautomainos enää niin paljon naurata kuin joskus aikanaan. Jotenkin jäi vähän kusetuksen maku tosta koko autosta, kun helmapellit on ihan ruosteessa ja vilkutkin väärät, että miten se on vuosi sitten muka mennyt katsastuksesta läpi.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja ihan aluksi. Eihän tuo 295000 nyt niin paljoa tuon ikäiselle autolle ole. Koneen puolesta millä tahansa nykyautolla pitäisi pystyä ajamaan ainakin sen 500000.

Vika 1
Todennäköisesti säädöt pikkaisen perseellään että heittää nuo arvot rajojen yli.
Ei hajuakaan korjaushinnasta kun ei ole koskaan tarvinnut säädellä.

Vika 2
Kuuluisa multilink. Yleinen vika Nissaneissa. Hinta varmaankin noin. 100€. Olisi helppo vaihtaa itse jos vähänkään osaa. Etupää ilmaan, rengas irti, vanha multilink irti ja uusi tilalle.

Vika 3
Tuntuu oudolta että vuosi sitten autoa ostaessa ei näkynyt ruostetta mutta jo nyt vaatii hitsausta. Mutta jos katsastussetä niin sanoo. Isukkisi joutuu hitsailemaan uutta peltiä koteloon.

Olin viime kerralla eri paikassa katsastuksessa kuin yleensä ja tietenkin oudohko heppuli valitti että vilkkuni ovat kirkkaat eivätkä oranssit. Ihmettelin että mitäs helvettiä kun viimeiset pari vuotta ne on kyllä kelvanneet. Ajelin sitten tutulle konttorille ja samantien leima.
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
avatar kirjoitti:
Vika numero 1.

Mun vanhassa autossa oli vähän samaa, mutta kun ennen katsastusta kävi valtatiellä polkaisemassa esim. kolmosvaihteella muutaman kilometrin sellaista 80-100 km/h niin ei mittää hättää mittauksissa.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Juu nuo päästöarvot voi olla juuri sen vuoksi pielessä, että autolla on ajettu viimeaikoina vähän ja sekin kaupunkiajoa. Voi korjaantua juurikin tuolla Shearerin antamalla reseptillä.

Itse ostin kerran vähän ajetun ja lähinnä kauppakassina olleen auton ja siinäkin oli päästöarvot pielessä (oli tosin mennyt katsastuksesta läpi), mutta eipä ollut valittamista enään seuraavissa katsastuksissa, kun autolle muisti silloin tällöin antaa kunnolla "kenkää".
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Jees. Kiitoksia kaikille kommentoineille ja tosiaan joo näyttä vähän valosammalta nyt jo, kun on selvinny, että kokonaisuutena ei tulekaan kustantaan kaikkinensa katsastuksen läpimenokuntoon niin älyttömiä. Niin joo ja kuka mainitsikaan, että ei ole tuon ikäselle autolle niin älytön kilsamäärä ja 500k pitäs kestää. Näin uskon itsekin, että kestää ja no onhan tuo paljon kilsoja, mutta siis tosiaan kylhän sen pitäs vielä kestääkin se 200k kait.

Eräältä toisaalta tuli itselleni kommenttia tuosta päästöistä, että ilmanputsari ja tulpat kantsis vaihtaa, niin voi vaikuttaa bensan palamiseen ja näinollen myös sitten noihin päästöarvoihin ja tosiaan joo pitänee käydä vähän "kengittämässä" tota masiinaa ennen kun käyttää uudestaan katsastuksessa.

Faija ilmeisesti pystyy hoitamaan helmojen hitsauksen ja siltäosin ei ehkä tarvi maksaa juurikaan mitään. Mitä nyt ehkä sitten jotain ruosteenestomönjää pitänee hommata, että ei oo vuoden päästä ihan samassa kondiksessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös