Tämäkin ohjaa silti autokantaa vähähiilisempään suuntaan, koska aika suurella todennäköisyydellä se auton seuraava haltija tulee ajamaan paljon sähköllä.Kaverini alkoi ladata nimenomaan e-hybrid cayennea kun tajusi että 330hv akku tyhjänä ja 450hv täynnä. Motivaattori se on sekin. Ja tosiaan omistakin tutuista kaikki hybridistit on ainakin joskus ladanneet, mutta järjestään kaikilla suurin motivaattori hybridin valintaan on ollut se autovero.
Omassa taittuvat myös sivupeilit kun lukitsee, valot välähtävät ja kuulee kun naksahtaa lukkoon. Ei varmaan enempää tarvi. Ai niin, ja ajonestolaitteen valo alkaa vilkkua kojelaudalla.Varmaan uusissa autoissa hienompia systeemejä, mutta Saabissa kun keyless-lukitseminen tapahtuu kahvaa koskettamalla niin kyllä sen kuulee kun ovet napsahtaa lukkoon. Samalla tavalla kuin auton vieressä kaukkarista painaessa, en ainakaan itse koe tarvetta vetää kahvasta silloinkaan.
Edit: Niin ja tietysti ne nipukat menee alas myös.
Kugassa voi heti lukitsemisen jälkeen vetää kahvasta ja varmistaa että ovi meni lukkoon. Toki jos haluaa kokeilla kaikki ovet niin sitä seuraavan oven kahvan vetäminen taas avaa lukituksen…Varmaan enemmän ihmettelyketjun kamaa, mutta jos autossa on keyless-järjestelmä, miten voi varmistua ovien lukittumisesta? Pitää vaan luottaa? Aina tottunut kokeilemaan, että onhan ne lukossa.
Kyllä tämä ihan todellinen "ongelma" on, eli työsuhde plugareita monet lataavat vähän jos ollenkaan. Tämän vuoksi myös autoedun verotusarvon alennus näille "vähäpäästöisille" plugareille on järjetön ja se olisi pitänyt rajata koskemaan korkeintaan käyttöetua.Nämä vain tosiaan ovat enimmäkseen ”kuuleman mukaan”, korjaamo- ja katsastustilastot eivät tätä makrotasolla tue. Tämä korostuu varmasti toki jonkun Porschen kohdalla, mutta niiden osuus pheveistä on kohtalaisen olematon.
Järjettömintä plugareissa on että käsittääkseni (korjatkaa jos olen väärässä) myös käyttövoimavero on puolet pienempi vs. täyssähköauto.Kyllä tämä ihan todellinen "ongelma" on, eli työsuhde plugareita monet lataavat vähän jos ollenkaan. Tämän vuoksi myös autoedun verotusarvon alennus näille "vähäpäästöisille" plugareille on järjetön ja se olisi pitänyt rajata koskemaan korkeintaan käyttöetua.
Karu tilasto: Lataushybridien todellinen kulutus jopa 4,5 kertaa luvattua suurempi - osaa autoista ei oltu ladattu koskaan
Työsuhdekäytössä olleiden ladattavien hybridien kulutuslukemat osoittautuivat moninkertaisiksi autovalmistajien lupauksiin verrattuna, paljastaa leasingyhtiön tilasto.www.iltalehti.fi
Nyt siellö on automarkkina täynnä käytettyjä plugareita niille persaukisille, joilla ei ole varaa ostaa uutta.Kyllä tämä ihan todellinen "ongelma" on, eli työsuhde plugareita monet lataavat vähän jos ollenkaan. Tämän vuoksi myös autoedun verotusarvon alennus näille "vähäpäästöisille" plugareille on järjetön ja se olisi pitänyt rajata koskemaan korkeintaan käyttöetua.
Karu tilasto: Lataushybridien todellinen kulutus jopa 4,5 kertaa luvattua suurempi - osaa autoista ei oltu ladattu koskaan
Työsuhdekäytössä olleiden ladattavien hybridien kulutuslukemat osoittautuivat moninkertaisiksi autovalmistajien lupauksiin verrattuna, paljastaa leasingyhtiön tilasto.www.iltalehti.fi
Jos kilometrit lähentelee 40k, niin kannattaa harkita myös täyssähköauton hankintaa. Farmareita ei sähköautoissa vielä liikaa ole markkinoilla, mutta useissa SUV- malleissa sisätilat kuitenkin vastaavalla tasolla. Mikäli kotilataus on mahdollista, niin kannattaa ainakin tutustua malleihin. Esimerkiksi Teslan Y:n hinta on juuri tippunut, joten se pitänee suht hyvin arvonsa ja kalliin hankintakulun saat katettua edullisemmilla käyttökuluilla.. Eli olisi nyt tarkoitus ostaa ensimmäinen oma auto, joka tulee samalla myös työkäyttöön eli saan laskutettua kilometrikorvaukset itselleni (53 senttiä/km ilmeisesti 2023). Kilsoja tulee vuodessa 25-40k, joten auto varmasti ottaa tässä ns. osumaa samalla
Saa olla ja olisi tarkoitus myös olla. Skoda voisi olla kyllä hyvä vaihtoehto myös. Tuo linkin takana oleva auto olisi kyllä oikein passelin oloinen ja olen menossa myös Turkuun käymään tässä viikon sisään, niin voishan tuota käydä katsomassa.@Masculine Saanee olla siis käytetty?
Minulla on pistorasia oven edessä jonka saisi hyvin helposti muutettua ihan kunnon latauspaikaksi (paritalon sähkökeskus n.3m päässä), joten tämä on ollut yhdessä kohtaa hyvin vahvassa harkinnassa. Nuo hinnat ja sähköautojen sisätilojen materiaalit vaan saavat vähän karvat pystyyn, kun vaikka työni nyt ei mitään kurassa raksalla tarpomista ole niin joudun kuitenkin työkaluja ja muuta tarviketta kantamaan mukana. Moni noista täyssähköistä myös näyttää semmoiselta avaruussukkulalta sisältä, joka on vähän epämiellyttävää. Skoda Enyaq oli jossain kohtaa ihan oikeasti harkinnassa, koska se näyttää hyvin normaalilta, mutta jokin siinäkin sitten tökki.Jos kilometrit lähentelee 40k, niin kannattaa harkita myös täyssähköauton hankintaa. Farmareita ei sähköautoissa vielä liikaa ole markkinoilla, mutta useissa SUV- malleissa sisätilat kuitenkin vastaavalla tasolla. Mikäli kotilataus on mahdollista, niin kannattaa ainakin tutustua malleihin.
Itselläni ollut jo vuosia tilanne, että työsuhdeauto ei kertakaikkiaan ole mahdollinen riippumatta siitä kuinka paljon tulee kilometrikorvauksia. Joskus laskutin työnantajaani useita satoja euroja kuussa, mutta nykyään vähän vähemmän. Pidin silloin nyrkkisääntönä, että matkalaskuista tulee n. 50 % nettovoittoa, kun ajaa halvalla autolla, eikä hirveästi tuhlaa tien päällä. Tosiasiassa vaihteluväli voi olla todella valtava...Onko jollain kokemusta tämmöisestä tai kuultuja juttuja mahdollisista sudenkuopista tai muusta mitä kannattaisi ottaa huomioon etukäteen jo? Autokauppiaat ovat jokainen sanoneet tähän asti, että kannattaisi kysyä vielä työpaikalta uudestaan saisiko sieltä auton, koska tuo ei ilmeisesti heidän kannaltaan olisi se kannattavin vaihtoehto, mutta työnantajan näkemys on eri, joten tässä ollaan.
Minulla itsellä Ioniq 5, eikä nyt ihan hirveästi sisätiloiltaan eroa muista nykyautoista. Joissain sähköautoissa paljon liikkuvalle työntekijälle myös sellaisia etuja, että niissä on pistorasiat myös virran ulosottoon.Nuo hinnat ja sähköautojen sisätilojen materiaalit vaan saavat vähän karvat pystyyn, kun vaikka työni nyt ei mitään kurassa raksalla tarpomista ole niin joudun kuitenkin työkaluja ja muuta tarviketta kantamaan mukana
En tiedä, onko tämän vai Helsinki-ketjun asiaa, mutta kun plugareiden latauksesta nyt puhutaan niin kerron tässä.
Yksi tuttava, joka asuu kantakaupungissa kertoi, ettei voi käytännössä ladata Helenin tolpista kotona, koska asukaspysäköintilupa ei oikeuta niille paikoille. Eli sen lisäksi, että maksaisi sähköstä, joutuisi vielä maksamaan pysäköinnistä aikaperusteisesti. Hienoa politiikkaa taas tehty! Ei mitenkään olisi mahdollista, että asukas pysäköinti luvalla saisi pysäköidä siihen vaikkapa 4h?
Vaikuttaa siltä, että meille kadunvarsipysäköitsijöille ekologisin vaihtoehto on joko itselataava hybridi tai bioetanoli / biodiesel.
Kirsikkana kakun päälle nämä plugarit saavat sen asukaspysäköintiluvan halvemmalla, mutta jälkiasennus etanoliin ei saa (tehdastekoiseen kyllä saisi).
Suurimmassa osassa autojahan vilkku toimii vasta rattia käännettäessä.Kaikille autoilijoille, jotka liikkuvat erityisesti isommilla teillä.
Laittakaa nyt jumalauta ensin vilkku päälle ja sitten vasta painatte jarrua. En pysty käsittämään miten voi olla suurimmalle osalle niin vaikeaa.
Joko nää ei vaan ymmärrä tai ovat muuten vaan liikkeellä minä ensin mentaliteetilla. Tilanteita tulee joka päivä näiden aivottomien takia.
Paremmissa saksalaisissa pitää olla sekä ratti käännettynä että jarrupoljin painettuna samaan aikaan, että vilkkuviiksi vapautuu. Kääntymisen muistomerkki. Toisaalta, mitä se muille kuuluu mihin sitä ollaan menossa.Suurimmassa osassa autojahan vilkku toimii vasta rattia käännettäessä.
Kyllä, juurikin näin! Ristus mitä raivopuuskia itekki saanu joskus samasta asiasta. Vilkku ennen jarrutusta.Kaikille autoilijoille, jotka liikkuvat erityisesti isommilla teillä.
Laittakaa nyt jumalauta ensin vilkku päälle ja sitten vasta painatte jarrua. En pysty käsittämään miten voi olla suurimmalle osalle niin vaikeaa.
Joko nää ei vaan ymmärrä tai ovat muuten vaan liikkeellä minä ensin mentaliteetilla. Tilanteita tulee joka päivä näiden aivottomien takia.
Lisäksi joissain Saksalaisissa vilkku on kuukausimaksullinen lisävaruste.Paremmissa saksalaisissa pitää olla sekä ratti käännettynä että jarrupoljin painettuna samaan aikaan, että vilkkuviiksi vapautuu. Kääntymisen muistomerkki. Toisaalta, mitä se muille kuuluu mihin sitä ollaan menossa.
Oliko joku muu letkautus vielä?
Itsellä jäänyt ainakin hyvin mieleen silloisen autokoulunopettajani muistisääntö vilkku, vilkaisu, vääntö, eli vilkku tulee aina ensimmäiseksi. Ihmetellyt kyllä samaa tuolla tien päällä, että miten vaikeaa tuon muistaminen joillekin tuntuu olevan. Ajetaan satasta jossakin maantiellä, yht'äkkiä edessä ajavalla syttyy jarrruvalot. Yleensä siinä kyllä alkaa automaattisesti katselemaan tien laidoille, että missä se hirvi tai muu eläin näkyy ja teet itsekin vähän voimakkaamman jarrutuksen, kunnes huomaat että se tyyppi laittaa muutaman metrin ennen risteystä vilkun päälle ja vielä varmuuden vuoksi lähes pysähtyy siihen tielle ennen kääntymistä. Ihan turhia tilanteita tuollaiset. Toki ymmärrän, että tuolla tien päällä on välillä vähän vaikea hahmottaa sitä missä kohtaa joku sivutien risteys on, ja siksi saattaa olla kääntymässä jo liian aikaisessa vaiheessa ja alkaa jarrutella siksi. Mutta noissakin tilanteissa voi ihan hyvin lykätä sen vilkun päälle indikoimaan takanatuleville että olet kääntymässä kunhan nyt satut joskus löytämään sen risteyksen. Ei tule ihan niin yllärinä muille se äkillinen jarrutus.Kaikille autoilijoille, jotka liikkuvat erityisesti isommilla teillä.
Laittakaa nyt jumalauta ensin vilkku päälle ja sitten vasta painatte jarrua. En pysty käsittämään miten voi olla suurimmalle osalle niin vaikeaa.
Joko nää ei vaan ymmärrä tai ovat muuten vaan liikkeellä minä ensin mentaliteetilla. Tilanteita tulee joka päivä näiden aivottomien takia.
Mitähän se varuste maksaa, mikä saa saksalaisen auton pujottelemaan liikenteen seassa? Yhden auton ohitus ja pieni kiihdytys, siirtyminen toiselle kaistalle ja siitä seuraavan auton ohi ja taas siirtyminen alkuperäiselle kaistalle ja taas auton ohitus.Lisäksi joissain Saksalaisissa vilkku on kuukausimaksullinen lisävaruste.