Se on juuri näin. Kun mennään ilman vaihteita ja koko moottorin vääntö heti käytössä, olisi kalliimpaa rajoittaa sitä kiihtyvyyttä.
Eh. Miten tuo nyt sitten olisi sen kalliimpaa?
Edit. Vai onko sähköautoissa kaasupolkimen paikalla on/off-kytkin?
No siten, kun sinne pitää laittaa lisää rajoitusta, käytännössä softaa väliin. Kaikki ylimääräiset asiat maksavat.
Toistan kysymykseni. Onko sähköauton "kaasupoljin" mallia on/off? Uskaltaisin väittää, että käytännössä aivan joka ikisessä sähköautossa kiihtyvyyttä rajoitetaan tavalla tai toisella. Olisihan tuollainen rajoittamaton auto melkoisen hankala tai no oikeastaan aika lailla mahdoton ajettava.
Niin joo, en mä muistanut että noissa manuaalikiekoissa on 12h kello.@444 mun tulkinta olisi, että saat sakot ja tulkittaisiin sinun pysäköineen edellisenä päivänä klo 11 siihen jolloin tuo 4 tunnin raja ylittyi klo 15.
Jos siis näkyy kellonaikana 23:00, niin ei ole tulkinnanvaraa -> ei sakkoa. Ainakin teoriassa.Niin joo, en mä muistanut että noissa manuaalikiekoissa on 12h kello.
Mutta siis mulla on automaatti”kiekko”, joka säätää pysäköintiajan seuraavaan puolituntiseen siinä vaiheessa, kun liike pysähtyy. Tuo näyttäisi em. tapauksessa pysäköintiajaksi klo 23.
Edit: tässä vielä iltasanomista linkki liittyen asiaan: Yleinen parkkikiekon käyttövirhe tuottaa harvoin maksulapun2 §
Pysäköinnin alkamisajan merkitseminen
Pysäköinnin alkamisajaksi on merkittävä aika, jolloin ajoneuvo pysäköidään. Alkamisajaksi voidaan merkitä myös pysäköinnin alkamista seuraava tasa- tai puolitunti riippuen siitä, kumpi ajankohta on aikaisempi.
Pysäköinnin alkamisaika merkitään 1 momentissa mainitulla tavalla, vaikka pysäköintikiekon käyttövelvollisuus olisi voimassa vain osan pysäköintiajasta. Pysäköintikiekkoa ei tarvitse käyttää, jos pysäköinti tapahtuu kokonaan kiekon käyttövelvollisuuden voimassaoloajan ulkopuolella.
Pysäköinnin alkamisaikaa ei saa pysäköintikiekon käyttövelvollisuuden voimassaoloaikana muuttaa.
Tärkein seikka lienee, että samalla akselilla on keskenään samanlaiset renkaat. Tämähän sinulla pätee. Akseleiden välillä voi tietenkin olla vaihtelua. Noiden eri rengasmallien kuviokin taitaa olla keskenään aika samanlainen.Autoasiantuntija taas paikalla!
Vaihdoin talven aikana autoa, katoin kesärenkaita sen verran, että kyllä ne löytyy ja pintaa on reilusti. Paremmat pinnaltaan kuin yleensä autoa ostaessa käytettynä minun kokemuksen mukaan. Toki auto myös uudehko vm21.
Tänään kävin rengashotellilla vaihtamassa kesärenkaat alle ja sitten autoa ihaillessa kotipihassa huomasin että perkele renkaat on eri merkkiset edessä ja takana. Autismi heräs heti henkiin.
Sanokaa nyt joku, että ei tämä käy ja pakko hakea toista laatua kaks lisää, että saan saman merkkiset renkaat joka puolelle.
Edessä continental premium contact 6 ja takana michelin primacy 4. Michelinit ehkä hitusen vielä enemmän pintaa.
Muutenhan nuo on samaa laatua tietty, mutta contit on 93Y ja michelinit oli 93 ja joku muu kirjain, en muista mikä, ehkä H.
Eli, onko nyt vaan oma ocd joka tosta häiriintyy vai onko jotain oikeasti ajoturvallisuuteenkin vaikuttavaa?
Ei ole tällainen tilanne aikaisemmin ollut 17 vuoden autoilu ja autonomistamisuran aikana.
Kävin kurkimassa ja tuo michelin tosisaan on 93H ja tuolle rengastukselle tarra auton ovessa ilmoittaa juuri tuon 93H eli ainakaan valmistajan ohjeiden alle ei nopeusluokassa siis mennä.Tärkein seikka lienee, että samalla akselilla on keskenään samanlaiset renkaat. Tämähän sinulla pätee. Akseleiden välillä voi tietenkin olla vaihtelua. Noiden eri rengasmallien kuviokin taitaa olla keskenään aika samanlainen.
Kantavuus- ja nopeusluokat on kuitenkin syytä mitoittaa yli autonvalmistajan suosituksen. Kantavuushan sinulla onkin sama molempien akseleiden rengastuksella (93). Nopeusluokka Y on 300 km/h ja H vastaavasti 210 km/h. Olisiko tuo H kuitenkin V (240 km/h) tai W (270 km/h)? Vastaisi hieman paremmin Y:tä.
Katso auton käyttöohjekirjasta se valmistajan suositus ennen rengaskaupoille lähtemistä.
Ei muuta kuin kovaa ajoa!Kävin kurkimassa ja tuo michelin tosisaan on 93H ja tuolle rengastukselle tarra auton ovessa ilmoittaa juuri tuon 93H eli ainakaan valmistajan ohjeiden alle ei nopeusluokassa siis mennä.
Kaiketi noilla siis ajaa, mutta saa nähdä kauanko oma mieli kestää järkkymättä eriparia olevia sukkia autossa.
Kun takana on paremmat renkaat ja molemmat parit laatumerkkejä, niin ei pitäisi olla käytännössä väliä. Itse ajoin vastaavalla yhdistelmällä monta kesää kunnes meni kumit vaihtoon. Tiedän kuitenkin joitain autoilijoita, jotka ovat vaihtaneet vastaavassa tilanteessa renkaat, koska eivät halunneet ajaa eriparisilla renkailla.Eli, onko nyt vaan oma ocd joka tosta häiriintyy vai onko jotain oikeasti ajoturvallisuuteenkin vaikuttavaa?
Tää on kyllä ihan läppä kaikkinensa.Hullujen päivien sähköautotarjoussoppa sakenee – tehdas ei toimita tilattuja autoja Suomeen
Tarjous-Peugeotit myytiin nopeasti loppuun jo ennen kuin tarjousaika edes alkoi. Nyt on selvinnyt, että tilatut autot jäävät toimittamatta.www.is.fi
Paska homma ja vielä huonompi tuuri.
Hullujen päivien sähköautotarjoussoppa sakenee – tehdas ei toimita tilattuja autoja Suomeen
Tarjous-Peugeotit myytiin nopeasti loppuun jo ennen kuin tarjousaika edes alkoi. Nyt on selvinnyt, että tilatut autot jäävät toimittamatta.www.is.fi
Paska homma ja vielä huonompi tuuri.
Just olin tulossa itsekin linkittämään tätä. Aika "reilukerhosta terve" -meininkiä. En ainakaan itse ihan tuohon jättäisi asiaa.Luulisi jotain ryhmäkannetta rakentuvan. Eihän tuo nyt vaan voi mennä noin. Niitä autoja tehdään koko ajan. Toki odotusaika ei sinänsä ole nykyskenessä pitkä vieläkään, joten olisi helppo venyttää pidemmäksi, mutta se on eri asia kuin ilmoittaa tuolle porukalle, että autoa ei koskaan tule.
Suolataan kaikki tiet paljaaksi, kyllä siinä nastat rouhivat pintaa, joka on nastojen lisäksi alttiina myös säälle ja olomuotoaan vaihtavalle vedelle.Niin on Pirkanmaallakin tiet tuollaisessa kunnossa, onkohan ostettu tarvikkeet joltakin paikalloselta sarmasteelta?