SonOfMothMan
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit
Vakionopeudensäätimistä olen ihmetellyt seuraavaa:
Miksi ihan upouusissakin autoissa käytetään vielä sellaista wanhanaikaista viiksivakkaria eikä laiteta vakkarin säätöjä ratin nappuloihin?
Vieläpä ihan premium-merkeissä toimitaan näin, mm. Porsche tunkee monen sadan tonnin kieseihin täysin turhan ylimääräisen viiksen vakkarille ja vielä sellaiseen paikkaan ratin taakse, josta ei sitä edes ajon aikana näe. Porsche vaan siis yksi esimerkki, monessa muussakin merkissä olen saman huomannut.
Omassa 2014 VW Golfissa vakkarin säätöpainikkeet on ratissa vasemmalla puolella, joita on todella helppo ajon aikana käyttää vasemman käden peukalolla, jopa niin että kättä ei tarvitse edes irrottaa ratista ja painikkeet on paremmin näkyvillä kuin olisi tollasessa viiksessä. Toimii siis kuin junan vessa! Joskus jossain autossa kokeillut tollasta viiksityyppistä vakkaria ja eihän siitä mitään tullut kun piti ajon aikana yrittää venkslata sokkona vasemmalla kädellä vakkarin säätöjä ratin takaa.
Kertokaas nyt joku tyhmälle, että miksi tämmösiä viiksivakkareita edes enää tehdään? Mitä hyötyä tuollaisesta viiksiviritelmästä oikein on verrattuna ratissa oleviin painikkeisiin?
Itse en keksi mitään muuta syytä noiden viiksivakkarien olemassaololle kuin sen, että tietyt automerkit haluavat pitää ne "koska meillä vakkari on aina ollut tämmönen". Lisäksi se ylimääräinen viiksi näyttää omaan silmään aivan hirveältä, kun joissain autoissa ratista tunkee viiksiä joka suuntaan kuin kapisen kulkukissan kuonosta.
Onko siis noissa viiksissä jokin sellainen hyöty ratissa oleviin nappuloihin verrattuna jota minä en vain ole ymmärtänyt vai onko kyseessä pelkkä muinaisjäänne jota tietyt merkit väkisin roikottaa mallista toiseen mukana?
Miksi ihan upouusissakin autoissa käytetään vielä sellaista wanhanaikaista viiksivakkaria eikä laiteta vakkarin säätöjä ratin nappuloihin?
Vieläpä ihan premium-merkeissä toimitaan näin, mm. Porsche tunkee monen sadan tonnin kieseihin täysin turhan ylimääräisen viiksen vakkarille ja vielä sellaiseen paikkaan ratin taakse, josta ei sitä edes ajon aikana näe. Porsche vaan siis yksi esimerkki, monessa muussakin merkissä olen saman huomannut.
Omassa 2014 VW Golfissa vakkarin säätöpainikkeet on ratissa vasemmalla puolella, joita on todella helppo ajon aikana käyttää vasemman käden peukalolla, jopa niin että kättä ei tarvitse edes irrottaa ratista ja painikkeet on paremmin näkyvillä kuin olisi tollasessa viiksessä. Toimii siis kuin junan vessa! Joskus jossain autossa kokeillut tollasta viiksityyppistä vakkaria ja eihän siitä mitään tullut kun piti ajon aikana yrittää venkslata sokkona vasemmalla kädellä vakkarin säätöjä ratin takaa.
Kertokaas nyt joku tyhmälle, että miksi tämmösiä viiksivakkareita edes enää tehdään? Mitä hyötyä tuollaisesta viiksiviritelmästä oikein on verrattuna ratissa oleviin painikkeisiin?
Itse en keksi mitään muuta syytä noiden viiksivakkarien olemassaololle kuin sen, että tietyt automerkit haluavat pitää ne "koska meillä vakkari on aina ollut tämmönen". Lisäksi se ylimääräinen viiksi näyttää omaan silmään aivan hirveältä, kun joissain autoissa ratista tunkee viiksiä joka suuntaan kuin kapisen kulkukissan kuonosta.
Onko siis noissa viiksissä jokin sellainen hyöty ratissa oleviin nappuloihin verrattuna jota minä en vain ole ymmärtänyt vai onko kyseessä pelkkä muinaisjäänne jota tietyt merkit väkisin roikottaa mallista toiseen mukana?