No onhan ne akut kehittyneetkin. Ja teorian tasolla akkujen energiatiheys on edelleen aika vaatimattomalla tasolla, eli teoriassa kehittymisen varaa on ~rajattomasti*. Käytäntö ja kustannustehokkuus on tietysti eri asia, saa nähdä mitä esim solid-state akuista vielä tulee, ei sitä tietä varmaan vielä loppuun ole kuljettu.
Varmaan tässä jossain vaiheessa alkaa sekin aiheuttaa jarruttelua, että jos edes jonkunlainen akkuläpimurto tulisi, niin nykyistä teknologiaa käyttävien sähköautojen arvo romahtaisi, eihän niitä ostaisi enää kukaan ja yön yli latailu alkaisi vaikuttaa naurettavalta jos uusi teknologia mahdollistaisi välittömän latauksen. Mitä pitemmälle mennään nykyisellä teknologialla, sitä isompi tämä romahdus varmaan olisi.
*Sadassa levyssä Fazerin sinistä on enemmän energiaa kuin isoimmassakaan Teslan akussa, höhö.
Varmaan tässä jossain vaiheessa alkaa sekin aiheuttaa jarruttelua, että jos edes jonkunlainen akkuläpimurto tulisi, niin nykyistä teknologiaa käyttävien sähköautojen arvo romahtaisi, eihän niitä ostaisi enää kukaan ja yön yli latailu alkaisi vaikuttaa naurettavalta jos uusi teknologia mahdollistaisi välittömän latauksen. Mitä pitemmälle mennään nykyisellä teknologialla, sitä isompi tämä romahdus varmaan olisi.
*Sadassa levyssä Fazerin sinistä on enemmän energiaa kuin isoimmassakaan Teslan akussa, höhö.
Viimeksi muokattu: