Autoiluketju

  • 3 315 332
  • 19 009

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Ouzala kirjoitti:
No on siinä semmoinenkin syy, että mitäs jos tulee jotain ongelmia autoon, niin joudunkohan viemään sen Tampereelle huoltoon vai saanko huollattaa sen täällä Turussa ja lasku lähtisi Tampereelle...

Onko Turussa paljonkin sellaisia liikkeitä jotka maksaa sieltä ostettuihin autoihin tulleet viat? Jos on niin kerro heti ja käyn siellä vaihtamassa omani johonkin toiseen! Se olisikin jo melkoista asiakaspalvelua!
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Ouzala kirjoitti:
Eikös autoliikkeet anna nykyään puoli vuotta takuuta mukaan, kun ostaa vaihtoauton? Tai siis ainakin jotkut tuntuvat antavan, jopa 12 kuukautta.

No, oli miten oli, kuume on. Lääkitystä etsitään...

Riippuu tietenkin vaihdokista. Jos käytetyn ostat, niin aika nihkeesti siihen takuuta saat. Uusi auto onkin jo luku sinänsä. Itselleni ei ainakaan käytettyihin autoihin ole liiemmin takuuta annettu. Tiedä silti mikä joidenkin tapana on. Ei muuta kuin autokauppaan sieltä! Saat varmasti huollattaa autosi kotikaupunkisi merkkiliikkeessä ja jos takuuta on, niin kyllä se silloin hoituu vaikka Rovaniemellä.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Ouzala kirjoitti:
"Varma Ratkaisu -vaihtoautoon sisältyy ostoturvatodistus, joka on voimassa 12 kuukautta toimituspäivästä lukien. Ostoturvatodistukseen kuuluu myyjäliikkeen vastuu, jossa myyjä sitoutuu korjaamaan omalla tai osoittamallaan korjaamolla turvaan kuuluvan vian, joka on ollut autossa toimitushetkellä tai ilmennyt turva-aikana."

Kannattaa sitten lukea ne ehdot läpi huolella, muistaakseni oli jotain omavastuita ja maksimimääriä (tyyliin: korvataan yli 350 Euron menneet kulut, kuitenkin maksimissaan 150 Euroa). Kuten itsekin voi tuosta tekstistä havaita, niin sanaa "takuu" ei siinä esiinny.
 

Tuamas

Jäsen
Ouzala kirjoitti:
Avaudutaan nyt tännekkin. Kova kuume on siis päällä ja koko alkuviikko on etsintä ollut päällä. Eilen kävin Turun seudulla 4-5 eri liikkeessä ja jokaisessa niissä tein saman havainnon-> todella huono valikoima vaihtoautoja. Esim. Turun seudulla ei ole yhtään miniä myynnissä. .

Ensinnäkin takuuseen on melko turha luottaa, jos ei ole ostamassa autoa jossa on tehdastakuu voimassa.
Tuo turva toki hiukan suojaa siltä, jos autossa on todellakin ollut selkeä vika jo sinun ostaessasi sen.
Tokihan tuo on autoliikkeille melko turvallinen veto, koska autot joihin tuo myönnetään ovat käytännössä lähes uusia ja viat joita sen kautta korvataan ovat varsin harvinaisia.

Ja toiseksi, jos olet Miniä etsimässä, niin sinulla saa käydä aivan järjetön tuuri jos haluat löytää mieleisesi läheltä omaa asuinpaikkaasi (pl. Pk-seutu). Noissa kun kysyntää on vieläkin huomattavasti enemmän kuin tarjontaa. Itse etsin aikanaan äidilleni tuollaista ja sopivan löytyminen vei todella pitkään ja siinäkin tapauksessa auto oli tullut samana päivänä myyntiin.
Todella monta kertaa soitin tuollaisesta autoliikkeelle, mutta kaikki kohtuuhintaiset ja ilmastoidut yksilöt myytiin yleensä alle viikossa.
Ja tosiaan itse löysin liikkeen esittelyauton, jolla ei oltu ajettu juuri mitään ja joka oli alle puoli vuotta vanha, hinta oli kuitenkin vain muutaman satasen kalliimpi, kuin 2-3 vuotta vanhoissa vastaavilla varusteilla olleissa ja huomattavasti enemmän ajetuissa yksilöissä
 

scholl

Jäsen
Itsekin satuin nyt jälkeenpäin näkemään oliko se viikonloppuna sen Nelosen ohjelman, missä se eläkeläinen ajoi maahantuojan RS4:lla. Erikoista siinä koeajossa oli se, että erinomaisen auton Fazitiin saatiin enemmän miinusmerkkejä kuin plussaa. Toinen erikoisuus oli se, että tuossa yksilössä oli normaali kolmipistevöin oleva penkki, vaikka suurin osa varmasti tilaa auton nelipistevöin. Ja mitä itse sanoisin tuohon plussiin ja miinuksiin niin mielestäni ratakäyttöä ajatellen ja kilpailijoihin verrattuna tuon auton selkeä miinus on sekventaalivaihteiston puute. Sitä asiaa ei käyty läpi lainkaan koeajossa.
 

Jokke

Jäsen
Pari vuotta ihmeellisesti poissa pysynyt autokuume nostelee päätään pikkuhiljaa. Kuumeeseen taitaa olla vain yksi lääke, eli E61 530DA.

Laakkosen uuden konttorin avajaisiin olisi tarkoitus vkonloppuna suunnata.

Katsotaan mitä hallitus päättää..
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Voiko auton katsastaa periaatteessa koska vain vai onko tämän vuoden katsastukselle olemassa ja aika, jota ennen ei voi autoa näytille viedä?
Ja määräytyykö tuo ajankohta rekkarin vikan mukaan vai käyttöönottopäivän mukaan?
Olen vain myymässä autoa ja helpottaisi kummasti myyntiä kun voisi mainita, että vuoden 06 katsastus on tehty.
 

jerry

Jäsen
koukou kirjoitti:
Voiko auton katsastaa periaatteessa koska vain vai onko tämän vuoden katsastukselle olemassa ja aika, jota ennen ei voi autoa näytille viedä?
Ja määräytyykö tuo ajankohta rekkarin vikan mukaan vai käyttöönottopäivän mukaan?
Olen vain myymässä autoa ja helpottaisi kummasti myyntiä kun voisi mainita, että vuoden 06 katsastus on tehty.

Ei voi katsastaa milloin vaan. Katsastusajankohta määräytyy käyttöönottopäivän mukaan, jos se on rekisteriotteeseen merkitty. Jos ei ole, määräytyy ajankohta viimeisen numeron mukaan.

www.ake.fi
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
jerry kirjoitti:
Ei voi katsastaa milloin vaan. Katsastusajankohta määräytyy käyttöönottopäivän mukaan, jos se on rekisteriotteeseen merkitty. Jos ei ole, määräytyy ajankohta viimeisen numeron mukaan.

www.ake.fi
Ok, tuolla linkissähän tuo näkyy lukevan selvällä suomenkielellä.. Kiitoksia.
 

Veijari

Jäsen
Kakkosauto

Nyt on ajankohtaista hommata perheeseen kakkosauto, lähinnä emännän työmatkoja varten. Sellainen pieni 10-15k€:n kauppakassi diesel-koneella esim. VW Polo, Citroen C2, Renault Clio tai vastaava. Kertokaapa kokemuksianne vastaavista menopeleistä, niin risuja kuin ruusujakin.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuollainen Diesel-Polo on kyllä yksi kivirekimäisin auto mitä olen koskaan ajanut. Kolisee ja paukkuu. Lisäksi tuo dieselin murina tyhjäkäynnillä on tuossa autossa aivan järkyttävä. Ohjaus on ihan ok.

Tuolla menee kyllä kaupunkiliikenteessä hermot sen takia että ollaan paljon pysähdyksissä ja kone tärisyttää koko autoa niin helevetisti.

Kahdesta muusta autosta ei hirveästi kokemuksia. Clio on noista kyllä parhaimman näköinen mutta tuskin vaimoketta moinen asia kauheasti kiinnostaakaan?
 

Redbull

Jäsen
Veijari kirjoitti:
Nyt on ajankohtaista hommata perheeseen kakkosauto, lähinnä emännän työmatkoja varten. Sellainen pieni 10-15k€:n kauppakassi diesel-koneella esim. VW Polo, Citroen C2, Renault Clio tai vastaava. Kertokaapa kokemuksianne vastaavista menopeleistä, niin risuja kuin ruusujakin.

Kyllä Clio, kuten Renaultit kaikenkaikkiaan ovat pärjänneet hyvin kaikenlaisissa testeissä. TM:n testivoittaja tuossa kokoluokassa Clio muistaakseni oli.
 

Veijari

Jäsen
kettu666 kirjoitti:
Kahdesta muusta autosta ei hirveästi kokemuksia. Clio on noista kyllä parhaimman näköinen mutta tuskin vaimoketta moinen asia kauheasti kiinnostaakaan?

Kyllähän emäntää ulkonäkökin kiinnostaa, mutta pääasia lienee ajomukavuus. Kilometrejä tulee kuitenkin toista sataa päivässä pelkästä työmatkasta.

Ei kai tässä muu auta kuin taas lähteä kiertelemään autoliikkeitä ja ottamaan koeajoja, juuri kun saatiin uusi ykkösauto hankittua. Rellusta minulla on kokemuksia vain isoveli Meganesta ja meikäläisen hanurituntumalla ainakin istuimet olivat surkeat. Toisaalta emännän hanuri se on mikä tällä kertaa päättää.

Fiatit olisivat varsin edullisia kärryjä mutta niihin päin eukko ei tule edes sylkäisemään sillä niin huonoja kokemuksia hänellä on yhdestä "hiivatista".
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt on olo kuin olisi uusi auto alla kun tsekkiraketti kävi hakemassa vähän lisää tehoa tuolta Doc Powerilta. Olihan tuo suht ripeä jo vakiona mutta nyt ei ainakaan tarvitse jäädä muiden jalkoihin liikenteessä ja liittymistä mukaan tuleminen on entistä jouheampaa. Autokuume lääkitty taas hetkeksi.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Dodge Caliber

Toinen auto pitäis talouteen laittaa. Koskapa kahden auton omistaminen tuntuu liioittelulta, niin otetaan moinen sitten firman kautta. Käyttöetuna.

Tässä olen potentiaalisia vaihtoehtoja kartoittanut, lähinnä seuraavin kriteerein: Käyttöetuarvona n. 350 eur/kk, maltillinen kulutus, hyvä ajaa ja perusvarustetaso kohtuullinen. Kokoluokkana alempi keskiluokka riittää. Ja saisi se joltain näyttääkin.

Surfailun perusteella aloin jo päätyä listaan Honda Civic 1.8, Ford Focus 1.6 Trend X juhlamalli, Seat Leon 1.6 Stylance... mutta sitten okulaariini osui vasta markkinoille tullut Dodge Caliber, jota voi käydä vilkuilemassa vaikkapa täältä: Dodge:n Suomi-sivut.

Yllättävästi hinnoiteltu amerikan auto, etten sanoisi. Karvalakkimallin varustetaso on jo ihan jees, mutta SXT -mallia voisi kehua jo varsin mielenkiintoiseksi. Hieman hämmentävää tosin on, että mm. etupenkkien lämmitys kuuluu vasta tuohon SXT:hen...No, 1.8 bensamoottorilla kilpailukykyinen kulutus ja mukavat 150 heppaa.

Olishan toi ihan eri asia kuin perus-euro-japsi-huttu. Koeajoa pääsee varaamaan ensiviikolla.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Ei tosiaan ollenkaan hullumpi tuo Dodge SLX varusteisena 23990 euroa. 2000 hintaero tuohon halvempaan tuntuu varsin kohtuulliselta, kun noita varuste-eroja katsoo. SLX olisi oma valinta ehdottomasti. Siihen vielä metalliväri ja muita rasteja ei sitten tarvittaisikaan.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuollanen Dodge seisoi Pelttarin pihassa Porissa aamutuimaan, kun poikkesin liikkeessä. Oli kilvissä siinä esittelyautorivissä. Todennäköisesti oli jo koeajossa.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tykki kirjoitti:
Yllättävästi hinnoiteltu amerikan auto, etten sanoisi. Karvalakkimallin varustetaso on jo ihan jees, mutta SXT -mallia voisi kehua jo varsin mielenkiintoiseksi. Hieman hämmentävää tosin on, että mm. etupenkkien lämmitys kuuluu vasta tuohon SXT:hen...No, 1.8 bensamoottorilla kilpailukykyinen kulutus ja mukavat 150 heppaa.

11,9 sek. 0-100 km / h...ei mikään raketti tuolla heppamäärällä.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Veijari kirjoitti:
Nyt on ajankohtaista hommata perheeseen kakkosauto, lähinnä emännän työmatkoja varten. Sellainen pieni 10-15k€:n kauppakassi diesel-koneella esim. VW Polo, Citroen C2, Renault Clio tai vastaava. Kertokaapa kokemuksianne vastaavista menopeleistä, niin risuja kuin ruusujakin.

Itselläni on C2, ja pelkästään positiivisia kokemuksia omaan. C2 on myös mielestäni oikein tyylikäs, niin ulkoa kuin sisältäkin. Varustelutaso on loistava ja auto pienestä koostaan huolimatta suuntavakaa isommissakin nopeuksissa. Älä osta ainakaan Clioa, jos sellaisesta pakettiautomaisesta tunnelmasta ei perusta.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
kopo kirjoitti:
11,9 sek. 0-100 km / h...ei mikään raketti tuolla heppamäärällä.

Tähän tosiasiaan loppui itselläni Caliberin renkaiden potkiskelu.

Dodgen tapauksessa pienempi bensakone tarkoittaa manuaalilaatikkoa ja isompi automaattia. Isompi kone on kokonaista 6hv pientä tehokkaampi. Auto on kuitenkin muotoiltu rohkeasti, ja mielestäni siihen pitäisi saada räyhäkkää ulkonäköä vastaava voimalaitos konepellin alle. Laiskoja kun tuntuvat ameriikan hevoset olevan.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Joku kakspuol-kolmilitrainen kutonen tai parilitrainen turbonelikko olis kyllä ollu poikaa pukinsarvien taakse. En ole nähnyt autoa livenä mutta mainokset herättivät mielenkiinnon. Pikainen vilkaisu tuonne esittelysaitille saa minut kiertämään rotke-kaupat kaukaa.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Tykki kirjoitti:
mutta sitten okulaariini osui vasta markkinoille tullut Dodge Caliber, jota voi käydä vilkuilemassa vaikkapa täältä: Dodge:n Suomi-sivut.

Yllättävästi hinnoiteltu amerikan auto, etten sanoisi. Karvalakkimallin varustetaso on jo ihan jees, mutta SXT -mallia voisi kehua jo varsin mielenkiintoiseksi. Hieman hämmentävää tosin on, että mm. etupenkkien lämmitys kuuluu vasta tuohon SXT:hen...No, 1.8 bensamoottorilla kilpailukykyinen kulutus ja mukavat 150 heppaa.

Kuinka paljon budjettisi menee yli, jos ottaisit tuon Dodgen dieselillä? Siinä saa VAG-konsernin parhaimman pikkudieselin halvimpaan hintaan kuin mistään muualta. On meinaan nelosdieseleiden kunkku tuo 2.0TDI. Pieni kulutus ja mukavasti kulkee. Näköjään kovimmin koko Caliberin Suomi-laivastosta juuri tuo diesel.

Suosittelen ainakin koeajamaan! Moni ripeän dieselin kyydissä ollut on alkanut ihmetellä, että "mikäs veekasi tässä on kun näin kulkee", siihen on hyvä todeta: "ei tässä ole kuin veekutonen ja sekin dieselillä toimiva" (tämä siis mersun 320CDI:n kanssa).

lisäys: se, että kyseessä olisi VAG:n diesel on autotoimittajan suusta kuultua, en ole tarkastanut väitteen paikkaansa pitävyyttä.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Schwalbe kirjoitti:
Tähän tosiasiaan loppui itselläni Caliberin renkaiden potkiskelu.

Dodgen tapauksessa pienempi bensakone tarkoittaa manuaalilaatikkoa ja isompi automaattia. Isompi kone on kokonaista 6hv pientä tehokkaampi. Auto on kuitenkin muotoiltu rohkeasti, ja mielestäni siihen pitäisi saada räyhäkkää ulkonäköä vastaava voimalaitos konepellin alle. Laiskoja kun tuntuvat ameriikan hevoset olevan.

Tehokkaammat mallit tulevat myöhemmin myyntiin. 2,4 litrainen ja erityisesti SRT. Caliberin suurin ongelma kuitenkin kai on pieni tankki. Muuten kuvissa ihan mukavan oloinen auto.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Nyt kysytään palstalaisilta kokemuksia hyvästä farmarista, joka menee hintaluokkaan 30-40 tuhatta. Oma mini cooper rupeaa käymään työn kannalta vähän turhan pieneksi. Täytyy sanoa, että tuohon autoon olen ollut kyllä enemmän kuin tyytyväinen sen jälkeen, kun sillä on päässyt ajelemaan. Tästä löytyisi ouzalalekin loistoyksilö, jos vielä etsit? Kilsoja kersynyt 15000 ja löytyy ilmastoinnit ja kaksilla vanteilla. Lähtee vaihdossa liikkeeseen tuohon farmariin. Mutta tärkein kysymys tuo farmari eli kertoilkaa omia kokemuksia tuosta hintahaarukasta? Mikä toimii ja mikä ei?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös