Mainos

Autoiluketju

  • 3 318 364
  • 19 022

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ok, mun info on täysin foorumien varassa kun mun 3008 GT:ssä normi vakkari. Hieman kutkuttaisi vieläkin vaihto johonkin muuhun varustellumpaan, mutta kk kustannus on niin alhainen, että ei kannata pariin kolmeen vuoteen. Ja on tämä kiva auto. Penkin keinonahka tosin puhki jo alle 40tkm eli jossain on säästetty.
Minulla on härskit tummanpunaiset nahkapenkit. Ne eivät ole kuluneet oikeastaan yhtään, vaikka lapsikin on nuhjannut takapenkillä, katselin pääsiäisenä kun pesin ja imuroin auton sisältä. Saman verran ajettu kuin sinun autollasi. Minulla on kolme ranskista ollut nyt putkeen. Seuraavaksi himoitsen DS9:ää, mutta pitäisi löytyä esittelyauto, minkä hinta olisi uudesta pudonnut reilusti, eikä ole yhtään tullut vielä vastaan.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Minulla on härskit tummanpunaiset nahkapenkit. Ne eivät ole kuluneet oikeastaan yhtään, vaikka lapsikin on nuhjannut takapenkillä, katselin pääsiäisenä kun pesin ja imuroin auton sisältä. Saman verran ajettu kuin sinun autollasi. Minulla on kolme ranskista ollut nyt putkeen. Seuraavaksi himoitsen DS9:ää, mutta pitäisi löytyä esittelyauto, minkä hinta olisi uudesta pudonnut reilusti, eikä ole yhtään tullut vielä vastaan.
Heh, mulla ensimmäinen ranskis sitten yhden BX:n ja voipi olla hiljaista citikkojen suhteen jatkossakin. Kiva auto, mutta niinkun monilla muillakin merkeillä, softapuoli on heikkoa, etenkin Android appis. Aivan triviaaleja bugeja että hermot menee. Onneksi tulee kesä eikä tarvi ajastaa esilämmitystä.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Heh, mulla ensimmäinen ranskis sitten yhden BX:n ja voipi olla hiljaista citikkojen suhteen jatkossakin. Kiva auto, mutta niinkun monilla muillakin merkeillä, softapuoli on heikkoa, etenkin Android appis. Aivan triviaaleja bugeja että hermot menee. Onneksi tulee kesä eikä tarvi ajastaa esilämmitystä.
Minulla ei ole kuin lohkolämmitin sisäpistokkeella. Android auto toimii ihan hyvin, mutta softan päivitys on todella työlästä. Pitää aivan valtava tiedosto ladata muistitikulle ja sen tikun kanssa päivittää softat, siinä saa autossa istuskella tunnin.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Käytin auton eilen Atoylla öljy- ja määräaikaishuollossa, ja samalla ilmoittivat että etuiskari vuotaa, kannattaisi korjata ja maksaisi vajaat 900€. Minähän en autoista juuri mitään ymmärrä, mutta kuulustaako tuo muiden korvaan aika ronskilta hinnalta? Auto siis Skoda Octavia vuoden 2019 malli. Mitä nopeasti googlettelin, niin ei pitäisi lähellekään tuollaisi summia maksaa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Käytin auton eilen Atoylla öljy- ja määräaikaishuollossa, ja samalla ilmoittivat että etuiskari vuotaa, kannattaisi korjata ja maksaisi vajaat 900€. Minähän en autoista juuri mitään ymmärrä, mutta kuulustaako tuo muiden korvaan aika ronskilta hinnalta? Auto siis Skoda Octavia vuoden 2019 malli. Mitä nopeasti googlettelin, niin ei pitäisi lähellekään tuollaisi summia maksaa.
En tiedä summasta mitään, mutta itsellä oli saman vuoden Octavia työsuhdeautona ja oli tismalleen sama ongelma molemmissa iskareissa syksyllä. Firman piikkiin meni kuntoon ja vaihtoon auto kun tuli neljä vuotta täyteen. Olisiko tyyppivika.

Edit: molemmissa etuiskareissa siis
 
Viimeksi muokattu:
4

444

Käytin auton eilen Atoylla öljy- ja määräaikaishuollossa, ja samalla ilmoittivat että etuiskari vuotaa, kannattaisi korjata ja maksaisi vajaat 900€. Minähän en autoista juuri mitään ymmärrä, mutta kuulustaako tuo muiden korvaan aika ronskilta hinnalta? Auto siis Skoda Octavia vuoden 2019 malli. Mitä nopeasti googlettelin, niin ei pitäisi lähellekään tuollaisi summia maksaa.
Autojerryyn vaan tarjouspyyntöä sisään. Orkkisosilla voi hyvinkin maksaa tuon verran töineen (työaikaa menee n. 1h/kulma), mutta jos tarvikeosat kelpaavat, niin esim. Autodocissa etuiskarit maksavat alkaen 45€/kpl. Helpohko vaihtaa myös itse vaikka kotipihassa, mutta toki on hyvä tietää, mitä on tekemässä.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Autojerryyn vaan tarjouspyyntöä sisään. Orkkisosilla voi hyvinkin maksaa tuon verran töineen (työaikaa menee n. 1h/kulma), mutta jos tarvikeosat kelpaavat, niin esim. Autodocissa etuiskarit maksavat alkaen 45€/kpl. Helpohko vaihtaa myös itse vaikka kotipihassa, mutta toki on hyvä tietää, mitä on tekemässä.
Jees, just tossa laitoinkin itseasiassa tarjouspyyntöä sisään. Mutta kiitokset tästä äärimmäisen hyödyllisestä informaatiosta!
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Autojerryyn vaan tarjouspyyntöä sisään. Orkkisosilla voi hyvinkin maksaa tuon verran töineen (työaikaa menee n. 1h/kulma), mutta jos tarvikeosat kelpaavat, niin esim. Autodocissa etuiskarit maksavat alkaen 45€/kpl. Helpohko vaihtaa myös itse vaikka kotipihassa, mutta toki on hyvä tietää, mitä on tekemässä.
En kyllä lähtisi kotipihassa etutolppaa vaihtamaan etenkään noin tuoreeseen autoon. Ripustuksen purkaminen, jousenkiristimet, iskarin vaihto, paketin kasaaminen. Noissa kun on kaikenlaista vänkää, millä saa vahinkoa aikaan. Esim ylälaakeri pitää olla x astetta käännettynä tms. Mä olen tehnyt kaikenlaista remppaa iskareita myöten, mutta edelliseen autoon suosiolla laitatin etutolppien kamat pajalla ja siinäkin oli sanomista kun ei kaikki mennyt ykkösellä kohdalleen.
 
4

444

En kyllä lähtisi kotipihassa etutolppaa vaihtamaan etenkään noin tuoreeseen autoon. Ripustuksen purkaminen, jousenkiristimet, iskarin vaihto, paketin kasaaminen. Noissa kun on kaikenlaista vänkää, millä saa vahinkoa aikaan. Esim ylälaakeri pitää olla x astetta käännettynä tms. Mä olen tehnyt kaikenlaista remppaa iskareita myöten, mutta edelliseen autoon suosiolla laitatin etutolppien kamat pajalla ja siinäkin oli sanomista kun ei kaikki mennyt ykkösellä kohdalleen.
”Jos se ois helppoo, kaikki tekis niin.” Mulla tosiaan on se hyvä puoli, että kaveripiiristä löytyy autoalan ihmisiä, joilla on pääsy korjaamo-oppaisiin, joten monikin remppa onnistuu vaikka sillä kuuluisalla kotipihalla. Mutta sen verran kermaperseeksi sitä on aikojen saatossa muuttunut, että usein silti vien auton mieluummin pajalle, jos se ei maksa maltaita ja mammonaa.
 

Outsider

Jäsen
Autojerryyn vaan tarjouspyyntöä sisään. Orkkisosilla voi hyvinkin maksaa tuon verran töineen (työaikaa menee n. 1h/kulma), mutta jos tarvikeosat kelpaavat, niin esim. Autodocissa etuiskarit maksavat alkaen 45€/kpl. Helpohko vaihtaa myös itse vaikka kotipihassa, mutta toki on hyvä tietää, mitä on tekemässä.

Kerrotusta hinnasta päätellen tässä on DCC alusta, että ei välttämättä sopivia neljänkympin osia löydy.

@Malmi
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
”Jos se ois helppoo, kaikki tekis niin.” Mulla tosiaan on se hyvä puoli, että kaveripiiristä löytyy autoalan ihmisiä, joilla on pääsy korjaamo-oppaisiin, joten monikin remppa onnistuu vaikka sillä kuuluisalla kotipihalla. Mutta sen verran kermaperseeksi sitä on aikojen saatossa muuttunut, että usein silti vien auton mieluummin pajalle, jos se ei maksa maltaita ja mammonaa.
No joo, etutolppien vaihto on kuitenkin minusta juuri sellainen homma, jota ei kannata alkaa parkkiksella itse tehdä. Ts se helpottuu ja nopeutuu niin merkittävästi nosturilla kunnon vehkeillä. Juuri vaihdatin vm 2008 autoon (jätän merkin mainitsemattaab) eteen jouset+kääntölaakerit+iskarit ja työveloitus oli reilu tunti per puoli.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
NYT TARVITTAIS APUJA KIPEESTI:

Polo vm 2014, alkoi tuossa pari vk sitten ilmoittamaan vikaa "Engine coolant" kojetaulussa kun tyttöystävä aamusti autoa käynnisteli. Kuulemma tyhjäkäynti kuulosti hiukan heikolta. Pari nopeeta puhelua, ja käytettiin auto läheisellä tutulla korjaamolla, heittivät sinne tietty jäähdytinnestettä. Säiliö oli kyllä ihan ok kuosissa, mutta aineet sisään ja hiukan ylikin. No, vika ilmestyi uudestaan oliko nyt seuraavana vai sitä seuraavana päivänä. Tällöin ei sitten pienen ajelun jälkeen enää vilkutkaan toimineet, ja esim. takalasin lämmitin ei toiminut ainakaan sen näppäimen valon mukaan (valo ei syttynyt). Saatiin auto kuitenkin korjaamolle, ja siellä seissyt nyt selvityksen alla yli viikon.

Autosta on johtosarjat käyty lävitse, akustoa tutkittu ja koputeltu sinne sun tänne. Nyt viimeisin ilmiö on, ettei vikakoodia ole saatu korjaamolla ilmestymään ilmeisesti pariin päivään, ja sitä ovat yrittäneet koputella esiin (josko olisi joku liitinvika tjsp.). Kuulostaa varsin oudolta, netistä kuulemma löytyi ihan vastaava ongelma mutta ei tietenkään siihen ratkaisua. Oli kuulemma yleinen vielä. Korjaamolta omistajan yksi teoria oli, voisiko johtua kosteudesta jos sitä on ollut jossain liittimissä tai jotain, ja nyt olisi kuivunut.

Kaikki apu olisi tarpeen, joten jos joku tietää niin olkaapa yhteydessä. Voin pientä korvaustakin maksaa ratkaisevasta vihjeestä. Antavat nyt auton ajoon sitten tänään, ja lähinnä odotellaan että nurkissa ajelun jälkeen vika ilmeistyisi uudestaan... Toivotonta. Uudet kumitkin tuli hommattua (nastat vielä alla), mutta ne seisoo nyt sitten odottamassa rengasliikkeessä. Vitun vittu.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
NYT TARVITTAIS APUJA KIPEESTI:

Polo vm 2014, alkoi tuossa pari vk sitten ilmoittamaan vikaa "Engine coolant" kojetaulussa kun tyttöystävä aamusti autoa käynnisteli. Kuulemma tyhjäkäynti kuulosti hiukan heikolta. Pari nopeeta puhelua, ja käytettiin auto läheisellä tutulla korjaamolla, heittivät sinne tietty jäähdytinnestettä. Säiliö oli kyllä ihan ok kuosissa, mutta aineet sisään ja hiukan ylikin. No, vika ilmestyi uudestaan oliko nyt seuraavana vai sitä seuraavana päivänä. Tällöin ei sitten pienen ajelun jälkeen enää vilkutkaan toimineet, ja esim. takalasin lämmitin ei toiminut ainakaan sen näppäimen valon mukaan (valo ei syttynyt). Saatiin auto kuitenkin korjaamolle, ja siellä seissyt nyt selvityksen alla yli viikon.

Autosta on johtosarjat käyty lävitse, akustoa tutkittu ja koputeltu sinne sun tänne. Nyt viimeisin ilmiö on, ettei vikakoodia ole saatu korjaamolla ilmestymään ilmeisesti pariin päivään, ja sitä ovat yrittäneet koputella esiin (josko olisi joku liitinvika tjsp.). Kuulostaa varsin oudolta, netistä kuulemma löytyi ihan vastaava ongelma mutta ei tietenkään siihen ratkaisua. Oli kuulemma yleinen vielä. Korjaamolta omistajan yksi teoria oli, voisiko johtua kosteudesta jos sitä on ollut jossain liittimissä tai jotain, ja nyt olisi kuivunut.

Kaikki apu olisi tarpeen, joten jos joku tietää niin olkaapa yhteydessä. Voin pientä korvaustakin maksaa ratkaisevasta vihjeestä. Antavat nyt auton ajoon sitten tänään, ja lähinnä odotellaan että nurkissa ajelun jälkeen vika ilmeistyisi uudestaan... Toivotonta. Uudet kumitkin tuli hommattua (nastat vielä alla), mutta ne seisoo nyt sitten odottamassa rengasliikkeessä. Vitun vittu.
Minulla Superb antoi ihan jumalattoman määrän kaikenlaisia vikakoodeja, sytytti sitä kaikille VAG-autoilijoille tuttua keltaista valoa, poltteli jotain sulakkeita ja teki muutenkin kaikenlaista ihmeellistä sähköihin liittyvää (mm. keskuslukitus reistaili) Johtosarjoja tutkittiin minullakin, mutta lopulta syyksi selvisi vikaantunut keskuslukituksen ohjainyksikkö. Tuo kun vaihdettiin, ongelmat loppui (siltä erää) siihen.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Minulla Superb antoi ihan jumalattoman määrän kaikenlaisia vikakoodeja, sytytti sitä kaikille VAG-autoilijoille tuttua keltaista valoa, poltteli jotain sulakkeita ja teki muutenkin kaikenlaista ihmeellistä sähköihin liittyvää (mm. keskuslukitus reistaili) Johtosarjoja tutkittiin minullakin, mutta lopulta syyksi selvisi vikaantunut keskuslukituksen ohjainyksikkö. Tuo kun vaihdettiin, ongelmat loppui (siltä erää) siihen.
Niin, ja keskuslukitus ei myöskään toiminut kun ongelma oli päällä.

Vikakoodi C10C400 limp mode liittyy tähän jotenkin t. Korjaamo. Laittoi just watsapilla et sillä vois löytyy googlesta jotain, mut nyt auto tosiaan ajoon kunnes se lahoo taas.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@Jyyd jos se toimii nyt niin aja sitä. Niin ne vanhat autot toimii.

Asiasta mitään tietämättä, limp mode on seuraus eikä syy, eikä auta mitään jatkoselvittelyyn. Tuo koodi tulee kun auto ei itsekään tiedä mitä vittua täällä tapahtuu. Sinänsä ajoneston/keskuslukituksen ohjainongelmat on varmaan ihan potentiaalinen arvaus.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No joo, etutolppien vaihto on kuitenkin minusta juuri sellainen homma, jota ei kannata alkaa parkkiksella itse tehdä. Ts se helpottuu ja nopeutuu niin merkittävästi nosturilla kunnon vehkeillä. Juuri vaihdatin vm 2008 autoon (jätän merkin mainitsemattaab) eteen jouset+kääntölaakerit+iskarit ja työveloitus oli reilu tunti per puoli.
Mun mielestä taas se on yksi niitä toimenpiteitä, johon nimenomaan ei tarvita sitä nosturia, koska auton alle ei tarvitse päästä. Toki se helpottaa aina työskentelyasennon suhteen, mutta monet jousi-iskariremontit on nuorempana tehty ihan tunkin&pukkien varassa. Hyvin siitä pääsee kaikkeen tarvittavaan käsiksi.
Eri juttu tietty, jos on jotain mallikohtaisia spesiaalijuttuja, joita pitää oikeasti tietää, mutta nykyään tuntuu lähes kaikkeen itsetehtävään hommaan löytyvän joku video juutuubista.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK

Koko ajan kilometriveroa tunnutaan ajettavan kuin käärmettä pyssyyn näissä ulostuloissa.

Onkohan kukaan perehtynyt laskemaan paljonko sähköveron tuotto sähköllä ajamisessa kompensoi polttoaineverojen pudotusta. Eihän se nyt niin mene että vain polttoaineveron tuoton lasku huomioidaan mutta ei sähköveron tuoton lisääntymistä?
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
NYT TARVITTAIS APUJA KIPEESTI:
Polo vm 2014, alkoi tuossa pari vk sitten ilmoittamaan vikaa "Engine coolant" kojetaulussa kun tyttöystävä aamusti autoa käynnisteli. Kuulemma tyhjäkäynti kuulosti hiukan heikolta. Pari nopeeta puhelua, ja käytettiin auto läheisellä tutulla korjaamolla, heittivät sinne tietty jäähdytinnestettä. Säiliö oli kyllä ihan ok kuosissa, mutta aineet sisään ja hiukan ylikin. No, vika ilmestyi uudestaan oliko nyt seuraavana vai sitä seuraavana päivänä. Tällöin ei sitten pienen ajelun jälkeen enää vilkutkaan toimineet, ja esim. takalasin lämmitin ei toiminut ainakaan sen näppäimen valon mukaan (valo ei syttynyt). Saatiin auto kuitenkin korjaamolle, ja siellä seissyt nyt selvityksen alla yli viikon.

Laturi finito, onko latausjännite tarkastettu? Itsellä antoi loppuaan lähestyvä laturi satunnaisesti kaikenlaisia ihmeellisiä vikakoodeja ja mm. reippaampi jarrutus sai aikaan vikavalojen diskoshown. Olin varma, että maadoitusjohto oli hapantumassa poikki mutta siinä ei lopuksi ollut mitään vikaa mutta laturin vaihto auttoi.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
@Jyyd jos se toimii nyt niin aja sitä. Niin ne vanhat autot toimii.
Tuo nyt kovin vanha ole vielä onneksi.

@Jyyd otappa akunkenkä irti puoleksi tunniksi. Meillä oli kerran ihmeellisiä sähöongelmia ja tuollain reset auttoi sillä erää siihen autoon

Laturi finito, onko latausjännite tarkastettu? Itsellä antoi loppuaan lähestyvä laturi satunnaisesti kaikenlaisia ihmeellisiä vikakoodeja ja mm. reippaampi jarrutus sai aikaan vikavalojen diskoshown. Olin varma, että maadoitusjohto oli hapantumassa poikki mutta siinä ei lopuksi ollut mitään vikaa mutta laturin vaihto auttoi.
Akustoa tutkivat ja mittailivat ensimmäisenä käsittääkseni. Eli siinä ei kait vika.

Ohjeena oli, että jos nyt vaikka viikon max auto toimii normaalisti ilman vikoja, sitten vaihdetaan joku pumppu jolloin kenties saadaan ongelma rajattua johonkin.

Itse en kovin syvällisesti auton vioista ja tekniikoista tiedä muuta kuin perusjutut. Huoltoliikkeestä totesi, että ei ole ennen vastaavaa yhtä vaikeaa tapausta nähnyt, yksi oli lähes yhtä haastava. Kaiken kuulemani perusteella vaikuttaa sähkö/liitin -vialta. Jäähdytinnestesäiliön sensori myös muistaakseni tsekattiin, mutta se tuskin aiheuttaisi noita muita sähkövikoja. Oisko joku hapettunut liitin jossain tai vastaavaa..

Kiitoksia vastauksista tähän mennessä! Auto pelitti parin tunnin kauppareissun ihan normaalisti, kerran nopeasti sekunnin väläytti moottorivaloa yhden kaupan pihasta lähtiessä, mutta ei ehtinyt tulla näyttöön mitään tekstiä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onkohan kukaan perehtynyt laskemaan paljonko sähköveron tuotto sähköllä ajamisessa kompensoi polttoaineverojen pudotusta. Eihän se nyt niin mene että vain polttoaineveron tuoton lasku huomioidaan mutta ei sähköveron tuoton lisääntymistä?
Suuruusluokkaa on kuitenkin about, että jos ajat bensa-autolla 100km niin siitä bensasta kertyy veroja valtion kassaan kahdeksan euroa, mutta jos ajat saman matkan sähköautolla niin veroja kertyy yksi euro, ostosähköstä siis. Ei ole siis mikään ihme että kilometrivero on verottajalle mieleen juolahtanut, kun sähköveroakaan ei ihan noin ronskisti voi nostaa, varsinkin kun jo nyt moni jättää sähköstä kokonaan verot maksamatta.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tuo nyt kovin vanha ole vielä onneksi.




Akustoa tutkivat ja mittailivat ensimmäisenä käsittääkseni. Eli siinä ei kait vika.

Ohjeena oli, että jos nyt vaikka viikon max auto toimii normaalisti ilman vikoja, sitten vaihdetaan joku pumppu jolloin kenties saadaan ongelma rajattua johonkin.

Itse en kovin syvällisesti auton vioista ja tekniikoista tiedä muuta kuin perusjutut. Huoltoliikkeestä totesi, että ei ole ennen vastaavaa yhtä vaikeaa tapausta nähnyt, yksi oli lähes yhtä haastava. Kaiken kuulemani perusteella vaikuttaa sähkö/liitin -vialta. Jäähdytinnestesäiliön sensori myös muistaakseni tsekattiin, mutta se tuskin aiheuttaisi noita muita sähkövikoja. Oisko joku hapettunut liitin jossain tai vastaavaa..

Kiitoksia vastauksista tähän mennessä! Auto pelitti parin tunnin kauppareissun ihan normaalisti, kerran nopeasti sekunnin väläytti moottorivaloa yhden kaupan pihasta lähtiessä, mutta ei ehtinyt tulla näyttöön mitään tekstiä.
Onko vikakoodit luettu merkkiliikkeessä? Edellinen sitikka alkoi ekoilla pakkasilla käyttäytyä oudosti. Lähti käyntiin normaalisti, sillä pystyi ajamaan normaalisti ja sammui kymmenen metrin ajon jälkeen. Kaikenmaailman ihmeelliset vikailmoitukset tulivat näytölle. Vähän ajan päästä käynnistyi aina uudestaan, eikä ajamisen aikana ongelmaa. Kamuxin osoittamassa monimerkkihuollossa käytin, kun olin tyhmyyksissäni Kamux-turvan ostanut, eikä löytynyt vikaa.

Lopulta kun tuo tarpeeksi usein toistui, vein sen senaikaiseen merkkihuoltoon Veholle. Siellä ajotietokone puski 70 sivua vikakoodia. Aikansa kun tuota tutkivat, kaikkien vikojen alkulähteeksi paljastui akku, joka oli lopussa. Sain Kamuxilta uuden ilmaiseksi, mutta selvittelyt Veholla maksoivat jonkun 300 euroa, ja sitä Kamux ei korvannut.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Onko vikakoodit luettu merkkiliikkeessä? Edellinen sitikka alkoi ekoilla pakkasilla käyttäytyä oudosti. Lähti käyntiin normaalisti, sillä pystyi ajamaan normaalisti ja sammui kymmenen metrin ajon jälkeen. Kaikenmaailman ihmeelliset vikailmoitukset tulivat näytölle. Vähän ajan päästä käynnistyi aina uudestaan, eikä ajamisen aikana ongelmaa. Kamuxin osoittamassa monimerkkihuollossa käytin, kun olin tyhmyyksissäni Kamux-turvan ostanut, eikä löytynyt vikaa.

Lopulta kun tuo tarpeeksi usein toistui, vein sen senaikaiseen merkkihuoltoon Veholle. Siellä ajotietokone puski 70 sivua vikakoodia. Aikansa kun tuota tutkivat, kaikkien vikojen alkulähteeksi paljastui akku, joka oli lopussa. Sain Kamuxilta uuden ilmaiseksi, mutta selvittelyt Veholla maksoivat jonkun 300 euroa, ja sitä Kamux ei korvannut.
Ei oo merkkiliikkeessä käytetty, läheisessä huoltoliikkeessä joka muutoin arvostelujen ja edellisten kokemusten perusteella 9/10.

Nyt vika toistuu taas, ja yksi yhteinen tekijä joka puskee kojetaulussa ja näytössä on "Fault: windscreen wipers". Eli ne toimivat huonosti, jos ollenkaan. Vähän kutina, että tuon takana oleva moottori liittyy jotenkin kanssa tähän. Yksinään tätä "Engine Coolant" ja "Fault: Windscreen wipers" -vikaa ei ole esiintynyt, mutta yhdessä kyllä. Onneksi on toinenkin auto varalla, koska eihän tuolla nyt viitsi sen suuremmin ajaa. Hakkasin jokaisen oven pari kertaa kiinni ja lisäksi koputtelin sulakerasian kansia ja jotain muita kohtia, mitä huoltoliikkeestä pyysi koputtamaan vian ollessa päällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös